Аз пък не съм съгласен.
Какво значи 'щом мислиш за остатъчна стойност, значи не си за нова кола'?!
Естествено, че се мисли за тези неща и това влиза в таблицата с разход по колата - цена/км, цена/месец, кой както иска.
Да, колата не е инвестиция, а разход. И като такъв, трябва да се съобразяват всички аспекти.
Автоматик от ниския клас е беля. И после като пише навсякъде по форуми и фейс, че дадената кутия е проблемна, ходи продавай.
Нов автомобил до 55 хил. лева
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Какво значи "автоматик от ниския клас"? Пълни глупости. Кутиите са 2 - 3 вида и се ползват във всички класове на VAG. Глупостите по форумите се пишат предимно от екземпляри, закупили европейски кочини от вторичния пазар, определящи себе си за познавачи. Много ми е любопитно, колко от вас са имали проблем с DQ200 от моделите слид 2019?
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
т'ва не променя факта,че DQ381 (масово се монтира тази след 2020 на коли над 150 до 300 к.с.) е в пъти по добра кутия от DQ200, сухите съединители винаги са потенциален проблем.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
telefunken написа:Глупостите по форумите се пишат предимно от екземпляри, закупили европейски кочини от вторичния пазар, определящи себе си за познавачи.
В контекста на темата и дискусията - човекът после ще продава колата на третичен пазар в далечния изток ли?
Сиреч, няма нужда дори да спорим по технически въпроси, достатъчно е общото мнение в случая на дискусията.
Този раздел с 'определящи себе си за познавачи' е помогнал на достатъчно много хора viewforum.php?f=87
Ако за теб не е така, не го посещавай.
П.с. Сухите съединители за мен са нисък клас. Защото се слагат в ниския/бюджетния клас, на по-слаби мотори. Защото цялата им концепция е да пестят пари на производителя, респективно клиента и уж при обслужване. Защото вече над десетилетие си създават проблеми. Защото мен не ме кефят.
Иначе, всеки е свободен да си купува, каквото пожелае.
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Сухите съединители са консуматив. Аз коментирам надеждността на DQ200. След последната им ревизия, проблем с тях няма. Колко често ги сменяте тези съединители? Аз не познавам никой, който да го е правил през последните 4 години.
На мен също ми помогна преди година и нещо, но за разлика от теб, аз умея да отсявам глупостите и пропагандата от полезните мнения. А съм и технически грамотен. Ако трябва да интимнича като теб, мен ме кефят хубавите жени
group® написа:...
Този раздел с 'определящи себе си за познавачи' е помогнал на достатъчно много хора viewforum.php?f=87
Ако за теб не е така, не го посещавай.
П.с. Сухите съединители за мен са нисък клас. Защото се слагат в ниския/бюджетния клас, на по-слаби мотори. Защото цялата им концепция е да пестят пари на производителя, респективно клиента и уж при обслужване. Защото вече над десетилетие си създават проблеми. Защото мен не ме кефят.
Иначе, всеки е свободен да си купува, каквото пожелае.
На мен също ми помогна преди година и нещо, но за разлика от теб, аз умея да отсявам глупостите и пропагандата от полезните мнения. А съм и технически грамотен. Ако трябва да интимнича като теб, мен ме кефят хубавите жени

Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
telefunken написа:Какво значи "автоматик от ниския клас"? Пълни глупости. Кутиите са 2 - 3 вида и се ползват във всички класове на VAG. Глупостите по форумите се пишат предимно от екземпляри, закупили европейски кочини от вторичния пазар, определящи себе си за познавачи. Много ми е любопитно, колко от вас са имали проблем с DQ200 от моделите слид 2019?
Кутиите са 9 ако борим всичко под VAG, иначе само VW са 6.
DQ200; DQ200e (има разлика, защото е добавен 3-ти съединител), DQ250, DQ381, DQ400e (пак с 3ти съединител), DQ500 - освен тях има DL382, DL501 и DL800.
Та под 2-3 вида, ако се има предвид 6 и 7 степенен DSG и този за хибридите - да. Ама дефакто са повечко.
И генерално трябва да се гледа кутия на над 5г. защото от 0 до 5 по-скоро влиза в графата "нов автомобил", понеже е още в гаранция или края на гаранцията.
Като цяло DSG-то е сложна кутия и има доста места където може да се обърка от колкото класически хидротрансформатор.
До голяма степен зависи и ползването. Напълно възможно е да си изтъркаш съединителите по-рано под определени условия.
Масово всички производители който предлагат еквиваленти на DSG (EDC, Powershift, DCT и т.н.) генерално процедират по следния начин. До около 220-260Nm ползват сухи съединители и над ползват мокри.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
telefunken написа:...но за разлика от теб, аз умея да отсявам глупостите и пропагандата от полезните мнения.
Полязваш си да излизаш от границите на добрия тон, което е видно и в предишните ти мнения, към други потребители.
Тук това не се толерира!
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Да, така е. Но има доста писано за това, какво да не правиш с DQ200. Но тя е най-ефективната и единствено влиза в заданието. Другите ги монтират в автомобили, доста по-скъпи от 55к. Ако не се сменя посоката на движение, преди автомобилът да е напълно спрял и не се оставя да "виси" при изкачване по наклон, проблеми не се очакват. Кутиите от преди 2019 г са по-различни от новите и си имат някои болежки, които били отстранени. Съобщават се за единични редки случаи на контактни проблеми с мехатроника, които се отстраняват гаранционно и безпроблемно. Появяват се в началото на експлоатацията, което намирам за нормално. Фабричните дефекти не са често срещано явление.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Проблема при DQ200 е,че като се стигне до ремонт, шанса той да е неуспешен е много голям.
Страшно много хора са се оплаквали от ремонтирани DQ200 които след това не работят добре или се чупят отново след кратък пробег 20-30 хиляди км.
Страшно много оплаквания съм срещал, също мои познати са правили и са имали проблеми след това.
Мокрите съединителия се ремонтират успешно, от тях оплаквания няма.
Това е достатъчно добър довод да не си купиш стара кола с DQ200.
Страшно много хора са се оплаквали от ремонтирани DQ200 които след това не работят добре или се чупят отново след кратък пробег 20-30 хиляди км.
Страшно много оплаквания съм срещал, също мои познати са правили и са имали проблеми след това.
Мокрите съединителия се ремонтират успешно, от тях оплаквания няма.
Това е достатъчно добър довод да не си купиш стара кола с DQ200.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Майстор ми е казвал при тези със сух съединител е вредно да се пълзи в задръстване трябва да се изчаква повече място и да се настъпва газта
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Нито има майстори, нито вторичен пазар на леки автомобили по тези територии, поне от 2021 година насам. Разбрах го, когато ми се наложи да купя нова стара кола на дъщеря ми от Белгия, след ПТП. Наложи се да платя 3500 евра за ремонт на счупената. Подробностите не са по темата, но бяха много интересни. От тази година насам се очаква да започнат продажби на сносни употребявани и технически изправни леки автомобили в Западна Европа. Не е ясно дали и кога това ще се случи у нас.
"майсторът" едва ли е виждал нова 7-степенна DQ200 или чувал за измененията в новия софтуер, променящи начина на работата на тази кутия при малки натоварвания. Вредно е изобщо да се кара в задръствания, но и това е друга тема.
tdi fen написа:Майстор ми е казвал при тези със сух съединител е вредно да се пълзи в задръстване трябва да се изчаква повече място и да се настъпва газта
"майсторът" едва ли е виждал нова 7-степенна DQ200 или чувал за измененията в новия софтуер, променящи начина на работата на тази кутия при малки натоварвания. Вредно е изобщо да се кара в задръствания, но и това е друга тема.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
telefunken написа:"майсторът"
Точно това е основния проблем и затова, според мен логиката на колегата, който купува е правилна.
Само за няколко години, останахме без майтори, услугите поскъпнаха зверски, компетентните и съвестните се броят. Няма да дърпам темата натам, просто споделям впечатления, които вероятно всички имаме.
А положението след 5г, когато колата ще е се продава на вторичен пазар, ще е още по-зле, вероятно.
Затова е и логиката, че по-простото и здравото ще се търсят повече.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Ясно, 10 г. ще мачкаш съединителя и ще ръчкаш скоростите по задръстванията, за да можеш след това да продадеш колата изгодно 

-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Колко ли трябва да е всеотдаен един човек, че да си купува кола заради някой друг? Питащият за автомобил до 55к най-вероятно ни се смее и се забавлява с нас. Случайно някой от вас да е видял някъде автомобил с ръчка да е по-скъп от аналога му с автоматична? Изключение прави единствено един мой 18-годишен ветеран, за който аз искам 20к лева, но по автокъщите го обявяват за 8к. :))
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Нов автомобил до 55 хил. лева
Stivi написа:ще мачкаш съединителя и ще ръчкаш скоростите
Макар да карам основно автоматици от над 15г, когато още всички ревяха, че била ненужна екстра, нямам проблем с ръчните скорости и ако имаше моя пасат с такива, даже щях да го предпочета.
Ваг автоматик и до ден днешен ми е копромис.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 37 госта