Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Нед 12 май 2024 20:10


Здравейте и поздрави на всички , от години не съм имал така да кажа странни проблеми с колата минах през мотор ALM AEE и пак съм на ALM , чупеше ми 4 цилиндър от запушен катализатор , но това е минало вече.
От известно време се появи много странен проблем поне за мен , както и за доста хора които съм питал. Колата е с газ , да кажа това информативно. Та проблема се появи от около месец , първо беше трудно палене ( въртене на стартер 4-5 оборота докато изреве - 1100-1200 оборота и си ги сваляше до нормалното) , като това беше само в температури над 25 градуса напечена от слънце и то първото палене само , абсолютно първото. На студено на четвърт палеше. Сега от 10 дена и многото дъждове започна да го прави и на топло и на студено като паля , няма рев ми почва от 500-600 оборота с кюткане и подкачване до 1000 и после успокоява. Няма значение дали е загряла , карана , стояла , прави го. В движение го изпъвам със 180 няма ядове и на газ и на бензин. Няма игра в оборотите на място , замисляния и тем подобни. Пробвах смених мапа - магнет марели с хела , няма файда , смених температурен датчик жълт пръстен предполагам оем , с билщейн син пръстен и двата ги дават по код на оем , няма файда. Откачах акумулатора , адаптация , няма файда , чистех дроселова , няма файда. Смених свещите с такива които съм ползвал чисто нов комплект и употребявани от последна смяна , няма файда. Направи ми впечатление , че свещите обаче са побелели които извадих. Имам съмнения в стъпковия на дросела , макар да нямам колебания на празния ход , да е заминала пистата в най-долно положение , понеже както знаеме - реално не е стъпков а вид потенциометър за следене положение на клапа и регулация с адаптация , към това изхождам от това че с натискане на газта и палене , паля от ряз , но пак събаря оборотите и само си ги подкачва. Другото съмнение което имам е бензинова помпа , понеже тая ми е 4-та , заради това че все слагах добавки и карах със 100 октана , което не правя вече и реално ми ставаше на дроб о-пръстена на кошницата в резервоара. Но пък как да кажа че е помпа като на магистрала си я натискам и няма ядове , нали под натискане , колкото е възможността на 75 катърчета , кои живи кои на инхалатор ;) .Вакуумни маркучи проверени , няма скъсване. Ако има някой идея бих се радвал да прочета. Да добавя не е от газта , вадел съм маркуча към рейката с цел проверка дали няма изтърващ инжектор на газта. Пробвах и със спрей - студен старт през филтъра , никва файда.
Поздрави и дано някой се е сблъсквал с това , ама клоня на стъпков и леки съмнения за Хол , ама едва ли е Хол , а ламбда на студен мотор не работи.




fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Пон 13 май 2024 16:55


Да добавя , проблема с оборотите изчезна след продухване на стъпковия - графитните пътеки и контактен спрей , колата пак реве , но продължава трудно да пали. Почвам да си мисля че или е малко бензина - бензинова помпа , защото хем трудно пали , хем свещите бели ги извадих(бедна смес) и заради това да се е разбазикал дросела , макар че го адаптирах. Другото което си мисля е че гълта въздух от някъде и на последно място - кофти бензин , ама не е малко в резервоара че да го изгоря ей сега дет се вика.
Промяна и помпата не е , мята яко бензин за 5 сек половин литър вади , рейката е пълна до горе , не е слагана на манометър обаче , но колата запали с остатачния в рейката и изгасна , едва ли иска толкова налягане.


fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Сря 15 май 2024 13:05


Проблема е решен , темата е за ключ , споделям с цел ако някой му се случи същото. Оказа се крайно гърне , просто са се издънели преградите и хвърчат изгорелите газове , не може да създаде налягане и да изгори хубаво бензина , дефакто тая кола трябва да е с изрядна изпускателна система , нито афтър маркет нито универсални гърнета, като при мен е случай без катализатор. Поздрави на всички


fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Пет 05 юли 2024 20:04


Да не отварям нова тема , гледам админите не са я заключили. Проблема се завърна с пълна сила , явно е било съвпадение това с крайното гърне. Проблема си е системно придърпване което намаля до не усезаемо вече , но пак го има сутрин когато е студена , а паленето вече не е само първото а през 3-4 часа. Сменени части - мап сензор , темп датчик , свещи с NGK три-полюсни , нов палец(направи ми впечатление че цялата част се мести на вън и на вътре където стои палеца , не знам дали трябва да е така) , нова дистрибуторна , нови кабели , нова бобина , нова бензинова помпа , 2 пъти сменен бензинов филтър , промивка на резервоар , чистене на инжектори и минали през стенд - работят перф (инжекторите са 2-точкови от голф 4 1.4 75 коня червен пръстен). Мерено с манометър преди рейка 2.9 бара. Пробван регулатор на рейката затваря , вакуум до регулатора - смуче. Вакумни маркучи проверени. Дросел свалян чистен 2 пъти , проверявани и графитни пътеки Ок са. На газ върви перфектно на бензин мудна предърпва , на нагорнище се умаря дет се вика. Единственно не съм пипал Датчика на Хол , ама абсурдно ми се струва да е това , друго което ме посъветваха е да сваля компа и да го вкарам във фризера , защото проблема дойде кога се стопли времето , а било се случвало това. Компа е Магнет марели , който уж се адаптира сам при разкачане на акумулатора за 15 мин и после 15 мин запалена без да се пипа газта и като минат 15 мин се вкл климатика. Дайте някакъв съвет , какво може да е това дяволче под капака , никога такова животно не ми се е случвало , бензина да е гаден го изкл , пробван е от различни бензиностанции + добавки , резултата който виждам е че обаче колата харчи яко бензин , понеже почти не я карам на газ 2 месеца с цел откриване на проблема и продухване на системата изцяло. Поздрави


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот tdi fen » Съб 06 юли 2024 14:21


Висок разход и слаба динамика на бензин може да се дължат на ламбда сонда при мен на реното харчеше 10.5/100 освен това ускоряваше някак на тласъци и по-шумно,като я смених ускорява тихо и плавно а разхода падна на 7.5/100


fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Съб 06 юли 2024 18:04


Съгласен съм с теб , но ламбда сондата не почва ли да работи от 750 градуса на колекторите , дефакто на студен мотор или първо палене , реално не би трябвало да работи ламбдата , инак съм си го мислил това.


fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Сря 17 юли 2024 8:50


tdi fen написа:Висок разход и слаба динамика на бензин може да се дължат на ламбда сонда при мен на реното харчеше 10.5/100 освен това ускоряваше някак на тласъци и по-шумно,като я смених ускорява тихо и плавно а разхода падна на 7.5/100

След дълго лутане и разпитване , се оказа прав колега , Ламбдата беше , колата се оправи , тая Ламбда е с подгряване и на 20 сек заработва , а данните се запазват в компа и за това бърка паленето. Жив и здрав да си


fluks
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 07 май 2019 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6kv5 1999 1.6i проблем с палене

Мнениеот fluks » Вто 30 юли 2024 10:12


Отново вкл , същите симптоми на ново , прекъсване на бензин и трудно палене 7-8 завъртания на стартера.
Сменено , темп датчик , мап сензор , бензинова помпа , 2 пъти горивен филтър , чистени инжектори и на стенд качвани , палец , капачка , бобина , цяло делко(+ датчик на хол 2 марки) , крайно гърне , ламбда сонда 3 вида свещи , нови кабели. Иде ми да я трясна в някое дърво вече. На газ върви та са къса , на бензин прекъсва като загубена. Почвам да се съмнявам в компютъра - Магнет Марели.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта