Скоба за шарнири

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 апр 2024 8:44


ktamen написа:...
Скоро след това закалявх едни ножове от стари ресори и се напукаха, щото ....
Добре е да се потренира с непотребни парченца джелезо за да се придобие реален опит.

Мерси отново !




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1036
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот MamaMy » Нед 07 юли 2024 11:39


Да дам отчет. Извадих болта с крика, но доста бой отнесе. Лагера е сменен, но се оказа, че винтовата ми преса е ниска и не хваща главината. Наложи се да нося целия макферсон на майстор. Видях много зор с единия болт на супорта. За ключ 27 ситна резба. Предния "майстор" го беше намазал с осигурител дебело и по цялата дължина. Наложи се да играе електрожена. Преди това скъсах 4 квадрата на гидорията 1/2, а пети го усуках почти на 90 градуса. Не съм толкова як. Ползвах тежестта на колата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот samo_pechka » Чет 18 юли 2024 16:11


Ако е мазано с онова лепило за лагери, само горелка/електрожен "оправя" ситуацията. С осигурител за резби няма такъв вариант, че чак да скъса квадрат 1/2.
П.п. изненадан съм за скъсването. Адски зор е било.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 19 юли 2024 7:28


Осигурителя за резбата ако е излезнал по периферията на главата на болта го е залепил толко здраво, че със сигурност ще се строшат няколко квадрата и ще трябва заваряване.
14 мм болт на колянов вал на форд, така се беше залепила главата на болта с шайбата за вала, и добре, че колата беше с ръчни скорости. На скорост, спирачка, една отверка на зъбите на маховика и две строшени 1/2 мъртви удължения, отви се с удължение на 1 цол и метър и половина тръба


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1036
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот MamaMy » Пет 19 юли 2024 22:04


Това се случва за пореден път и все на места където е барал леворък "майстор" където не му е това работата. Докато си поверяваме колите на куцо, кьораво и сакато, все така ще е. И преди ми се е случвало. Бях оставил Омегата за смяна на задни амортисьори на едни квартални самозванци. Не знаели как се сваля тапицерията на багажника и я съдрали от дърпане. Работа за две секунди, но иска четене. За развиване на две гайки изгорях със 60лв за нова (втора ръка) тапицерия. Щях и сам да го свърша, но нямах ударен гайковерт. Похарчих пари и нерви като за марков такъв.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот samo_pechka » Съб 20 юли 2024 11:51


Инструментът понякога е 99.9% майстор.
Но е вярно и другото: с две леви ръце и навряни в ... тъмната дупка, ако ще и най-простата манипулация , като не е наясно човек , въпреки, че инструмент да има ( подходящ) пак не се получават нещата...
П.п при мен също се е случвало някой да мине преди мен и да осере кофти гайки/болтове, на кофти места. Е засега съм се справял с оправията, ма... не си е работа де.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Скоба за шарнири

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 22 юли 2024 6:58


Ами в моят случай, просто се е случило да излезе лепилото и да залепи шайбата и болта, а той се стяга с 20+ кг защото държи с приплъзване колелото на ангренажния ремък



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта