Привет,
Оглеждам се в момента за покупка на B8 2.0tdi около 16-17 година. Наблюдавам, че има много голям ценови диапазон. Като цяло кои са слабите места и на какво да наблегнем при първоначалният оглед?
Благодаря предварително за съветите
Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
При тези коли цената е възможно да варира наистина в голям диапазон, защото:
- Има много голяма разлика между екстрите, има доста опоскани, има и доста натупани откъм екстри
- Има разлика между ръчка и автомат
- Има разлика между автокъщите, продажбите от частните лица и официалните дилъри с доказани км на колите, както и пълна сервизна история.
Обобщено може да се каже следното:
Хубав и натупан пасат, с доказана история сервизна и километраж доближава 30-35 хиляди без никакъв проблем, особено с кожа, автомат и хубава навигация, от официален дилър като DasWeltAuto или от човек, който ще ти докаже историята от VW официално.
Съответно по автокъщите са с 10 хиляди надолу, защото отдавна са подминали километрите, които са написали, както и са със знайни и незнайни проблеми по тях. За да ти я продава за 20-25 хиляди ти сам можеш да си направиш сметка за колко е купена + транспорта + печалбата и да сравниш цените от коли с доказана история или от Германия примерно как вървят като цени от частните лица.
Гледа се всичко. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО колата се проверява или в твои сервиз, на който имаш доверие или познаваш работата им, или в официалният на VW. Кола, която не искат да се провери в който и да е сервиз, не е читава и продавача иска да ти вземе 25-30 хиляди за гробник.
Особено проверявай за дизел: състоянието на DPF(колко % е пълен, колко е минало от последна регенерация и тн), турбо, показанията на дюзите поне на живи данни на студен мотор, не е напълно меродавно, но си е някакъв ориентир. Ако е DSG - има много писано, не трябва да тресе, да чука, щрака, трябва да е плавна кутията нагоре и надолу, да е бърза с повече газ. Ако е ръчка се ослушваш за шумове при натискане и пускане на съединителя, не трябва да се променя нещо по звука. Тези мотори вече нямат проблем с шестограма, така че той не се сменя при тях.
Май общо взето е това.
- Има много голяма разлика между екстрите, има доста опоскани, има и доста натупани откъм екстри
- Има разлика между ръчка и автомат
- Има разлика между автокъщите, продажбите от частните лица и официалните дилъри с доказани км на колите, както и пълна сервизна история.
Обобщено може да се каже следното:
Хубав и натупан пасат, с доказана история сервизна и километраж доближава 30-35 хиляди без никакъв проблем, особено с кожа, автомат и хубава навигация, от официален дилър като DasWeltAuto или от човек, който ще ти докаже историята от VW официално.
Съответно по автокъщите са с 10 хиляди надолу, защото отдавна са подминали километрите, които са написали, както и са със знайни и незнайни проблеми по тях. За да ти я продава за 20-25 хиляди ти сам можеш да си направиш сметка за колко е купена + транспорта + печалбата и да сравниш цените от коли с доказана история или от Германия примерно как вървят като цени от частните лица.
Гледа се всичко. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО колата се проверява или в твои сервиз, на който имаш доверие или познаваш работата им, или в официалният на VW. Кола, която не искат да се провери в който и да е сервиз, не е читава и продавача иска да ти вземе 25-30 хиляди за гробник.
Особено проверявай за дизел: състоянието на DPF(колко % е пълен, колко е минало от последна регенерация и тн), турбо, показанията на дюзите поне на живи данни на студен мотор, не е напълно меродавно, но си е някакъв ориентир. Ако е DSG - има много писано, не трябва да тресе, да чука, щрака, трябва да е плавна кутията нагоре и надолу, да е бърза с повече газ. Ако е ръчка се ослушваш за шумове при натискане и пускане на съединителя, не трябва да се променя нещо по звука. Тези мотори вече нямат проблем с шестограма, така че той не се сменя при тях.
Май общо взето е това.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
railfan написа:При тези коли цената е възможно да варира наистина в голям диапазон, защото:
- Има много голяма разлика между екстрите, има доста опоскани, има и доста натупани откъм екстри
- Има разлика между ръчка и автомат
- Има разлика между автокъщите, продажбите от частните лица и официалните дилъри с доказани км на колите, както и пълна сервизна история.
Обобщено може да се каже следното:
Хубав и натупан пасат, с доказана история сервизна и километраж доближава 30-35 хиляди без никакъв проблем, особено с кожа, автомат и хубава навигация, от официален дилър като DasWeltAuto или от човек, който ще ти докаже историята от VW официално.
Съответно по автокъщите са с 10 хиляди надолу, защото отдавна са подминали километрите, които са написали, както и са със знайни и незнайни проблеми по тях. За да ти я продава за 20-25 хиляди ти сам можеш да си направиш сметка за колко е купена + транспорта + печалбата и да сравниш цените от коли с доказана история или от Германия примерно как вървят като цени от частните лица.
Гледа се всичко. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО колата се проверява или в твои сервиз, на който имаш доверие или познаваш работата им, или в официалният на VW. Кола, която не искат да се провери в който и да е сервиз, не е читава и продавача иска да ти вземе 25-30 хиляди за гробник.
Особено проверявай за дизел: състоянието на DPF(колко % е пълен, колко е минало от последна регенерация и тн), турбо, показанията на дюзите поне на живи данни на студен мотор, не е напълно меродавно, но си е някакъв ориентир. Ако е DSG - има много писано, не трябва да тресе, да чука, щрака, трябва да е плавна кутията нагоре и надолу, да е бърза с повече газ. Ако е ръчка се ослушваш за шумове при натискане и пускане на съединителя, не трябва да се променя нещо по звука. Тези мотори вече нямат проблем с шестограма, така че той не се сменя при тях.
Май общо взето е това.
Благодаря за изчерпателния отговор. Относно сервиза - да, задължително! Мислех при Крис в Дас Ауто да я закарам.
ЕДИТ: Едно време с VCDS можеше да се видят километрите и ако модула е блокиран (Б5.5 визирам), то 100% е въртян. Сега при новите същото ли е или се манипулират по-лесно?
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Дас Ауто не е официален сервиз, а просто един въздухар под налягане. Сигурен съм, че ще намери проблеми, чийто решение струва 4цифрена сума.
Има цяла тема за него, препоръчвам ти горещо да я прочетеш.
Закарай си я в Порше за проверка.
След покупка силно желателно обслужваш ролки, ремъци и масла, за да ти е мирна главата, така че брой още 2000 отгоре над бюджета за пасата.
Има цяла тема за него, препоръчвам ти горещо да я прочетеш.
Закарай си я в Порше за проверка.
След покупка силно желателно обслужваш ролки, ремъци и масла, за да ти е мирна главата, така че брой още 2000 отгоре над бюджета за пасата.
Последна промяна от railfan на Чет 07 сеп 2023 9:43, променено общо 1 път.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
railfan написа:Дас Ауто не е официален сервиз, а просто един въздухар под налягане. Сигурен съм, че ще намери проблеми, чийто решение струва 4цифрена сума.
Има цяла тема за него, препоръчвам ти горещо да я прочетеш.
Закарай си я в Порше за проверка.
Знам, че не е официален :) Просто ми попадат клипчета негови и ми е направил впечатление. В момента карам 5.5 и никога не съм ползвал услугите му, едно че такива стари коли не прави, второ че наистина взема мега дебело. Ще се обадя в порше да ги попитам как става проверката. Благодаря
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Аз като избирах моя бях чел на няколко места , че дигиталния километраж донякъде е фактор за верността на километрите, защото се манипулира трудно и скъпо, не знам доколко е вярно. История в представителството винаги е добър начин за проверка. За целта проверка пак в представителство би било добра опция, ако продавача няма против.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Преминаването от B5.5 до B8 си е направо квантов скок в бъдещето .2.0 tdi е два варианта 190 к.с и 240 к.с (twin turbo) две турбини свързани една с друга .Първата е малка с променлива геометрия ,втората по-голяма с обикновена геометрия и е изцяло зависима от първата .Най - натъпкания с глезотии пасат,първия им който може да се счита за пряк конкурент на Ауди и БМВ като ниво на оборудване .При дизелова кола втора ръка всичко по периферията може да те изненада ,лично аз бих избегнал този сервиз за оглед може и да съм предубеден но в София едва ли ще е трудно да намериш друг с не такава печална слава.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Доне знам че ги има и по-малките варианти ;) Описал съм тези които принципно най -много са желани и търсени .Получи се лапсус ,благодаря за забележката.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19727
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
DoH_KuXoT написа:...
Тази таблица не вярна - виждал съм я на много места, но реално не е така. 184 к.с. в Passat B8 в Европа не съм виждал никога. 110 к.с. и 122 к.с. също. За сметка на това го няма 2.0 TDI 240 к.с.
VW Passat B8 и Skoda Superb 3 са много предпочитани и вече масови и в България. Комбинациите от двигател, скорости, екстри и задвижване са безкрайни и това предопределя и голям ценови диапазон.
Ето инфо по въпроса: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=484276
Пробегът също влияе изключително много. Съвсем нормално е една кола на 50 000 км и на 5 години да е почти два пъти по-скъпа от идентична кола със същото оборудване и година, но на 350 000 км
В България масово се лъже с километрите и се изкривява преценката. Идват коли на по 300-500 хиляди купени за по 8-12000 евро, връщат се на 150 хиляди и им се обявява доста по-ниска цена от тези, които реално са на такъв пробег и струват по 15-18000 евро в чужбина.
После някой го купува "на далавера"... Преди няколко дни един обясняваше във фейса как Passat не ставал щото сменял дюзи, турбо и накрая двигател и то на под 300 000... Ами като си "тарикат" да купуваш евтино и рисковано - така ще е - ще плащаш и ще ревеш после.
Като човек, който вече е купил доста такива Пасати и подобни коли от VAG групата от чужбина и ги е докарл в България (2 Passat B8 за мен лично, останалите за други хора), мога да дам следните съвети:
Да се определи моторизация/скоростна кутия/екстри, които са задължителни. Всеки си има предпочитания - ето ги моите две теми за моите коли КОЛА 1 и КОЛА 2
Да се гледат САМО обяви, в които има ГАРАНТИРАНА сервизна история, потвърдена от ОФИЦИАЛЕН сервиз. (Das Auto са абсолютни ментета - дори не минавай покрай тях)
Да се гледат само обяви на коли с пробег до 175000 км макс. (за себе си и близки аз гледам до 150 000 макс, а последният Пасат го взех на 42 000, въпреки по-високата му цена, защото е biTDI 240 к.с. и там ресурсът е по-малкък от по-малките ТДИ-та)
Ако колата отговаря на всичките горни критерии - кара се в доверен сервиз за общ преглед, диагностика, прави се ако може тестово шофиране.
И накрая нещо много важно: Ако се окаже, че колите, които отговарят на горните критерии са "много скъпи", не правиш компромиси с километрите или сервизната история. Намаляваш двигателя и екстрите, докато влезеш в бюджета си. Ако и това не става - този модел не е добър избор
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
184кс е в Голф поколението. 120кс мисля, че се предлага в Пасат В8. Тия 122 са от закръгления вероятно.
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Да , има доста неточности в тази таблица , 120к.с. има но е 1.6тди. Другите може и да ги има за някъде произведени, но и аз не съм срещал. Всъщност таблицата има продължение и 240к.с. излиза в 4х4 вариантите, всъщност 240-ка има ли само на предно ?
Последна промяна от DoH_KuXoT на Пет 08 сеп 2023 16:07, променено общо 1 път.
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Привет и от мен.
Наистина скока от B5.5 на B8 е голям :) Имал съм и двата модела. Сега съм с B8 и в почти всико е много по-добър от B5.5. Единствено се настрой за возията - В5.5 както и Б5 возеха "като кораб" изключително комфортно. В8 вози изключително твърдо. На някои не им харесва, но аз вече свикнах.
Относно сервиза - дори не си помисляй да се доближаваш до Дас Ауто. Много е писано във форума за този сервиз - разрови се малко и ще разбереш.
Наистина скока от B5.5 на B8 е голям :) Имал съм и двата модела. Сега съм с B8 и в почти всико е много по-добър от B5.5. Единствено се настрой за возията - В5.5 както и Б5 возеха "като кораб" изключително комфортно. В8 вози изключително твърдо. На някои не им харесва, но аз вече свикнах.
Относно сервиза - дори не си помисляй да се доближаваш до Дас Ауто. Много е писано във форума за този сервиз - разрови се малко и ще разбереш.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19727
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
И аз преминах от B5.5 на B8 и мога да потвърдя за возията, но и там има нюанси. Зависи дали колата има DCC и също така с какъв размер джанти е.
Re: Passat B8 - за какво да внимаваме при покупка?
Гледайте го от хубавата страна.
За разлика от Б5/5.5, които имат 12 кокала които сменяш поне веднъж годишно заради нашите хубави пътища, то при Б6 и нагоре този проблем го няма с големият троен носач. Имаш едни биалетки и тампони на носача за подмяна, което е много по - евтино и бързо отколкото да сменяш цяло окачване.
За разлика от Б5/5.5, които имат 12 кокала които сменяш поне веднъж годишно заради нашите хубави пътища, то при Б6 и нагоре този проблем го няма с големият троен носач. Имаш едни биалетки и тампони на носача за подмяна, което е много по - евтино и бързо отколкото да сменяш цяло окачване.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 59 госта