Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 01 авг 2024 15:31


Росен2 написа:Не знам , аз тая таблица я чета и ми се струва че некой малоумник си прави лоша гавра с мене. Моя Голф е март 1996 и трябва да покрия норми 0,3 до 0,5, колкото е норматива за кола от 2002 до 2009 та. Същия Голф като моя само че произведен до 01.01.96 вече минава спокойно при норми 3,5, демек 10 пъти повече гнас във въздуха. А пък още по дъртия - произведен до 92 година, направо 4,5. Значи тва е некакво изврашение, чесно...


Като гледам пак таблицата, най голям проблем виждам за коли от 1996 до 2002. В тези години можеш да си единствено ЕКО-2. За ЕКО-3 няма година, а ЕКО-1 неможе и те спират.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 16:01


Росен2 написа:Не знам , аз тая таблица я чета и ми се струва че некой малоумник си прави лоша гавра с мене. Моя Голф е март 1996 и трябва да покрия норми 0,3 до 0,5, колкото е норматива за кола от 2002 до 2009 та.
Не, норматива за твоята кола е под 0.5 на празен ход/0.3 на обороти, а за коли от 2002-ра е под 0.3 на празен ход/0.2 на обороти.
И това спокойно се покрива с работещ катализатор.
Росен2 написа:А пък още по дъртия - произведен до 92 година, направо 4,5. Значи тва е некакво изврашение, чесно...
Това е норма за коли, които са излезли от завода без катализатор.
gizito написа:Като гледам пак таблицата, най голям проблем виждам за коли от 1996 до 2002. В тези години можеш да си единствено ЕКО-2.
Това не е вярно, ако в талона на колата пише ЕВРО 3, то можеш да си и ЕКО 3 ако покриеш 0.3 на празен ход. Ако в талона на колата няма записана EURO категория, чак тогава се гледа годината на производство, която ако е след 1996, значи колата е задължително с катализатор и ако го няма или не работи - нормално да те спрат, защото колата не е изправна.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Чет 01 авг 2024 16:54


Vlad777 написа:Ето нагледно таблицата, в която се вижда, че ако си EURO 1,2 можеш да попаднеш, според измерените стойности в I или II група, ако си EURO 3 - в група II или III и EURO 4,5,6 попадат в група III или IV пак според измерените стойности. Така кола с ЕВРО 4 например, но с отлично работещ катализатор, може да попадне в най-високата ЕКО група 4, което да й позволи да влиза в центъра на градовете още дълго време. icon_idea А в същото време кола с ЕВРО 5, но по-високи емисии (които пак може да са в нормата на ЕВРО 5), може да попадне в долната ЕКО група 3. И това дава всъщност по-обективна категоризация на автомобилите, спрямо реално измерените стойности.

Та всъщност ЕКО групите са в полза на шофьорите, а не обратното, като отразяват реално измерените стойности, които може да са по-добри от минимално изискуемите по EURO норма. А вече кола, която не отговаря на минимума, заложен от производителя, който пък е нормативно регулиран се счита за неизправна и нормално да не може да мине преглед.



Да, на думи колко е хубаво. То и моята е за 3.5%. Ама може и да се извъртят... Объркали сме, след 1993 трябва да си с катализатор, значи 0.5% и 0.3%. Например 2021 си спомням как разтягаха локуми - каквото покажел ауспуха, това е. Гледам резонатора ръждясал, колата скопена на 80-90 коня... Купих си за под 300 лв, к'во толкова. Ама сега гледам в NAS Auto, поне там пише наличностите, бяха 8, сега са 5 броя. Един пич ме питаше за Голф 4 2000г. Викам му катализатор. Ми то в момента за 1.6 AEH има 10 броя BM Catalysts на 264 лв и 6 броя Bosal на 500 лв. За тоя от 150 коня AGU коня има наличен само 1 бр Bosal, за 125 коня AGN 2 броя Bosal . Те самите фирми производители ще започнат да се чудят, какво става в тоя Булгаристан, че изкупиха всички катализатори, които сме ги направили за цяла Европа.

Та вчера катерехме с един приятел, там над Очин Дол. После хапване в Лакатник, както и да е. Освен всичко друго, се чудехме тия дърдонки от овце ли са или от кози. И като видяхме козите, приятеля вика - нали ти казах, че са кози. И в случая се сещам само за една емотикона, която описва и случая с ГТП-то... :ca010


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 17:58


valka написа:То и моята е за 3.5%. Ама може и да се извъртят... Объркали сме, след 1993 трябва да си с катализатор, значи 0.5% и 0.3%.

Колата ти би следвало да е със записано EURO 1 в талона. Ето на тези 2 реда си от таблицата:
EURO1.jpg
EURO1.jpg (85.86 KиБ) Видяна 1043 пъти


Ако обаче в талона нямаш записана EURO категория се гледа годината, която ако е 93-95 пак попада в тези два реда:
god-93-95.jpg
god-93-95.jpg (79.97 KиБ) Видяна 1043 пъти


И съответно мерят и ако си под 0.5 - взимаш Еко 2. Ако си над 0.5 до 3.5 - взимаш Еко 1. Ако си над 3.5% - не минаваш.


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 18:18


Влад, тая втората картинка god-93-95.jpg От НАРЕДБА № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства ли е ? Ако не, може ли да посочиш източник.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 18:26


Тук обаче съм допуснал грешка!

В наредбата пише:
Чл. 31, (8) ... Измерването на съдържанието на въглероден оксид (СО) и
на коефициента на поглъщане на светлината (димност) се извършва по реда на приложение №
5, част II, раздел I, т. III.

отваряме това приложение и:
ІІ. Вредно въздействие
А. Проверка на съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес
1. Максимално допустими стойности на емисии на отработилите газове за моторни превозни средства с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес.
1.1. Максимално допустими стойности на въглероден оксид (CO)
1.1.1. Максимално допустимите стойности се определят от производителя на моторното превозно средство и се посочват в техническите му характеристики.
1.1.2. При липса на такава информация максимално допустимите стойности са, както следва:
1.1.2.1. Моторни превозни средства без система за контрол на емисиите (без каталитични
неутрализатори):

– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 октомври 1986 г. – съдържание на СО – 4,5 % обемни;
– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 октомври 1986 г. – съдържание на СО – 3,5 % обемни.
1.1.2.2. Моторни превозни средства със система за контрол на емисиите:
1.1.2.2.1. При работа на двигателя на празен ход с минимална честота на въртене:
– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,5 % обемни;
– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,3 % обемни.
1.1.2.2.2. При работа на двигателя на празен ход с повишена честота на въртене най-малко 2000 min-1.
– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация преди 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,3 % обемни;
– за МПС, регистрирани или пуснати в експлоатация след 1 юли 2002 г. – съдържание на СО – 0,2 % обемни.
Съответно ако колата няма ЕВРО категория, но има катализатор, ще трябва да отговаря на 1.1.2.2
thanis написа:Влад, тая втората картинка god-93-95.jpg От НАРЕДБА № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства ли е ? Ако не, може ли да посочиш източник.
Снимката е от наредбата, но съм заличил част от таблицата, защото или се гледат години, или евро категория


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 18:35


От къде я гледаш тая наредба, защото https://rta.government.bg/upload/633/nH32.pdf тук тази графика я няма.

Я дай линк от къде я гледаш наредбата, ако може.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Чет 01 авг 2024 18:46


А къде пише дали имаш катализатор? :rolleyes


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Чет 01 авг 2024 18:56


thanis написа:От къде я гледаш тая наредба, защото https://rta.government.bg/upload/633/nH32.pdf тук тази графика я няма.

Я дай линк от къде я гледаш наредбата, ако може.


https://rta.government.bg/upload/11356/n32.pdf
Последна промяна 20.10.2023г.
Страница 31


thanis
Мнения: 1883
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Чет 01 авг 2024 19:36


Благодаря много, моята версия, където гледам е старата.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Чет 01 авг 2024 20:04


Vlad777 написа:
Росен2 написа:Не знам , аз тая таблица я чета и ми се струва че некой малоумник си прави лоша гавра с мене. Моя Голф е март 1996 и трябва да покрия норми 0,3 до 0,5, колкото е норматива за кола от 2002 до 2009 та.
Не, норматива за твоята кола е под 0.5 на празен ход/0.3 на обороти, а за коли от 2002-ра е под 0.3 на празен ход/0.2 на обороти.
И това спокойно се покрива с работещ катализатор.
Росен2 написа:А пък още по дъртия - произведен до 92 година, направо 4,5. Значи тва е некакво изврашение, чесно...
Това е норма за коли, които са излезли от завода без катализатор.

Aма аз пак ще се повторя че са слабоумни, кой квото и да ми говори са слабоумни. Двигателя AAM 75 коня се произвежда от 1991 до 1997. В началото на 96 започват монтажа на заводски катализатори и съответно занижават цифрите заради катализаторите от 3,5 на 0,3. АБСОЛЮТНО едни и същи коли с абсолютно идентични мотори , но с различни изисквания. Та след като катализатора ми е откраднат, запушен или продаден от джамбазина, а колата ми е 1996, значи по дефолт резонно е да ме обследват по критериите валидни за автомобилите без катализатор. Щото те са същите. И да ми свалят категорията на Евро 1. Ако разбира се се влагам в норматива до 3,5. Но не ! Щом като си без катализатор, нищо че повечето събратя на бричката са без такъв и то заводски, не минаваш прегледа. Пълно безумие. Същата едно към едно кола само че модел 95 година примерно, при показания 3,0 минава, а моята понеже е 96 при същите показания не минава ! Това беше тъпо...По добре да беха постановили - всички барутняци които не покриват норматив от 0,3 например да отлитат към Вторични, нема дизели нема бензини. Това са норми за коли от преди 25 години. И нема с или без катализатори, който иска да си кара бангията, си купува три катализатора и ги навръзва един след друг и минава . Иначе delete и в коша. Сега направиха егаси расовата дискриминация.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Чет 01 авг 2024 21:18


Слабоумно е да даваш довод, че някой ти е махнал катализатора и видиш ли това значи, че да караш без него не прави колата несъответстваща. На мен едно време като ми откраднаха радиото и акумулатора си купих нови. Като ми се изтъркат гумите също си купувам нови. Същото важи и за катализаторите.

И не мисля, че е дискриминация, а дори напротив - заложено е всяка кола да отговаря минимум на изискванията, които нейния производител е заложил. Точно, за да могат да се карат и по-стари коли и да не се спират от движение, но при условие, че се поддържат в изправност, а една от системите на автомобила е изпускателната, която при производството му е била с някаква спецификация.

И накрая - нека те успокоя - софтуерната система е така направена, че позволява за коли до 2001 г. да се отбележи, че автомобилът е без катализатор и от там да изисква стойностите за ЕКО 1 (3.5%). И това е сигурно и ми го каза управител на пункт за ГТП днес. А това дали не е дискриминация спрамо изрядните хора, които карат по-стари коли, но си ги поддържат изправни и са си сменили катализаторите, когато са разбрали, че са сдали багажа?!?!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот group® » Чет 01 авг 2024 21:25


Баси тъпите доводи почнаха в тая тема. :mhihi
Трябва да се отсее някак тва племе.
Дано някак още повече затегнат нещата.
Дано и данъци почнат да скачат за старите коли.
Дано се появи някаква логика :bishop


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ktamen » Чет 01 авг 2024 22:07


group® написа:Трябва да се отсее някак тва племе.

Нашите най-умни партийци непрестанно се трудят в посока да редуцират племето, значи може да си доволен.
group® написа:Дано и данъци почнат да скачат за старите коли.

Демек да го духат бедните :th_up
А дали няма да е по-справедливо да почнат да раздават тези еко категории според количеството отрови които бълват, а не както сега да мачкат собствениците на старички сапунерки и да поощряват тритонните лъскави трактори с Евро6, ама отделящи три пъти повече отрови от 20 годишно Поло или Клио.
Самият въглероден оксид е сравнително безобиден.
Ама правят проблем от него, после измислят решение на този проблем, после принуждават хората да плащат за цялата тая щуротия.
Стандартна бизнес стратегия от 21 век :th_up


batinka
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 23 юни 2023 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batinka » Чет 01 авг 2024 22:47


Vlad777 написа:Тук идва въпроса как е успяла кола от 2000 г. фабрично да покрие нормите на EURO 4, при положение, че през 2000 г. важи EURO 2, от 2001 влиза в сила EURO 3, а EURO 4 влиза в сила чак през 2006 г.

Съответно колата когато е излязла от завода през 2000 г. е била с вписано EURO 2, защото EURO 3 все още не е съществувало, а камо ли EURO 4. И ако някой някога не се е разправял да пресертифицира колата в EURO 4, то тя пак щеше да си е във ЕКО група 2.

Но, както писах и по-горе, има производители, които произвеждат автомобили със значително по-малко емисии от изискванията на стандартите и реално покриват много по-високи стандарти.


Колега, ЕВРО 4 е произведена колата, от Порше точно така го потвърждават.

cert.jpg



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта