777 написа:Като осъзнаят всички производители, че решението е само със сменяеми батерии, ще има прелом.
Не виждам коя фирма ще иска да притежава стотици хиляди и милиони батерии, които в един момент ще са амортизирани и ще трябва да се търси начин да се отървеш от тях. А този начин в никакъв случай няма да е евтин и дори към момента е трудно да се прогнозира, предвид динамиката на пазара и законодателството
Представи си, че стартираш този бизнес с батерии 2024 г. и през следващите няколко години набавяш стотици хиляди батерии с живот 8-10 години. Инвестираш милиардите, обаче след 5 години като започнат масово да излизат от употреба батериите на по-старите коли, някой се сеща, че това ще е проблем и въвежда специални регулации за освобождаване от излезли от употреба автомобилни батерии. И се оказва, че трябва да изхарчиш още 3 пъти по толкова пари за да отговориш на тези регулации и изисквания...
Щом дори и най-големия рисков играч Илон не го е направил досега - значи рискът е прекалено голям.
В момента как е решен въпроса - отговорността за батерията след жизнения й цикъл е прехвърлена на крайния потребител, който обикновено е частно лице към края на живота на колата, защото фирмите обикновено се освобождават от по-старите автомобили на вторичния пазар.