Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Здравейте. У наше село обърнаха знаците на няколко кръстовища и се чудя това одобрява ли се от шофьорите и носи ли полза(аз лично съм против)? Става въпрос за няколко пресечки, включващи се към главни улици. Преди пресечките имаха знак стоп, а в момента път с предимство. Движещите се по "главната улица" вече имат знак пропусни движещите се по пътя с предимство. Една от тези главни е еднопосочна, тоест нищожен трафик. Против съм тъй като не говорим за голям трафик, както в София, освен това когато приближиш към кръстовището, почти спираш защото все пак правиш завой
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Тук трябва да обърнем повече внимание на въпроса защо са обърнати.
Най-вероятно за това си има причина, дали увеличен трафик, дали някой е наблюдавал, че по този начин се създават по-малко конфликтни точки във въпросните кръстовища, дали нова организация на движението, дали предстоящ ремонт и пр и пр.
Мисълта ми е, че това не лежи само на разбиранията на водачите за мястото. И още по-лошото е, че когато се случи нещо такова винаги се появяват мрънкачите, които карат без да мислят и машинално - тук съм с предимство и край, повече знаци не се гледат и когато се случи нещо такова са безкрайно изненадани когато ги освириш с клаксона, че вече не са с предимство и трябва да внимават повече в обстановката.
Дали помага е въпрос на който няма как да дадем категоричен отговор, защото има много неизвестни в този конкретен случай.
На някои места ще помогне много, на други не толкова.
Най-вероятно за това си има причина, дали увеличен трафик, дали някой е наблюдавал, че по този начин се създават по-малко конфликтни точки във въпросните кръстовища, дали нова организация на движението, дали предстоящ ремонт и пр и пр.
Мисълта ми е, че това не лежи само на разбиранията на водачите за мястото. И още по-лошото е, че когато се случи нещо такова винаги се появяват мрънкачите, които карат без да мислят и машинално - тук съм с предимство и край, повече знаци не се гледат и когато се случи нещо такова са безкрайно изненадани когато ги освириш с клаксона, че вече не са с предимство и трябва да внимават повече в обстановката.
Дали помага е въпрос на който няма как да дадем категоричен отговор, защото има много неизвестни в този конкретен случай.
На някои места ще помогне много, на други не толкова.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
И каква "главна" улица ще е това?
Стоп на всяка пресечка!
Стоп на всяка пресечка!
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
не е на всяка пресечка, но на само на някои. За мен е излишен експеримент. В момента, на тези кръстовища почти спирам, защото нямам видимост и ако има кола, не знам дали ще ме изчака. Излишно усложняване
- dontaskdontsay
- Мнения: 1389
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Я дай линк от google maps да добием малко повече представа за случващото се.
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Снимки и местоположение ще вкарат малко смисъл в дискусията
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Не ми се иска да давам линк от тази улица, все пак живея близо до нея. Но ето една която се доближава максимално
https://maps.app.goo.gl/68MucL1RCsojsd8S8
където има стоп, вече е знак предимство. "Търговска" е еднопосочна, от дясно на ляво е движението и движещите се там трябва да пропуснат излизащите от ул Димитър Димов
https://maps.app.goo.gl/68MucL1RCsojsd8S8
където има стоп, вече е знак предимство. "Търговска" е еднопосочна, от дясно на ляво е движението и движещите се там трябва да пропуснат излизащите от ул Димитър Димов
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Не виждам никакъв проблем. Само трябва да се внимава повече
Ето ти още два примера:
Един от Стара Загора - https://www.google.bg/maps/@42.428554,2 ... ?entry=ttu , на който масово се късаха по изпити младите водачи
и от София - https://www.google.bg/maps/@42.6432161, ... ?entry=ttu
Ето ти още два примера:
Един от Стара Загора - https://www.google.bg/maps/@42.428554,2 ... ?entry=ttu , на който масово се късаха по изпити младите водачи
и от София - https://www.google.bg/maps/@42.6432161, ... ?entry=ttu
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Това в Самоков е абсолютна тъпня.
Кръстовищата посочени от колегата в Стара Загова и София нямат нищо общо с посочената самоковска история.
Кръстовищата посочени от колегата в Стара Загова и София нямат нищо общо с посочената самоковска история.
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
проблем нямаше и преди да се сменят знаците. Реално, в общината си правят каквото решат и не им пука има ли недоволни. Поне да бяха сложили стоп, а не пропусни движещите се по пътя с предимство. За мен е малко нелогично при подобни тесни улици да спреш за да можеш да вземеш завоя, но ако има кола, да преминеш. Както и да е, поне се разбира кои улици е хубаво да избягваш
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Недоволни винаги ще има. Когато на някой не му изнася решението винаги е недоволен.
Може да има х2 доволни обаче. Трябва да се отчете и това.
Дали е тъпня или не - не можем да го кажем, защото не знаем реалната причина да се случи така.
А посочените примери бяха, за да се илюстрира, че е възможно да съществува такава конфигурация без проблем по улици с приблизително еднаква ширина и интензитет на трафика.
Може да има х2 доволни обаче. Трябва да се отчете и това.
Дали е тъпня или не - не можем да го кажем, защото не знаем реалната причина да се случи така.
А посочените примери бяха, за да се илюстрира, че е възможно да съществува такава конфигурация без проблем по улици с приблизително еднаква ширина и интензитет на трафика.
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Решението е да се взима пример от по- напреднали държави, например в Дания няма нито един стоп , масово кръгови и пътен знак номер Б1 „Пропусни движещите се по пътя с предимство".
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Помага ли на движението обръщането на предимството на кръстовища?
Е, при тях старата версия на Стопа много прилича на Б1 (B13 е при тях). Съответно отделят нужното внимание.
А движение в кръгово също се нуждае от напреднали ползватели, за да е ефективно.
Добре, че тук си нямаме сериозен трафик, че с това ориенталско поведение никакво кръгово няма да ни помогне...
А движение в кръгово също се нуждае от напреднали ползватели, за да е ефективно.
Добре, че тук си нямаме сериозен трафик, че с това ориенталско поведение никакво кръгово няма да ни помогне...
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта