Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Irnik
Мнения: 140
Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
Автомобил: Бора
Двигател: АКЛ 1999
Местоположение: София област

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Irnik » Вто 23 юли 2024 19:06


Аз , въпреки че следя темата , забравих че от 22.07 е по нови правила , а по телевизията казаха , че днес се очакват градушки , та вчера първи /пръв/ на пункта с бензин . Преди мене имаше един дизел/110коня/ . Оказа се , че имат два газоанализатора , за бензин и за дизел . С газовете нямах проблем , не знам какво точно измерват , азотни окиси , въглероден окис или двуокис . Изглежда ауспуха не загрява достатъчно , защото чух че някаква температура е ниска . Провериха дали тия 90 градуса , които показва километража са реални и измериха температурата на маслото . Колата доста време побръмча на място . Минах успешно прегледа . Така и не разбрах , каква е точно тази температура . За да загрее ауспуха трябват по високи обороти , натоварен мотор и поне 5 минути , според мене . Ако някой е наясно , нека обясни .




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Вто 23 юли 2024 19:53


MMX написа:
fur1ous написа:Нищо против дизела нямам, но да се кара с всички налични системи и филтри - EGR, DPF, AdBlue и тн.
Всеки трети дизел в София пуши и е с премахнати такива, за какъв кантар говорим в този случай.
Дори да махнеш OPF филтъра, катализатора на TSI, няма шанс да бълва такава смрад като дизел без EGR и DPF.

Първа стъпка е да се забранят и преследват "бизнесите" за махане на DPF. Докато има кой да маха DPF и да ти обяснява, че от него няма смисъл и само ти прави проблеми (което може да не е вярно), няма как да се очаква някой да мисли за чистене или смяна на DPF. Проблемът обаче е, че стар дизел като излезе от строя и започне да пуши "вътрешно", т.е. преди DPF, то запушването му е въпрос на кратко време. Идеалният подход е да се демонтира DPF, да се оправи двигателя докато спре да пуши и после да се върне DPF заедно с промиване. На практика това е сложно и скъпо упражнение и поне досега звучеше много по-просто да се дадат 300-400лв и да се приключи въпроса.



Не разбирам защо трябва да се търсят "бизнесите" за махане на DPF, като ако има контрол, то те въобще не биха съществували.
Достатъчно е патрула да може да спира пушещите коли на пътя и да им дава 1 седмичен срок да минат газанализатор/димомер. т.е ГТП.
Това е, но и за измервателните уреди да са адекватни границите.
И реално като ти пуши колата и в месеца те пратят 4 пъти на ГТП и платиш по 80 лв. дори да минаваш с пушака и с "връзки" на пункта, некакси ще ти писне.
Просто е, но няма да се осъществи или поне не скоро, а и проблема е,че трябва някак да се докаже,че тая кола е пушила
т.е патрулите трябва да са с камери и да имат клип как колата пуши, за да имат поне някво доказателство,
защото иначе без адекватно доказателство и "на око" не биха се случили никога нещата.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Вто 23 юли 2024 21:45


Не е просто. Мой дизел в Германия, покриваше нормите за димност, които са и за Евро 5, но си беше Евро 3 и си беше без DPF от завода. Ама за Евро 5 и подобни, не се мери само димност, като го сертифицират. Мерят се и други газове, където всъщност е разликата(е, когато не е сложен софтуер да знае кога колата се тества, и САМО тогава да влиза в норми). При обикновените годишни прегледи обаче, мерят само димност при дизела. Дори и в Германия е така, макар че там дават газ до ламарината при проверката. На практика при дизела минаването зависи много и от това как се дава газ, и като цяло и с махнат DPF не е трудно да се покрият нормите.
При бензина...заминал ли е катализатора...няма как да стане...други вещества се мерят там. Отделно, че е важно катализатора да е загрял(по принцип става бързо), и всичко по управлението на ДВГ да е наред. Но на много километри, плюс газови уредби, шансовете да не е заминал катализатора намаляват.
Предвидими неща като цяло... писал съм го още като коментирахме еко-стикерите. Не, че няма да минават хептен бензиновите, но просто повече хващат неизправните.... Това поне докато не измислят как да излъжат системата и след промените(сигурно вече са го измислили)..


Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Вто 23 юли 2024 21:53


fur1ous написа:Защото за АГУ от край време си измиват ръцете с това,че няма как да докажеш,че имаш монтирана АГУ, но не си караш на бензин...
То реално коли с АГУ сега почти нямат шанс да минат, то такава със здрав катализатор почти няма..


И кой е тоя луд, който си монтира АГУ, после си губи време да я вписва в талона, но продължава да кара на бензин? :screwy Малко ли карбуратори и моноинжекции с изгорели бензинови помпи карат само на газ? Аз съм пълна инжекция, ама като ми изгоря миналото лято бензиновата помпа, пак я карах една седмица само на газ, че майсторите не можаха от днес за утре да ме вземат. A имах и работа. И много хубаво ще им докажа, че карам на газ - като махна релето или бушона на бензиновата помпа. :censored2 Преди 2 години с нов катализатор даже не искаха да ми мерят, че нямало да покаже нищо и директно ми лепнаха първа категория по годината на колата. :k055

Наскоро с един приятел мислихме да ходиме до Бургас с моята кола, на газ. Даже с джипа му Киа излизаше двойно на дизел. А тия писали наредбата си мислят, че ще отидеме най-скъпо - на бензин. WTF? :bleh1 И на бензин карат ония с по-новите коли с течната фаза.

Ама в Германия тия с метана ги приравняват с електричките като най-еко... При големия нов бял брат зад океана коли със забрана за регистрация могат да се регистрират след 25 години, както направи youtube-ра Doug DeMuro с оная RS2-ка, която внесе от Канада (която по-късно продаде бел.ред). Само тук, май наистина Шибанистан, на кола с метанова или газова уредба, ще ти мерят само на бензин.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Вто 23 юли 2024 23:15


Има ли някакви актуализации по праговете за CO или са си същите? Помня 2020,2021 имаше таблица с допустимите стойности.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юли 2024 4:56


Едва ли има промени в нормите, то няма и логика да има.
Но и хората, които мислят, че "на газ", колата им е Евро 5, 6...нищо, че на бензин е била Евро 2,3,4, са в дълбока заблуда. Нито пък в Германия слагането на газ/метан, дава друга екологична оценка.
Даже напротив, често слагането на газ влияе лошо на катализатора, а без него няма шанс...(не важи толкова за колите с газ от завода). Има значение и колко читаво е настроена газовата, и начин на каране и подобни...та има по някои изключения с оцелял катализатор, но това не променя общата картинка.
Има и друг феномен, че по-стари коли, ще минават по-лесно на преглед, защото нормите за тях са по високи, и те си ги покриват(а и там няма катализатори от завода).


petar_a
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
Автомобил: VW BORA 2.0 115
Двигател: AQY 1999
Местоположение: Montana

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот petar_a » Сря 24 юли 2024 7:49


fur1ous написа:Защото за АГУ от край време си измиват ръцете с това,че няма как да докажеш,че имаш монтирана АГУ, но не си караш на бензин...

Този, който "си измие" по такъв начин ръцете, заслужава принудителен ТЕЛК и специализирани грижи в специализирани заведения до края на живота...
Аз по-типичен пример за тотална неадекватност не мога да се сетя...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юли 2024 8:46


Това не е измиване на ръцете, най-правилно е да се мери и на двете горива, като и на двете трябва да покрива нормите - искаш икономия - поддържаш си и двете системи. На какво ще караш си е твоя работа, но на прегледа да се види, че и двете системи са изправни. Щото иначе винаги има шанс едната система да ти е настроена да минава преглед, а с другата да може да си движиш нормално през останалото време - нещо като при Дизелгейт със специалния софтуер за прегледи.
...
С читави прегледи, бихме почнали да осъзнаваме защо на Запад карат по-нови коли... Не е само до възможности, а и по принуда, щото е по-изгодно.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 24 юли 2024 13:22


Факт, но тук е пълен абсурдистан.
За старите коли са занижени изискванията и минават ГТП, по новите Евро 5/6, специално 6 има повече не минали коли на ГТП, та това са нови поли на под 6-7 години.
И не минават защото изискванията са много по сериозни от към емисии, има доста постове във фейсбук в момента и се обсъжда колко е абсурдно.
Другия абсурд е,че до сега не съм прочел да има върнат дизел. Тоест пушека си минава без проблем :mhihi

Ще трябва нещо да се променя пак, това надали ще остане така /силно се надявам да не остане/, а ако остане то ние ще станем държавата на нафтата и пушека.

Иначе като чета, най много се оплакват хора с бензин/газ,че не успяват да минат.

Другото интересно което ми попадна е,че няколко човека бяха писали,че на едно място газанализатора ги е скъсал, но на друг ГТП след това са минали успешно.
Това означава,че и тези уреди имат нужда от някаква калибровка, която на места явно не е правена, т.е не отчитат вярно.


thanis
Мнения: 1876
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 24 юли 2024 13:45


В Наредба 32 е предвидено и заложено оборудването да е годно и изправно, т.е. това е по-скоро до пункт. Ако на пункта му е изтекла годността на някое оборудване - ИААА е длъжна да го "санкционира" било то с глоба или отнемане на лиценз. Иначе все още има пунктове, които не са вързани към ИААА и там може би може да има повече шмекерии.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 24 юли 2024 13:50


Несвързаните пунктове не работят от понеделник, нямат право.
Тук говорим само за свъразни.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 юли 2024 14:11


Както споменаха някои колеги вече, на газ автомобилите не карат дълго с читав катализатор. Говорим за доп.вградени газови уредби.
Не искам да прозвучи грубо , но нагласата, че с газ колите са по-еко е грешна. Първото което е, че ФПЧ се завишава при каране с газ . Второ КАТ-а се скапва скоропостижно и т.н. Няма миризма като на дизел, но това не е критерии дали даден продукт е отровен или не.
Моля да не бъда разбран криво, нито пък упреквам с нещо колегите каращи на газ. На сметка им е и толкова.
Проблемът повече е, че се гори при нас боклука на половината свят ( без преувеличение) , секат се гори безобразно, а колите били замърсявали въздуха.... Ей това няма да има оправия, няма и политическата воля за справяне с това.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13404
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 24 юли 2024 14:15


Колко километра визираш за израза "дълго"?


thanis
Мнения: 1876
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 24 юли 2024 14:20


https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9122017833

От ауспуха ФПЧ е нищожен на фона на това което принципно отделя автомобила. Как определи, че при каране на газ се вдига ФПЧ колега печка ? Не се заяждам, любопитно ми е.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 юли 2024 14:24


Здравко остай... няма смисъл . Има марки при които ще устиска 100-120к, има и на които половината им е много.
Доказано е, че не кара, затова и не се крадат катализатори от коли с газова , а само ако няма лепенка, че е на газ и няма шуцер за зареждане...
Пред блока на бабалъка преди време изкрадоха за една вечер в малките часове всичките които бяха на бензин ( само на бензин ) и на нито една с газова.
Не го пожелавам на никого .
Който си кара само на безнин , да вземе да лепне една лепенка, че с "газова". Ще има бум според мен.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта