Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 8:36


group® написа:
cecoa1 написа:Вземи се спри да пишеш глупости, наблегни на четенето.
Много компетентно обясняваш как е в Германия, ама някои хора сме живели там години, че и с местните сме си съжителствали и говорили, а и достатъчно информация на езика им можем да търсим и да прочетем. И въобще не са им спуснати нормите от Господ, като Десетте божи заповеди, и също са променяни неведнъж. И въобще не виждам какво лошо има да се прецизират нещата във времето...
.


Баш за Германия си пише, че са се 'променяни неведнъж' и не вижда лошо в прецизирането.


Пояснението И въобще не виждам какво лошо има да се прецизират нещата във времето... се отнася за тук. То е ясно, че там са ги променяли, въпроса е, че ние тук ако бяхме взели готовият работещ модел щяхме да сме ех-еееее. А не тепърва да започваме да прецизираме и аз за това пиша от 10 страници назад. Безсмислено е да ти отговарям като цяло, но нали все пак пишем във форум, понякога не може да се разбере точно какво иска да каже някой като нямаш изражения, жестове, интонация и тн.




thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 8:46


group® написа:То би било безумно да има сваляне.
Мен от евро 6, докато стигна 1 ехееее....



Точно в това е смисъла и точно заради това е написана така наредбата. Тук хората викат, ми тя моята кола е Евро 5 или 4 и трябва да се спира от движение, пък на бай Ставри жигулата няма проблем. Аз мога да падна еди си колко Евро категории, пък ти "мърси".

Ама дефакто проблема е техническа неизправност от типово одобрение и неизпълнение на европейска норма, която е принудила производителя да категоризира въпросното типово одобрение.

Какво е решил производителя да впише, като емисии идва от ограничение на ЕС, а не обратното.

Тук има изследване за лабораторни емисии спрямо реално измерените

https://climate-energy.eea.europa.eu/to ... sions/data


Потребителски аватар
mr24
Мнения: 190
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот mr24 » Чет 01 авг 2024 9:09


fur1ous написа:Газовете, излизащи от бензинови и дизелови двигатели, съдържат различни вредни вещества, които могат да окажат сериозно въздействие върху човешкото здраве. Разликите между бензиновите и дизеловите двигатели обаче водят до различни профили на замърсяване.

Бензинови двигатели:
...
Дизелови двигатели:
...

Тук са дадени замърсите при изгаряне на бензин. А какво става, когато автомобилът изгаря и масло? Все пак такива двигатели не са рядкост в нашата група. Питам от любопитство, не искам да се заяждам.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 01 авг 2024 9:45


Е кво да става, става по зле.
Ако бензин гори масло многократно се увеличават въглеводородите (HC) и започва да произвежда ФПЧ.

В случая горе визирам здрави коли които например са с премахнат кат/дпф.

Пък и нали за това е ГТП, в момента няма да минеш като ти гори масло.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 10:04


thanis написа: европейска норма, която е принудила производителя да категоризира въпросното типово одобрение.

Какво е решил производителя да впише, като емисии идва от ограничение на ЕС, а не обратното.


Европейските норми са ясни - Евро1, Евро2 ...........Евро 6 и прочее.
Ама нали сме по-католици от папата при нас тези Еврота не важат и затова ще сме по-Еко. И точно при превода и донатаманяването на запетайките и таблиците отговорните партийни другари са се оакали.
Кому са нужни тези ЕКО категории и защо не използваме ЕВРОтата като в нормалните държави? Що имам усещането, че наште държавни паразити ги сътвориха тези ЕКОта само за да симулират дейност пък и да ни вгорчат живота, белким разредят още малко населението да не им се пречка по улиците докато си джиткат със служебните возила, платени от същото това разредено население.


Потребителски аватар
mr24
Мнения: 190
Регистриран на: Нед 16 ное 2008 23:14
Автомобил: Golf 3 TDI 110hp
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот mr24 » Чет 01 авг 2024 10:06


fur1ous написа:Пък и нали за това е ГТП, в момента няма да минеш като ти гори масло.

Производителя пише в книжката, че е нормално да гори масло, обаче тук режат.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Чет 01 авг 2024 11:21


Здрава кола не гори масло или е минимално, няма как от смяна до смяна да ти се наложи да доливаш. Дилърите се застраховат с това което са написали в книжката за да не ги занимават и да не покриват гаранции за минималистичен харч на масло.

Горният ми коментар е свързан с коли които наистина горят масло, т.е от ауспуха излиза син пушек.


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 11:30


1.5TSI мотора има разход на масло 5 литра на 10 хил км по книжка. Та, ако си на long life програма и отидеш след 30 хиляди и ти изгори 15 литра масло дотогава, дилъра ще ти каже - няма проблем, защото така пише в книжката, ама дефакто дали катализатора може да поеме такъв харч и допълнение на елементи, които не трябва да попадат и няма ли да окаже влияние на емисиите.


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 11:37


ktamen написа:
thanis написа: европейска норма...


Виж какво пише точно над прословутата таблица дето се цитира навсякъде. Аз наредбата я дадох, ама кой да чете В наредбата на страница 196, точка 8.2 е посочено какви са критерии има за допускане на МПС по параграф емисии.

А иначе за всички:

Чл. 37а. (Нов – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни
средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи във връзка със
степента на отрицателното им въздействие върху околната среда и качеството на
атмосферния въздух, в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на
първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO), и съдържанието на
въглероден оксид (СО) в отработилите газове на МПС с двигатели с принудително
възпламеняване на работната смес или стойността на коефициента на поглъщане на
светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната
смес, установени чрез измерване по чл. 31, ал. 8 в контролно-технически пункт, както
следва:


Т.е. За да не те пуснат на ГТП, заради емисиии не отговаряш на Евро категорията ти. Пък какъв стикер ще ти сложат е все тая. Късането не е защото не покриваш ЕКО норма, а ЕВРО норма.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 11:40


ktamen написа:Ама нали сме по-католици от папата при нас тези Еврота не важат и затова ще сме по-Еко. И точно при превода и донатаманяването на запетайките и таблиците отговорните партийни другари са се оакали.
Точно обратното е всъщност. ЕКО натегориите са направени, за да могат ПОВЕЧЕ автомобили да отговарят на тях, без да си сменят ЕВРО категорията, което дори не зная как може да се извърши в България.

И нещата са доста добре логически свързани. ЕВРО стандартите не са само за CO2, но и за други параметри на газовете. Затова ако колата ти е ЕВРО 3 например, то тя може да отиде във II или III EKO група според измерването на CO2, но не може да отиде в IV-та ЕКО група, макар и някак да успее да покрие CO2 и за нея, защото най-вероятно няма да покрие другите норми за газове, които се покриват от колите, излезли от завода с EURO 4,5 и 6.
benzin.jpg
Таблица бензин.

Ето нагледно таблицата, в която се вижда, че ако си EURO 1,2 можеш да попаднеш, според измерените стойности в I или II група, ако си EURO 3 - в група II или III и EURO 4,5,6 попадат в група III или IV пак според измерените стойности. Така кола с ЕВРО 4 например, но с отлично работещ катализатор, може да попадне в най-високата ЕКО група 4, което да й позволи да влиза в центъра на градовете още дълго време. icon_idea А в същото време кола с ЕВРО 5, но по-високи емисии (които пак може да са в нормата на ЕВРО 5), може да попадне в долната ЕКО група 3. И това дава всъщност по-обективна категоризация на автомобилите, спрямо реално измерените стойности.

Та всъщност ЕКО групите са в полза на шофьорите, а не обратното, като отразяват реално измерените стойности, които може да са по-добри от минимално изискуемите по EURO норма. А вече кола, която не отговаря на минимума, заложен от производителя, който пък е нормативно регулиран се счита за неизправна и нормално да не може да мине преглед.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 11:50


Това преработване на таблиците е оакано, технически е напълно безсмислено и е източник на грешки, които винаги са в ущърб на редовия гражданин и никога оакания партиец не носи никаква отговорност.
Корсата е 2007г Евро4. И според твоята таблица трябва да е ЕКО3. Ама всъщност е ЕКО4.
Кому са нужни подобни еквилибристики, освен на оядените партийци, дето се опитваш да ги защитаваш.
Едит:
Тези ЕКОта биха имал смисъл, ако се присъждаха на всеки ГТП в зависимост от това което излиза през ауспуха, вместо това са твърдо вързани за ЕВРОтата с дребни грешчици, заради които се изпокарахме.

Последна промяна от ktamen на Чет 01 авг 2024 11:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 11:53


Еко 3 или Еко 4, ама ако е вписана Евро категорията в талона.
Ако не е, според чл 37а се водим от година на 1ва регистрация, тоест Еко 2.

Имаше даден пример за дадена кола как е сменила 3 еко-та. Аз дадох още един за моята как може да вземе 2 различни по чисто административен път, според зависи дали чиновника в КАТ е имал благоразумието да впише Евро-то в талона или не.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 11:57


ktamen написа:Това преработване на таблиците е оакано, технически е напълно безсмислено и е източник на грешки, които винаги са в ущърб на редовия гражданин

Това са пълни глупости и дори очевидно сам си противоречиш, както е видно от поста ти. icon_idea Какъв ущърб има за теб, при положение, че вместо ЕКО 3 си взел ЕКО 4 на база по-добри резултати от минимума?!?? :h020

Корсата е в група ЕКО 4 именно защото е покрила по-високи изисквания от минималните за годината си на производство. Т.е. имала е под 0.2 на празен ход и под 0.1 на обороти.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Чет 01 авг 2024 12:04


Влад, не е въпроса дали има ущърб или има поощряване. Трябва да има обективен критерии, по който да хванем всички. Не може заради един пропуск някъде по веригата да си поощрен или ощетен, а още по-неприемливо е да ходиш да се разправяш за това(както го беше описал колегата). Смисъл, ако не си наясно с тези гимнастики, които изписахме тия дни няма да го отчетеш това изобщо.

Казвам ти като човек, който вижда всекидневно тъкмо издадени от КАТ талони, масово не присъства Евро-то вписано в него. Не знам КАТ на какъв принцип решават дали да го впишат, предполагам полето не е със * и лежи единствено на доброто желание на леличката на гишето да го попълни.
Като стана дума - първоначалният преглед в КАТ на нерегистрирано МПС вече мери ли по тези таблици, че нали доскоро издаваха от старите стикери още?

Малко хора тук знаят, че има и още едни талони за регистрация на МПС, издава ги Министерство на земеделието предимно на селскостопанска техника. Там пък съвсем няма поле за Евро категорията, а част от тези МПС(да не се бъркат със специални, не са такива) също се движат по пътищата с валидни ГО, както и минават на ГТП.

Последна промяна от railfan на Чет 01 авг 2024 12:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 12:09


Vlad777 написа:
ktamen написа:Това преработване на таблиците е оакано, технически е напълно безсмислено и е източник на грешки, които винаги са в ущърб на редовия гражданин

Това са пълни глупости и дори очевидно сам си противоречиш, както е видно от поста ти. icon_idea Какъв ущърб има за теб, при положение, че вместо ЕКО 3 си взел ЕКО 4 на база по-добри резултати от минимума?!?? :h020

Корсата е в група ЕКО 4 именно защото е покрила по-високи изисквания от минималните за годината си на производство. Т.е. имала е под 0.2 на празен ход и под 0.1 на обороти.

Чакай сега, значи като ми е чист ауспуха може да ме преместят в горната група, ами догодина ако е по-мръсен направо ме спират от движение - така ли?
В крайна сметка как се дават тези ЕКОта - според документите или според ауспуха?
И не е важно дали има някакъв ущърб конкртно за мен, важно е че има ущърб за редовите граждани.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта