Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20302
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пет 07 юни 2024 14:15


xpl0d` написа:Та те я вдигнаха със 100%, на базата на какво?
Минималната работна заплата да не е със 100% нагоре?
Каква полза има от тия прегледи като пускат да минават най големите скрапове?
Всичко е само дране, никакво подобрение на нищо

Както е писано по-нагоре - свободен пазар. Ако някой смята, че може да извършва дадена услуга на по-ниска цена - може да го направи. В България в момента има 1093 пункта с разрешителни за ГТП - ето го списъка:
https://rta.government.bg/upload/12468/all-valid-permits.html
От тях около 200 са в гр. София и е нормално да има конкуренция, а цената се определя от пазара и никой не го интересува колко е минималната работна заплата icon_idea




Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Irnik » Пет 07 юни 2024 20:29


Хубаво , че има конкуренция , лошото е че освен лепенките на тарикати , много скрапове минават ГТП . Затова от време на време някой пишман политик се изцепва , че старите коли трябва да се забраняват , да им се вдигат данъците и т. н. . Това ме дразни /меко казано / . Няма стара и нова кола , има технически изправна и неизправна . Колата може да е на година и ако е служебна и карана зверски да е издухана и да харчи колкото бензин толкова и масло и да пуши като парен локомотив . Има хора мераклии , колите им са винаги тех. изправни , чисти и т.н. . Мойта кола е на 25 години /Бора 1.6 АКЛ / . Купих я 2013 г , и тогава имаше хубава компресия , сега е с нови сегменти , компресията и е като на нова . Масло въобще не харчи , пишат я трета еко група , предполагам защото е стара . Предни носачи , шарнири , тампони , амортьосори , пружини са нови , задни тампони , амортьосори , също . Миналия месец освен ремък , ролка , ВП и антифриз , смених лагерите и колектора на генератора . Сега съм купил нов преден мост /магаре / и оригинални болтове , другата седмица ще го сменям .Ако кажат на ГТП ще сменя и катализатора . Колата работи като часовник . Е , кой е тоя политик /техничар / , че ще ми третира колата като боклук .


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1753
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Нед 09 юни 2024 19:34


thanis написа:2014-та година ГТП е бил 30лева на минимална работна заплата от 340 лева. Сега е 60-80лв при минимална 933. По какво точно е по-скъп прегледа отново ?

Съжалявам, но не съм съгласен с тия доводи. По моя край през 2019г (преди пандемията) ГТП струваше 25лв. В момента е 70, а на места чувам и за 80лв. През 2019 МРЗ е била 560лв, сега е 933. Съотношението е такова, че в момента цената трябва да е 42лв. До 70 има доста голямо отклонение. Когато въведоха новите лепенки по средата на стъклото скочиха от 25 на 45лв като се оправдаваха, че лепенката била скъпа (4лв), инвестирали били в незнам какво оборудване за мерене на газове и т.н. Значи инвестирали, сметнали и изчислили 45лв. Следващите години обаче продължиха с качването и като гледам догодина 80лв ще искат по-скромните, а другите може и 90 да пробват.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Нед 09 юни 2024 20:16


Да. И освен това -какво точно ти правят за 90 лв?
Качват ти колата на валовете, пробват спирачките и светлините. Плюс някакво мерене на газове, което така или иначе няма смисъл, защото е измислено глупаво. Това не струва и половината от тия пари.
Логично е да се появят скоро ГТП - та на самообслужване, където софтуера те води по стъпките и регистрира автоматично нещата. И тогава цената ще падне наполовина вероятно.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Нед 09 юни 2024 20:56


Това как да е ( на колите ) , ами на ремаркетата до 750кг ( без спирачки, то и със спирачки и други кила да е , пак бошлав, няма как да им "измерят" спирачките, не ги качват на валовете)
На тях какъв е довода за покачването, на цената на ГТП ? Който има ремарке, знае какво им гледат, осветление и рег.номер. Това е . Струва минимум 50 кинта сега.
А на ремаркета с над 750кг обща маса, се ходи два пъти годишно , ако ремаркето прескочи десетата година ( дотогава един път в годината ) . Т.е. ако имаш ремарке 10 и повече годишно , плащаш на година повече от на лека ( дори и товарна кола до 3500кг) .
Другите поне на две години ( засега ) . Но ако има чалъм батко и тях ще ги подкарат два пъти в годината.
Кофти. Уж уеднаквяват изисквания с европата , ма не се "навиват" нашите и те на две години за коли, ремаркета над 750кг до 3.5т, кемпери, товарни до 3.5т .


evg_eni
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 21 юли 2015 7:27
Автомобил: A3
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот evg_eni » Пон 10 юни 2024 7:35


Ами тия преференциални цени за определени пунктове във всеки град важат ли изобщо. Говоря за тези които ги има на последната страница на полицата от гражданската поне при мен (ДЗИ) Би трябвало и другите застрахователи да предлагат, тези са едни с най ниските оферти за гражданска. Никога не съм пробвал, понеже си имам любим пункт които не е в тоя списък.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Пон 10 юни 2024 8:11


10лв надолу . Това е "отстъпката" при ДЗИ застраховани и в пункт на СБА. Няма значение в кой град и пункт ще се ходи.
За други ако ги има, нямам инфо.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Пет 14 юни 2024 16:05


Проблема с цените е, че към пунктовете има навързани много външни фирми, които ги "цицат" здраво. Калибровки на уредите по 300-500лв на уред годишно, ISO 9001 - 1000лв годишно, Газанализатор, който не е вечен и струва 5000-7000лв и честа смяна на кислороден датчик-100лв, Спирачен стенд 30 000лв, тресачки 20 000лв, димомер 5000-7000лв, периодично обучение в тех. университет- 500лв/бр., служители специалисти, които не работят на минималната, софтуер 5000-7000лв и още куп пари за подръжка на уредите и много неща за които не се сещам. Бивш служител съм. То един маникюр струва 40лв...


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Пет 14 юни 2024 16:15


railfan написа:Да. И освен това -какво точно ти правят за 90 лв?
Качват ти колата на валовете, пробват спирачките и светлините. Плюс някакво мерене на газове, което така или иначе няма смисъл, защото е измислено глупаво. Това не струва и половината от тия пари.
Логично е да се появят скоро ГТП - та на самообслужване, където софтуера те води по стъпките и регистрира автоматично нещата. И тогава цената ще падне наполовина вероятно.


Само едно измерване за газове струва 20лв и още 20лв на спирачен стенд и проверка на фарове 10лв = 50лв. Добави сега проверка на окачване и др. неща + стикера и документацията 15лв
Една диагностика само да ти прочетат грешките, което е елементарно колко струва? и колко пъти ти дадоха касова бележка ?


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Съб 15 юни 2024 7:55


Това казвам и аз - че “услугата” е силно НАДценена и тези неща не струват тези пари.
Окачване никъде не проверяват, нито амортисьори на тресачка.. къде си тръгнал..


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Съб 15 юни 2024 8:53


railfan написа:Това казвам и аз - че “услугата” е силно НАДценена и тези неща не струват тези пари.
Окачване никъде не проверяват, нито амортисьори на тресачка.. къде си тръгнал..


Къде не проверяват окачване, че на много места съм бил и винаги са слизали в канала ? Ако говориш за едно време когато се минаваха само с голям талон и без автомобила, може


chifut
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот chifut » Съб 15 юни 2024 10:06


Това е несериозно. Цената на прегледите не беше мърдала от поне 10г. Вашите заплати вашите разходи същите ли са като от преди 10г. Ами и тези хора които работят там искат да вземат повече пари имат повече разходи. Съвсем отделен е въпроса колко всичко е проформа колко не трябва да е така.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 15 юни 2024 12:03


Е то едно е да вдигнат цената на ГТП, друго е да увеличат заплащането на служителите си. Мислиш ли че сега след 100% увеличение на ГТП са увеличили поне 50% заплащането на служителите? Аз не.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Съб 15 юни 2024 12:05


+1
Айде бе - 10 години :mhihi :mhihi :mhihi
Никъде не слизат в канала - такъв даже на места изобщо няма. Не искам да цитирам места нарочно, но повечето са такива.
Просто нещата са проформа и това ги прави генерално излишни - нито спират пушещите, нито неизправните. Изобщо не знам някой да е спрян там. Съгласен съм, че разходите не са същите, но и не заслужват повече от 30-40 лв на преглед.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Съб 15 юни 2024 13:12


lubomir911 написа: на много места съм бил и винаги

На колко си години?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта