Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 19:25


railfan написа:Колегата отгоре batinkata много добре е описал как точно “няма промени”, а всъщност има промени от октомври 2023 г.

Какви са промените? Разделиха автомобилите на еко категории? Това кво общо има с това, което казвам? Нормите са си едни и същи!
Едното няма нищо общо с другото! Той говори за еко категориите, а аз разправям нещо съвсем друго. То като не минеш преглед примерно поради високо СО, няма да имаш никаква категория. Друг е въпроса ако ги покриваш тези норми, коя еко група ще получиш. Но това са две различни неща.
1. Автомобила е издържал теста за вредни емисии и според годината, вредните емисии и еврото, което е записано в талона получава съответната еко група.
2. Автомобила не издържа теста за вредни емисии и съответно не полупава никаква еко категория.
Не смесвайте двете неща, защото нямат нищо общо!




Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Вто 30 юли 2024 19:58


lubomir911 написа:Какви са промените? Разделиха автомобилите на еко категории?


Не те знам в какъв ГТП си работил, ама дрънкаш абсолютни глупости или може би си сляп. По старата схема моята кола 1993 е до 3.5%. При това положение минавам с резонаторно гърне и без катализатор. По новата знам ли дали пак ще е 3.5% или 0.5% за катализатор. Ама бъди спокоен, с нов катализатор съм на 15 000 км. И нови гърнета си купих, че тия оригиналните стига им толкова, на 31 години са. Само, че старите са поцинковани, а тия новите, най-скъпите възможни - едва ли. Тия дни ще ходя до Мишо близо до Еко-то на Орион да ми ги монтира. Оригиналната ламбда сонда я смених на 220 000 км, хич не ги знам колко са оригинални ( те ремъците не можаха да ми намерят, ако не им казах номерата)... А на новата, която купих (Bosch) пише до 100 000 км.

Замислих се как април дадох 260 лв за стъпково моторче Vemo, да си имам... А сега в същия магазин е 486 лв. Гледам 8 броя катализатори BM Catalysts налични. Изгледах пак клипа на Car Wizard, който дадох. Как Ферари-то чака някои фирми да произведат катализатори... Поръчах още един катализатор BM Catalysts Euro 2. Че тоя другия на Bosal e 738 лв Euro 1. Живот и здраве 2029 година си сменям газовата бутилка и B4-ката ще посреща не електрическите коли и пластмасовите кашони, а направо летящите коли през 2035-2039. :censored2

Последна промяна от valka на Вто 30 юли 2024 21:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Вто 30 юли 2024 20:10


https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=fv4PqIeSHW-Pauxg
Към lubomir911: Как ще коментирате клипа в който имаме случай на автомобил със зададени едни стойности от завода, а за да мине вече на ГТП от него се изисква да покрие доста по-ниски норми?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13409
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 30 юли 2024 20:56


Каспър написа:, а за да мине вече на ГТП от него се изисква да покрие доста по-ниски норми?

Щото български персонал ще изнесе откриването на следващите зимни олимпийски игри.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Вто 30 юли 2024 21:48


Каспър написа:https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=fv4PqIeSHW-Pauxg
Към lubomir911: Как ще коментирате клипа в който имаме случай на автомобил със зададени едни стойности от завода, а за да мине вече на ГТП от него се изисква да покрие доста по-ниски норми?

Клипчето съвсем недвусмислено доказва, че бг чиновниците изискват да сме по-католици от папата. Ама Любомир още веднъж ще обясни, че нищо не разбираме и трябва да ядем доматите с колците, щото и на Запад така ги ядели и много по-сладки и полезни били, бе направо сичките витамини са в колците.
Много сме зле, ама ще станем още по-зле.........
ПП И аз минах преглед в същия пункт от клипчето.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Вто 30 юли 2024 22:17


В случая от видеото колата е произведена 2005 г, когато валиден е EURO 4, а в представените "данни от производителя" нормите са за ЕВРО 3, което наистина е било така, но за коли, които са произведени от този модел, преди да влезе ЕВРО 4. Този производител няма как да е продавал коли ЕВРО 3 от 2004 до 2010 г. Това не са данни от производител, а най-вероятно каталожни от AutoData, където не е задължително да е отразена промяната през годините за един и същ модел.

За да се видят данните на производителя е необходимо да се вземе лист от официален представител по VIN номер. Така наречения COC (Certificate of Conformity - Сертификат за съответствие), който се издава индивидуално за всеки нов автомобил по вин номер. Съответно ако в този сертификат не са записани данни, че покрива ЕВРО 4, то този автомобил не би могъл да се продава на европейския пазар през тази година.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Вто 30 юли 2024 22:46


Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 22:57


valka написа:
lubomir911 написа:Какви са промените? Разделиха автомобилите на еко категории?


Не те знам в какъв ГТП си работил, ама дрънкаш абсолютни глупости или може би си сляп. По старата схема моята кола 1993 е до 3.5%. При това положение минавам с резонаторно гърне и без катализатор. По новата знам ли дали пак ще е 3.5% или 0.5% за катализатор. Ама бъди спокоен, с нов катализатор съм на 15 000 км. И нови гърнета си купих, че тия оригиналните стига им толкова, на 31 години са. Само, че старите са поцинковани, а тия новите, най-скъпите възможни - едва ли. Тия дни ще ходя до Мишо близо до Еко-то на Орион да ми ги монтира. Оригиналната ламбда сонда я смених на 220 000 км, хич не ги знам колко са оригинални ( те ремъците не можаха да ми намерят, ако не им казах номерата)... А на новата, която купих (Bosch) пише до 100 000 км.

Замислих се как април дадох 260 лв за стъпково моторче Vemo, да си имам... А сега в същия магазин е 486 лв. Гледам 8 броя катализатори BM Catalysts налични. Изгледах пак клипа на Car Wizard, който дадох. Как Ферари-то чака някои фирми да произведат катализатори... Поръчах още един катализатор BM Catalysts Euro 2. Че тоя другия на Bosal e 738 лв Euro 1. Живот и здраве 2029 година си сменям газовата бутилка и B4-ката ще посреща не електрическите коли и пластмасовите кашони, а направо летящите коли през 2035-2039. :censored2

Приятелче, по която и да е схема, макар че няма такава, нормата ти е до 3.5% СО стига сте дрънкали глупости!


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Вто 30 юли 2024 23:02


https://youtu.be/stehTPFM_ik?si=VyqJV9Y9ps1ywqdG
Като е тръгнало на клипчета...Ето и едно прясно от преди няколко часа, касаещо ГТП.
Дълго, но много актуално и мисля полезно.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 23:12


ktamen написа:Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.

Едно му казваш, то си друго бае!!! По някога наистина си си мисля, че пиша на извънземни! За чий бъркате еко категориите с изправността за вредните емисии??? Това са неща, които нямат нищо общо. Прочете по назад, ако не става ясно значи имате проблем!


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 23:27


Vlad777 написа:В случая от видеото колата е произведена 2005 г, когато валиден е EURO 4, а в представените "данни от производителя" нормите са за ЕВРО 3, което наистина е било така, но за коли, които са произведени от този модел, преди да влезе ЕВРО 4. Този производител няма как да е продавал коли ЕВРО 3 от 2004 до 2010 г. Това не са данни от производител, а най-вероятно каталожни от AutoData, където не е задължително да е отразена промяната през годините за един и същ модел.

За да се видят данните на производителя е необходимо да се вземе лист от официален представител по VIN номер. Така наречения COC (Certificate of Conformity - Сертификат за съответствие), който се издава индивидуално за всеки нов автомобил по вин номер. Съответно ако в този сертификат не са записани данни, че покрива ЕВРО 4, то този автомобил не би могъл да се продава на европейския пазар през тази година.

Точно така е, обаче очевидно малко хора ще го разберат това нещо... Мисля, че няма смисъл да се хабим повече, който разбрал, разбрал.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот самкатааa » Вто 30 юли 2024 23:31


ktamen написа:Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.

Днес и аз минах ГТП с моята печка която досега беше Еко 1, сега изведнъш стана Еко 2 по талон си е Евро 3.Това си е гавра с народа.Сигурен съм че има много хора със същия казус и са въртяли по Х повече километри на ден за да избегнат скапаната нискоемисионна зона(в София) напразно.


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 23:33


ktamen написа:
Каспър написа:https://youtu.be/MHrZzGFDUFs?si=fv4PqIeSHW-Pauxg
Към lubomir911: Как ще коментирате клипа в който имаме случай на автомобил със зададени едни стойности от завода, а за да мине вече на ГТП от него се изисква да покрие доста по-ниски норми?

Клипчето съвсем недвусмислено доказва, че бг чиновниците изискват да сме по-католици от папата. Ама Любомир още веднъж ще обясни, че нищо не разбираме и трябва да ядем доматите с колците, щото и на Запад така ги ядели и много по-сладки и полезни били, бе направо сичките витамини са в колците.
Много сме зле, ама ще станем още по-зле.........
ПП И аз минах преглед в същия пункт от клипчето.

Ами, колега, направо ще ти кажа- нищо не разбираш!!! Не се хаби, защото наистина нищо не разбираш!


Потребителски аватар
lubomir911
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 17 ное 2021 11:37
Автомобил: vw Bora
Двигател: AJM 2000

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот lubomir911 » Вто 30 юли 2024 23:40


самкатааa написа:
ktamen написа:Тоя брадатко от клипчето ми внушава много повече доверие от партийните функцинери виновни и за тази каша с ГТП.
Доколкото разбрах на колата се присъжда някакво Българско Еко, не според това, дето излиза от ауспуха, а според таблица сътворена от високоентелегентните бг партийци, която приравнява разните Евро стандарти към българските Еко стандарти, на клипчето показаха и тази таблица.
Как става, че миналата година колата ми беше Еко 3, а тази е Еко4, ако нищо в изискванията за ГТП не е променено. А иначе колата си е Евро4 по талон.

Днес и аз минах ГТП с моята печка която досега беше Еко 1, сега изведнъш стана Еко 2 по талон си е Евро 3.Това си е гавра с народа.Сигурен съм че има много хора със същия казус и са въртяли по Х повече километри на ден за да избегнат скапаната нискоемисионна зона(в София) напразно.

И? Какво е общото екокатегорията с изправността за вредни емисии?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 31 юли 2024 0:17


Евала, Любо! И аз се опитвах да им обясня същите неща, ама Ганя като си е навил на пръста и не вижда по-далеч от носа си, все ще си е най-компетентен. А пък по въпроси, които не му изнасят, със сигурност, и все друг ще му е виновен, и все някъде ще има грешка.
...
Горе ме е цитирал някой, за промените в таблиците за Еко категории, и описва "фрапиращия" случай, как колата му попаднала в друга Еко-категория, щото не му вписани Евро-категорията в КАТ. Ми съвсем нормално. А и сам си е виновен, признава че в талона на предишния собственик е била вписана. После оправил категорията, а междувременно гадните законотворци така променили "лошо и несправедливо" таблиците в закона, че всъщност го облекчили, и му дали възможност да вземе и Еко 4, ако покрие нормите. И той взел Еко 4, ама се оплаква...щото "не може така", много му били различни категориите Еко през годините, верно първо по негова вина, после в негова полза, ама е важно да се оплаква човека.
А моят въпрос беше точно, с какво тия промени в таблиците за Еко-категориите в България(които в момента не служат за нищо), променят към ощетяване редовия притежател на МПС... Очевидно даже го облекчават.
Ето и друг от форума, вдигнали му категорията на дизела, и се оплаква, че напразно бил навъртал километри да заобикаля центъра на София :rolleyes ... Е, кой закон действа със задна дата, променили са го да влизаш, и пак недоволен :eek Отделно, че тия глоби така и не се състояха за тия зони...за сега.
...
А за брадатия от клипа, колко пъти да коментираме - извадил лист от Аутодата, ама там стойностите за Евро 3, щото баш тоя мотор го има и Евро 3, та ония с лека ръка са ги сгрешили. На всичкото отгоре той все пак е минал прегледа, и си е покрил стойностите за Евро 4. Ама или толко му сече пипето да размахва тоя сгрешен лист, като че е открил топлата вода, или просто търси евтина сензация и Ганя да му ръкоплЕска, щот' разобличил мошеническата ни държава(не, че не е такава за разни неща, ама баш за това е объркАл). И ето, тука 85-90% от тоя форум му ръкопляскат в захлас, щото им се иска онзи да е прав...
А пред абсурдни изказвания и аргументи, каквито видях, и Ганьовци да наричам някои хора, би било комплимент... То бива да обясниш и отговориш на нормален човек, ама като се прекали с глупостите, виждаш, че няма смисъл и да отговориш. А като се сетя, че има хора с претенции, самочувствие...менторстват, философстват, правят заядливи забележки... и се сещам за синдрома на Дънинг-Крюгер...освен за Бай Ганьо... :mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 36 госта