Passat B5.5 1.8T AWT- Теч маслен филтър
- vlado1
- Мнения: 55
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Passat B5.5 1.8T AWT- Теч маслен филтър
Колеги, днес реших да сменя маслото и филтъра на Passat B5.5 Variant 1.8T двигател AWT. Стария филтър много трудно развих. Когато сложих новия и я запалих видях че под леглото на масления филтър капе масло. Изгасих го и го затегнах още малко. Когато я запалих вече течеше масло под филтъра. Свалих новия филтър и нищо по уплътнението не се вижда проблемно. Леглото където опира филтъра на двигателя също е чисто. Наглед всичко е точно но маслото тече. Уплътнение имам само на филтъра, на двигателя не се виждат никакви уплътнения, така ли трябва да е? На филтъра пише 30 n/m момент на стягане, но как да го премеря когато нямам динамометричен ключ, а и мястото е едва си пъхам ръката. Какво може да е това? Утре смятам да търся да си купя нов филтър и да започна с по-леко стягане и по метода проба грешка да се опитам да намеря положение в което да не тече.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Теч маслен филтър
Намаза ли с масло новото уплътнение? Ако не си, от това е. Уплътнението се набръчква и тече.
- vlado1
- Мнения: 55
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Теч маслен филтър
MamaMy написа:Намаза ли с масло новото уплътнение? Ако не си, от това е. Уплътнението се набръчква и тече.
Не, не съм го смазвал. Дали да е било от това? Казаха ми че съм трябвало да сменя уплътнението на масления радиатор.
- vlado1
- Мнения: 55
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Теч маслен филтър
MamaMy написа:Намаза ли с масло новото уплътнение? Ако не си, от това е. Уплътнението се набръчква и тече.
Намазах го и пак тече. Не е от това. Може и да е уплътнението на охладителя, защото ми се струва омазано и над филтъра, по корпуса на охладителя.
-
- Мнения: 1053
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Теч маслен филтър
Колега колега.... Там дето се навива филтъра, би трябвало да има една плоска гайка, пробвай да не се е разхлабила, ако в стегната, тогава уплътнението е свършило курса. Има няколко вида уплътнения спрямо масления охладител, така че не бързай да купуваш преди да си видял какъв е самия охладител.
- stefarata
- Мнения: 1898
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Теч маслен филтър
От уплътнението на охладителя е. Тъпото е, че аз смених 2 и пак тече. Но при мен може да има язва и на самия охладител
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Теч маслен филтър
Имал съм случай от пренатегнат филтър да се повреди топлообменника на масл.филтър. То си пише как да се стегне, на ръка . Но масово с инструмент и "джелатската" , и става фала...
Принципно ако се мине само с ново уплътнение-супер, но премачкан ли е... нов охладител.
Принципно ако се мине само с ново уплътнение-супер, но премачкан ли е... нов охладител.
- vlado1
- Мнения: 55
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Теч маслен филтър
Ето как приключи сагата. Намерих уплътнение, свалих филтъра и се оказа че гайката която държи топлообменика е хлабава. Реших да не свалям масления радиатор, а само да притегна гайката мислейки си че е от нея. Но греда! Теча продължи. Пак разглобих всичко наново и добре че пробвах, защото когато маркучите бяха студени топлообменика не искаше да излезе надолу от втулката. Маркучите го държаха. След като загрях колата успях да измъкна топлообменика и да сменя уплътнението. Предполагам съм отстранил проблема, защото се прибрах в София без да ми светне лампата за маслото, въпреки че постоянно под колата правеше гьолчета. Но тя цялата бе подгизнала от масло, така че може и просто да се оттича. Утре ще проверя нивото за да видя дали губи масло. На място не се вижда да тече масло, но постоянно от някъде се появяват капки. Има някакъв шанс от претягането да съм преебал топлообменика, тогава пак ще тече.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта