Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 10:16


Росен2 написа:Майната и на държавата.
Всички искат да им осигури нещо държавата, но ако може правилата да не важат за тях :mhihi Другите да плащат, другите да спазват, другите да чистят, другите да се занимават, а после политиците са шарлатани, тия са такива, ония са онакива...

Надявам се скоро да влязат предложените промени, чрез които на база снимки от камерите ще се пращат директно честитки за липса на ГО и ГТП, както сега се пращат за скорост. Тогава доста хора ще разберат, че да имаш кола е не само удобство, но и отговорност да я поддържаш изправна, което води до разход, който трябва да се предвиди в бюджета.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 25 юли 2024 10:24


Не се пращат снимки от камерите за скорост(друг колега писа, че само при поискване), пробвано и проверено съвсем наскоро, писах в другата тема по въпроса тогава.
А политиците са шарлатани, разбира се и още една камара неща, но това не освобождава от отговорностите всеки от нас.

Последна промяна от railfan на Чет 25 юли 2024 10:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 10:27


Vlad777 написа:
Росен2 написа:Майната и на държавата.
Всички искат да им осигури нещо държавата, но ако може правилата да не важат за тях :mhihi Другите да плащат, другите да спазват, другите да чистят, другите да се занимават, а после политиците са шарлатани, тия са такива, ония са онакива...

Надявам се скоро да влязат предложените промени, чрез които на база снимки от камерите ще се пращат директно честитки за липса на ГО и ГТП, както сега се пращат за скорост. Тогава доста хора ще разберат, че да имаш кола е не само удобство, но и отговорност да я поддържаш изправна, което води до разход, който трябва да се предвиди в бюджета.



Аз пак казвам, според мен проблема е в двойният стандарт.
Реално много по замърсяващите коли дизелите с премахнат EGR,DPF и тн, остават на пътя и минават ГТП без проблем. Върнат дизел няма.
По скоро в това е проблема,а не че бензиновите които не са в час и без катализатор не успяват да минат ГТП.

Като има правила нека да важат за всички..


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 25 юли 2024 10:28


Vlad777 написа:
Росен2 написа:Майната и на държавата.
Всички искат да им осигури нещо държавата, но ако може правилата да не важат за тях :mhihi Другите да плащат, другите да спазват, другите да чистят, другите да се занимават, а после политиците са шарлатани, тия са такива, ония са онакива...

Надявам се скоро да влязат предложените промени, чрез които на база снимки от камерите ще се пращат директно честитки за липса на ГО и ГТП, както сега се пращат за скорост. Тогава доста хора ще разберат, че да имаш кола е освен удобство и отговорност и разход, който трябва да се предвиди в бюджета.

Напълно съм съгласен с тебе, но преди малко гледах предаване на един пункт за ГТП, където един Сеат 2003 та газ бензин не успя, въпреки че имаше катализатор. Просто никога няма и да успее каза шефа на пункта, поради факта че тогавашните изисквания на завода производител са били едни, и след акт на Еврокомисията по Зеления пакт стават други, завишени. Самия контрольор признава че колата е в идеално техническо състояние но просто няма как да мине. Та ми е много странно как такива коли ще бъдат спрени. Както ми е странно и че дизелови автомобили замърсяващи многократно повече минават. Аз съм сигурен че това няма да продължи така, мен лично не ме бърка, колата ми е купена за 1800 лева преди 12 години, и ми се е изплатила стократно, но просто виждам че е много по здрава от много други по нови във всеко едно отношение.Това си е някаква приумица на некой държавен хрантутник, некадърник, цел живот бил на яслата.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 25 юли 2024 10:35


fur1ous написа:
Аз пак казвам, според мен проблема е в двойният стандарт.
Реално много по замърсяващите коли дизелите с премахнат EGR,DPF и тн, остават на пътя и минават ГТП без проблем. Върнат дизел няма.
По скоро в това е проблема,а не че бензиновите които не са в час и без катализатор не успяват да минат ГТП.

Като има правила нека да важат за всички..

Нали се сещаш че ако въведат норми и в дизела, повечето служебни фирмени бусове, товарни камиони и т.н които за поне 3/4 от целия автопарк ще издъхнат и тогава става пълен блокаж. Ще се създаде социално напрежение, нещо от което най ги е страх. Всеки ден покрай мен минават камионите на една могъща фирма стряща магистралата - мазало е след тях, един няма да мине, това значи фирмата да спре работа, съответно да спрат и комисионните за съответните партийни централи.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 10:37


А в момента какво се създава ?
Реално ако това продължи така не всяка трета кола ще пуши, а всяка втора. Ще живеем в дим и на никои няма да му пука,че колата му пуши.
Всички ще карат дизели, щото това може и това минава ГТП.

Ще се тровим, щото държавата така е решила.

Ти ако ти е нужна кола и не минеш ГТП в сегашната ситуация какво би направил? Най адекватното е да вземеш евтин дизел, който 99% ще пуши и ще трови много повече от колата ти в момента, която всъщност не може да караш, но пък с дизела ще минеш ГТП и ще ти върши работа.
И ще го вземеш евтин защото няма да знаеш дали и за дизела скоро няма да влезнат промени.

А в сегашната ситуация Евро 6 да си купиш втора употреба изобщо не е вариант според мен.
Шанса да не минеш ГТП с Евро 6 на 5-6-10 годишна кола е голям. Границите там са малки. Реално по новите коли (по висока Еко категория) минават по трудно.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 10:59


Росен2 написа: един Сеат 2003 та газ бензин не успя, въпреки че имаше катализатор. Просто никога няма и да успее каза шефа на пункта, поради факта че тогавашните изисквания на завода производител са били едни, и след акт на Еврокомисията по Зеления пакт стават други, завишени.
Къде го този акт? Дай линк, статия, някакъв източник, различен от "една жена каза на спирката на автобуса"...

Всички автомобили, продавани на европейския пазар от 01 януари 2001-ва до 31 януари 2005-та отговарят на стандарт EURO 3. Стандартът влиза в сила от януари 2000 г. за одобряване на нови модели и става задължителен за произведените автомобили след 01.01.2001. При него се разграничават бензин и дизел и има следните изисквания:
Бензин:
CO: 2.3g/km
THC: 0.20g/km
NOx: 0.15g/km

Дизел:
CO: 0.66g/km
HC + NOx: 0.56g/km
NOx: 0.50g/km
PM: 0.05g/km


Съответно този СЕАТ би трябвало да е евро 3 по талон и съответно от него ще се изискват гореописаните норми. Щом не е успял, явно катализаторът е повреден и е нужно да се замени. Това, че е там не означава, че работи, както явно е видно и от тестовете на изгорелите газове.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 11:06


Euro 4 трябва да е този Seat, не 3.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 11:16


Евро 4 е имплементиран от 01.01.2005, а става задължителен от 01.01.2006, а сеатът е 2003-та.


Comanche
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 юли 2024 16:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Comanche » Чет 25 юли 2024 11:20


@group®

Говорим за ГТП-та и за влиянието на катализатора върху шансовете за "успешно преминаване". Колите(ECU-то) с upstream и downstream ламбда сонди могат да диагностицират състоянието на катализатора, като сравняват пулсациите на кислородните нива преди и след катализатора. Изправен катализатор изглажда пулсациите, нормално видни на графиката от първата сонда. Това може да се види с ОБД софт в реално време (виждат се двете графики и може да се сравнят визуално или аналитично) или, ако катализатора е зле и грешки от рода
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Това хваща и дупки(изгорял) катализатор, както и "отровен" и неефективен. В тази връзка, тровенето му на теория би ставало по-бързо при работа на бензин, но изгарянето му на теория би ставало по-бързо при работа на газ, както някой спомена по-горе.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 25 юли 2024 11:23


Vlad777 написа:
Росен2 написа: един Сеат 2003 та газ бензин не успя, въпреки че имаше катализатор. Просто никога няма и да успее каза шефа на пункта, поради факта че тогавашните изисквания на завода производител са били едни, и след акт на Еврокомисията по Зеления пакт стават други, завишени.
Къде го този акт? Дай линк, статия, някакъв източник, различен от "една жена каза на спирката на автобуса"...


Ти да не си Катаджия на държавната ясла бе, та се правиш на по голем католик от папата ? https://www.vesti.bg/bulgaria/signali-z ... te-6204513


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 25 юли 2024 11:42


Vlad777 написа:Евро 4 е имплементиран от 01.01.2005, а става задължителен от 01.01.2006, а сеатът е 2003-та.

Не е баш така, и за това преди две години почти се сбихме с неграмотните на канала в КАТ, когато поисках да впишат в талона, че колата от подписа ми е Евро 4. а е производство 2001 година. И той така твърдеше, Не може 2001 да е Евро 4. Та им носих документа от данъчното, с който я направих Евро 4 в Местни данъци и такси. Документ от вносителя, с подпис и печат. Глупака ми намери оргиналните документи от Австрия и сверяваше някакви кодове, които бяха различни в неговите хартишки и австрийският талон на колата.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Чет 25 юли 2024 12:27


Повечето бензини на VAG покриват Евро 4 още от около 2000г, когато става задължителен Евро 3. Това не е забранено, предварително покриване на по-високи норми има и при други производители. Датите от регламента на ЕС са за забрана на регистриране на нови автомобили с по-ниска от съответната екологична категория, и въпреки това е имало тук-там кратки гратисни периоди за определени бройки останали по складове и магазини(и/или са пращани на пазари извън ЕС, какъвто е бил и нашият някога).
...
Още нещо - стойностите които ги цитирате на километър, за покриване на определените евростандарти (Евро 1,2,3,4,5,6), са стойности при сертифициране на возилото, а при мерене на ГТП се мерят малко по-други стойности. Дори малко по-подробно - при сертифициране мерят и повече на брой вещества, и там при това мерене, и дизел с неизправни системи за екология веднага би проличал, но на ГТП на дизела му мерят само димност, и затова минава.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 25 юли 2024 12:39


Росен2 написа:
Vlad777 написа:
Росен2 написа: един Сеат 2003 та газ бензин не успя, въпреки че имаше катализатор. Просто никога няма и да успее каза шефа на пункта, поради факта че тогавашните изисквания на завода производител са били едни, и след акт на Еврокомисията по Зеления пакт стават други, завишени.
Къде го този акт? Дай линк, статия, някакъв източник, различен от "една жена каза на спирката на автобуса"...

Ти да не си Катаджия на държавната ясла бе, та се правиш на по голем католик от папата ? https://www.vesti.bg/bulgaria/signali-z ... te-6204513

Съветвам те да си попрвиш тона. Кои са тия "новите"? Какво се е променило, освен контрола на измерването? Новите всъщност май са си старите, ама вече не могат да ги лъжат като пускат сондата не където трябва...

Zdravko Zankov написа:
Vlad777 написа:Евро 4 е имплементиран от 01.01.2005, а става задължителен от 01.01.2006, а сеатът е 2003-та.

Не е баш така, и за това преди две години почти се сбихме с неграмотните на канала в КАТ, когато поисках да впишат в талона, че колата от подписа ми е Евро 4. а е производство 2001 година. И той така твърдеше, Не може 2001 да е Евро 4. Та им носих документа от данъчното, с който я направих Евро 4 в Местни данъци и такси. Документ от вносителя, с подпис и печат. Глупака ми намери оргиналните документи от Австрия и сверяваше някакви кодове, които бяха различни в неговите хартишки и австрийският талон на колата.
В случая колата ти е била пресертифицирана за EURO 4 и така е дошла в България, защото е с инжекционна уредба и покрива ЕВРО4, но когато е излязла от завода не е била ЕВРО 4, a ЕВРО 3.

Самата директива за дефиниция на стандарта ЕВРО 4 е създадена на 28.10.2002 г. и преди това не е дори съществувала.. Все едно в момента да кажа, че колата ми е EURO7, като този стандарт все още не е дефиниран и не се знае колата ми реално ще го покрива ли или не. Като излезе, може да се окаже, че някои коли, които са ЕВРО 6 го покриват, а други - не. А вече след това е по желание на собственика дали ще се занимава да си сменя евро категорията официално.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 25 юли 2024 12:43


Vlad777 написа:Евро 4 е имплементиран от 01.01.2005, а става задължителен от 01.01.2006, а сеатът е 2003-та.



Да ти снимам талона на жена ми на колата? 1.8Т 2003, мисля че и копие от немския имам, колата е евро 4.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта