Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 22 юли 2024 7:38


И сега въпроса: след това решение, мога ли да откажа на съвсем скоро предстоящ ГТП да ми лепнат тая лепенка? :biggrin




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20302
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пон 22 юли 2024 13:01


От днес, 22 юли 2024 г., ще бъде преустановена дейността на пунктовете за технически прегледи, които не са осигурили свързаност на уредите за измерване (газоанализатор, димомер и спирачен стенд) със системата на ИА "Автомобилна администрация", предаде БНТ.

До момента 964 пункта вече предават данните автоматично, 8 са частично свързани, а 96 все още нямат свързаност.

От 00:00 часа на 21 юли въвеждането на данните от измервателните уреди ще се осъществява само автоматично по електронен път. Пунктовете, които нямат свързаност на уредите със системата, няма да могат да извършват периодични технически прегледи и да издават документи за техническата изправност на превозните средства.

С цел повишаване качеството на техническите прегледи и контрола, през октомври 2023 г. бе изменена Наредба № Н-32, с която се въвеждат новите изисквания. Съгласно промените трябва да бъде инсталиран софтуер, одобрен от ИА "Автомобилна администрация", чрез който в момента на прегледа резултатите от измерванията от уредите да се изпращат електронно в агенцията.
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/seriozna-promiana-v-tehnicheskite-pregledi-na-kolata-2389478


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 22 юли 2024 13:21


Чакаме 1-2 седмици да минат, ако много хора изреват как не могат да минат преглед, значи ефект има! Ако никои не се оплаче или са единици, ефекта няма.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Вто 23 юли 2024 8:19


Пфф....https://telegraph.bg/biznes/novini/ot-d ... sid-422031
Може ли такива работи? Бензините не, пък дизеляците-да. Ся чакам обратното, нали навсякъде са заклеймени като вредните за околната среда, климата и т.н. Как може те да минават ( тия с нафтата) , пък уж по-екологично представяните- не съвсем.
П.п. ама и тия журналя , май не правят много много разлика кое е въглероден диоксид , кое е въглероден окис....


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 23 юли 2024 8:29


Аз се опитвам да свържа две и две между тази статия и решението на ВАС.
Щом Столична община не е инсталирала четци за екостикери и не е планувала да инвестира в тях, а на прегледа се връщат някакви коли, които не покриват някакви норми, то може ли да се направи извода, че проверката за димност изначало е излишна след като от общината явно, че не желаят да ги четат тези стикери(от гледна точка на това, че проверката за димност беше въведена като идея пряко заради бъдещите екозони в големите градове, а не за да се спират коли от движение), стикера също, и води единствено до натоварване на цената на прегледа?


thanis
Мнения: 1876
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Вто 23 юли 2024 8:36


railfan написа:Аз се опитвам да свържа две и две между тази статия и решението на ВАС.
Щом Столична община не е инсталирала четци за екостикери и не е планувала да инвестира в тях, а на прегледа се връщат някакви коли, които не покриват някакви норми, то може ли да се направи извода, че проверката за димност изначало е излишна след като от общината явно, че не желаят да ги четат тези стикери(от гледна точка на това, че проверката за димност беше въведена като идея пряко заради бъдещите екозони в големите градове, а не за да се спират коли от движение), стикера също, и води единствено до натоварване на цената на прегледа?


Не - защото няма да отговаря на изискванията на https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 127_R_0003 Пък дали се обозначава със стикер или каквото и да е без значение, за измерването. Факт е, че никоя друга страна не си лепи такива стикери за еко категория, а си имат интегрирани системи и по номер на МПС се вижда.

Също така колега, Столична Община не е България. Нека се разграничават нещата.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 658
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Вто 23 юли 2024 8:47


Това е ясно от ден 1 откакто ги въведоха. Причината е само и единствено частна поръчка към печатница Х да се усвоят едни У пари(милиони на година).

От друга страна преди стикерите колите си пушеха и немалко очевидно ППСта в негодно състояние бяха по пътищата. След стикерите същото. Сега се връщаме в изходна позиция. Държавата предвид всеобщата мизерия, разруха и електорална простащина няма сметка да ги спре от движение.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 23 юли 2024 9:44


samo_pechka написа:Пфф....https://telegraph.bg/biznes/novini/ot-d ... sid-422031
Може ли такива работи? Бензините не, пък дизеляците-да. Ся чакам обратното, нали навсякъде са заклеймени като вредните за околната среда, климата и т.н. Как може те да минават ( тия с нафтата) , пък уж по-екологично представяните- не съвсем.
П.п. ама и тия журналя , май не правят много много разлика кое е въглероден диоксид , кое е въглероден окис....


Необяснимо е как всеки 3-ти дизел пуши, хвърля в пъти над разрешените азотни оксиди (NOx), които са супер вредни също така и ФПЧ (PM) и може да мине преглед като подава газ на ГТП :mhihi
Изгорелите газове от дизела всъщност са супер вредни за хората.

Изобщо цирка е пълен.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Вто 23 юли 2024 10:30


Да ти кажа под секрет: изгорелите газове от ТСИ са на кантар с модерните дизели ( за ФПЧ) , ма не се говори чак толкова, че то не остана мпс дет не "замърсява. И само под сурдинка се споменава.
ФПЧ-ето е бича . Азотните- не толкова.
При бензините има и други кофти моменти. Но сега темата не е да противопоставяме бензин/дизел.
Проблема е, че ФПЧ отделяно спец от автомобилите, не е само от газовете, а голяма част от гуми , накладки, път и т.н.
Да не се окаже, че примерно една електричка , заради повишените нива на ФПЧ от другите фактори идва почти на ниво на аналогичен клас бензин.
Т.е. и без ДВГ с вътрешно горене си се отделя.
П.п. не толерирам дизеляци пушещи кат локомотиви от ВСВ. Да се знае.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 23 юли 2024 10:34


Нищо против дизела нямам, но да се кара с всички налични системи и филтри - EGR, DPF, AdBlue и тн.
Всеки трети дизел в София пуши и е с премахнати такива, за какъв кантар говорим в този случай.
Дори да махнеш OPF филтъра, катализатора на TSI, няма шанс да бълва такава смрад като дизел без EGR и DPF.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13404
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 23 юли 2024 10:39


А защо не се коментира измерването на автомобили с монтирани АГУ? Нали са узаконени, движи се основно на газ. Защо се мери на бензин? Или защото въпросното МПС, Евро 4, на газ, ще даде стойности на МПС с Евро 5/6 на бензин?
Много въпросителни станаха.
Гледам има потребители тук, които споменават опит в Германия. Там също има автомобили с АГУ-та. Какво се мери там?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 23 юли 2024 10:44


Защото за АГУ от край време си измиват ръцете с това,че няма как да докажеш,че имаш монтирана АГУ, но не си караш на бензин...
То реално коли с АГУ сега почти нямат шанс да минат, то такава със здрав катализатор почти няма..


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13404
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 23 юли 2024 16:18




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1173
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 23 юли 2024 18:47


:mhihi Ние каква я мислихме, а па тя каква стана е положението


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1753
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Вто 23 юли 2024 18:51


fur1ous написа:Нищо против дизела нямам, но да се кара с всички налични системи и филтри - EGR, DPF, AdBlue и тн.
Всеки трети дизел в София пуши и е с премахнати такива, за какъв кантар говорим в този случай.
Дори да махнеш OPF филтъра, катализатора на TSI, няма шанс да бълва такава смрад като дизел без EGR и DPF.

Първа стъпка е да се забранят и преследват "бизнесите" за махане на DPF. Докато има кой да маха DPF и да ти обяснява, че от него няма смисъл и само ти прави проблеми (което може да не е вярно), няма как да се очаква някой да мисли за чистене или смяна на DPF. Проблемът обаче е, че стар дизел като излезе от строя и започне да пуши "вътрешно", т.е. преди DPF, то запушването му е въпрос на кратко време. Идеалният подход е да се демонтира DPF, да се оправи двигателя докато спре да пуши и после да се върне DPF заедно с промиване. На практика това е сложно и скъпо упражнение и поне досега звучеше много по-просто да се дадат 300-400лв и да се приключи въпроса.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта