Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
n_todorov
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
Автомобил: VW polo
Двигател: AEV
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот n_todorov » Сря 24 юли 2024 14:29


Аз да питам ако колата ти се води например 5 та категория и не покриеш нормите , не би ли следвало вместо да те спират от движение просто да ти дадат по ниска категория за която се покриват нормите на твоя автомобил за по стар автомобил. Аз успях да мина преглед на 19 юли точно преди да влезе това в сила и не знаех, просто тогава ми изтече прегледа. Бензинов авт. малолитражка който се кара само и единствено на бензин без проблем в двигателя и наличен катализатор на малко километри, мериха емисиите и бях на границата. Питам ги от какво е това, проблем ли има колата и той ми разправя че от некачественото гориво в Бг се получават завишените емисии и че за следващата година да сипя преди прегледа 100 октана да покарам. Пълно безумие..

Последна промяна от n_todorov на Сря 24 юли 2024 14:31, променено общо 1 път.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 24 юли 2024 14:31


Не са занижени изискванията за старите коли, те просто са такива, каквито са били, когато тези стари коли са били нови. Така или иначе, чак толкова стари, са доста малко, дори и у нас, те даже повечето са в категория "ретро" - около и над 30 годишни.
Иначе за по-новите също няма нищо абсурдно, Евро 5 има над 10 годишни, както и Евро 6, на които им е взето здравето, нищо че ги пишат на "реални" 150 хиляди километра. Тия на газ, ясно, обясних вече, не се отразява газта добре на катализатора в болшинството случаи.
Случва се точно каквото сме коментирали много пъти- искаме уредена държава, спазване на правила и закони, добър контрол...но ако може това да не ни се отразява негативно конкретно на нас. Така няма да стане.
Вижте в немско колко и кога се кара на газ...и въобще, как там се слага газова уредба... Тука Ганя вземАл същата кола, като на немеца, ама на половин цена(щото на половин милион километра, ама пише 150-200 хиляди), турИл газ при "един познат"(пък и в сервизите не го правят много по-читаво), сипва евтино гориво, мисли че газта е само цветя и рози...кара, и си мисли, че е хванАл Господ за шлифера, и такова Дявола във въздуха... А, и иска ред и контрол, докато това не почне да засяга неговите лични интереси... Ми...време е за събуждане от разни илюзии и заблуди.


rld
Мнения: 615
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Сря 24 юли 2024 14:33


не знам за вас, но вече ми се повръща от коли. Не движещи се, а изакани пред къщи, по улици, в зелени площи. Не говоря даже за София, а за много малки градчета. Почти няма улица да не е задръстена с трошки, да не им цапат двора. При нас, където от другата страна няма къщи, а са зелени площи, пък почти няма къща да не са изакали по няколко трошки и там. Е, не се търпи вече


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 24 юли 2024 14:35


cecoa1 написа:Не са занижени изискванията за старите коли, те просто са такива, каквито са били, когато тези стари коли са били нови. Така или иначе, чак толкова стари, са доста малко, дори и у нас, те даже повечето са в категория "ретро" - около и над 30 годишни.
Иначе за по-новите също няма нищо абсурдно, Евро 5 има над 10 годишни, както и Евро 6, на които им е взето здравето, нищо че ги пишат на "реални" 150 хиляди километра. Тия на газ, ясно, обясних вече, не се отразява газта добре на катализатора в болшинството случаи.
Случва се точно каквото сме коментирали много пъти- искаме уредена държава, спазване на правила и закони, добър контрол...но ако може това да не ни се отразява негативно конкретно на нас. Така няма да стане.
Вижте в немско колко и кога се кара на газ...и въобще, как там се слага газова уредба... Тука Ганя вземАл същата кола, като на немеца, ама на половин цена(щото на половин милион километра, ама пише 150-200 хиляди), турИл газ при "един познат"(пък и в сервизите не го правят много по-читаво), сипва евтино гориво, мисли че газта е само цветя и рози...кара, и си мисли, че е хванАл Господ за шлифера, и такова Дявола във въздуха... А, и иска ред и контрол, докато това не почне да засяга неговите лични интереси... Ми...време е за събуждане от разни илюзии и заблуди.


Проблема по скоро е,че всеки дизел минава и ако това остане така, хората които не минат с бензинова кола ще си купят дизелова, дори без DPF и EGR и пак ще си карат и ще тровят още повече, себе си околните и всичко.
Супер просто :mhihi

Дано оправят нещата.


thanis
Мнения: 1882
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Сря 24 юли 2024 14:36


Мани майтапа, ще се окаже, че системата на ИААА слага десетична запетя не където трябва и мери 10 пъти по-високи емисии от колкото реално излизат и накрая що бензиновите не минават пък дизелите нямат ядове.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 юли 2024 14:47


n_todorov написа:Аз да питам ако колата ти се води например 5 та категория и не покриеш нормите , не би ли следвало вместо да те спират от движение просто да ти дадат по ниска категория за която се покриват нормите на твоя автомобил за по стар автомобил.

Не, няма такъв вариант. Просто се изискват да покриват параметрите си. Ако покрива по-ниски ( но валидни за друг по-нисък клас еко) , или ще бъдат с малък гратисен период да бъдат оправени, или в крайна сметка ще бъдат спирани от движение, ако не се оправят, но няма получат по-ниско еко, от което е предвидено да е колата. Това е за германия, вероятно и тук ще е така.
n_todorov написа:Питам ги от какво е това, проблем ли има колата и той ми разправя че от некачественото гориво в Бг се получават завишените емисии и че за следващата година да сипя преди прегледа 100 октана да покарам.

Ами не съвсем .
Значи щом има наличен катализатор и е здрав , аз не виждам проблем.
Просто за да покаже добри и в рамки данни , трябва катализатора да е подгрят добре. Лятно време 20-ина минути извънградско може и да са достатъчни. Зимно време обаче-абсурд под половин час .
Това може би е и причината да се препоръча по-високооктанов бензин , не за друго, ами такъв има маалко по-"бавно" изгаряне спрямо 95 и се доподгрява КАТ-а по-бързо. В дългосрочен план обаче автомобил предназначен да се кара с 95 не е препоръчително да се сипва 100.
Затова най-добре да се предвиди лятото да се ходи по прегледи :)


rld
Мнения: 615
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Сря 24 юли 2024 14:52


cecoa1 написа:Това не е измиване на ръцете, най-правилно е да се мери и на двете горива, като и на двете трябва да покрива нормите - искаш икономия - поддържаш си и двете системи.


защо за бога, искат повече пари за преглед на кола с газова, а не мерят на газ :screwy :thumb_down


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 24 юли 2024 14:57


cecoa1 написа: Тия на газ, ясно, обясних вече, не се отразява газта добре на катализатора в болшинството случаи.
.

Айде да го обясниш още веднъж, ама с числа и /или технически термини, или да цитираш някакви статистически данни или нещо от този род. А не с аргументи от фейса, че една жена от пейката пред входа така казала.
samo_pechka написа: ФПЧ

Силно се съмнявам, че на ГТП някой измерва колко ФПЧ отделя колата и оше по-силно се съмнявам, че газифицираните отделят повече ФПЧ от дизелите. Можещ ли да цитираш някакво изследване по въпроса
Преди 10 дни минах преглед, 110лв. Едно време си харесах този пункт, щото цената беше 30лв, а на другите беше 35 и дори 40лв. Колата е над 200 000, с допълнително слагана газова. Евро4 и Еко4. Поне за мен всичките беди дето ни се стоварват на главите идват от стремежа на разни партийни функционери да вдигат цените за бумажките наречени ГТП.


Потребителски аватар
n_todorov
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 13:28
Автомобил: VW polo
Двигател: AEV
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот n_todorov » Сря 24 юли 2024 15:07


Може и така да е , като се замисля чаках час и половина за тоя преглед и колата беше изстинала а като мериха даваха газ , явно да загрее както казваш. А за нормите за мен е редно да дават по ниска категория вместо да спират от движение защото тука не е Германия, нямаме техните заплати и качество и трябва да се направят така нещата съобразно нашия стандарт. Много неща у нас не са както трябва да бъде но виж ги те взеха да оправят еко нормите , почнаха от долу на горе да се правят нещата, а пътища а съдебна система..темата е дълъга . За дизелите според мен не трябва толкова да говорим за това , ченне ги хваща нормите а трябва да сме доволни, че поне те минават лесно.. Засега, защото както масово са без ДПФ и и димят ако решат да метят и за тях както трябва, тогава ще изреват много повече хора . ....И според мен рано или късно и това ще стане.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 24 юли 2024 15:12


n_todorov написа:За дизелите според мен не трябва толкова да говорим за това , ченне ги хваща нормите а трябва да сме доволни, че поне те минават лесно.. Засега, защото както масово са без ДПФ и и димят ако решат да метят и за тях както трябва, тогава ще изреват много повече хора . ....И според мен рано или късно и това ще стане.


За кое да съм доволен, че всеки трети дизел пуши като влак ?

Или всички под ножа или никои според мене.. като са тръгнали да ги махат и тях и да няма повече пушеци по пътищата и това е.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 24 юли 2024 15:12


ktamen написа:
cecoa1 написа: Тия на газ, ясно, обясних вече, не се отразява газта добре на катализатора в болшинството случаи.
.

Айде да го обясниш още веднъж, ама с числа и /или технически термини, или да цитираш някакви статистически данни или нещо от този род. А не с аргументи от фейса, че една жена от пейката пред входа така казала.


Аз ще ти го обясня с опита си, пък дали ще ти е достатъчно, не знам.

За да се избегнат детонации при газта (не говорим за течна фаза и топ-топ модели ГИ), сместа често остава по-богата. Поне в някои диапазони.
Това води до доизгаряне в изпускателния тракт и повицаване на температурата в катализатора. Постепенно с времето питата започва да прегаря.
И понеже имам някъде из къщи свалени няколко катализаторите от поне 3 или 4 мои коли с ГИ. Работили иделно коли. Брц, Ловато и още някакви си ГИ (вече не помня). Мога да ти покажа всички фази на изгаряне. От леко прогорена пита, до напълно изчезнала пита.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 24 юли 2024 15:13


Преди бях Еко3. На прегледа не ги слушах много внимателно, но май казаха - Дадоха му Еко4. Демек те бучат сондата в ауспуха, а някое умно софтуерче в някое още по-умно министерство гледа данните и решава какво Еко да ти даде. Поне аз останах с такова впечатление, може да не съм разбрал добре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Сря 24 юли 2024 15:19


group® написа:.

За да се избегнат детонации при газта (не говорим за течна фаза и топ-топ модели ГИ), сместа често остава по-богата. .

Какви детонации се опитват да избегнат?
Доколкото знам детонации се получават, ако горивото е с твърде ниско октаново число. Пропана-бутана и особено метана са с драстично по-високо октаново число от масовите бензини.
Масовите газови инжекциони следят изгорелите газове чрез ламбда сондите и моментално коригират впръскването на газ за оптимално изгаряне, точно както става корекцията и при работа на бензин.

Последна промяна от ktamen на Сря 24 юли 2024 15:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Сря 24 юли 2024 15:22


Значи викаш, може да се обеднява сместа до само въздух?


Едит понеже ти едитваш:
ktamen написа:Масовите газови инжекциони следят изгорелите газове чрез ламбда сондите и моментално коригират впръскването на газ за оптимално изгаряне, точно както става корекцията и при работа на бензин.

Откъде точно ГИ взима данни от ламда сондата?
И за да избегнем безкрайни полемики помагам - За входящ възтух, температури разни, не взима ли?
Още повече ще помогна - Как точно, според теб, се определя горивната смес на газ? Как точно се настройва и колко прецизно е според теб?

Последна промяна от group® на Сря 24 юли 2024 15:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Сря 24 юли 2024 15:23


https://telegraph.bg/biznes/novini/tran ... led-422267

Въпреки изискванията проверка на „Телеграф“ показа, че проблемът е единствено при бензиновите автомобили, а дизели без филтри за твърди частици успешно минават каналите.


Страхотно, държавата на дизела и пушека..
Пълен абсурд.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта