Колеги, днес следобед случайно забелязах, че температурата на охладителната течност е малко по-висока от нормалната. Спрях, отворих капака и установих, че перката не се върти. Проверих бушоните - всичко е ОК. Отидох веднага при моя майстор - там проверяваме самата перка - и двете скорости си бачкат с подаване на ток директно от акумолатора. Решаваме, че е релето - взимам ново, монтираме и шунтираме термодатчика, за да тръгне перката на вече изстиналия мотор - обаче пак не става работата. Проверихме всички кабели около перката, релето и термодатчика - наред са си, обаче перката неще и неще да работи. Шунтирахме и бушона в таблото - пак същата работа. Сетих се че днес сутринта, отивайки на работа ми замириса на стопена пластмаса, но си помислих, че е от камиона пред мен, който пушеше порядъчно.
Дайте някакви идеи какво и къде да търся, че главата не ми го побир, след всички опити, от какво може да е проблема?



Странен проблем с перката на радиатора - решено
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Странен проблем с перката на радиатора - решено
Последна промяна от musura на Вто 13 мар 2007 17:45, променено общо 1 път.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
handycam написа:имаше една букса на кабелите за перката, на двойката която карах преди години в тази букса клемите бяха окислили и нагоряли.
значи кабелите и буксите около перката са проверени, също и релето и всичко е ок. Когато се шунтира термодатчика би трябвало перката да тръгва да работи, обаче тц, неще!
Въпроса ми е, какво друго участва в управлението на перката (имам клима) - проблема не е в самата перка, кабелите около нея, релето, бушона и термодатчика - значи трябва да е нещо друго

- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
аз си мисля нещо с климатика? или прецакани кабели някъде от/към таблото. За климата си мисля, че може да е намесен, защото по птинцип и той управлява перката и ако има нещо прецакано, някъде да окъсява - знам ли ... утре ще се разхвърля по-основно и ще се търси, но мастера седеше и гледаше умно и каза, че няма идея от къде може да е, след като всички стандартни варианти отпаднаха ... ужас 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ходи при климатични майстори. Има логика в връзката с климатика.
Нямам схеми на Г2 с климатик и не знам как е управлението. При Алфонсо има полеваци във веригата за управление и цъфтят понякога.
Не ми се вярва на Г2 то да има полеваци , ма знае ли човек.
Имах книга за Г2 с ел схеми, но я подарих отдавна.
Иначе стандартното у-е е + на датчика, като се стопли зтваря веригата и подава + на релето, то сработва и подава + на ел.мотора на венилатора. Ниската скорост се получава, като се прекара + са през жичен резистор.
Ще се поразровя и ако намеря нещо ще пиша.
Нямам схеми на Г2 с климатик и не знам как е управлението. При Алфонсо има полеваци във веригата за управление и цъфтят понякога.
Не ми се вярва на Г2 то да има полеваци , ма знае ли човек.
Имах книга за Г2 с ел схеми, но я подарих отдавна.
Иначе стандартното у-е е + на датчика, като се стопли зтваря веригата и подава + на релето, то сработва и подава + на ел.мотора на венилатора. Ниската скорост се получава, като се прекара + са през жичен резистор.
Ще се поразровя и ако намеря нещо ще пиша.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ходи при климатични майстори. Има логика в връзката с климатика.
Нямам схеми на Г2 с климатик и не знам как е управлението. При Алфонсо има полеваци във веригата за управление и цъфтят понякога.
Не ми се вярва на Г2 то да има полеваци , ма знае ли човек.
Имах книга за Г2 с ел схеми, но я подарих отдавна.
Иначе стандартното у-е е + на датчика, като се стопли зтваря веригата и подава + на релето, то сработва и подава + на ел.мотора на венилатора. Ниската скорост се получава, като се прекара + са през жичен резистор.
Ще се поразровя и ако намеря нещо ще пиша.
Нямам схеми на Г2 с климатик и не знам как е управлението. При Алфонсо има полеваци във веригата за управление и цъфтят понякога.
Не ми се вярва на Г2 то да има полеваци , ма знае ли човек.
Имах книга за Г2 с ел схеми, но я подарих отдавна.
Иначе стандартното у-е е + на датчика, като се стопли зтваря веригата и подава + на релето, то сработва и подава + на ел.мотора на венилатора. Ниската скорост се получава, като се прекара + са през жичен резистор.
Ще се поразровя и ако намеря нещо ще пиша.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
най-вероятно при теб е свързано с климатика,
обаче пък на мойта няма климатик, но има някакъв датчик горе високо над мотора , който пуска перката доста време след като съм паркирал.
бръмчи известно време на бързата степен и спира.ако това се бъгне може и да пообърка управлеието на перката
не знам КР- дали има такъв датчик
обаче пък на мойта няма климатик, но има някакъв датчик горе високо над мотора , който пуска перката доста време след като съм паркирал.
бръмчи известно време на бързата степен и спира.ако това се бъгне може и да пообърка управлеието на перката

не знам КР- дали има такъв датчик
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Това Ваското ми обясни че се получава от карбуратора.. като му е топло, за да не остане ич без бензин ( от изпаряването ) и си включва сам вентилатора.golfer написа:най-вероятно при теб е свързано с климатика,
обаче пък на мойта няма климатик, но има някакъв датчик горе високо над мотора , който пуска перката доста време след като съм паркирал.
бръмчи известно време на бързата степен и спира.ако това се бъгне може и да пообърка управлеието на перката![]()
не знам КР- дали има такъв датчик
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
При мен като пуснеш климатика перката си тръгва на 1-ва степен. Би трябвало и при теб да е така. Виж там нещо да не се е спекло. Отделно имаш автоматично изключване на климатика, ако темп. на ДВГ много се повиши, а ти си караш и не поглеждаш. Съответно перката остава да работи на по-високата скорост.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Не намерих нищо . До офиса има едни авто климатичари . Ще ги поразпитам.
Maлко инфо още :
1. релето което си сменил със същото разположение на контктите ли е??
2.Силовия + идва директно на релето , което управлява ел.мотора.
3. На някои клими има датчик за налягането на "фреона". Много рядко , но все пк има и случаи на свързване последователно на веригата за управление на въпросното реле. В повечето случаи е паралелно на датчика за температура , който управлява релето.
4. Съмнения за лоша връзка .
Вземи 1 мултицет и тръгвай назад по веригата от клемите на вентилатора към релето .Първо мери за по-лесно напрежение дали има .Ако има съмнения във веригата изключи акумулатора и мери верига на омметър.
Играчка е , но няй-вероятно е лош контакт.
Извади релето и провери на буксата за силовият контакт дали има + 12 В . провери и дали идва управление на релето / единият край на бубината е на маса, а на другият трябва да идва +12В при окъсен датчик за температурата.
Ако има и двете сложи релето и симулирай висока темп. / закъсяване на темп . датчик - ако е наред трябва да штрака релето.
Ако нямаш + 12В на силовият контакт на релето значи имаш някъде скрит предпазител -търси го /къде няма идея/ Ако клима-та е слага в Италия ще го намериш на няй- невероятното място.
Би трябвало при запалване вентилатора да върти на бавна скорост.
Пиши докъде стигна с диагностиката.
Maлко инфо още :
1. релето което си сменил със същото разположение на контктите ли е??
2.Силовия + идва директно на релето , което управлява ел.мотора.
3. На някои клими има датчик за налягането на "фреона". Много рядко , но все пк има и случаи на свързване последователно на веригата за управление на въпросното реле. В повечето случаи е паралелно на датчика за температура , който управлява релето.
4. Съмнения за лоша връзка .
Вземи 1 мултицет и тръгвай назад по веригата от клемите на вентилатора към релето .Първо мери за по-лесно напрежение дали има .Ако има съмнения във веригата изключи акумулатора и мери верига на омметър.
Играчка е , но няй-вероятно е лош контакт.
Извади релето и провери на буксата за силовият контакт дали има + 12 В . провери и дали идва управление на релето / единият край на бубината е на маса, а на другият трябва да идва +12В при окъсен датчик за температурата.
Ако има и двете сложи релето и симулирай висока темп. / закъсяване на темп . датчик - ако е наред трябва да штрака релето.
Ако нямаш + 12В на силовият контакт на релето значи имаш някъде скрит предпазител -търси го /къде няма идея/ Ако клима-та е слага в Италия ще го намериш на няй- невероятното място.
Би трябвало при запалване вентилатора да върти на бавна скорост.
Пиши докъде стигна с диагностиката.
Последна промяна от kris11 на Вто 13 мар 2007 12:46, променено общо 1 път.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Ура, днес попаднах на майстор-трепач
Пича само като му казох какъв е проблема, хвърли едно око, видя една разкачена букса - свърза я и всичко стана ОК
Оказа се, че акомулатора ми не е бил стегнат и на някой завой се е изхлузил навътре към мотора, обтегнал е един кабел (захранващ за перката) и той се е разкачил
Той човека даже ми вика "то хубаво сте мерели всички кабели, ама ток дали идва, премерихте ли?"
Понеже този проблем, майстора го реши някъде за около 2.5 минути, му обърнах внимание на динамото ми, което преди няколко месеца го носих за ремонт и уж му смениха всички лагери, четки и т.н но продължаваше да има странни вибрации от него. След като го разглоби се оказа с много възрастни лагер, четките ги нямаше, само едни пружинки стърчаха, някакви остатъци от платмасова втулка се търкаляха на свободен ход
След ремонта нещата заспаха, явно си намерих майстор за тоците





Понеже този проблем, майстора го реши някъде за около 2.5 минути, му обърнах внимание на динамото ми, което преди няколко месеца го носих за ремонт и уж му смениха всички лагери, четки и т.н но продължаваше да има странни вибрации от него. След като го разглоби се оказа с много възрастни лагер, четките ги нямаше, само едни пружинки стърчаха, някакви остатъци от платмасова втулка се търкаляха на свободен ход

След ремонта нещата заспаха, явно си намерих майстор за тоците


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], mitko54321 и 53 госта