Реших да драсна няколко реда за ъпгрейда който направих на единичката ми. Тъй като търсих ужасно много по различни чужди сайтове и форуми предположих, че ще е от полза наученото. Трансформацията която направих аз беше следната:
Отпред 239 мм плътен диск -> 256 мм вентилиран
Отзад барабани -> 226 мм диск
Разликата в спирането е значителна.
Така, това което трябва да смените накратко са: предните спирачни съпорти и апарати с дисковете и накладките, да замените задните барабани с дискове, да смените спирачната помпа и ако се налага сервото към нея и на последно място но не и по важност, регулаторите за спирачното усилие към задния мост.
ето две теми от чужди форуми с картинки:
за предната част и спирачната помпа: http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=178823.0
за задната част http://www.golfcabriowiki.de/index.php/ ... gter_Teile
На български написано това са частите който ви трябват:
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
- Audi 80 quattro (83 to 85)
- Audi 90 5-cylinder (85 to 87)
- Audi Coupe 5-cylinder (85 to 88)
- Scirocco 16V
Ако искате да слагате 280 мм или 288 мм опред единствения вариант е с преходници като тези (75мм->95мм) (разбира се стават и за 256 мм конверсия) Цената им е около 80-90 евро в немския ebay. С тях можете да сложите каквито си искате спирачки така да се каже, от G60 от Г3 20 Jahre и т.н:
![Изображение](http://prikachi.com/images/371/5341371S.jpg)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
![:bowdown](./images/smilies/bowdown.gif)
Цилиндърчетата който имат единичките с барабани са 3/35 а на вас ви трябват 3/15 които се слагат само и единствено на Scirocco 16v. В Classic Parts ги има на цена 109 евро бройката (VW Nr. 533 612 151 A)
![Screwy :screwy](./images/smilies/screwy.gif)
- 3/20 от Opel Astra F GSI с дискове отзад (няма значение с АБС или не, при тях за на задния мост) пасват Plug n Play.
- 3/15 от Peugeot 205 GTI с адаптор за резбата.
Като цяло най-добре оригинални 3/15 от Scirocco 16v но при кабриото тъй като е по тежко отзад може и 3/20 от Opel.
Ако не ги смените, при натискане на спирачка задните апарати ще спират повече от колкото трябва и се досещате какво става!
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
- при 38ца апарат от Г2 16v VW Nr. 191 609 721 A 1800 mm
- при 36ца апарат от Scirocco 16v VW Nr. 533 609 721
Тук обаче не знам със сигурност, че моята още не съм я направил. Като я направя ще допълня
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Ето и малко снимки от моята конверсия:
Освежаване на апаратите:
![Изображение](http://prikachi.com/images/145/5341145U.jpg)
![Изображение](http://prikachi.com/images/153/5341153r.jpg)
![Изображение](http://prikachi.com/images/148/5341148b.jpg)
![Изображение](http://prikachi.com/images/159/5341159L.jpg)
Разглобяване отпред:
![Изображение](http://prikachi.com/images/171/5341171e.jpg)
Разглобяване отзад:
![Изображение](http://prikachi.com/images/172/5341172z.jpg)
Махане на старата спирачна помпа:
![Изображение](http://prikachi.com/images/202/5341202b.jpg)
Старата и новата една до друга 20мм и 22мм:
![Изображение](http://prikachi.com/images/204/5341204h.jpg)
Въпросните цилиндърчета за регулиране на спирачното усилие към задния мост:
![Изображение](http://prikachi.com/images/674/5341674I.jpg)
Преди да се сложи задната ос за дисковете поне при мен беше нужно да се изпили малко от ръба за да пасне точно да задния мост (има една дъга на моста по която да се ориентирате). Трябва да пасва абсолютно точно с цел да не си изкривите задните колела.
![Изображение](http://www.golfcabriowiki.de/images/1/14/Scheibenbremse_hinten-16.jpg)
![Изображение](http://prikachi.com/images/629/5341629H.jpg)
Слагане на оста и предпазния капак отзад:
![Изображение](http://prikachi.com/images/695/5341695x.jpg)
Сглобяване отзад:
![Изображение](http://prikachi.com/images/181/5341181R.jpg)
Сглобяване отпред:
![Изображение](http://prikachi.com/images/184/5341184X.jpg)
Като цяло ако имате всички части смяната става относително бързо и лесно. Няколко неща са важни:
- Цилиндърчетата 3/15
- Да си проверите дали трябва да сменяте сервото към спирачната помпа
- Адаптори или оригинални съпорти отпред
- Отзад апарати 38 се монтират със спирачен маркуч отгоре ръчна отдолу а 36ци със спирачен маркуч отдолу и ръчна отгоре
- Точно напасване на задната ос към моста
- Разбира се правилно обезвъздушаване на системата. Първо самата помпа и после от най-далечното към най-близкото колело.
По принцип цената може да варира значително затова не мога да кажа колко ще ви излезе. Ако си намерите Scirocco 16v на части може да вземете абсолютно всички части от него!
Ако имате въпроси или се сещате да допълните нещо казвайте
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)