Не срещнах такава тема във форума, затова реших да пусна една, където да систематизирам всички тънкости, които научих по монтажа на китайска андроид мултимедия на мястото на оригиналните RNS310/315/510 и пр. Темата е валидна за всички модели на VW Passat B6/B7, Golf 5/6 и други VAG автомобила от същото поколение.
В този случай конкретно съм демонтирал RNS510 от Passat B6 2009 CBAB. За останалите модели без навигация ще опиша стъпките с * под всяка стъпка.
Процедурата се прави на загасена кола, с изкаран ключ от таблото.
1. Започваме с демонтаж на старата медия. Тук не направих снимки, но ще прикача това клипче:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3xc2gXuwQw
Няма нищо сложно, идентичто е за всички модели, хватката е да откачите лайстната от една щипка като внимавате да не я счупите, останалите излизат след това много лесно.
Държат я 4 болта в 4-те края, пазете ги за новата медия. След това с издърпване излизат напред. Откачате кабеляците отзад и ви лъсва следната картинка:
2. Обзор на оригиналните кабели

Много е важно да не откачате кабела на Airbag-a, в противен случай ще набие грешка, ще изпише airbag fault с жълта светеща лампа на таблото и ще трябва да я изчистите след като го закачите обратно. Не опитвайте да я изчистите с разкачен акумулатор, само диагностиката я трие.

*някои модели навигация ще бъдат с един кабел за радио антената, други ще бъдат и без GPS-антената, зависи колата с каква оригинална конфигурация разполага. Но това да не ви притеснява - китайчетата разполагат с решение за всичко.

3. Свързване на новата медия

Следващата стъпка е да си отговорим на въпроса: дали нашата кола оригинално разполага с CAN-BUS интерфейс или не? Обикновено всички модели след средата на 2008, когато почват CR моторите комуникират с модулите си по този интерфейс.
Ако разполага - включваме Canbus модулчето към снопа кабели(и двете обикновено идват в комплекта на медията, когато я поръчате) и изключваме оранжевият кабел. Canbus модула ни служи за комуникация между новата мултимедия и бутоните на волана, т.е. ще работят копчетата от волана както при оригиналната, както и медията ще се приспива сама когато извадите ключа. Също така, това декодерче "прихваща" информацията, която се подава от ECU на колата към таблото и после я визуализира на новата медия. Свързани по този начин няма да има нужда да се ъпдейтва Gateway модула. Той се ъпдейтва обикновено ако искате да присадите навигация на кола, която оригинално не разполага с такава.
*!!! - ако включите Canbus и не разкачите оранженият кабел следва източване на акумулатора и незаспиване на медията след като е изваден ключа. Да не се бърка с Gateway модула.
Ако колата не разполага с CAB-BUS комуникационен интерфейс, то свързваме медията съгласно втората картинта без Canbus модул.

Снимка как трябва да изглежда закаченият CANUS и разкаченото оранжево кабелче.
4. Свързване на новата медия

Обща схема на свързване на кабелите отзад в новата мултимедия. Всички те вървят комплект към нея при доставката. Можете да не свързвате някои от кабелите, според зависи това какво ви трябва персонално на вас, дали разполагате с една букса оригинално за радио, дали имате навигация, дали имате камера за задно виждане, дали ви трябват USB-та. Схемата може да варира според зависи от новата медия.
*USB-тата трябва да се прекарат през жабката ако има нужда да ги ползвате. Оригиналното в жабката при RNS510 няма да работи, както и AUX входа в подлакътника.
*Кабелите AV се свързват ако имате камера за задно виждане/искате да инсталирате с медията или ще монтирате и доплълнителен микрофон за Hands-free(обикновено микрофона се включва в комлекта). Ако свързвате микрофона, е нужно да го прекарате под волана, по колоната до прозореца и да го окачите някъде над шофьорското място, така ще се чувате най-добре.
*За камера също се връзва и Video cable
5. Свързване на радиото през антената на колата
В1: оригинално разполагате с 1 букса за радиото. В такъв случай, в комлекта с медията идва такова кабелче, което напълно ви устройва:

В2: оригинално разполагате с 2 букси за радиото. В такъв случай ви трябва специален преходник 2 към 1 за новата медия. Обикновено се продава отделно, продавача е оставил линк в обявата с медията откъде да си го поръчате:

Зеленото кабелче се свръзва към синьо на захранващият сноп от кабели. Това се прави с цел усилване на радио сигнала, за да няма загуби когато се отдалечите от градовете:

6. Свързване на GPS
В1: Колата ви оригинално разполага с GPS навигация. В такъв случай отново ви е нужен преходник тип Fakra-C, за да използвате оригиналната GPS антена, работи по-добре и по-точно от тази в комлекта. Поръчва се отделно, предлагат го и в OLX. Изглежда ето така:


В2: Не разполагате оригинално с GPS. В такъв случай, в комлектите пристига допълнителна антена, която трябва да изведете някъде върху таблото на колата(залепя се с двойнолепящо), за да прави хубава връзка. Не трябва да се монтира вътре зад медията, тъй като там има много метални елементи, които ще наруашават сигнала. Най-лесно се извежда зад жабката, покрай вратата и се залеля в десния край на таблото срещу пасажерското място.

7. След като сме свързали всичко, сглобяваме по обратният ред и се наслаждаваме на новата придобивка.

Съвети при избор на нова медия/монтаж:
С1: Избирайте си медия с възможно повечко RAM памет. 2GB+32GB вътрешна памет е минимума, за да функционира нормално и да не ви дразни с лаг при превключването между приложенията и работата с тъч-скрийна.
С2: Проверявайте дали е подходяща за конкретно вашият автомобил: някой китайчета изглеждат точно както старите RNS, за други са нужни преходници, за да паснат в рамката на старата ви медия.
С3: Поръчвайте от европейски складове. Повечето магазини в алито разполагат с европейски складове. Това има някои големи предимства:
1. Бърза доставка в рамките на 4-7 работни дни.
2. Детайлно проследяване на пратката точно къде се намира по всяко време, а в България пратката попада в Speedy или Interlogistica, т.е. избягвате БГ пощи.
3. Безплатна доставка
4. Не дължите мита и такси на митницата. Ако поръчката пристига от Китай, електрониката бива задъръжана на митницата и се изисква да заплатите допълнителни такси.
5. В българските сайтове и групи циркулират точно същите мултимедии с +150/200 лв надценка за продавача, като те уж поемат рисковете с гаранцията, ако възникне проблем. Преценете дали си заслужва според вашите нужди. Обикновено продавачите в алито са много отворени на комуникация при проблем, стига да поназнайвате малко английски, заменят бързо проблемни медии и пр.
С4: При първото отваряне на пратката, снимайте как я отваряте на видео. Случва се, въпреки, че са много добре опаковани, понякога да пристигнат леко чукнати, наранени и пр. Ако разполагате с клип от първото отваряне, шанса да не ви я сменят или да не ви върнат парите при диспут е много малък.
С5: При монтажа може да използвате дебитна карта, за да откачите първата щипка и извадите лайстната около старата медия.
Всичко което правите по Вашата кола е на Ваша отговорност!!!
Коментарите са отворени на уточняващи въпроси.
