Щерка ми си търсеше кола и сме го пробвали този мотор. Не ми допадна и отпадна по мой съвет тотално от листата търсения, трицилиндров мотор .
П.п. с изключение на Рокет 3 , всичко що е с три бутала -аут.
1.0 TSI OPF мнения
- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- tdi fen
- Мнения: 4662
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Skoda scala 1.5 tsi150 кс ръчка от 41 к лв да почти 9к по-скъпо е, но според мен си заслужава всеки лев още повече,че смяташ да я караш 10-15 години
ето едно пряко сравнение
https://youtu.be/1nJAIcbYv_c?si=ne9pU9qtGPIvUJQq
ето едно пряко сравнение
https://youtu.be/1nJAIcbYv_c?si=ne9pU9qtGPIvUJQq
Последна промяна от tdi fen на Пет 28 юни 2024 12:32, променено общо 1 път.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: 1.0 TSI OPF мнения
При положение, че ще си първи собственик, ще си го разработиш внимателно, ще сменяш масло на нормален интервал и няма да го мачкаш студен... мотора ще изкара поне 200 000км., без сериозни ремонти. 

-
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Еднолитровият Т-рок на снимката долу го взех от Sixt, само на 3000 километра, преди по-малко от 2 години. Посочената гарнитура вече беше изпляскала и всичко надолу беше омаслено. Разходът му на гориво не беше малък, с около литър над 1,5 TSI. Според мен, този мотор би се справял добре на VW поло.
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Карах същия мотор 5г и 60х.км в Рапид. Моторчето е осичка и чудесен избор. Рапида с него беше изкл.приятен за каране автомобил. Със съвсем прилична динамика, вкл. и със скорости до 180км по километраж. За тези 60х.км. не съм имал абсолютно никакви проблеми и абсолютно никакъв разход на масло. Като казвам никакъв значи НУЛА ЗИРО. Колата се караше 70% градско, 25% магистрално. Магистрално я мачках на пълна газ със скорости 150-160км на места и повече. Разхода с подобно мачкане на магистрала който съм постигал е 7,6. Градско в покарайните на София средно 6,5. В задръстванията по центъра до 8, 8 и нещо. Проблеми с мотора и въобще с колата никакви. Недостатък за мен беше особения зук на мотора и това че при високи скорости аз поне го чувах като виене на диференциал но трябва да се има впредвид, че Рапида няма кой знае каква шумоизолация. На празен ход не се усещат неприятни вибрации единствено при ускорение се усеща по-твърда работа на мотора.
Сега за другия мит 1,5ТСИ. В момента карам 1,5еТСИ в Г8. Такова чудо като по-икономично 1,5ТСИ няма. Да вярно, че колата е по-тежка, но пък мотора е с батерия коустване изключване на цилиндри тинтири минтири. Разхода в града по обичайните ми маршрути е по-висок на големия мотор и колкото и да се опитвам да го карам икономично може с малко да е но е над този на 1.0ТСИ. На извънградско и магистрално разхода на 1,5еТСИ също не е по-нисък.В заключение ако бюджета е ограничен, не се гонят големи скорости и дръпки по светофарите, 1.ОТСИ е чудесен избор.
Сега за другия мит 1,5ТСИ. В момента карам 1,5еТСИ в Г8. Такова чудо като по-икономично 1,5ТСИ няма. Да вярно, че колата е по-тежка, но пък мотора е с батерия коустване изключване на цилиндри тинтири минтири. Разхода в града по обичайните ми маршрути е по-висок на големия мотор и колкото и да се опитвам да го карам икономично може с малко да е но е над този на 1.0ТСИ. На извънградско и магистрално разхода на 1,5еТСИ също не е по-нисък.В заключение ако бюджета е ограничен, не се гонят големи скорости и дръпки по светофарите, 1.ОТСИ е чудесен избор.
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Чифут, разходът на гориво та един автомобил зависи от работата, която върши двигателя. Карал съм и Г8 eTCI, така че определено мога да класифицирам горенаписаното като невярно. 300 килограма е разликата между рапида с еднолитровия двигател и другите фолксвагени. Затова рапидът е малко по-икономичен при градско движение. Голфът е дори по-икономичен и от тирока, защото е по-нисък. При извънградско движение, рапидчето качва поне литър над Г8 eTSI, ако се кара равномерно. Причината за това са тези тинтири-минтири, за които споменаваш и по-голямото натоварване на малкия мотор. Снимката по-долу е отчет за примерен среден разход на гориво при извънградско равномерно кормуване на тирок 1,5, с включен компресор на климатроника. Досега не съм постигал такъв с нито една трицилиндрова кола:
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Разликата е точно 185кг. Това че някога нещо си карал е като това някога нещо да си ял. Сторило ти се е вкусно ма дали е така господ знае. Аз смених Рапид който карах 60х. с Голф на който имам вече 6х.км. няма да споря с теб. Автора да си прецени на кой да вярва. Гугълджии, кръчмарски лакардии, приказки под шипковия храст, или хора които са сменили единия автомобил с другия. Ти си от тези дето си мислят че колкото е по-мощен мотора толкова е по-икономичен щото не се товарел . Няма такъв филм конете искат мандажа. Ако погледнеш каталожните данни на един и същ автомобил на една съща марка с различни двигатели ще видиш че няма по мощен и по-икономичен мотор. Отделен е въпроса колко въобще са верни и посижими тези данни.
- samo_pechka
- Мнения: 8946
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Ся има ли няма ли, там... и аз си имам мнение за разходите и разходът на гориво вече не ми е водещ критерии при нов ( или сравнително нов , но бъкан с електроника ) автомобил. Аз дори не се сещам дали съм споменавал някъде този критерии като водещ при търсенето на нови коли.
По-важно ми е ресурс и безпроблемност . И определено три цилиндровите маторчета не се вписват в моите виждания.
Това за мен.
За други... секи сами си преценя нали...
По-важно ми е ресурс и безпроблемност . И определено три цилиндровите маторчета не се вписват в моите виждания.
Това за мен.
За други... секи сами си преценя нали...
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Без смисъл е тоя спор , коя от двете коли харчи повече , при положение ,че имаме сайт като спритмонитор. Там статистиката няма как да лъже , за разлика от каталожните данни.
От това което погледнах Rapid 1.0 tsi харчи , колкото Golf 8 1.5 etsi 130 коня – 5.8 литра среден разход. 1.5 etsi 150 коня по статистика от 19 автомобила харчи средно 6.25 .
Когато два двигателя са с еднакъв разход , но с различна мощност и въртящ момент аз не виждам какво има да се спори , кой е за предпочитане...Ама все пак и самото сравнение не е съвсем коректно , защото разликата в цената между двата двигателя ще е значителна , да не говорим ,че не са баш от едни и същи години и също имат и други сериозни разлика.
От това което погледнах Rapid 1.0 tsi харчи , колкото Golf 8 1.5 etsi 130 коня – 5.8 литра среден разход. 1.5 etsi 150 коня по статистика от 19 автомобила харчи средно 6.25 .
Когато два двигателя са с еднакъв разход , но с различна мощност и въртящ момент аз не виждам какво има да се спори , кой е за предпочитане...Ама все пак и самото сравнение не е съвсем коректно , защото разликата в цената между двата двигателя ще е значителна , да не говорим ,че не са баш от едни и същи години и също имат и други сериозни разлика.
- fur1ous
- Мнения: 1666
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: 1.0 TSI OPF мнения
chifut написа:Разликата е точно 185кг. Това че някога нещо си карал е като това някога нещо да си ял. Сторило ти се е вкусно ма дали е така господ знае. Аз смених Рапид който карах 60х. с Голф на който имам вече 6х.км. няма да споря с теб. Автора да си прецени на кой да вярва. Гугълджии, кръчмарски лакардии, приказки под шипковия храст, или хора които са сменили единия автомобил с другия. Ти си от тези дето си мислят че колкото е по-мощен мотора толкова е по-икономичен щото не се товарел . Няма такъв филм конете искат мандажа. Ако погледнеш каталожните данни на един и същ автомобил на една съща марка с различни двигатели ще видиш че няма по мощен и по-икономичен мотор. Отделен е въпроса колко въобще са верни и посижими тези данни.
Не си много прав и не знам защо толкова заядливо тръгваш.
https://www.instagram.com/reel/CwVW5wQA ... d5bWljMG9u
При бензинови коли всичко зависи от стила на шофиране.
Поздрави

Между другото няма за какво да се спори тук.
Разхода се проверява най-лесно в https://www.spritmonitor.de/en/
(колегата горе го е написал, ама видях след като постнах)
-
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Тук не става въпрос за спор, а за помощ, питащият да може да направи информиран избор. Еднолитровият двигател на фолксваген, който коментираме, е много по-добър и динамичен от подобните на Фиат и Пежо. За да се възползва човек от предимствата му, трябва да го избере, монтиран в правилното купе. Един и същ мотор на ВАГ се вгражда в много различни купета. Например, в Т-крос работи много по-добре, отколкото в Т-рок. Не съм карал поло, затова само предположих, че в него ще е най-добре. Пиша тези неща, защото от 2021 г направих много тестове на различни модели нови автомобили, за да си избера нов подходящ. Имам и достатъчно навъртяни километри с различни други автомобили. Останалото е проста физика. Питащият трябва да е наясно, че по форумите се пишат и много глупости, така че нека сам да си прецени.
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
- Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
- Двигател: 1600 126 hp 2010 year
- Местоположение: Варна
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Когато става въпрос за бензин с директно впръскване и турбо от тези години и аз бих се доверил на ВАГ , а не на Фиат или Пежо.. Не ,че съм някакъв голям фен..ама просто ВАГ имат най- много години опит с тая технология (както бих се доверил на Тойота за хибрид). Бая сол изядоха VW с тия tsi през годините и вече трябва да са читави. На Пежо – не са ! Имат едни бензинови puretech с ангренажен ремък в маслена баня , до 2020 мисля слагаха проблемния ремък , който се разпада в маслената баня ..парчеца , власинки запушват маслената помпа и от там не се подава нужното количество масло към двигателя... резултата е ,че двигатели на малко километри са с износване характерно за много километри. Multi Air на Фиат и той беше с някви драми , много капризен към мслото и доскоро ревяха във Фиат форума ,че нямало кой да ги ремонтира...
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Тук леко се пропуска факта, че Ибиза няма 1.5 TSI на нормална цена. Ако ще дава 47-50 хиляди лева за Ибиза само и само да има 1.5TSI - някак си .... Виж сравнена срещу Dacia Sandero Stepway - Ибизата е доста по-добра за същите пари.
- fur1ous
- Мнения: 1666
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: 1.0 TSI OPF мнения
Има защо 1.5 TSI да е по скъп, това не е случайно, дори на вторичния пазар и най-вече на него. 1.0 TSI ще изгуби стойност много повече на вторичният пазар от 1.5 TSI.
Ако се мисли и за това, 1.0 изобщо не е вариант.
Ако се мисли и за това, 1.0 изобщо не е вариант.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 42 госта