1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13524
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Ясно, всичко под 200 коня и 3000 кубика не струва.
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
каква точно е връзката между големия мотор и това, че окачването и спирачките му карат повече ? Аз карах малкия мотор 120хил и съм сменил един тампон и два кормилни накрайника и веднъж предни накладки , все още се кара, или се очакваше като е малък 2000сс AZM да сменя накладките и окачванео по-често ли ? Нещо няма връзка , хубаво е човек да си пречупва нещата през неговата призма , но да не забравя , че в геометрията има и други обемни тела . И за това, че е прост двигател AZM пак не мога много да се съглася, сравнен с предишните 2000сс си е направо супер осложнен, то са EGR-и , вторични помпи, вихрови клапи, бобина и свещи , които са навряни да не казвам къде и как се сменят , ангренаж се сменя като разглобиш половината кола. Хубав двигател е 2000сс , икономичен, харчи масло, много приятен за градско каране , въртящ момент от ниски обороти почти като дизел, много къса скоростна кутия и високи обороти на извънградско, определено му липсва 6-та скоррост или поне по-дълга 5-та. Не съм карал 1.8т като лична кола , но наскоро ми беше влязла муха в главата за нещо с този двигател и определено не ми допадна че в ниските тъпче , това при 2000сс го няма.... 1.8 125к.с. пък в В5 тъпче също като 1.8т в ниските , но пък и натам тъпче , като 2000сс общо взето е събрал негативите , но пък не харчи масло.
Изобщо избора на кола на 25 години би следвало да се определя от състоянието на конкретния екземпляр и вече какво ти се падне, избира се мотор на нова кола или на нещо по-новичко. Казвал съм го и преди, ако бях чел форума преди да си купя B5.5 2000cc нямаше да го направя никога, но го карах 5-6 години, после баща ми 2-3 и все още го кара братовчед ми. Ако бях чел фейсбук страницата нямаше да си купя и сегашия 1.6тди В7 , ама ето , че и него го карам вече 5-6 години , та стига е чел автора , ами да хваща уикендите да обикаля и да вземе първата кола която му хареса.
Изобщо избора на кола на 25 години би следвало да се определя от състоянието на конкретния екземпляр и вече какво ти се падне, избира се мотор на нова кола или на нещо по-новичко. Казвал съм го и преди, ако бях чел форума преди да си купя B5.5 2000cc нямаше да го направя никога, но го карах 5-6 години, после баща ми 2-3 и все още го кара братовчед ми. Ако бях чел фейсбук страницата нямаше да си купя и сегашия 1.6тди В7 , ама ето , че и него го карам вече 5-6 години , та стига е чел автора , ами да хваща уикендите да обикаля и да вземе първата кола която му хареса.
-
cecoa1
- VW експерт

- Мнения: 2023
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
AZM е прост за времето си, и сравнен с всички други мотори на тоя Пасат(с изключение на 1,6, който е почти еднакъв и даже по каталозите някои неща им ги дават общи).
И доколкото помня не са баш вихрови клапи...
И доколкото помня не са баш вихрови клапи...
-
cecoa1
- VW експерт

- Мнения: 2023
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Така де, точно, че не са клапи, а въртящ се шибър, който отваря различните канали на колектора. Това дефектира рядко, а и предимно мембраната на вакуума, която го задвижва.
Не е като типичните вихрови клапи при някои дизели, които в някои двигатели са доста проблемни, спират да работят, блокират, разкачат се, а понякога могат и да се всмучат в цилиндъра и да нанесат сериозни поражения.
ПП: Между другото, точно този детайл е еднакъв и при 1,6. Пише го и в линка ти.
ПП2: А без разните въздуси и глупости, няма как да покрие Евро 4, та това е нормално, а може и без него.
Не е като типичните вихрови клапи при някои дизели, които в някои двигатели са доста проблемни, спират да работят, блокират, разкачат се, а понякога могат и да се всмучат в цилиндъра и да нанесат сериозни поражения.
ПП: Между другото, точно този детайл е еднакъв и при 1,6. Пише го и в линка ти.
ПП2: А без разните въздуси и глупости, няма как да покрие Евро 4, та това е нормално, а може и без него.
-
Zdravko Zankov
- VW експерт

- Мнения: 13524
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
cecoa1 написа:
ПП2: А без разните въздуси и глупости, няма как да покрие Евро 4, та това е нормално, а може и без него.
В КАТ Враца щяхме да изгинем дали тоя мотор,на моята кола,е Евро 4. Не може казва,Кола 2001 да е Евро 4. Те почват от 2005/6. Тъпаците прости,прилагам листа с оборудване от вносителя,с печат, подпис. Аз казва,Не съм длъжен да знам английски език.
- jordan17772
- Мнения: 729
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Малко извън темата, но като сте почнали моят BCB двигател на немския талон е евро 4, а на бълграрския го сложиха евро 3. Колата е средата на 2003 година.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Принципно ЕК преди да въведе определена ЕКО норма дава на автопроизводителите време да намерят инженерни решения по новите изисквания ,така че напълно е вероятно 2-3 години преди влизането в сила на Евро 4 от VW да са си написали домашното .Ся тва че в КАТ са идиоти го знае всяко хлапе ,аз като прехвърлях сеат-а на канала единия сладур ми махна уплътнението в коша и взе да надига кората да гледа VIN-кода .Казвам му "Колега ....има прозорче там и съм го изчистил за да се вижда "
- fur1ous
- Мнения: 1723
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Моя 1.8Т е Евро 4, пишеше го в швейцарския талон, пише го и в Българския, колата е 2003г.
-
cecoa1
- VW експерт

- Мнения: 2023
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
На Пасат b5.5 всички бензинови мотори са Евро 4. Дори предполагам, че повечето бензинови мотори на VAG след 2000г са също Евро 4, но не съм проверявал, дали няма изключения.
Просто при бензиновите постигането на по-строгите норми, макар и влизащи след повече време, е било достатъчно лесно, без съществени негативи, и затова са го направили от много по-рано. То и като цяло нормите там са били сравнително лесни за постигане, поне докато не почват да гледат и разхода на гориво, макар и малко косвено...
При дизелите рядко има да изпълняват по-висока норма, преди да е станала задължителна, но все пак съществуват и такива.
Просто при бензиновите постигането на по-строгите норми, макар и влизащи след повече време, е било достатъчно лесно, без съществени негативи, и затова са го направили от много по-рано. То и като цяло нормите там са били сравнително лесни за постигане, поне докато не почват да гледат и разхода на гориво, макар и малко косвено...
При дизелите рядко има да изпълняват по-висока норма, преди да е станала задължителна, но все пак съществуват и такива.
- w_smith
- Мнения: 2323
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Zdravko Zankov написа:Ясно, всичко под 200 коня и 3000 кубика не струва.
Тук случаят е друг - моите гуми са най-хубави, моят пасат е най-хубав и т.н.
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
jordan17772 написа:Малко извън темата, но като сте почнали моят BCB двигател на немския талон е евро 4, а на бълграрския го сложиха евро 3. Колата е средата на 2003 година.
дай ми рамата на ЛС и ще ти потвърдя коя категория си излязъл от завода. Ако си евро4 отиваш до представителството , взимаш си документ за евро категория , плащаш 20-30-40 лв колкото ти кажат и с този документ отиваш в кат и сменяш категорията
- jordan17772
- Мнения: 729
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
DoH_KuXoT написа:jordan17772 написа:Малко извън темата, но като сте почнали моят BCB двигател на немския талон е евро 4, а на бълграрския го сложиха евро 3. Колата е средата на 2003 година.
дай ми рамата на ЛС и ще ти потвърдя коя категория си излязъл от завода. Ако си евро4 отиваш до представителството , взимаш си документ за евро категория , плащаш 20-30-40 лв колкото ти кажат и с този документ отиваш в кат и сменяш категорията
WVWZZZ1JZ3B135323
- jordan17772
- Мнения: 729
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: 1.8т, 1.8, 1.6 или VR5 двигател за PASSAT ?
Знаех си, че са ме "3бн@ли" от нашия КАТ през 2013 година, когато я регистрирах. Помня в немския талон какво пишеше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 45 госта