Бус, VW T5, 2003-та. Тавана почна да провисва, корите по колонките към тавана също са тръгнали да се отлепят. Реших да претапицирам, но сам, че сумите дето обаждат тапицерите почват от над 1200лв.
Набавил съм лепило специално за целта, плат, пистолет с долно казанче за нанасяне на лепилото, маска с правилните филтри. Четох, гледах и си мислех, че съм подготвен за всичко.
Но уви - още с първата кора ударих греда. Свалям кората, плата пада с поглед, но под него не е дунапрен а друг плат. И този друг плат е здраво залепен и не тръгва да поддава.
На 95% съм, че трябва да се свали и долният плат. Но възникнаха два въпроса:
1) Как се сваля плата при това положение? Накисвам с нещо безопасно за пластмасата под него или механично с яко дърпане и звукови ефекти (псуване)?
2) Удачно ли е на мястото на този плат да сложа плат с основа дунапрен?
Претапициране на корите на колонките
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Претапициране на корите на колонките
За кво ти е там плат с дунапрен ?Още повече ако е ако залепнало няма да се махне и вероятно може да счупиш детайла ,залепяй плат върху плат ...тези лепила хващат здраво и няма махане .Дунапрен се слага по тавана за шумо и топлоизолация ,на тия кори не ти трябва .Аз така бих го направил
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Претапициране на корите на колонките
Защото не съм виждал плат без дунапрен от този тип. Ще потърся същият от същият цвят.
А плата сега като се замислям основата от плат е там за да не минава лепилото. Горният слой е много тънък и ако го намажа с лепило гарантирано ще избие. Плат върху плат ще стане дебел слоят. Ще мисля как да го махна за да се залепи новият.
А плата сега като се замислям основата от плат е там за да не минава лепилото. Горният слой е много тънък и ако го намажа с лепило гарантирано ще избие. Плат върху плат ще стане дебел слоят. Ще мисля как да го махна за да се залепи новият.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Претапициране на корите на колонките
По-скоро плата е залепен за кората ,за да може по-лесно после да се захване плата с дунапрен .Може да видиш за плат с много тънък слой дунапрен ,другия вариант е да използваш винил върху плата .От опита ми с подобни лепила знам ,че ако е лепено с нагряване тоя плат там се "заварява" дори и да го подхванеш от някой край стигаш до някъде и се къса и разпаря .Киснене с развторител или нещо от сорта ,само ще си изгубиш времето а може и да се повреди детайла .
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Претапициране на корите на колонките
След малко ровене - нямало плат за колонки. Практиката била да се ползва този с дунапрена. При мен предните колонки са меки на пипане и подозирам, че там си е такъв.
Иначе плата дето остава след махане на горният слой не подлежи на махане. Като бетониран е. Лепих директно върху него.
Иначе плата дето остава след махане на горният слой не подлежи на махане. Като бетониран е. Лепих директно върху него.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Претапициране на корите на колонките
Предните колонки се оказаха претапицирани вече. Явно и те са били с плат без дунапрен, но поради липса на такъв са минали към плат с дунапрен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта