Здравейте,
Ще купувам нови зимни гуми и се чудя, понеже резервната не е сменяна сигурно откакто е купен Пасатът през 2015 г., дали да купя и нова резервна и дали да е лятна или зимна. Като алтернативен вариант се чудя да я сменя с една от старите зимни, които ще хвърлям (Goodyear Ultragrip Performance+, купени нови, с пресен ДОТ от мен, карани 4 зими, по 5-6000 км. на сезон). Ползвам един и същи, алуминиеви джанти и на летните и на зимните гуми.
Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Според мен няма смисъл от нова резервна гума.
Тая гума я слагаш за къси км, целта е да не си на пътя и да я закараш до първата гумаджийница, така че без значение лятна или зимна, стига да има някакъв нормален грайфер, за да има сцепление.
Тая гума я слагаш за къси км, целта е да не си на пътя и да я закараш до първата гумаджийница, така че без значение лятна или зимна, стига да има някакъв нормален грайфер, за да има сцепление.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Ако толкова държиш да я обновиш, виж нещо втора употреба. Макар че единична бройка ще се намери по-трудно. 2015 е бил нов или тогава е бил на 8-10г?
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Б8, 2015 г. е бил нов. Купих го buy-back в началото на 2019 г. и същата година му купих нови летни и зимни гуми, без да сменям резервната. Чуденката е дали да си оставя една от въпросните зимни сега за резервна, вместо предишната резервна, която е била още при предишния собственик, или да купя друга, дори втора ръка? И дали резервната да е зимна или лятна - според мен по-добре да е зимна, защото, ако стане нещо през зимата, колата ще е по-стабилна. През лятото пък със зимна ще трябва сигурно по-лекичко да карам, да не гръмне.
- fur1ous
- Мнения: 1369
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Ако държиш на нова потърси някоя изостанала без значение зимна/лятна/всесезонна, в много от магазините съм виждал 1 последен брой да продават на 50% от редовната цената, просто защото една гума почти никой не купува.
Ако зависи от мен аз лично не бих я сменил, не виждам смисъл.
Ако зависи от мен аз лично не бих я сменил, не виждам смисъл.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Имаш нова гума ,която нивгаш сигурно не е слагана и се чудиш дали да купиш нова или втора ръка някаква .Ако ти се дават излишни мангизи си вземи една всесезонна .
Моята в колата е оригиналната на 23 години и все още е с "мустаците" .
Моята в колата е оригиналната на 23 години и все още е с "мустаците" .
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Нова, но и тя старее с времето, макар и по-бавно от другите. Хич не ми се дават пари, затова и питам.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Нищо и няма ,стои си на сухо и хладно и ще те прибере ако се наложи .Не се филмирай.
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Само й провери налягането, може да е спаднало с времето, друго нищо не прави.
- MamaMy
- Мнения: 905
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Преди няколко месеца извадих и сложих резервната на Галаксито. Чисто нова с мустаците. 20 годишна с немския въздух вътре. При монтажа и премерих налягането и беше 2,7атм. Гума та дрънка. Гръмна след 3 км. Не успя да ме закара до гумарницата. Спрях почти веднага. Карах бавно, но въпреки това от гумата беше останал основно грайфера като обръч. Страничните бердове бяха станали на сажди. При опита да ги махна или каквото беше останало от тях, гумата се изрони и остана само теления обръч.
- deodriver
- Мнения: 276
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Аз за това лятото преди морето си смених резервната гума с чисто нова.Бях сложил една стара джанта с гума от Ауди 2000г.,та и гумата беше от тогава.Мина през акъла,че може да ме наиграе тази стара резервна гума,ако спукам друга и за това нова.Взех най-евтината китайка за 90лв. размер 215/55/16.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
ecm написа:Б8, 2015 г. е бил нов. Купих го buy-back в началото на 2019 г. и същата година му купих нови летни и зимни гуми, без да сменям резервната. Чуденката е дали да си оставя една от въпросните зимни сега за резервна, вместо предишната резервна, която е била още при предишния собственик, или да купя друга, дори втора ръка? И дали резервната да е зимна или лятна - според мен по-добре да е зимна, защото, ако стане нещо през зимата, колата ще е по-стабилна. През лятото пък със зимна ще трябва сигурно по-лекичко да карам, да не гръмне.
Хората спорят дали гуми над 10г са нормални за употреба или твърде стари и по-добре да не се рискува. А ти искаш да подменяш 8 годишна, рядко използвана. Може би държиш да караш със 150км/ч с резервната гума?
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Зимна или лятна да бъде пълноразмерната резервна гума?
Според мен резервната гума, макар и по-рядко, също е редно да се подменя, примерно на 8-10 години. Макар да не се използва (поне не постоянно) и при нея материала старее. Да не забравяме, че тя не стои в склад със сравнително средни и постоянни температури, а е в колата, съответно лятото се нагрява заедно с колата (може да достигне и 50 градуса), зимата мръзне, съответно и налягането се мени и т.н.
Вариантите са два (както аз ги виждам) да купиш нова 4 сезонна (може и зимна), лятото не е проблем да караш и със зимна за кратко разстояние, но зимата не много ок с лятна дори и за малко, защото не се знае в какви условия точно ще ти потрябва (макар съвременните коли да имат електроника която да компенсира намалено сцепление при една гума, стига другите да държат, ама пък ако е предна ...). Та при това положение следващите 8-10 няма повече да се занимаваш.
Другия вариант е сега да сложиш една от караните зимни, а при подмяната на тези които ще купиш сега, да направиш същото като използваш за резерва една от тях. Това е икономически по-изгодния вариант.
Кой вариант ще избереш си е твоя работа и много зависи от състоянието на караните стари гуми.
Вариантите са два (както аз ги виждам) да купиш нова 4 сезонна (може и зимна), лятото не е проблем да караш и със зимна за кратко разстояние, но зимата не много ок с лятна дори и за малко, защото не се знае в какви условия точно ще ти потрябва (макар съвременните коли да имат електроника която да компенсира намалено сцепление при една гума, стига другите да държат, ама пък ако е предна ...). Та при това положение следващите 8-10 няма повече да се занимаваш.
Другия вариант е сега да сложиш една от караните зимни, а при подмяната на тези които ще купиш сега, да направиш същото като използваш за резерва една от тях. Това е икономически по-изгодния вариант.
Кой вариант ще избереш си е твоя работа и много зависи от състоянието на караните стари гуми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта