fur1ous написа:Да му мерят NOx и ФПЧ има си заводски данни, но всичко без DPF ще реве, а там не е 2-800 лв като катализатора, а почваш от 3000+
Нали тука колегите все с Германия се сравняват, там без DPF минаване няма, евентуално фиктивно да я минат ако е за износ иначе никой няма да си сложи главата в торбата.
Нали това обяснявам, не може да се премери на място със сегашната апаратура.
fur1ous написа:Да му мерят NOx и ФПЧ има си заводски данни, но всичко без DPF ще реве, а там не е 2-800 лв като катализатора, а почваш от 3000+
Нали тука колегите все с Германия се сравняват, там без DPF минаване няма, евентуално фиктивно да я минат ако е за износ иначе никой няма да си сложи главата в торбата.
е чак dpf а ако пипнат тогава вече ще стане революция , мой приятел си купи ML на 5 години и се принуди да махне dpf а, не че му се искаше, но колата не щеше да върви. След като си дал 50 000 нямаш избор. А такива като него са 80% , моята също е с махнат dpf.
Значи дал си 50 бона за лъскав курник и нямаш 5 да смениш ДПФ-а и нямаш друг избор освен да го махнеш!? Страхотна логика. Хора, вие деца имате ли, явно нямате щом с лека ръка ги карате да дишат тая дивотия къде излиза от тоя курник. От друга страна, навивай го да го продава щом за 5 години му е умрел филтъра, значи съвсем скоро ще почине коляно мотовилковата група
Vlad777 написа:Слабоумно е да даваш довод, че някой ти е махнал катализатора и видиш ли това значи, че да караш без него не прави колата несъответстваща.
За съжаление търговците масово "прибират" катализатори. Би имало някаква полза, ако още при регистрация в КАТ има измерване на такива показатели - съответно клиентите ще реагират веднага след сделката и малко от малко на търговците ще им минава желанието да имат разправии с всяка втора продажба (според търпението на клиента). Сега доколкото знам прегледът в КАТ не включва газ анализатор. Защо ли. Реално точно първо мерене в КАТ би било най-трудно за заобикаляне - няма частен сервиз и чисто финансов интерес от прегледа.
К.Одаджийски написа:Значи дал си 50 бона за лъскав курник и нямаш 5 да смениш ДПФ-а и нямаш друг избор освен да го махнеш!?
Повечето такива курници се карат с китайски гуми, понеже читавите им се виждат скъпи, ти 5000 лв. за екология искаш да извади някой. Да не говорим, че не всички са се заврели в столицата и още 2-3 града, където газовете от колите са фактор за здравето на децата ! Джънк фууд-а, вейпчетата, енергийните напитки и много други са много по смъртоносни, но за тях няма технически прегледи
К.Одаджийски написа:Значи дал си 50 бона за лъскав курник и нямаш 5 да смениш ДПФ-а и нямаш друг избор освен да го махнеш!?
Повечето такива курници се карат с китайски гуми, понеже читавите им се виждат скъпи, ти 5000 лв. за екология искаш да извади някой. Да не говорим, че не всички са се заврели в столицата и още 2-3 града, където газовете от колите са фактор за здравето на децата ! Джънк фууд-а, вейпчетата, енергийните напитки и много други са много по смъртоносни, но за тях няма технически прегледи
Факт. Това е неоспорима даденост, до сега специално аз не видях някой със скъпа кола ( 20 000>>>) да си купи нов dpf. Може и да има такива, но аз лично не познавам. И за гумите си прав, вчера точно видях с очите си как един с бял лъскав Артеон, струващ камара пари си купи гуми втора употреба от магазина до нас. Дори не нови китайски. Знаете народопсихологията ни каква е
Джънк фууда, вейпчетата, райския газ и другите не подлежат на ГТП, но са част от възпитанието на децата, с размисли от такъв тип няма да стане. Трябва личен пример и промяната трябва да почне от родителите.Но това вече е съвсем друга тема, която единствената връзка с тази е, че явно щом одобрявате купуването на скъпи коли и осакатяването им за сметка на екологията, децата, околните хора и техните деца, значи закривай и да изчезваме всички от тая територия
По принцип, на всяко второ БМВ влизайки в БГ му се отрязват всички възможни екологични карантии и се чипосва. Та, не е лошо да се помисли и в тая посока и да се спрат или ограничат доколкото е възможно такива намеси, преди да очакваме всяка кола да бълва цветя и розички отзад..
Много ми е интересно... Що като отиде българин в Германия, спазва същите правила, които тука не иска... Ходи му обясни в Германия, че нЕмаш пари и искаш да те пускат на прегледа с неизправна кола... Тука точно това се случва.
Росен2 написа:мой приятел си купи ML на 5 години и се принуди да махне dpf а, не че му се искаше, но колата не щеше да върви. След като си дал 50 000 нямаш избор. А такива като него са 80% , моята също е с махнат dpf.
Значи дал си 50 бона за лъскав курник и нямаш 5 да смениш ДПФ-а и нямаш друг избор освен да го махнеш!? Страхотна логика. Хора, вие деца имате ли, явно нямате щом с лека ръка ги карате да дишат тая дивотия къде излиза от тоя курник. От друга страна, навивай го да го продава щом за 5 години му е умрел филтъра, значи съвсем скоро ще почине коляно мотовилковата група
Когато си купувах колата и аз имах избор от различни модели с бюджет около и над 50К лв, но вместо S-класа на 400+ хиляди км. си купих Passat на 42000 км. Защото такава кола мога да поддържам, без да се напрягам, без да тегля кредити и без да се лишавам от други разходи.
Но трябва да имаш нещо в кратуната, за да го осъзнаеш. И тук държавата е виновна, че позволява. Щото на подобни скъсаняци дето купуват гробници, само и само да е новия топ модел и да си покажат комплексите колко премиум кола карат, а нямат после пари да си платят сметката, трябва да им се спират колите от движение и да се научат, че безплатен обяд няма, а кредитът остава!
А относно вейповете и енергийните напитки - да това е въпрос на възпитание и избор на моите деца дали ще го употребяват или не. Ганьо обаче ще им чади на улицата с модерния си, изтърбушен ML, независимо дали са съгласни или не. Само държавата може да го спре, а тя е пародия.
Затова трябва да има не само закони, но и правоприлагане и най-вече - обществена нетърпимост, която за съжаление в повечето случаи в България и нашето общество я няма! Всеки казва - не е мой проблем, че е махнал DPF-a и пуши, не е мой проблем че кара в бус лентата, не е мой проблем, че паркира на тротоара, не е мой проблем, че си хвърля боклука на улицата, не е мой проблем че си е махнал гърнетата и гърми в 11 вечерта, не е мой проблем, че колата на съседа е видимо изгнила и пред разпад, но се движи по улиците, а и не е мой проблем, че бие жена си, не е мой проблем, че реже с флекс в 14:30 в неделя, не е мой проблем, че на съседната улица от строежа излизат камиони с кални гуми и замърсяват... Е, в "белите" страни хората знаят, че това всъщност е основно техен проблем и своевременно сигнализират където трябва, а нарушителите си носят последствията. Задължение на всеки е не само да спазва някакви норми, но и да изисква от околните! Инициативата трябва да е в обществото, за да се принуди и държавата.
И докато се чудим ето един клип:
Това е на празен ход. А след тръгване - отзад облаци. Тази кола е минала преглед на 7 юни 2024 г. и е взела ЕКО 3. По документи е ЕВРО 4 и макар и без DPF би следвало да е с доста добър катализатор, който е видно с просто око, че е изкорубен. Докога ще е така?
На колата от клипа, не са и проблем катализатора и DPF-a за да пуши така, има десетки хиляди дизели без тези еко екстри /включително и нашата Корола/ които въобще не пушат, този от клипа си е за ремонт ! А по принцип, най-гадно не е да караш след пропушващ дизел, а след горяща масло кола /независимо от двигателя/ там не се диша !
Процесът по намаляване на колите по улиците започна, и аз съм изключително щастлив. Автомобилът не е универсално право и е крайно време хората, които не могат да си позволят чист, сигурен и безопасен автомобил да се качат на велосипед или автобус. Скоро вече няма да ме гледат като душевноболен, че наливам 5 цифрени суми годишно само в поддръжката на няколко стари автомобила
Е така като е в момента хората ще си купят дърт пушещ дизел и са готови да се движат отново, даже ако съобразят годината взимат най-висока еко категория, ще си пушат и джиткат навсякъде, само спирачки трябва да имат, тоест процента ще остане същия, просто ще има повече дизели, страхотно.
fur1ous написа:ще си купят дърт пушещ дизел и са готови да се движат отново, даже ако съобразят годината взимат най-висока еко категория
И понеже няма да е вечно, утре с още по-големи гърла ще ревнат, че наредбата е идиотска щото не могли да минат с нова кола - 5 годишен Мерцедес (нищо че ми няма катализаторите и филтрите ) И с апломб ще аплодират гьонсуратите, които се обявяват, че "мислят за народа" и са против мерките и за продължаване на "далаверата" и пак да има вратички.
В крайна сметка идиотите не са те, а сме ние, които търпим заради шепа врякащи глупаци да не се затварят "вратичките" и да продължава всичко по старому.