Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 14 апр 2023 16:39


Износва се ,консуматив е ....скъп консуматив .В workshop manual го дават да се сменя на 90 хил.




kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kalin09 » Пет 14 апр 2023 21:30


Ивайло Димов написа:А това какво е :smile

Това е обтегач ,който се "изпъва" от налягането на маслото на двигателя. Пружината вътре има второстепенна роля. И има съчмено клапанче вътре ,за задържане на маслото при неработещ двигател ,точно като хидравличен "повдигач" на клапан. Ако имаш още въпроси ,давай ,човек се учи докато е жив. Но не заблуждавай хората...


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 15 апр 2023 0:44


Попитах те за шплента Калине ?Човека е сменил комплект вериги но не са сменили дефазатора ,веригата му трака ....сложил е ОЕМ части .


kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kalin09 » Съб 15 апр 2023 8:11


А аз те питах как така обтегача няма допир с маслото в мотора?!? Имал си свое масло?! Такива обтегачи съм сменил поне 20 ,заедно с веригите ,само на 1,4 тси. Шплента се вади преди стягането на колелата към валовете ,пружината обира "корема" на веригата ,а след заработване на мотора ,моторното масло поддържа веригата опъната. Я иж сега какво си писал ,че такива глупости като твоите рядко се виждат...


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 15 апр 2023 8:27


А откъде влиза маслото :biggrin


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Кайзен » Съб 15 апр 2023 11:21


През отвора в противоположния край на шплента.
Kettenspanner.jpg
Kettenspanner.jpg (95.76 KиБ) Видяна 1829 пъти

Ако се загледаш внимателно, ще го видиш и на твоята снимка от предишната страница.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 15 апр 2023 11:30


Видях го още в сервизното ръководство Кайзен .Не мога да си представя,че през този малък отвор маслената помпа може да направи налягане достатъчно ,за да държи ангренажната верига опъната .И веднага изниква въпроса ,ами ако този малък отвор се запуши от лак,нагар ,маслени отлагания как ще опъва веригата.Опитвам се да си обясня чисто като принцип на работа и последствията от калпаво масло :th_up .


kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kalin09 » Съб 15 апр 2023 13:52


Точно от там ,и въобще не е малък. Поне 3 мм е. На повдигачите на клапаните е наполовина. Критичното е замърсяването на съчменото клапанче вътре ,затова свалянето и чистенето на картера е много важно.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 15 апр 2023 14:23


:th_up Ок щом казваш, съгласявам се и приемам критиката.До колкото четох по чужди форуми това тракане при някои се е появило още на 30-40 000 км и само подмяна на целия ангренажен комплект помага .Понеже не видях уплътнение за този обтегач ,там херметик за картер ли се ползва ?


kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kalin09 » Съб 15 апр 2023 17:21


Не ,евентуално осигурител на болтовете (аз винаги слагам). Разчита се на шлайфаните повърхности и на факта ,че е монтиран в "маслената вана" на мотора-незначителен теч няма да окаже влияние в/у налягането ,а и няма да "оцапа" нищо.


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kiki1 » Съб 15 апр 2023 18:31


Значи съм бил на прав път..Възможно ли е проблема да е във възвратния крапан на масления филтър..или проблема е в дефазатора?


xalera
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 ное 2010 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: PLOVDIV

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот xalera » Пон 02 юни 2025 16:48


kiki1 написа:Здравейте колеги.Имам проблем със сутрешното палене на 1,4tfsi CAXC 2010г 122 к.с.Сутрин веригата се чува да прищраква за около 4-5 сек. при положение ,че е сменена в комплект със всичко преди 2 х.км../единствено фазовия превключвател на вала не е сменен/.Та възможно ли е проблема да е от възвратен клапан на маслената магистрала и къде стои той?Маслото е сменено и няма разлика.


xalera
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 ное 2010 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: PLOVDIV

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор Колега реши ли проблема защото аз смених всичко комплект със зъбни колела и вериг

Мнениеот xalera » Пон 02 юни 2025 17:09


Колега реши ли проблема с притракването при палене след престой на автомобила което се чува откъм веригата и ако си го решил да ми пишеш.Аз смених всико с нов комплект swag но ми се появи шум откъм веригата при първоначално палене на колата около 3 до 4 секунди, при повторно палене шумът го няма.Колата е шкода румстър 1.6 в 105кс бензин


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот kiki1 » Вто 03 юни 2025 18:29


Така си я карам вече повече от година..не съм се занимавал повече.


xalera
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 02 ное 2010 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: PLOVDIV

Re: Проблем верига 1,4 tfsi CAXC мотор

Мнениеот xalera » Вто 03 юни 2025 20:36


Смятам да отворя пак ангренажния капак ида проверя дали след изчакване от 2до3 часаще еомекнал обтегача и ако е така ще си върна оригиналния



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AFN98 и 88 госта