Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Интересното е, че когато е запушен така и колата не пали върти на стартер все едно е скъсан ангренажа и няма никаква компресия и би следвало да може да се познае по слух къде е проблемът. Освен това диагностиката трябва да отчита запушване на дпф-а на 100 или повече проценти и да свети чек, не може да се пусне и принудителна регенерация, абе явно си трябва читав диагностик.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Колата върти и запалва съвсем нормално все едно и няма нищо 3-5-7 сек след това гасне като изтракват дюзите на сухо като остават и изгасва. Никакви грешки не е записвала никога за дпф-а и за това не сме го проверявали но миналата седмица когато я запалихме
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
К.Одаджийски написа:Интересното е, че когато е запушен така и колата не пали върти на стартер все едно е скъсан ангренажа и няма никаква компресия и би следвало да може да се познае по слух къде е проблемът. Освен това диагностиката трябва да отчита запушване на дпф-а на 100 или повече проценти и да свети чек, не може да се пусне и принудителна регенерация, абе явно си трябва читав диагностик.
Аз подозирам , че някога , назад времето , някой е правил нещо по колата в опит да реши проблем с ДПФ-а . Това е причината на диагностика да не се види запушения филтър.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Да, възможно е, сега имаме в сервиза Ц класа 2016 година, забива в движение, на диагностиката излизат 50 и кусур грешки, за бавни турбини, проблемен клапан между турбините, не работещ NOX сензор, а чека на мотора не свети на таблото въпреки, че в диагностиката пише че MiL е пусната
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
hvp800 написа:К.Одаджийски написа:Интересното е, че когато е запушен така и колата не пали върти на стартер все едно е скъсан ангренажа и няма никаква компресия и би следвало да може да се познае по слух къде е проблемът. Освен това диагностиката трябва да отчита запушване на дпф-а на 100 или повече проценти и да свети чек, не може да се пусне и принудителна регенерация, абе явно си трябва читав диагностик.
Аз подозирам , че някога , назад времето , някой е правил нещо по колата в опит да реши проблем с ДПФ-а . Това е причината на диагностика да не се види запушения филтър.
Това като цяло е най логичното обяснение. Да са пипали нещо софтуерно. Все едно са го изключили софтуерно без да е махнат физически. Ся и да го мисля кво е било преди няма смисъл. Колата вече работи, пали и се движи нормално до колкото успях да я карам, че заради престоя в сервиза и изтече всичко и сега тепърва ще я пускам да се движи. Разбира се можеше да отнеме 3 дена или 3 седмици, а не 3 месеца ремонта, но.... каквото такова.
- Vasseto
- Мнения: 2639
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Да ти кажа че не е от DPF. Аз скоро имах същите симптоми, които обясняваш ти. Ама точно същите. И при мен се оказа EGR. След премахване със залъгалка и затапване DPF все още си работи и нямам проблем с него вече над 50ККм.
P.S. Като премахват софтуерно DPF премахват заедно с него и EGR. Така че...
P.S. Като премахват софтуерно DPF премахват заедно с него и EGR. Така че...
- dispatch
- Мнения: 568
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Това с изтритите кодове от таблицата на грешките не се връзва в случая, защото колегата по-рано беше написал, че е пробвал с друго ЕКУ, после с друга версия на софтуера на неговия ЕКУ...
Така че ако ги е нямало някои грешки в софтуера, с връщането на по-ранна версия или с теста с друго ЕКУ тези грешки щяха да се появят.
Така че ако ги е нямало някои грешки в софтуера, с връщането на по-ранна версия или с теста с друго ЕКУ тези грешки щяха да се появят.
Последна промяна от dispatch на Чет 09 май 2024 22:03, променено общо 1 път.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Vasseto написа:Да ти кажа че не е от DPF. Аз скоро имах същите симптоми, които обясняваш ти. Ама точно същите. И при мен се оказа EGR. След премахване със залъгалка и затапване DPF все още си работи и нямам проблем с него вече над 50ККм.
P.S. Като премахват софтуерно DPF премахват заедно с него и EGR. Така че...
В моя случай е от дпф. Тотално запушен беше. Днес го върнах на вторични суровини и човека каза че толкова запушен филтър скоро не е виждал. Колкото до клапана е тестван дали работи, как точно незнам най вероятно със софтуер и са го гледали. Оставен е защото си функционира адекватно и е почистен. Но като цяло за мен двете неща вървят заедно и би следвало като се маха филтъра да се маха и клапана, но в случая съм далече от дилзелите и не притендирам, че съм прав.
- drzax
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 26 дек 2021 0:33
- Автомобил: VW Passat B6 Variant 2_0 TDI DSG6
- Двигател: BMP 2009
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
dispatch написа:Това с изтритите кодове от таблицата на грешките не се връзва в случая, защото колегата по-рано беше написал, че е пробвал с друго ЕКУ, после с друга версия на софтуера на неговия ЕКУ...
Така че ако ги е нямало някои грешки в софтуера, с въщането на по-ранна версия или с теста с друго ЕКУ тези грешки щяха да се появят.
Да верно, че това няма как да е в моя случай. В момента колата е с моргаджийски комп със същите номера като оригиналният с махнат имобилайзер. И след махането на дпф-а и сондите колата е светнала и си ги е търсила и след това софтуерно са махнати или изключени или незнам какво точно им правят.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 03 май 2024 14:06
- Автомобил: Пасат Б6 170hp
- Двигател: Вмр
- Местоположение: Ботевград
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Здравейте и аз имам подобен проблем със моя пасат б6 2.0 170к ВМР само че при мен като некарам колата няколко дни върти повече и като запали претриса малко и после си работи добре и следващите паления са си ок само първото палене е трудно а няма никамви грешки и така си и остана карах я по маистори и нищо ако някои има идея от какво можеда е....
- MamaMy
- Мнения: 898
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
А случайно да прокапва нафта от някъде? Това претрисане ми говори за въздух в нафтата. За коли които имат помпа в резервоара също се случва да се вдървят маркучетата които свързват помпата с накрайниците в капачката и пропускат нафта която се връща от горивния филтър на самотек. Ако напълните резервоара до горе (над нивото на пропуска) дефекта временно изчезва до спадане нивото на нафтата. Известно временно спасение е монтирането на клапан преди филтъра докато отворите не станат много големи и помпата в резервоара вече не смогва да изпомпва достатъчно нафта. При по-голямо натоварване колата започва да губи мощност. Примерно при рязко ускорение нагоре по баир.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 03 май 2024 14:06
- Автомобил: Пасат Б6 170hp
- Двигател: Вмр
- Местоположение: Ботевград
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Нямам течове на нафта помпата във резервара работи имма клапан сложен преди тандем помпата но налягането на помпата във резервара нее като при бензинова кола а по скоро бута слабичко нафтата поне така е при мен незнам дали така трябва да е а съм пробвал и да дам на контакт 10 тина пъти и чак тогава да натисна да запали и пак така върти4-5пъти завърта при първото палене
- MamaMy
- Мнения: 898
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Пробвай да напълниш резервоара до горе и да видим дали ще има промяна!
Ако продължи с номерата слагаш прозрачен (силиконов) маркуч между филтъра и тандем помпата. Ако прави пяна и мехури вече става по-лошо. Слагаш прозрачен и на обратната нафта. Ако и там е пяна отиваш на уплътненията на дюзите. Накрая е тандем помпата. Все гадни за ремонт неща.
Ако продължи с номерата слагаш прозрачен (силиконов) маркуч между филтъра и тандем помпата. Ако прави пяна и мехури вече става по-лошо. Слагаш прозрачен и на обратната нафта. Ако и там е пяна отиваш на уплътненията на дюзите. Накрая е тандем помпата. Все гадни за ремонт неща.
Последна промяна от MamaMy на Нед 12 май 2024 18:47, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 03 май 2024 14:06
- Автомобил: Пасат Б6 170hp
- Двигател: Вмр
- Местоположение: Ботевград
Re: Passat B6 3C5 2.0 tdi pd BMP - не иска да запали
Ще пробвам благодаря за съветите... А между другото на тандем помпата смених оплатненията но нямаше ефект ще пробвам това със маркучите и ще върна инфо какво се случва
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 50 госта