Добър вечер. Стартерът понякога върти без да зацепи и завърти двигателя. Понеже баща ми я кара вече колата опитвам да му помогна. Не знам защо си е набил в главата, че бендикса приплъзва заради теч на масло от семеринга на скоростната кутия. Теча според него е в непосредствена близост до стартера. На мен ми се вижда малко вероятно, да не кажа невъзможно и все пак искам да знам какво мислите по въпроса? Не е ли просто скапан бендикса или бобината която го изхвърля напред?
Благодаря.
Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Почти сигурно е от стартера сваляш почистваш го преценяш бендикс аз мисля че в него е проблема четки ,втулки ,но съм почти сигурен ,че ако е проблем с шалтера няма да завърти мотора
- plamen000000
- Мнения: 985
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
- Автомобил: Passat B3 Arriva-Variant-Vw T4
- Двигател: ABS 1993-AAB 1996
- Местоположение: Сливница/Благоевград/София
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
В бендикса е проблема "тръгнал" е, в един момент ще спре въобще да зацепва. Ревизията преди доста години му беше към 60 лева. Вдигаш на крик подпираш колата хубаво отдолу на скоростите, защото като отвъртиш двата дълги болта и скоростите се освобождава от ДВГ, той ще "легне" на една страна.Може да се наложи да източиш антифриза, защото за стартера е хваната желязната тръба - разпределител на охл. система. Ако си 1,8 с допълнително поставян климатик/троник, може да ти пречи дехидратора. Ако имаш АГУ и там някъде е наврях изпарителя може и той да пречи. Ако си технически грамотен сваляш стартера оглеждаш четки, бендикс, шалтер, ротор,статор, сменяш необходимото, почистваш и връщаш по обратен ред.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Проблема е в износени втулки. Общо са 4 - една най-отзад и една отпред на ротора. Най-задната е в 'шапката' в задната страна на стартера, дето можеш да я видиш и отвън, другата, предната, лагерува в редукторния механизъм в предната част на стартера.
Една има набита в самия бендикс (вървят комплект) и последната, най-сложната за подмяна на практива е извън самия стартер. Тя е набита в 'камбаната' на скоростната кутия и се вади трудно, с дълъг метчик, а се набива с дорник (пак дълъг)
Предполагам, че тази, последната втулка практически вече я няма.
Тъй и тъй се сваля и разглабя стартер - сменете и четкита (за препоръчване направо с четкодържателя)
Довечера мога да се опитам да пратя схемичка на стартера, че на служебния комп нямам никакви картинки
Една има набита в самия бендикс (вървят комплект) и последната, най-сложната за подмяна на практива е извън самия стартер. Тя е набита в 'камбаната' на скоростната кутия и се вади трудно, с дълъг метчик, а се набива с дорник (пак дълъг)
Предполагам, че тази, последната втулка практически вече я няма.
Тъй и тъй се сваля и разглабя стартер - сменете и четкита (за препоръчване направо с четкодържателя)
Довечера мога да се опитам да пратя схемичка на стартера, че на служебния комп нямам никакви картинки
- walentin
- Мнения: 509
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Тоя стартер е много популярен в 1.8 моно и 1.6 моно моторите от тоя период - 1988 до 1996. Пасати, голфове, джети......Аз съм слагал от 1.8 - 89г на Б4 -96г. Не си играй с ремонти, Оги сигурно има.
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Благодаря на всички. Не знам какво струва стартера, но ако тая втулка в камбаната е заминала както каза колегата не виждам смисъл дори в замяна, без тя да се ремонтира. Мислите ли че може тая втулка да се смени без вадене на камбана, кутия и прочее?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Естествено, че може
Сваля се само стартера и от там се бърка. За това и трябва по-дълъг инструмент - пада се малко дълбочко заради корпуса на скоростната кутия. Иначе, ако се свали кутията, ти е на равно и лесно, но е безсмислено толкова чанч, при положение, че може и без сваляне.
Много отдавна беше, не помня кой размер беше метчика.
Иначе беше обсъждан този ремонт в много теми навремето.
Една от десетките такива:
viewtopic.php?f=6&t=17758&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
Порови с търсачката в старите теми. Има още много писано
Сваля се само стартера и от там се бърка. За това и трябва по-дълъг инструмент - пада се малко дълбочко заради корпуса на скоростната кутия. Иначе, ако се свали кутията, ти е на равно и лесно, но е безсмислено толкова чанч, при положение, че може и без сваляне.
Много отдавна беше, не помня кой размер беше метчика.
Иначе беше обсъждан този ремонт в много теми навремето.
Една от десетките такива:
viewtopic.php?f=6&t=17758&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80
Порови с търсачката в старите теми. Има още много писано
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
12.1х14.1 са размерите на втулката, на теория трябва метчик 13
- ktamen
- Мнения: 6172
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Залагам 30ст на самовар, че стените на втулката са повече от 1мм. Утре, ако не забравя пак ще пиша колко мм е.
- ktamen
- Мнения: 6172
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Имам някакви остатъци от кутия 4Т от голф двойка, 10мм болт влиза в дупката, а 12мм не влиза, демек дупката вероятно е 11мм. Освен това имам някакви спомени, че съм сменял такава втулка, а 13мм метчик нямам.
Ако дупката наистина е 12мм, трябва метчик половин цол, 13мм ще прецака втулката и се съмнявам да стане резба.
Ако дупката наистина е 12мм, трябва метчик половин цол, 13мм ще прецака втулката и се съмнявам да стане резба.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Голф и пасат от тия години нямат много общо в областта на скоростната кутия и стартера. Ето втулка за стартера на пасат Б3 https://www.autodoc.bg/topran/2722407
Апропо, чувал съм, че от голф 4 или голф 3, не знам точно 1.9 тди стартерът с цялата муцуна ставал на пасата на скоростите с което се елиминира втулката в кутията
Апропо, чувал съм, че от голф 4 или голф 3, не знам точно 1.9 тди стартерът с цялата муцуна ставал на пасата на скоростите с което се елиминира втулката в кутията
- caro
- Мнения: 559
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Тъкмо мислех да ги "хваля" ама ти си ме изпреварил.Голф и Пасат - две различни ск. кутии. Жив и здрав!
- ktamen
- Мнения: 6172
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Значи съм 30ст на загуба. Добре поне, че не заложих цяло левче
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
walentin написа:Тоя стартер е много популярен в 1.8 моно и 1.6 моно моторите от тоя период - 1988 до 1996. Пасати, голфове, джети......Аз съм слагал от 1.8 - 89г на Б4 -96г. Не си играй с ремонти, Оги сигурно има.К.Одаджийски написа:Голф и пасат от тия години нямат много общо в областта на скоростната кутия и стартера. Ето втулка за стартера на пасат Б3 https://www.autodoc.bg/topran/2722407
Да, обаче аз избързах и сега си имам стартер за Голф:-(. Здраве да е. По къс е соленоида, както и самия вал на ротора в частта която стърчи пред бендикса. Подведох се и по Валентин и по снимките ама нейсе. Скоро ще го видите в раздел продава:-).
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат B3 1992 1,8 RP комби повреден или приплъзващ бендикс?
Ще погледна дали от моя пасат остана стартера и ако е в сервиза ще ти го подаря
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 44 госта