Здраеейте,
наскоро си купих въпросният Пасат от заглавието, като направих преход от Audi A3 8l 1.8T 150 коня на тази огромна кола :D Трудно да се направи някакво сравнение между двете коли, тъй като имат огромна разлика в годините и са различен клас коли. Вече й навъртях над 1000 километра и я обслужих частично и мога да споделя някои мои впечатления, както и да разпитам за някои дребни проблеми. Малко повече инфо за колата - 2 tdi 190 коня с халдекс, автоматична скоростна кутия DSG 6 степенна и адаптивно окачване. Highline изпълнение с full led фарове и стопове, мултимедия Discover PRO 2 генерация, 3-зонов климатроник и една карама системи и екстри. От екстрите, които ме трогват е подгряване на предното стъкло, завиващите led фарове, които светят уникално и Андроид Ауто. Колата е внесена от Германия 2020г., като последно е минала инспекция януари и е била на 54k км. За тези години в германия са и сменяли предна, задна броня, предно стъкло и моторче на лявото огледало. След това колата е закупена от собсвеника, който ми я продаде. Той за 3 години беше навъртял още 30к км и аз реално я взех на 84k км, до колкото мога да проверя (ако някой знае как да чекна с диагностиката за реалните км на колата моля да сподели). През това време, каквото са написали в сервзината книжка е подменяна на една подгревна свещ и външната дръжка на вратата на шофьора. От колата съм много доволен, кара се леко и силата и е на дълги разтояния. Колегите във форума се оплакват, че вози по-твърдо от предишните модели, но за мен е перфектно. Аудито вози като каруца и като седнах да карам пасата бях впечатлен. Сравнително добре шумоизолирана. В градски условия определено се чува една идея повече мотора от бензиновия, но съвсем в нормални граници, но за сметка на дълго, като се изпреварна, там направо е безшумна спрямо аудито, къде двигателя се опитва да влезе при тебе в купето след 3к оборота. Ускорението е много добро, като за дизел рано удрят тия нютони и колата се изсрелва и изпреварванията стават почти мигновенно. Аудио системата не е dynaudio, но пак е добре (ниските са окей, но при усилване на звука високите почват да кривят). Кожените седалки са удобни, изцяло електрически, като настройката за лумбалната опора е топ. С Аудито тъй като е малка кола и с рекаро салон трябваше да слагам възглавничка за кръста, че след няколко часа каране ми идваше да се застрелям. И сега като карам дълго време дискомфорта е много по-малък, а ако усетя нещо си пускам "масажа", да размърда малко кокалите :D Нещо с което не мога да свикна още е автоматичната скоростна кутия. Задължително я карам на спортен режим, но и така пак нямам този контрол, какъвто дава ръчката. Може би просто dsg кутията не може да предложи това което дава класическия автомат особено ако е с повече скорости. И с тази кола, вече спокойно мога да карам през нощта. Старата бричка няма никви фарове и избягвах да карам на тъмно. С тази кола е просто удоволствие. Фаровете осветяват много добре, а самозатъмняващите се огледала правят така, че отзад каквото и да има да не може да те дразни. Абе просто казано съм доволен от колата, само къде не съм доволен колко харчи :D Разходът на дълго е 6 литра с моя стил на каране. А в градски условия даже още не знам, но е над 8 литра. Спрямо старата кола, която беше на газ усещам значително скачане на финансите, които давам за гориво, но пък и колата е 1,7 тона.
Колата като я взех беше с няколко забележки:
1. Десния праг беше ударен леко, като това го оправих по каско;
2. AFS системата се изключва от грешка. С диагностика грешката, която дава е: 5278993 - Signal Line for Position Sensor for Left Swivel Module C108D 11 [137] - Short to Ground. Търсих из интернет и до колкото разбирам, проблемът е свързан с кабелчета вътре във левия фар. Още не съм го отварял да огледам за видим проблем, защото грешката не винаги я има и колкото и пъти да съм карал през нощта фаровете си завиват. Че някой ден и на него ще му дойде времето;
3. Климатроникът не духаше достатъчно силно студено и не навсякъде. Оказа се, че системата е изпуснала и при оглед се оказа някакво уплътнение, така и не разбрах, кое точно, като го смениха и сега чакам лятото да видя дали са нацелили теча от къде е;
4. Грешка от диагностиката - 6666 - Optical data bus U1049 00 [009] - Open circuit - до момента не съм видял нещо да не работи от discover медията. Като сменях филтър купето забелязах един кабел да стърчи, който беше отрязан. Може би грешката е свързана с този кабел. Тепърва ще разбирам за какво е (Ако някой знае нещо по въпроса моля да пише).
Предишният собственик беше казал, че колата е обслужена и единственото нещо, което трябваше да се направи според него е да се обслужи скоростната кутия. Наистина колата беше със сменени филтър купе, въздушен филтър, горивен филтър, масло и филтър на маслото на двигателя, но дотам. Тъй като колата е на малко км реших да сменя само филтри и масла и да не пипам ангренажа и пистовия ремък. Закупих си масло и филтър за двигателя, масло и филтър за скоростната кутия, масло за раздатка, диференциал и халдекс, горивен филтър, въздушен филтър и филтър купе. Информация в интернет, колкото искаш, как се сменят. Нямаше почти никакви драми. Фрапантно беше състоянието на цетката на помпата на халдекса. Според мен може би никога не беше чистена. При смяната на маслото на скоростната кутия при отсичането на нивото, бях изгасил двигателя и така като отворих пробката се изля много масло, че втори път пълних кутията, за да отсека правилно нивото. Освен това си изчистих пространството зад предните подкалници. Бяха пълни с буци пръст и шума.
Колата нямаше резервна гума, че се наложи да купя една желязна джанта 16" втора употреба. Разбира се дойде ръждива, че трябваше да я изшлайфам от ръждата, после преобразувател за ръжда, грунд и черна боя и заприлича почти като нова.
Друго нещо с което се сблъсках беше връзката на телефона с мултимедията. Телефонът ми е Xiaomi 11T PRO и така и не можах да се свържа чрез АА. Четох и по този проблем и разбрах, че се продават устройства, където ти правят връзката безжична и лекуват и този проблем със свързването. Поръчах и дойде Carlinkit 4.0 - синя кутийка. Пробвах я и работи добре с едно тънко условийце, телефонът ми не трябва да загася дисплея. Докато телефонът ми е със светнат дисплей работи мазно и безпроблемно, изгасне ли навигацията забива и като цяло всичките приложения бъгват и единственото нещо, което остава да работи е звукът от spotify. Че за момента се боря и с този проблем да го реша и като имам информация ще пиша.
Бъдещи неща, които трябва да си взема са стелки за зимата. Комплект гуми като дойде пролетта, тъй като предишния собственик ми я даде само с зимни гуми. Та като виждам какви са вече зимите ще заложа на премиум марка всесезонни гуми.
Тия дни ще кача й някоя снимка.
Много писах и се надявам на някой да помогна с информацията, която съм споделил. Ако имате въпроси питайте.
VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Здравей ,честита придобивка и много безаварийни км ....тези коли наистина са вече висок клас и се доближават до АУДИ и БМВ като глезотии , екстри и цялостно усещане към отделния детайл .Има няколко теми на колеги с подобни пасати ,виж в търсачката ,че и снимки има към тях ...кое, как,кога и защо се обслужва .
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Здравей и честита придобивка!
Може и някоя снимка да качиш
За грешките нищо не мога да кажа, само искам да отбележа, че ангренажът макар и на малко километри, предвид възрастта е за смяна след 7-мата година. При скъсан ангренаж VW сменят изцяло двигателя (пресен пример имам).
Ето и още инфо за обслужването:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4820807
AFS система, мисля че визираш фаровете? При Passat B8 се казва DLA - Dynamic Light Assist.
За Андроид Ауто - като продадох предния Passat B8 (все още ми е на аватара) колегата не можа да се закачи. Оказа се проблем в кабела. Пробвахме с мой кабел, Baseus от алиекспрес и стана.
За зимни стелки препоръчвам Rezaw Plast - на мен ми харесват повече от оригиналните, защото са с по-дълбок борд.
Може и някоя снимка да качиш
За грешките нищо не мога да кажа, само искам да отбележа, че ангренажът макар и на малко километри, предвид възрастта е за смяна след 7-мата година. При скъсан ангренаж VW сменят изцяло двигателя (пресен пример имам).
Ето и още инфо за обслужването:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4820807
AFS система, мисля че визираш фаровете? При Passat B8 се казва DLA - Dynamic Light Assist.
За Андроид Ауто - като продадох предния Passat B8 (все още ми е на аватара) колегата не можа да се закачи. Оказа се проблем в кабела. Пробвахме с мой кабел, Baseus от алиекспрес и стана.
За зимни стелки препоръчвам Rezaw Plast - на мен ми харесват повече от оригиналните, защото са с по-дълбок борд.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 10 юли 2015 19:22
- Автомобил: VW Passat B8 HighLine
- Двигател: DFCA
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Ето малко снимки на пасатора от като го купих. Колата я взех от Варна и директно беше настанена на камчийски пясъци ;) Догодина лятото ще бъде натоварена до горе с багаж, тъй като къмпингувам 2 седмици и се мъкнат всевъзможни неща. Вече се надявам да има достатъчно място за всичко.
Иначе ме замисляте за ангренажа, че му е дошло времето. В главата ми идва идея, като навъртя километри за смяна на маслото да я закарам някъде къде е сигурно, че работят добре, да ми сменят ангренажния ремък и пистовия барабар с водната помпа. Четох, че имало афтър маркет помпи, които нямат тази "шапка" на турбинката на помпата, че така ще мога да елиминирам бъдещи проблеми със засядането й. Също така четох и за силика гел торбичката в разширителния съд. Проверих и се оказа, че моето казанче няма как да се извади и ще трябва да го сменям с такова кое няма торбичка. Тогава предполагам ще мина на G12 EVO антифриз. За момента не се наемам сам да си сменям антифриза, защото разбрах, че е голяма мъка обезвъздушаването на системата.
Да се оплача, след обслужването на колата забелязах, че се появиха вибрации на ниските обороти на двигателя. Не са големи, но преди ги нямаше. Всичките масла, които смених по колата бяха оригинални с изключение на двигателното. Взех Мотул 5W30 със спецификация 504/507, защото старата ми кола съм я карал само с Мотул и никога не е имало проблем. То не, че се знае дали е от маслото, ама много със сигурност е от нещо де аз съм бърникал :D Че някой ако се е сблъсквал с такова нещо да пише.
Също така се боря да инсталирам ELSA с актуална база данни, където да има и моята кола. За момента чета, че може да се намери програмата, но само с немска база дани до 01.2017г.
За сега това. Утре ако остане време ще кача снимки на помпата на халдекса в какво трагично състояние беше.
Иначе ме замисляте за ангренажа, че му е дошло времето. В главата ми идва идея, като навъртя километри за смяна на маслото да я закарам някъде къде е сигурно, че работят добре, да ми сменят ангренажния ремък и пистовия барабар с водната помпа. Четох, че имало афтър маркет помпи, които нямат тази "шапка" на турбинката на помпата, че така ще мога да елиминирам бъдещи проблеми със засядането й. Също така четох и за силика гел торбичката в разширителния съд. Проверих и се оказа, че моето казанче няма как да се извади и ще трябва да го сменям с такова кое няма торбичка. Тогава предполагам ще мина на G12 EVO антифриз. За момента не се наемам сам да си сменям антифриза, защото разбрах, че е голяма мъка обезвъздушаването на системата.
Да се оплача, след обслужването на колата забелязах, че се появиха вибрации на ниските обороти на двигателя. Не са големи, но преди ги нямаше. Всичките масла, които смених по колата бяха оригинални с изключение на двигателното. Взех Мотул 5W30 със спецификация 504/507, защото старата ми кола съм я карал само с Мотул и никога не е имало проблем. То не, че се знае дали е от маслото, ама много със сигурност е от нещо де аз съм бърникал :D Че някой ако се е сблъсквал с такова нещо да пише.
Също така се боря да инсталирам ELSA с актуална база данни, където да има и моята кола. За момента чета, че може да се намери програмата, но само с немска база дани до 01.2017г.
За сега това. Утре ако остане време ще кача снимки на помпата на халдекса в какво трагично състояние беше.
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Mu4MaHa написа:Здраеейте,
наскоро си купих въпросният Пасат от заглавието, като направих преход от Audi A3 8l 1.8T 150 коня на тази огромна кола :D Трудно да се направи някакво сравнение между двете коли, тъй като имат огромна разлика в годините и са различен клас коли. Вече й навъртях над 1000 километра и я обслужих частично и мога да споделя някои мои впечатления, както и да разпитам за някои дребни проблеми. Малко повече инфо за колата - 2 tdi 190 коня с халдекс, автоматична скоростна кутия DSG 6 степенна и адаптивно окачване. Highline изпълнение с full led фарове и стопове, мултимедия Discover PRO 2 генерация, 3-зонов климатроник и една карама системи и екстри. От екстрите, които ме трогват е подгряване на предното стъкло, завиващите led фарове, които светят уникално и Андроид Ауто. Колата е внесена от Германия 2020г., като последно е минала инспекция януари и е била на 54k км. За тези години в германия са и сменяли предна, задна броня, предно стъкло и моторче на лявото огледало. След това колата е закупена от собсвеника, който ми я продаде. Той за 3 години беше навъртял още 30к км и аз реално я взех на 84k км, до колкото мога да проверя (ако някой знае как да чекна с диагностиката за реалните км на колата моля да сподели). През това време, каквото са написали в сервзината книжка е подменяна на една подгревна свещ и външната дръжка на вратата на шофьора. От колата съм много доволен, кара се леко и силата и е на дълги разтояния. Колегите във форума се оплакват, че вози по-твърдо от предишните модели, но за мен е перфектно. Аудито вози като каруца и като седнах да карам пасата бях впечатлен. Сравнително добре шумоизолирана. В градски условия определено се чува една идея повече мотора от бензиновия, но съвсем в нормални граници, но за сметка на дълго, като се изпреварна, там направо е безшумна спрямо аудито, къде двигателя се опитва да влезе при тебе в купето след 3к оборота. Ускорението е много добро, като за дизел рано удрят тия нютони и колата се изсрелва и изпреварванията стават почти мигновенно. Аудио системата не е dynaudio, но пак е добре (ниските са окей, но при усилване на звука високите почват да кривят). Кожените седалки са удобни, изцяло електрически, като настройката за лумбалната опора е топ. С Аудито тъй като е малка кола и с рекаро салон трябваше да слагам възглавничка за кръста, че след няколко часа каране ми идваше да се застрелям. И сега като карам дълго време дискомфорта е много по-малък, а ако усетя нещо си пускам "масажа", да размърда малко кокалите :D Нещо с което не мога да свикна още е автоматичната скоростна кутия. Задължително я карам на спортен режим, но и така пак нямам този контрол, какъвто дава ръчката. Може би просто dsg кутията не може да предложи това което дава класическия автомат особено ако е с повече скорости. И с тази кола, вече спокойно мога да карам през нощта. Старата бричка няма никви фарове и избягвах да карам на тъмно. С тази кола е просто удоволствие. Фаровете осветяват много добре, а самозатъмняващите се огледала правят така, че отзад каквото и да има да не може да те дразни. Абе просто казано съм доволен от колата, само къде не съм доволен колко харчи :D Разходът на дълго е 6 литра с моя стил на каране. А в градски условия даже още не знам, но е над 8 литра. Спрямо старата кола, която беше на газ усещам значително скачане на финансите, които давам за гориво, но пък и колата е 1,7 тона.
Колата като я взех беше с няколко забележки:
1. Десния праг беше ударен леко, като това го оправих по каско;
2. AFS системата се изключва от грешка. С диагностика грешката, която дава е: 5278993 - Signal Line for Position Sensor for Left Swivel Module C108D 11 [137] - Short to Ground. Търсих из интернет и до колкото разбирам, проблемът е свързан с кабелчета вътре във левия фар. Още не съм го отварял да огледам за видим проблем, защото грешката не винаги я има и колкото и пъти да съм карал през нощта фаровете си завиват. Че някой ден и на него ще му дойде времето;
3. Климатроникът не духаше достатъчно силно студено и не навсякъде. Оказа се, че системата е изпуснала и при оглед се оказа някакво уплътнение, така и не разбрах, кое точно, като го смениха и сега чакам лятото да видя дали са нацелили теча от къде е;
4. Грешка от диагностиката - 6666 - Optical data bus U1049 00 [009] - Open circuit - до момента не съм видял нещо да не работи от discover медията. Като сменях филтър купето забелязах един кабел да стърчи, който беше отрязан. Може би грешката е свързана с този кабел. Тепърва ще разбирам за какво е (Ако някой знае нещо по въпроса моля да пише).
Предишният собственик беше казал, че колата е обслужена и единственото нещо, което трябваше да се направи според него е да се обслужи скоростната кутия. Наистина колата беше със сменени филтър купе, въздушен филтър, горивен филтър, масло и филтър на маслото на двигателя, но дотам. Тъй като колата е на малко км реших да сменя само филтри и масла и да не пипам ангренажа и пистовия ремък. Закупих си масло и филтър за двигателя, масло и филтър за скоростната кутия, масло за раздатка, диференциал и халдекс, горивен филтър, въздушен филтър и филтър купе. Информация в интернет, колкото искаш, как се сменят. Нямаше почти никакви драми. Фрапантно беше състоянието на цетката на помпата на халдекса. Според мен може би никога не беше чистена. При смяната на маслото на скоростната кутия при отсичането на нивото, бях изгасил двигателя и така като отворих пробката се изля много масло, че втори път пълних кутията, за да отсека правилно нивото. Освен това си изчистих пространството зад предните подкалници. Бяха пълни с буци пръст и шума.
Колата нямаше резервна гума, че се наложи да купя една желязна джанта 16" втора употреба. Разбира се дойде ръждива, че трябваше да я изшлайфам от ръждата, после преобразувател за ръжда, грунд и черна боя и заприлича почти като нова.
Друго нещо с което се сблъсках беше връзката на телефона с мултимедията. Телефонът ми е Xiaomi 11T PRO и така и не можах да се свържа чрез АА. Четох и по този проблем и разбрах, че се продават устройства, където ти правят връзката безжична и лекуват и този проблем със свързването. Поръчах и дойде Carlinkit 4.0 - синя кутийка. Пробвах я и работи добре с едно тънко условийце, телефонът ми не трябва да загася дисплея. Докато телефонът ми е със светнат дисплей работи мазно и безпроблемно, изгасне ли навигацията забива и като цяло всичките приложения бъгват и единственото нещо, което остава да работи е звукът от spotify. Че за момента се боря и с този проблем да го реша и като имам информация ще пиша.
Бъдещи неща, които трябва да си взема са стелки за зимата. Комплект гуми като дойде пролетта, тъй като предишния собственик ми я даде само с зимни гуми. Та като виждам какви са вече зимите ще заложа на премиум марка всесезонни гуми.
Тия дни ще кача й някоя снимка.
Много писах и се надявам на някой да помогна с информацията, която съм споделил. Ако имате въпроси питайте.
Здравей,честита да ти е новата колица/за теб/ Желая много безаварийни км.Видно от рег.номер ,,В,,Варна-да не те отказвам от всесезонните,ама са много шумни,въпреки и за висок клас да се оглеждаш.Лично мое мнение
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 10 юли 2015 19:22
- Автомобил: VW Passat B8 HighLine
- Двигател: DFCA
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Забравих да благодаря на всички, които честетиха, та благодаря за пожеланията!
Почти всеки ден ми излиза съобщение за AFS-а, че AFS може би е подсистема на DLA, но не мога да кажа със сигурност.
За АА-то проблемът не е в кабелът, проверил съм с няколко кабела, тествал съм кабелите с други телефони и там си работи. Явно си е свързано нещо с версия на АА-то или самото устройство, но чета в форума, че и други хора имат подобни проблеми.
За всесезонните гуми, ще направя един ресърч, колко по шумни са, но предполагам, че ще са шумни като зимните, тъй като трябва да се справят на сняг.
Още нещо свързано с гумите и возията. Разликата между 2,4 бара и 2,7 бара в карането е огромна! На 2.7 бара друса като каруца, конкурент на А3-ката :D Напомпих ги повече да не дава предупреждение от датчиците и така до след 100км, когато вече не издържах, спрях, слязох от колата и си ги изпуснах. Може да се експериментира дори и с още 0,1 - 0,2 бара по-ниско налягане на гумите, дали ще яде гумите неравномерно. Аз съм потресен колко голяма разлика имаше, така че ако ви друса може да е от това.
Ето и обещаната снимка на помпата на халдекса. Навярно сте виждали и преди как изглежда, в интернета е пълно с такива, ама сега и аз трябва да се похваля, все пак аз съм си я свалял да я чистя. Добавям и снимка на кабелчето дето е срязано - ако някой се сети за какво да е пише.
Почти всеки ден ми излиза съобщение за AFS-а, че AFS може би е подсистема на DLA, но не мога да кажа със сигурност.
За АА-то проблемът не е в кабелът, проверил съм с няколко кабела, тествал съм кабелите с други телефони и там си работи. Явно си е свързано нещо с версия на АА-то или самото устройство, но чета в форума, че и други хора имат подобни проблеми.
За всесезонните гуми, ще направя един ресърч, колко по шумни са, но предполагам, че ще са шумни като зимните, тъй като трябва да се справят на сняг.
Още нещо свързано с гумите и возията. Разликата между 2,4 бара и 2,7 бара в карането е огромна! На 2.7 бара друса като каруца, конкурент на А3-ката :D Напомпих ги повече да не дава предупреждение от датчиците и така до след 100км, когато вече не издържах, спрях, слязох от колата и си ги изпуснах. Може да се експериментира дори и с още 0,1 - 0,2 бара по-ниско налягане на гумите, дали ще яде гумите неравномерно. Аз съм потресен колко голяма разлика имаше, така че ако ви друса може да е от това.
Ето и обещаната снимка на помпата на халдекса. Навярно сте виждали и преди как изглежда, в интернета е пълно с такива, ама сега и аз трябва да се похваля, все пак аз съм си я свалял да я чистя. Добавям и снимка на кабелчето дето е срязано - ако някой се сети за какво да е пише.
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Честит Пасат!!! Този кабел с колко кабел изглежда нещо допълнително, вътре с колко отделни проводника е ?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 10 юли 2015 19:22
- Автомобил: VW Passat B8 HighLine
- Двигател: DFCA
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
DoH_KuXoT написа:Честит Пасат!!! Този кабел с колко кабел изглежда нещо допълнително, вътре с колко отделни проводника е ?
8 жилен е кабела. Мога да напиша и какви цветове са, ако има значение.
Re: VW Passat B8 Variant, 2.0 TDI, DSG, 4MOTION, 2015г.
Някакъв Лан кабел е най-вероятно. 100% е имало някакъв допълнително монтиран модул в жабката или зад нея. Проследи го докъде стига и то махни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта