При отваряне на разширителното казанче с антифриз при топъл мотор освен свистене и повишаване нивото на антифриза понякога излизат мехурчета въздух /забелязах го наскоро/.Губи много малко антифриз - около 1 см. за 1000 км.най вече през зимата.Това нормално ли е ?
Къде да търся проблема?
Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
- NathaN
- Мнения: 250
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
според мен не е нормално, маркучите твърди ли са на камък когато е загряла ? Гарнитура глава може би, но не съм сигурен нека все пак и други колеги да кажат
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Продължавам да следя.След всяко пътуване,дори след 40-60 км. при отвиване на капачката излизат мехурчета и съска.Направих и следното-след пътуване НЕ развих капачката и проверих на другата сутрин.При развиването-нито съска,нито излизат мехурчета.!!!! Логиката в случая според мен сочи,че капачката си върши работата и през това време изпуска налягането/въздуха/.В същото време нивото на антифриза е същото.
Ако логиката ми и е вярна излиза,че мехурчета при загрят двигател е нормално???
Ако логиката ми и е вярна излиза,че мехурчета при загрят двигател е нормално???
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Тэй като никой не отговори /не че няой е длъжен/ с въпроса се обърнах към майстори от различни сервизи.За съжаление отговорите са противоположни.Едни казват че не е нормално да има мехури въздух в охл. с-ма.Други смятат че е нормално и обяснението е следното:по принцип охл.с-ма при загрят двигател е под налягане за което се грижи капачката на разширителното казанче и това налягане осигурява по висока температура на кипене на антифриза т.е по добро охлаждане.При отвиване капачката на загрят двигател при рязкото изравняването на налягането се образуват мехурчетата.При изтиване на двигателя клапаните на капачката изравняват постепенно налягането с атмосверното и затова сутринта няма съскане съответно мехури.
На мен ми звучи логично,ако нясой колега знае да каже.
На мен ми звучи логично,ако нясой колега знае да каже.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
И на мен ми звучи логично.
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Системата се нагрява и нормално като развиеш капачката да изфисти. Огледай си мотора, кората отдолу и маркучите. Може от някъде да ти сълзи и така да губи антифриз. Обърни особено внимание около водната помпа. Ако колата не губи много вода, не прегрява, не пуши бяло и да има други проблеми си карай спокойно и си доливай от време на време антифриз, докато не се появят видими проблеми.
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Благодаря колега,
Ходих в сервиз и ми казаха същото.
Ходих в сервиз и ми казаха същото.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Изобщо не е ок да има мехури в казанчето ,имаш някъде малък теч който не може да се локализира или антифриза ти е сговнян .Нормално е да съска като отвориш капачката ,системата се херметизира и работи под налягане около 1 -1,5 бар в зависимост от автомобила.Точката на кипене на антифриза при атмосферно налягане е 100-110 градуса ,при затворена и работеща система може да стигне и 130 градуса .Това важи за качествения антифриз разбира се .Майсторите са ти казали така щото не им се занимава с дребни ремонти ,а и е голяма играчка да откриеш теча /ако има такъв де/.На първо време си смени антифриза ако не си го смянял ,като марка .....Тотал ,Мотул/ и двата са оранжеви G12/G12+/ ,Фукс /жълт е G12/G12+/,Hepu,Febi,Mobil .........не наливай нещо с неясен произход .
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Антифриза е ОЕМ 12+, сменян преди 2 години,бистър е.Гледах в You Tube клипчета и при развиване на капачката освен свистене излизат и мехури.Говорих с двама от форумните майстори и казаха - няма проблем.Засега оставам така нещата и следя нивото.
-
- Мнения: 1053
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Колеги, не се занимавайте с глупости и да търсите ядове там, където ги няма.
Да речем че отвиваш капачката в момент, в който охл течност е около 9 и няколко градуса (преди кипване)
Когато системата е под налягане, охл течност НЕ кипи преди 120-130 градуса.
Като освободиш налягането, част от течността кипва и затова има мехури
Да речем че отвиваш капачката в момент, в който охл течност е около 9 и няколко градуса (преди кипване)
Когато системата е под налягане, охл течност НЕ кипи преди 120-130 градуса.
Като освободиш налягането, част от течността кипва и затова има мехури
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Сега открих и темата, споделям моето мнение.
Всяка течност има температура на кипене, която обаче е свързана с налягането при което се намира. Например за водата знаем, че тя кипи при 100 градуса, но това е така само при атмосферно налягане. При по-ниско налягане (вакуум) тя кипи при по-ниска температура, а при по-високо налягане (тенджера под налягане) кипи при по-висока температура. Идеята при тенджерата е по-високата температура да сготви ястието доста по-бързо, при почти същия разход на енергия при това.
При ДВГ на колата идеята е течността да не кипи и да не образува мехури. Иначе тези мехури, макар циркулацията на помпата биха могли да се групират в по-голяма въздушна възглавница някъде из кухината на главата и на това място локално охлаждането да се влоши, в много пъти спраямо случая, когато е течност, а не мехури пара. При това температурата локално може да се повиши много на това място, дори общата в охл. система да си е нормална, примерно 90 градуса. За да няма кипене охл. система е затворена и налягането се повишава от самосебе си при загряване на ДВГ.
В съвсем изправен ДВГ има локално места, които са топлинно натоварени, около цилиндрите и най-вече главата. При температура 90градуса по термометър, там, на това място, без да има мехури, нормално си е (примерно) 20-30 градуса повече, не във всяка точка на двигателя е точно 90. Тези места не правят мехури, или ако се образуват някакви малки покрай самата нагорещена стена, веднага след размесването с другата охлаждаща течност, те се втечняват, не се виждат в разшитителния съд. Но ако отвориш капачката, налягането, което е спирало образуването на мехури изчезва и това нагорещено място избълва мехурчета. Това нормално се получва в изправен двигател. Предполагам, че и при теб става така.
Всичко това не обяснява загубата на течност, така че вероятно има все пак нямакакъв проблем, който може да е в начален етап.
ПП аз не съм автотехник и не мога да споделя набор подобни проблеми и решенията им от практиката, но пък малко автотехници (ако има такива) имат тези елементарни познания по "тъпата" наука физика и биха се справили с нещо подобно, като сменят половината мотор, започвайки от скапаната капачка на разширителния съд, ама винаги от нея .
Кажи го 118-120 градуса по Целзий на атмосферно...
Всяка течност има температура на кипене, която обаче е свързана с налягането при което се намира. Например за водата знаем, че тя кипи при 100 градуса, но това е така само при атмосферно налягане. При по-ниско налягане (вакуум) тя кипи при по-ниска температура, а при по-високо налягане (тенджера под налягане) кипи при по-висока температура. Идеята при тенджерата е по-високата температура да сготви ястието доста по-бързо, при почти същия разход на енергия при това.
При ДВГ на колата идеята е течността да не кипи и да не образува мехури. Иначе тези мехури, макар циркулацията на помпата биха могли да се групират в по-голяма въздушна възглавница някъде из кухината на главата и на това място локално охлаждането да се влоши, в много пъти спраямо случая, когато е течност, а не мехури пара. При това температурата локално може да се повиши много на това място, дори общата в охл. система да си е нормална, примерно 90 градуса. За да няма кипене охл. система е затворена и налягането се повишава от самосебе си при загряване на ДВГ.
В съвсем изправен ДВГ има локално места, които са топлинно натоварени, около цилиндрите и най-вече главата. При температура 90градуса по термометър, там, на това място, без да има мехури, нормално си е (примерно) 20-30 градуса повече, не във всяка точка на двигателя е точно 90. Тези места не правят мехури, или ако се образуват някакви малки покрай самата нагорещена стена, веднага след размесването с другата охлаждаща течност, те се втечняват, не се виждат в разшитителния съд. Но ако отвориш капачката, налягането, което е спирало образуването на мехури изчезва и това нагорещено място избълва мехурчета. Това нормално се получва в изправен двигател. Предполагам, че и при теб става така.
Всичко това не обяснява загубата на течност, така че вероятно има все пак нямакакъв проблем, който може да е в начален етап.
ПП аз не съм автотехник и не мога да споделя набор подобни проблеми и решенията им от практиката, но пък малко автотехници (ако има такива) имат тези елементарни познания по "тъпата" наука физика и биха се справили с нещо подобно, като сменят половината мотор, започвайки от скапаната капачка на разширителния съд, ама винаги от нея .
Ивайло Димов написа:....Точката на кипене на антифриза при атмосферно налягане е 100-110 градуса ....
Кажи го 118-120 градуса по Целзий на атмосферно...
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
имам подобен на автора "проблем", но според мен не е много ок да се случва. При мен капачката съскаше при отвиване и на студен двигател, в комплект със странно падане на нивото на анвтифриз и вдигане при развита капачка. Смених я преди няколко месеца и съскането при развиване на студено спря. Антифриза също стоеше на минимума през това време. Тези дни забелязах че нивото отново е паднало, един пръст(хоризонтално) под минимум. Изчаках половин час колата да се охлади, бях я карал около 2 километра и при отвиване на капачката отново изсъска и нивото се вдигна един пръст(хоризонтално) над максимум. Имате ли доверие на тези тестове за газове в охладителната система, които се продават или в сервиз да го направят? Още миналата година ходих в един, но казаха че било нормално да губи малко антифриз и да съска при отваряне
- Bojidar Todorov
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В6,2,0 ТДИ 2008 г.140 к.с. Мехури в казанчето с антифриз
Stif написа:При отваряне на разширителното казанче с антифриз при топъл мотор освен свистене и повишаване нивото на антифриза понякога излизат мехурчета въздух /забелязах го наскоро/.Губи много малко антифриз - около 1 см. за 1000 км.най вече през зимата.Това нормално ли е ?
Къде да търся проблема?
Здравей. Това не е нормално. Не трябва да пипа антфриза, ако ти работи добре системата. След смяна на антифриза преди 2г. не е мръднал моя и милиметър. Препоръчвам ти, ако си от София да си закараш колата в сервиз D-Bros Automotive. Гарантирам ти, че ще открият проблема.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта