Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 03 авг 2024 15:40


Petrolhead написа:Днес са подхванали бензините, утре ще им дойде реда и на печките.



Надявам се, ама като гледам на къде отиват нещата по вероятно е всичко да се върне постарому :screwy

Реално за да няма притеснения в хората такива неща се правят плавно, пускат се норми на които минават всички и постепенно за няколко години се затягат, като това трябва да е обявено, а не от днес за утре да не може да си караш колата, така всеки би ревнал.
Ако знаеш обаче, че след 2-3-4 години колата ти няма да мине ГТП е друго.

И ако го направят това, за няколко години и ние ще ср изчистим от дизелите без DPF и бензините без катализатори. За счупени коли и такова без спирачки изобщо няма да коментирам, тях е редно да ги спират и сега, ако имат малко съвест поне.




Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Съб 03 авг 2024 18:56


Vlad777 написа:
В крайна сметка идиотите не са те, а сме ние, които търпим заради шепа врякащи глупаци да не се затварят "вратичките" и да продължава всичко по старому.
А недей се прави по католик от папата. Шепата врякащи глупаци са повече от половината от целокупното шофьорско съсловие и по добре вместо арогантно да ги обиждаш си помисли защо врякат ? Може би защото нямат възможност да си купят по нови коли, а дори и да си купят - не е гаранция че ще минат ГТП то, може би нямат средства и за нови скъпи катализатори, dpf и и egr и които дори и да не са реплика пак не вършат работа. Това ли се оказа изведнаж най големия проблем в момента на превзетата и разграбена държава - катализаторите на бензинките ? Та ние буквално през седмица теглим нов 200 милионен заем, достигнахме 63 милиард външен дълг, 3/4 от България е икономическа и социална пустиня, обезлюдяваща се постоянно, с отрицателен прираст, най висока смъртност в света вече, забатчени хиляди важни инфраструктурни проекти поради липса на пари, масова миграция към два големи града и чужбина, призрачни села, стари канцерогенни водопроводи, неподдържани диги и опасни язовири, остарял и амортизиран в по голямата част от страната сграден фонд, трагична пътна инфраструктура, 65 % отлив на чуждите инвестиции, непрестанни избори струващи стотици милиони ? Това ли е най важното - да резнем главата на байо от село, като го оставим без единственото средство за придвижване ? Знаеш ли че обществен транспорт в повечето градчета, села и паланки няма ? Няма и препитание, местния поминък отдавна е разрушен и ликвидиран. От къде да ги намерят хорат тия пари за нови автомобили ?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Съб 03 авг 2024 19:02


Ей, с това "плавно"...
То си е било плавно през годините, преди 15-20 години масови са били по-стари коли, постепенно вече масови са от по-нови години... Ако постоянно се е мерело реално, нямаше да има сътресения. Сега просто се плаща за годините, в които се е минавало как да е, демек с мошеничества. Нормите не са отсега, та да се иска плавност, а плавност при спазването им е абсолютен нон сенс... Все едно да идеш в Германия, и да се оправдаеш, че не спазваш законите, щото в България тия същите не са се спазвали.
Приемете, че години наред е даван бонус да не се мерят тия газове, и спрете този смешен плач. Да, дизелите...ми нека мерят и тях с газ до ламарината, мисля че ще е достатъчно да спрат най-калпавите и от тях.
Като как да стане, да започне да се спазва "плавно" закона?! Вие си искате нещо, което сте имали но не е било ваше, а дадено временно и под масата. Винаги се е дискутирало, че някога трябва да дойде ден да се променят тези неща, и да се мери реално и да се спазват нормите. Щом на други места се оправят, значи и тук можем, стига с тая (без)крайна бедност. За нова Дачия на газ заводски(че нали газта е евтиното гориво), се дават едни 5000лв накуп, и после по около 400лв на месец. Гаранция 5-7 години, 150-200 хиляди километра. Не е непосилно за нормален, работещ човек, още по-малко за семейство. Има и употребявани коли за по-малко пари, които ще служат добре дълго време, кредити дават банките, ако пък чак толкова...немотия... Дядо Гошо на село с Ладата, не го бърка, ще си мине теста, бърка ги малко по-нови коли в лошо състояние, ама собствениците да си правят сметка, или да си ги оправят, или да купуват други, може и по-стари, ако не ги бъркат Еко-категориите.
Както се казва, рахатлъка свърши...сега почна да се спазва. По 100лв на година да бяхте слагали настрана, от икономията при каране на газ, сега нямаше да ви бърка - отивате като пичове и си оправяте колата или си купувате друга...вместо да ревете за нещо, което са ви "взели", но то никога не ви е принадлежало по право.
...
Знаете ли онзи виц...
Милиардер минава покрай просяк и му оставя 100 долара. После почва да прави същото всеки ден. Един ден обаче престанал, и просякът го попитал защо така... Ами, кво да ти кажа - заобяснявал богаташът - появиха ми се проблеми в бизнеса, инвестирах лошо едни пари... Тогава просякът ядосано го скастрил - Абе, ти с МОИТЕ пари бизнес ли ще правиш, а???
...
Та и тука - едно положение на неспазване на закона се е приело за даденост, и за нещо добро и нормално, а всъщност не е нормално, и всички знаем, че не е, и че все някога трябва да станем като хората и ние.
...
ПП: Освен това...вижте на КОЙ принадлежат повечето фирми официални вносители на нови автомобили...там има отдавна голям потенциал за печалби при затягане на нормите, и явно вече всички фактори са се поподредили за да отидат и тези печалби в правилния джоб, но...все пак все някога трябваше да стане, надявам се че ще е за добро...


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Съб 03 авг 2024 19:14


Petrolhead написа:Процесът по намаляване на колите по улиците започна, и аз съм изключително щастлив.

Възможно е да има процес на "нормализация", т.е. връщане на старото положение. "Главчев и освободил директора на Агенцията „Автомобилна администрация“ ... Причината са проблемите настъпили с годишните технически прегледи на автомобили."

Не знам защо изсипаха толкова пари и сложности за велика система за мерене на газове. Трябваше на първо време да искат само да не пуши видим пушек при подаване на газ между 2000 и 3000 оборота. Ако всички коли покриват поне това елементарно условие, нещата ще са много по-добре. Или КАТ да правят рутинни обиколки из града - като видят, че някой пропушва по-мощно - веднага се спира на място и от движение, проверка на пункта за ГТП, който последно го е проверявал и т.н. Няма сървъри, системи, връзка с космоса и други чудеса.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Съб 03 авг 2024 19:21


cecoa1 написа:Както се казва, рахатлъка свърши...сега почна да се спазва. По 100лв на година да бяхте слагали настрана, от икономията при каране на газ, сега нямаше да ви бърка - отивате като пичове и си оправяте колата или си купувате друга...вместо да ревете за нещо, което са ви "взели", но то никога не ви е принадлежало по право.
...
Ама какво да "оправям" като колата ми е здрава ? Или да си купя някоя 10 пъти по скъпа и почти толкова по калпава ? За цената на поддръжка и дума няма да отварям, разликата е космическа ! И всичкото това щото уреда ми бил показал 0,7 вместо 0,5 примерно :smile

Последна промяна от Росен2 на Нед 04 авг 2024 6:19, променено общо 1 път.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Съб 03 авг 2024 19:23


MMX написа:Не знам защо изсипаха толкова пари и сложности за велика система за мерене на газове. Трябваше на първо време да искат само да не пуши видим пушек при подаване на газ между 2000 и 3000 оборота. Ако всички коли покриват поне това елементарно условие, нещата ще са много по-добре. Или КАТ да правят рутинни обиколки из града - като видят, че някой пропушва по-мощно - веднага се спира на място и от движение, проверка на пункта за ГТП, който последно го е проверявал и т.н. Няма сървъри, системи, връзка с космоса и други чудеса.
Абсолютно съгласен - справедливо и просто решение, срещу което никой не би възроптал. Пушиш - спират те ! Простите неща са най ефикасни и трайни.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1754
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Съб 03 авг 2024 19:29


То затова са и всичките протести и отпор. Защото се опитват рязко и радикално да стегнат изискванията при положение, че имаме милиони коли на 15 и повече години. Който измисля такива остри маневри или е глупав или има някакви политически мотиви или просто се напъва да се изяви, но му е ясно, че ще е поредното чудо за 3 дни. Ако има 200 пушещи стари коли, да ги забранят, конфискуват, бракуват или държавата да купи безвъзмездно нови Дачии на собствениците. Но става дума за стотици хиляди видимо пушещи и 2-3 пъти повече извън норма.

Да разгледаме най-простото нещо - ако всички с проблемни коли изведнъж се стегнат и решат да ги вкарат в ред какво ще стане? Ами ще има търсене на 30,000 катализатора примерно и налични в магазинната мрежа 300. Недостиг на 29,700 (числата са илюстративни). Вместо да внесат десетки хиляди и да ги продават с 10% надценка ще стане точно обратното - спекула и надуване на цените. Ако е бил 2000 нов катализатор, ще се появят прекупвачи да искат 5000. Спомнете си какво беше с маските през пандемията. И човекът готов да даде 2000лв като види 5000 ще каже - не, отказвам се, отивам на протест.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Съб 03 авг 2024 20:16


Чета, че някои колеги се упражняват тука, че колата не била даденост и трябвало видиш ли хората да ходят с рейса.
Колеги, явно по-далече от околовръстното на София не излизате. Само че София не е България. Изобщо пропускате факта, че по 2/3 от останалата територия няма даже елементарна медицинска помощ на която да разчиташ и недай Божи да трябва да чакаш линийка - я дойде, я не, и в такива моменти колата рязко става крайна необходимост. Да не забравяме и коя част от населението живее по малките села и градове, а именно застаряващата, която най-често ще попадне в тази ситуация. Дори в София това с линейките е реален и голям проблем.
Друго нещо - явно пак се взима избирателно средната заплата в София, гледам, че се дава акъл на хората, че 400 кинта на месец и 5000 първоначално не били много. Колеги, извадете си статистически данни за цяла България, за по-малките населени места и ще откриете, че там хората работят за по 1000-1500 лв, как си ги представяте тия неща да отделят по 1/3 от това за нова кола? Вие просто нямате реална преценка на обстановката.


Потребителски аватар
zdravkop64
Мнения: 304
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Mercedes W213
Двигател: E 400 V6

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот zdravkop64 » Съб 03 авг 2024 20:42


[quote="railfan"][/quote]
Колега, поздравявам те за казаното. Както София не е България така и огромни части от родината ни не са София. И не е само Северозападна България, а и Североизточна, и Югоизточна, и Югозападна и т.н. Ама то има една приказка- ситият на гладен не вярва. Още- всеки гледа от собствената си камбанария. Няма как човек, който взима 2- 3 хиляди лв на месец да влезе в обувките на човек, който е на минималната работна заплата. Така че, малко по- спокойно да разсъждаваме по тези теми. Едва ли ще има човек, който да може да си позволи нова кола и нарочно да кара стара.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 03 авг 2024 21:26


cecoa1 написа:Ей, с това "плавно"...


Аз проблеми нямам ако мен визираш, всичките ми коли са с катализатори.

Просто ако не е "плавно", а от днес за утре оставяш хората без коли недоволството ще е зверско и в крайна сметка това което искаш просто няма да проработи. Изчакай и сам ще видиш.

Само такситата да отидат на притест и всичко ще приключи за часове.

Последна промяна от fur1ous на Съб 03 авг 2024 21:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Petrolhead » Съб 03 авг 2024 21:27


Пари за хвърляне от терасата има, пари за Дачия няма.
Айде стига с тия приказки за бедната рая, която я угнетяват душманите.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Съб 03 авг 2024 21:36


Стига глупости, бабички хвърлят крупни суми от балконите на телефонните измамници, но работещи хора не могат да извадят по 1000-2000лв да си оправят колите или да си купят по-стара но здрава кола... Или като им пише Евро 4 в талона, просто да отидат и да си сменят талона, без да вписват в него Евро 4, тогава според годината може да им падне малко нормата.
И за кво бай ти Сиромах Андрешков, си е купил кола Евро 4, сложИл е газ за 1000лв, за да ходи до другото село на 10км, но пък не може да си купи катализатор за тия пари? Или да си е карал старата 1,8 моно с обикновена газ, с Евро 1/2 или преди 1996г, и ще пак щеше да си мине на прегледа. То и тия коли не са много по-скъпи от 1000лв, че даже може и на бартер да я вземе срещу по-новата, ако е тоя зор, че нямало да може да иде да си купи хляб...
И не, не казвам хората да си купуват по-стари коли, а просто да си купуват коли адекватни на доходите им, начина на живот, и да могат да покриват законовите изисквания.
...
А, че ще има протести, ще има, като към всички непопулярни мерки. Но просто на тези протести трябва да им се обясни на хората, че просто са им прощавали от години с нереално мерене, и това няма как да продължи.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Съб 03 авг 2024 21:50


Ще го обясниш това на хората ама друг път. За тях от днес за утре ги оставяш без автомобили, без предупреждение.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Съб 03 авг 2024 22:00


Вчера минах без никакви ядове на технически преглед с Опелчето. Колата е бензин с директно впръскване, без газова уредба. Вече е на 10 години и на 125 000 км. все още с оригиналния катализатор. Стойностите които показа на газанализатора бяха много ниски. Човека от пункта ми каза, че на ден поне по една бензинова кола, не минавала прегледа.
Гледам че в немско пак печките са на мушка, та вероятно и у нас скоро ще се затягат нещата и при тях. И в статията се говори за предимно нови автомобили в изрядно техническо състояние, а за това което се кара у нас не ми се мисли :rolleyes
https://autobild.bg/8-%D0%BC%D0%BB%D0%B ... %B7%D0%B0/
Няма бензин, няма дизел...Батерия му е майката :th_up

Последна промяна от Каспър на Съб 03 авг 2024 22:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20314
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Съб 03 авг 2024 22:03


fur1ous написа:Ще го обясниш това на хората ама друг път. За тях от днес за утре ги оставяш без автомобили, без предупреждение.

Значи миналите 3-4 години като са отишли на преглед и са им казали "Абе ти не минаваш, ама направихме тука една шашма и те пускам, ама следващия път може да не стане" - това не е предупреждение така ли? Защото нито апаратурата в пунктовете се е променила, нито изискванията за газовете. Променил се е само начинът на мерене, който изисква живи данни и не позволява да се нагаждат резултатите.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта