Акумулатор banner

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Тони м
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 31 яну 2023 20:40
Автомобил:
Двигател:

Акумулатор banner

Мнениеот Тони м » Вто 18 юни 2024 20:50


Здравейте,стария ми акумулатор varta silver 63 ah 610 изкара 7 години ,но сега от max car ме посъветваха да взема banner power bull 63 ah 620 защото бил произведен е Австрия а Varta мисля ,че в Унгария.Кскво ви е мнението за Banner или .max car имат по голяма комисионна от тях.Четох,че доста ги лансират .




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Акумулатор banner

Мнениеот tdi fen » Сря 19 юни 2024 9:24


акумулатор като акумулатор моето мнение е че не се купуват много ако е заседял може и 2-3 години да неизкара защо не си вземеш varta


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20258
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатор banner

Мнениеот Vlad777 » Сря 19 юни 2024 9:27


Чак пък заседял в МаксКар едва ли. Аз си сложих такъв там и не съм имал проблеми.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатор banner

Мнениеот w_smith » Сря 19 юни 2024 13:08


Аз пък с Банер изкарах над 8 години, после пак си взех. Предполагам че по код на корпуса може да се разбере датата на производство.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Акумулатор banner

Мнениеот kris11 » Сря 19 юни 2024 18:16


декември 2022 г купен нов, производство април 2022г.Всеки ден автомобила е в движение. Януари и февруари 2024г взе да прави номера след престой 2-3 дни на студ. С ЛЕД светлини за дневни съм, не е от недозареждане. Съветван е със зарядка - като се постопли престанаха номерата. Нямам и утечка / една аларма с 35 мА консумация след заспиване на комфорт модула/. Късна есен ще го сменям с нов.


Тони м
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 31 яну 2023 20:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатор banner

Мнениеот Тони м » Сря 19 юни 2024 21:19


Руският сайт Autoparad публикува резултатите от продължителен тест на 14 популярни модела вносни акумулатори, в който е изследвана способността им да запазват заряда си. Батериите са разделени условно на две групи, наречени "европейска" и "азиатска".


В първата категория попадат акумулатори на марките Bosch и Varta (Германия), Storm (Полша), Golden Horse (Унгария), Mutlu (Турция), Banner (Австрия) и TAB (Словения). За изпитанията са избрани модели с размер 242х175х190 мм и максималния в гамата капацитет и пусков ток. Така окончателната селекция включва седем батерии със заряд от 62 до 66 Ah и заявена от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП) от 520 до 640 A.


В "азиатската" група са включени акумулатори на марките Furukawa (Япония), Topla (Словения), Exide (Испания), Deka (САЩ), както и корейските Delkor, Hankook и Sebang с размер 232х172х200 мм и номинален капацитет от 65 до 70 Ah и заявена сила на тока при студен пуск от 580 до 660 А.

Измерването на способността на акумулатора да запазва заряда си се смята за най-меродавния тест за качествата му. Батериите се продават заредени, но по пътя от завода до магазина често престояват неизвестно дълго в складове. Гаранция за съхранението и обслужването им през това време не може да даде нито един търговец.


По правило продавачът би трябвало да демонстрира пред купувача изправността и заряда на новия акумулатор. Такъв тест обаче дава само приблизителна представа за експлоатационните параметри на батерията и не доказва по никакъв начин колко дълго се запазва зарядът.

Всички акумулатори в теста на Autoparad са заредени на 100% и след това са оставени на съхранение в склад с температура между +22 и +27 градуса по Целзий за 2 месеца. След престоя батериите са преместени без дозареждане в хладилна камера с температура -18 градуса за едно денонощие.


Същинският тест симулира студен старт, при който всеки от акумулаторите трябва да осигури 30-секунден разряд с 60% от заявената от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП). За показател за работоспособността на батерията се смята остатъчното напрежение в клемите, което не бива да бъде под 8.0 волта. Колкото по-високо е то, толкова по-добре.


Повечето от акумулаторите в теста се справят с нормативите, като някои модели запазват солиден заряд. Изключение прави само една батерия, чиито предел на възможностите се оказват под "прага".



Най-добри резултати в "европейската" група показват акумулаторите на TAB и Banner. При тях остатъчното напрежение след "студения пуск" варира между 9.05-9.08 V или доста над норматива. В средата на класирането с резултати 8.85-8.96 волта са Bosch, Varta и Mutlu. Най-слаб волтаж, но в рамките на допустимото (8.51 до 8.62 волта), имат батериите на Golden Horse и Storm.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта