Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Вто 16 юли 2024 20:30


Напротив. Върви според мен нормално може би. Просто чувствително по-слабо от преди, когато беше с "пипан" софтуер и torsion value на -2,5. В момента е с оригинален софтуер, сменени и регулирани разпределителен вал, повдигачи и т.н. Вала последно съм го преместил на torsion value 0,5.




kukata_pasat
Мнения: 956
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kukata_pasat » Вто 16 юли 2024 21:51


И сега кажи удовлетворен ли си бива ли я имаш ли забележки


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Сря 17 юли 2024 7:42


Мисля, че за тези конски сили (фабричните), върви прекрасно. Набира нормално добре и на климатик и при по-високи скорости.
Да, няма общо с предишния софтуер, но смятам, че на този етап и тези настройки всичко е наред.
Бих пробвал може би и на -1,5 например основно заради разхода и мекотата на работа, но още се въздържам.
Надявам се да не се наложи след малко време пак смяна на съединител заради куция му първоначален монтаж, но то ще си покаже.
Изхабих много пари и нерви със сервизите, но с помощта на вашите съвети и предложения, нещата нямат нищо общо с периода от първоначалния проблем.
По пътя към решаването му научих много неща, ревизирах почти всички агрегати и системи на колата, за което също съм много доволен.
Бих се радвал ако по-нататък кача и по-добър софтуер, за да върви малко по-добре при изпреварване на магистралата, защото все пак си е 105 к.с. на 1,5 т.
Много много благодаря за насоките и активните напътствия от kukata_pasat, за съветите и предоставения оригинален софтуер за колата на megatronS, както и за всяко едно друго мнение на съфорумците.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1020
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот megatronS » Сря 17 юли 2024 11:34


Когато решиш, пиши, ще ти направя тунинг по оригиналния софтуер, който ти изпратих и ще върви по леко и ще гори по малко, без да напрягаме значително автомобила.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот Zinoto » Сря 17 юли 2024 21:49


megatronS написа:Когато решиш, пиши, ще ти направя тунинг по оригиналния софтуер, който ти изпратих и ще върви по леко и ще гори по малко, без да напрягаме значително автомобила.

Това може да се постигне със центровката /синхронизацията/ на доста автомобили съм го правил и ме питат изрично дали съм сменял софтуера, а то е само центровка и разхода пада. Вече при перфектната центровка малко софтуерна намеса би била добре дошла, но обикновено се получава леко омазване специално при помпа-дюза го наблюдавам и разхода леко се вдига дори.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Чет 18 юли 2024 13:42


Моята в момента е на 0.5*, като достига до 0.0 в движение, което май се счита за перфектни стойности.
Ако е така, софтуера би трябвало да допълни доброто представяне на автомобила - като вървене, работа и разход.
Ако не са добре тези стойности, ще го направя на други.
При миналия неоригинален софтуер разхода беше малко по-добър от колкото в момента. Разбира се и вървежа.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1020
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот megatronS » Пет 19 юли 2024 7:15


Центровката е едно, софтуерната намеса е съвсем друго. Разхода при софтуерното преправяне , не може да постигнеш никога с центровка и каквото и да е било друго. Първо, разхода пада значително, а вървежа става по голям. Когато нещата са направени, както трябва никакво омазване и подобни неща не се получават. Това ако се наблюдава някъде, значи има проблем.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Пет 26 юли 2024 7:47


Здравейте. Мръднах вала тестово на стойност -1.5*, която в движение съответно стига до -2*.
Като звука на мотора стана малко по-мек като даваш газ, но като че ли мааалко не му достига въздух/мощност при високи обороти (3000 и нагоре), спрямо леко по-грубото 0.5*.
За сметка на това средния разход по субективна преценка спадна.
Предстои ми пътуване и все още не знам на каква стойност да го оставя, но накрая ще си взема и VAG-COM-а, за да го пренастроя при нужда.
Относно тунинг софтуера, много бих бил благодарен когато има време за доработката му от оригиналния, да се направи такъв.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот самкатааa » Нед 28 юли 2024 7:20


Синхронизацията на вала наистина е индивидуална за всеки мотор. При мен 1.9 101 коня в отрицателни стойности мотора работи неравномерно и "грачи" ; разхода е леко завишен , а за вървежа нямам наблюдения понеже съм със софт. Аз съм го оставил на +1.3 и мотора работи перфектно без претеисане. Разхода на празен ход по борд е 0,5 , а на ваг-кома 0,4l/h.


kliocko
Мнения: 39
Регистриран на: Сря 06 май 2009 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот kliocko » Вто 30 юли 2024 22:20


Ако съдя по моментния разход и работата на мотора, би трябвало и аз да съм уцелил подходяща стойност. Изкарах я вече на дълъг път и последните резултати са добри. Средния й разход по бордови компютър с включен климатик и дистанция около 400 км е 4,9л/100км. Само че я карам леко и без много резки изпреварвания, но вси пак с ограничението на съответните места. Разбира се включва магистрала. Над 100 км/ч, като дам газ не е много отзивчива, но сигурно толкова може в такава конфигурация.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял

Мнениеот самкатааa » Вто 30 юли 2024 23:57


kliocko написа:Ако съдя по моментния разход и работата на мотора, би трябвало и аз да съм уцелил подходяща стойност. Изкарах я вече на дълъг път и последните резултати са добри. Средния й разход по бордови компютър с включен климатик и дистанция около 400 км е 4,9л/100км. Само че я карам леко и без много резки изпреварвания, но вси пак с ограничението на съответните места. Разбира се включва магистрала. Над 100 км/ч, като дам газ не е много отзивчива, но сигурно толкова може в такава конфигурация.

Доста добър резултат, това говори че всичко работи перфектно.Според мен няма повод да се притесняваш за вървежа, понеже си я взел с правен софт от самото начало и си свикнал да е по-мощна, а сега със оригиналния софт е нормално да ти се струва малко мудна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта