скоро ми предстои покупка на 'нова' - стара кола, стар около 20-25 год пасат или ауди а3, а4, а6. Търся нещо евтино и невзискателно, няма да е ежедневен автомобил, ще се ползва 2-3 птъти седмично
Така се получи обаче, че искочи добра оферта за метан на една от хубавите италиански марки - landi renzo, и отделно намерих бутилка с евро-клапан и годна до 2031 година... та сега каруцата е пред магарето и имам метана, преди да съм взел колата

Защо метан - ами защото сравнително близо до нас имам 2 мета-станции(едната на около 2, другата на 3-4 км), отделно съм слушал легенди за ниския рахзход, отделно падна вече до 2.74-5 за килограм, очаквам да падне и още. Сега по същество:
- човекът, от който взех бутилката каза, че с метан колата ще ми харчи около 5-6 градско, почти независимо от конете и под 5 извънградско. Така ли е ? Таксиджия ми се оплака пък, че имал заводски метан и го махнал, защото му харчел ДЕВЕТ 9/100 ?? На кой да вярвам ?
- много ли ще тежи метановата инсталация(около 100 кг идва при пълна догоре бутилка), ще ми скапва ли амортисьори, трябва ли да подсилвам задницата с нещо ??
Може би е добра да се откажа от а3-ката като вариант, тъй като е най-мъничка и съответно повече тормоз ще са й тези +100 кг ; тъй като метана леко сваля скоростта и ефективността на автомобила, може би е добре да гледам като двигател 1.8т, има ли колеги, които са слагали метан на този мотор и какви са им впечатленията ??
И последен въпрос:
- къде да ходя за монтаж на метана и колко горе-долу ще излезе ?
Благодаря на всички, които ще пишат и наздраве за евтините горива, дано догодина метана падне под 2 лв!
