VWGT написа:Инфраструктура, цена на първоначално придобиване, пробег...
Никаква осведомителна кампания не може да промени това.
За мен е повече от очевидно, че представата за електромобилите и особеностите на ползването им са напълно погрешни.
1. Инфраструктурата в България е достатъчно развита за броя на наличните електромобили. Има над какво да се работи, но темповете на развитие на инфраструктурата според мен дори с малко изпреварват наличния брой електромобили. Пример от неделя, Варна - София, по далеч по-неразвитата северна част на България, когато много хора се прибират от морето, включително и с електромобили. Не съм чакал и минута, намерих свободна станция по средата на маршрута, а имаше и още възможни опции. Значителни средства се предвиждат за финансиране на зарядната инфраструктура в цяла Европа, подобни са нещата и в Америка и Китай.
2. Първоначално придобиване. Има изгодни оферти, които са конкурентни на автомобили с ДВГ със сходни характеристики, включително и втора употреба и т.н. Като добавим и по-евтината поддръжка на подобен автомобил, доста често вноската по изплащане на електромобил (има специални за целта кредити и лизинги) е равна на разходите за поддръжка и гориво на сходен с ДВГ. Изборът става все по-голям, има всякакъв клас и ценови диапазон.
3. Пробегът е важен, но далеч по-важно е при изборът на електромобил да се прецени за какво ще се използва (както и за ДВГ де). Масова е заблудата, че електромобилите са ОК само за града, но това съвсем не е така. С все по-често наличните високоволтови системи на електромобилите и увеличаващата се инфраструктура, зареждането става бързо, а и местата за това са достатъчни. За последната година и два месеца съм изминал 30 000 км с ID4 Pro Performance, пътувах и в Европа, пътувам и много из цяла България.
Освен ако нещо коренно не се промени, броят на електромобилите ще се увеличава все повече и не виждам как това ще се промени, дори в България, където хората имат малко по-ограничени възможности.