Мнениеот railfan » Пет 09 юни 2023 8:48
Това с 250-300 км се случва ако колата е минала ъпдейта до дизелегйт софтуер. Това е пробега ако филтъра успява да се регенерира и се кара предимно в града.
Колкото е по-запушен ДПФ, толкова по-често са регенерациите.
Ще напиша своя опит по темата, като собственик на такава кола:
Регенерацията настъпва при измерени точно 21.6 грама сажди(soot mass) и продължва докато се сведат до около 4.5 грама, което се случва най-бързо с каране на 1900 оборота, тогава температурата в ДПФ e 550 градуса и изгарят за около 10 минути, препоръчвам да се кара на 3-4-5-6 предавка с обороти 1900 за максимално дълго време. По-ниски обороти не издават толкова температура на изгорелите газове, а по-високи означава по-засилена кола и настъпва преохлаждане на ДПФ, където Т вътре пада около 480-520 градуса, което не е достатъчно за доброто изгаряне и удължава самата регенерация.
Познава се по това, че оборотите се вдигат на около 950-970, колата става по-шумна поради допълнителната водна помпа, разхода на място се качва над 1 л, както и колата става по-рязка.
Лампата на таблото ще светне при натрупани 24 грама сажди и след този момент единственото, което може да се направи е да се пусне регенерация през VCDS, но е временно решение и скоро ще светне пак.
Важно е да се разбере, че това е изцяло компютърен процес и компютъра получава информация от датчика за диференциално налягане кога колата трябва да влезе в регенерация, на база на него изчислява натрупаните сажди, обикновено около 20mbar са достътъчни. За сравнение, след регенерацията налягането пада до 3mbar.
Това, което запушва DPF с течение на времето е т.нар бяла пепел или oil ash, която всъщност е вторичният продукт от изгарянето на саждите и се натрупва. Няма как да бъде изгорена. VW дават гарантиран живот на DPF до 175 ml. Моят е пълен на 198, но продължава да регенерира нормално. Средно се натрупва 1 грам такава бяла пепел за около 1610 км пробег.
Покачването на маслото в картера е поради прекъсната регенерация. Случи ли се регенерация, колата не трябва да се гаси, а трябва да се кара докато я завърши. Ако влиза в регенерация на всяко палене почти, филтъра е пълен. Естествено, ясно е и, че ако не успее да генерира в рамките на 15-20 минути и саждите като количество не спадат, извода е, че филтъра е запушен и в този случай имаш 2 полезни хода:
1. Нов DPF филтър, около 5500 официална цена от VW с труд и монтаж
2. Резачката на този и ремап на мотора - предпочитаният поради цената на филтъра.
Прането е доказано неефективно, дори и със сваляне-качване, говорил съм с такива колеги, ефекта е за около 5-10 000 км и отново се запушва. И даже става по-лошо, защото пепелта се избутва към края на филтъра, което може да доведе до покачване на температурата над 650-700 градуса, филтъра да се запали и оттам нататък работата не е добре.
Както колегата е казал има програмки като VAG DPF, които работят с най-обикновеният донгъл ELM327 следят кога ще настъпи регенерация, параметрите на филтъра и разни такива полезни неща, по които можеш да се ориентираш. Тя работи за мотори от 2010 нагоре.
За 2008-2009 моторите CBAA, CBDC, CBAB, CBBB единственият начин да го следиш през донгъл това е да си поръчаш OBDEleven донгъл за около 100 лв, само той успява да прочете протокола на тези мотори.