И понеже пропуснах - "До вчера на 50 лв прегледа не са работили на загуба". Естествено, че не са. Само дето не са издавали касови бележки, не са внасяли ДДС, не са осигурявали служителите и са им плащали на черно от приходите на черно. Но сега като има централизирана система е доста лесно за НАП да се провери колко прегледа е направил пункта и съответно колко касови бележки е издал. И съответно парите на ръка без документ секват и започва да се начислява и внася реалното ДДС. Съответно няма черна каса и става много по-сложно да се плаща на служителите под масата от черната каса, без осигуровки.
Това е изсветляването на бизнеса и колкото по-скоро е случи, толкова по-добре ще живеем всички като бели хора.



Годишен технически преглед - защо съществува?
- MamaMy
- Мнения: 1042
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не е точно така. И досега имаше начин за контрол. Стикерите се отчитат като държавни ценни книжа или бандерол. Имат си сериен номер, няколко отрязъка и т.н. Всичко друго е спекулиране. За качеството на прегледа може да се спори, но за точната бройка изключено. Все пак тази информация отива в гаранционния фонд и се публикува на сайт където всеки може да провери. Застраховките са по същия начин. Вървят ръка за ръка и винаги може да се хванат разликите. Дори съвсем нередовните светват съвсем лесно.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Супер - нека се изсветляват колкото искат, но и да вършат работата, за която им се плаща качествено. Защото пак казвам - спрени от движение коли от ГТП няма, няма и да има и при тази цена.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20302
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не твърдя, че е от сега - това е процес, който тече от доста време и сега покрай поредните нормативни изисквания, започнаха в бранша да се светват, че не е лошо да си изряден и да смалиш далаверата до минимум, което си има цена.
Ясно е, че 100% гаранция за коректност няма и в Германия. И там има шанаджии, които допускат коли с проблеми, но това са по-скоро изключения, а тук е масовата практика и се надявам нещо да се промени в тази посока.
Имам съсед, който от 4-5 години ползва един коптор за външен склад на улицата. През 2022 г му залепиха лепенка за премахване от обществени площи, но той някак успя да вземе преглед, по мое мнение без да е местил колата от мястото й. Съответно прегледът му изтече през 2023 и сега пак му залепиха лепенка. Много ми е интересно дали отново ще успее да мине преглед, без да се мести и ако е така, ще си направя труда да се инициира проверка по случая в ИА Автомобилна Администрация
Ясно е, че 100% гаранция за коректност няма и в Германия. И там има шанаджии, които допускат коли с проблеми, но това са по-скоро изключения, а тук е масовата практика и се надявам нещо да се промени в тази посока.
Имам съсед, който от 4-5 години ползва един коптор за външен склад на улицата. През 2022 г му залепиха лепенка за премахване от обществени площи, но той някак успя да вземе преглед, по мое мнение без да е местил колата от мястото й. Съответно прегледът му изтече през 2023 и сега пак му залепиха лепенка. Много ми е интересно дали отново ще успее да мине преглед, без да се мести и ако е така, ще си направя труда да се инициира проверка по случая в ИА Автомобилна Администрация
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:Супер - нека се изсветляват колкото искат, но и да вършат работата, за която им се плаща качествено. Защото пак казвам - спрени от движение коли от ГТП няма, няма и да има и при тази цена.
Малко снимки на върнати автомобили от ГТП, някои от тях спряни от движение. Записвани са малка част от тях. Тогава не съм мислил, че ще го показвам този списък на някого... Нарочно съм отрязъл първите букви от номерата на автомобилите
https://imgur.com/a/hPdky
Последна промяна от lubomir911 на Пон 17 юни 2024 7:37, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Vlad777 написа:
Това е изсветляването на бизнеса и колкото по-скоро е случи, толкова по-добре ще живеем всички като бели хора.
Той бизнесът все изсветлява, ама аз промяна към по-добро не виждам май


- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:А това да си плаща прегледа ако не мине редно ли е според теб?
Имам предвид каква е свършената работа, първо се минава през газ анализатора без проверка на нищо друго и връщате кола и човека дължи пълна сума преглед? Защо? Какво ви е коствало това от целия преглед, който далеч не е само газ анализатор. Защо да се плаща пълна сума? Защо не се плати само за свършената работа - газ анализатор? Няма никаква логика освен обир...
На всеки автомобил представен за ГТП се извършва цялостен преглед и ако се установят неизправности се издава документ за придвижване до сервиз за срок от 14 дни. Като се върнеш в рамките на този срок с отстранените неизправности втория преглед е безплатен. Все пак някой трябва да плати за този преглед... Това, че един автомобил е неизправен не значи, че трябва да му е безплатен прегледа или на половин цена... Така беше когато аз работех преди 2 години, сега ще стане така на всякъде.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
lubomir911 написа:Това което ръгат в ауспуха е газанализатор, който вече няма да показва стойностите в компютъра на пункта и от там служителя да ги манипулира, а направо в сървъра на Автомобилна администрация. Аз лично нямам идея как може някой да го манипулира... Трябва да каже накой ИТ експерт възможно ли е...
Ами представи си, че не е тъчно ръгнат в ауспуха, а стои някъде пред него? Може да предава и директно до Марс сигнала си, но физическото място което анализира е доста мъгляво за "сървъра". Най-баналният вариант е да ти завинтят един катализатор под наем за минаване на ГТП. Така че има най-различни варианти за манипулация без нужда да си ИТ експерт.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Върнати може да връщаш хиляди, аз говоря за спрени със свалени номера.
- lubomir911
- Мнения: 66
- Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
- Автомобил: vw Bora
- Двигател: AJM 2000
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:Върнати може да връщаш хиляди, аз говоря за спрени със свалени номера.
Няма как пункт да сваля номера.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Темата върви много хубаво, а някой всъщност питал ли се е защо след като чистата печалба от ГТП преди да вдигнат цените е била толкова малка, защо има ГТП пунктове в София през 10 улици, хич не изглежда като губещ бизнес. Аз в София през целият ми съзнателен живот за ГТП което да е затворило се сещам само за едно и то беше буквално в нищото, ама дали е затворило или са го преместили е друг въпрос, а иначе живея в София от както съм роден
Чак сега разбирам, че ГТП пункт се отваря само за престиж.
Виж обаче за кафета и ресторанти се сещам за доста затворили

Чак сега разбирам, че ГТП пункт се отваря само за престиж.
Виж обаче за кафета и ресторанти се сещам за доста затворили

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
lubomir911 написа:railfan написа:Върнати може да връщаш хиляди, аз говоря за спрени със свалени номера.
Няма как пункт да сваля номера.
Ето това ги обезсмисля още повече. Само цуцане на пари за едното нищо.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
alpinab написа: Та цялата работа с тази пародия за ЕКО стикер е обслужването на партийна хранилка в лицето на частна печатница на български политик-олигарх.
... от бсп
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20302
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:lubomir911 написа:railfan написа:Върнати може да връщаш хиляди, аз говоря за спрени със свалени номера.
Няма как пункт да сваля номера.
Ето това ги обезсмисля още повече. Само цуцане на пари за едното нищо.
Пунктовете правят прегледи и ако автомобилът е изправен му се издава документ. Ако не е изправен - не се издава и автомобилът няма право да се движи. Може обаче да си отстрани неизправностите и да получи документ. Пунктовете нямат, а и не им трябват правомощия да спират от движение. Достатъчно е да правят обективен оглед и да не допускат да се издават документи на неизправни автомобили. Което всъщност се цели с новите компютърни системи.
На Ганьо все не му харесва да има ред.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
lubomir911 написа:Проблема с цените е, че към пунктовете има навързани много външни фирми, които ги "цицат" здраво. Калибровки на уредите по 300-500лв на уред годишно, ISO 9001 - 1000лв годишно, Газанализатор, който не е вечен и струва 5000-7000лв и честа смяна на кислороден датчик-100лв, Спирачен стенд 30 000лв, тресачки 20 000лв, димомер 5000-7000лв, периодично обучение в тех. университет- 500лв/бр., служители специалисти, които не работят на минималната, софтуер 5000-7000лв и още куп пари за подръжка на уредите и много неща за които не се сещам. Бивш служител съм. То един маникюр струва 40лв...
щом е дошъл до пункта, очевидно има спирачки. За окачването се грижат разбитите беге пътища. Наистина хранилката е огромна

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта