Годишен технически преглед - защо съществува?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дали са им казвали, щото реално един не се е оплакал и не е казал "казаха ми, че следващия път може да не мина преглед". Според мен това изобщо не е било масова практика да им се казва нещо. На повечето места дори се оставя колата и си я взимаш готова.
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Айде стига с тая тъпа Дачия бе. На това недоразумение 2016 година, съдинителя му заминава за 100 000 км. Казанчето за антифриза му се спука на 8 години и 115 000 км, а моето на танка е живо и здраво на 240 000 км и 31 години. Колега с по-нов модел Дачия 2019 му сменяха скоростна кутия на едва 70 000 км.
Да ви дам ли видеа колко са хубави новите бензинови Audi-та? А Mercedes, BMW? Някой сега ще каже има и Hyundai. Като оня 2016, където и двигателя не могат да му ремонтират.
https://www.youtube.com/watch?v=Lw54i8Ke5TM
И какво само папагалствате катализатори, катализатори. От ония 8, останаха 3. Слагат се на моята ADA, но и на ABT, ABK. За ACE oбаче няма нови катализатори. За бензинови БМВ Е34, гледах 2-3 двигателя - няма никакви катализатори. Както писах за Golf 4, AEH само 16 бройки от 2 производителя. Мислите ли изобщо, че Bosal, Walker, BM Catalysts ще се юрнат да правят нови, за нашите коли?

Да ви дам ли видеа колко са хубави новите бензинови Audi-та? А Mercedes, BMW? Някой сега ще каже има и Hyundai. Като оня 2016, където и двигателя не могат да му ремонтират.

https://www.youtube.com/watch?v=Lw54i8Ke5TM
И какво само папагалствате катализатори, катализатори. От ония 8, останаха 3. Слагат се на моята ADA, но и на ABT, ABK. За ACE oбаче няма нови катализатори. За бензинови БМВ Е34, гледах 2-3 двигателя - няма никакви катализатори. Както писах за Golf 4, AEH само 16 бройки от 2 производителя. Мислите ли изобщо, че Bosal, Walker, BM Catalysts ще се юрнат да правят нови, за нашите коли?

-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Дали са им казвали, щото реално един не се е оплакал и не е казал "казаха ми, че следващия път може да не мина преглед". Според мен това изобщо не е било масова практика да им се казва нещо. На повечето места дори се оставя колата и си я взимаш готова.
Дай да помислим реално кои коли не минават. Не минават коли на голям пробег, употребявани, купени у нас в незнайно състояние, карани дълго и в България, най-често и на газ... Може и не всички тези фактори едновременно, но е ясна картинката. Ми ако си взел и имаш вече такъв автомобил, то е нормално да очакваш момента на излизане от строя на катализатора, така както очакваш да смениш съединител, накладки, дискове, амортисьори и т.н. Ясно е, че и катализатора не е вечен. Още по-ясно ти става, като го махнеш въобще, щото не очакваш, че някога ще мерят реално газовете. Ама все пак е ясно също, че и такъв ден някога ще дойде, специално сега си беше предупредено достатъчно отдавна, поне половин година, ако не и повече. Въпреки това, Ганьо си се надява, че и на това ще му намерят цаката(не е невъзможно сигурно), и не прави нищо, освен да реве, да се прави на изненадан и ощетен. Нищо че иначе иска Шенген и Европа, ама...сега баш не ги иска, щото не му изнася, макар дори стандарта, който е достигнал, да е точно заради членството ни в ЕС. То кво да се каже, народа го е казал - "Кьорав, карти не играе" - ми, ясно е, че тия коли все някога и до тоя разход ще опрат, ими го правиш, или сменяваш колата. Да, може да се реве, че държавата не те пази да си купиш стара и калпава кола, после не принуждаваше пунктовете за ГТП да мерят реално и да си вършат работа както трябва през много години... Но, нека бъдем честни, всички знаем, че имаше много пропуски и нередности при ГТП, които не бива да са така. Някои помним и прегледите когато някога бяха само държавни и пред катаджия, и хората си стягаха яко колите за да минат...и то пак с доста притеснения и под въпрос. И ето, сега нещо се е променило в правилна посока, като в цивилизования свят, и е очаквано, че и желано от обществото, ама видиш ли, "що баш сега", "ама много ми е рЕзко", "нямаме пари"... и въобще от десет кладенеца вода се носи, да се каже, че искат, ама...то не можело...а всъщност нямат желание. Къде ги тия клети хорица, които колата им е толкова важна(но няма да мине ГТП), доходите толкова зле, и въобще са толкова лековерни, че живи да ги ожалиш... ?! Не виждам теми за коли до 2-3 хиляди лева, и да минават ГТП...
Виждам само някакви тарикати ли са, на глупави ли се правят, с абсурдни предложения - да се гледало само на око дали дими отзад, и готово... Ма то и камери за скорост нека да няма, и да се мери на око... че и сиренето в магазина да е "на око"... Като искате да няма преглед, сигурно има и такива държави...даже сигурно доста... Ама си мисля, че хич няма да ви хареса там.... затова не тласкайте и нашата държава към такова положение. То не може и последния клошар да се е качил на кола, вързана с канап, тел и шперплат, и да реве, че му се нарушават правата, ако го спрат на ГТП. Същото е и с катализаторите.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дачия 2020 бензин не мина ГТП миналата седмица. За Видин става въпрос.valka написа:Айде стига с тая тъпа Дачия бе. На това недоразумение 2016 година, съдинителя му заминава за 100 000 км. Казанчето за антифриза му се спука на 8 години и 115 000 км, а моето на танка е живо и здраво на 240 000 км и 31 години. Колега с по-нов модел Дачия 2019 му сменяха скоростна кутия на едва 70 000 км.![]()
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Колеги, пак ги бъркате нещата. Метнали през терасата 5 бона - добре, прави ли ги богати пенсионери или просто глупави? В общия случай това са спестявания за черни дни, нали никой от нас не си харчи всичко до дупка без да остави нещо настрани в случай че изкочи нещо непредвидено, безумно е да го ползвате като аргумент това. Само, че има и такива хора дето се чудят как от заплата до заплата да вържат нещата и да, бедни са. Дори и 1000-2000 за ремонт на “старата бангия” е сума, която работещи семейства им е трудно да отделят, особено с деца(който не е гледал деца не знае колко скъпо удовоствие е това).
За цаката не се притеснявай - тя е вече намерена. Но е намерена, защото е възможно да бъде намерена и не са изпълнени други неща преди нея, като например КАТ да си вписва евро в талона(то затова имаме и Или-Или в таблиците, защото знаят какво са мазали назад, но не искат да го оправят, а не за да се поощряват шофьорите) и да прави същия по вид ГТП, защото сега(доколкото прочетох назад, не се мери нищо там още) се получава че една кола може да върти цяла една година или повече ако е нова преди да стигне наново до пункта за ГТП, където да не мине, това е пореден абсурд и пропуск.
Има и още много други нередности и пропуски в ГТП, които са факт и сега, защото се получава единствено, че поради лоши емисии и лоши спирачки може да не минеш, а нали има хиляда други критерии, за които се следи само на хартия. Гледайте и тях, за да бъдем обективни, не е само до екологични норми темата.
За цаката не се притеснявай - тя е вече намерена. Но е намерена, защото е възможно да бъде намерена и не са изпълнени други неща преди нея, като например КАТ да си вписва евро в талона(то затова имаме и Или-Или в таблиците, защото знаят какво са мазали назад, но не искат да го оправят, а не за да се поощряват шофьорите) и да прави същия по вид ГТП, защото сега(доколкото прочетох назад, не се мери нищо там още) се получава че една кола може да върти цяла една година или повече ако е нова преди да стигне наново до пункта за ГТП, където да не мине, това е пореден абсурд и пропуск.
Има и още много други нередности и пропуски в ГТП, които са факт и сега, защото се получава единствено, че поради лоши емисии и лоши спирачки може да не минеш, а нали има хиляда други критерии, за които се следи само на хартия. Гледайте и тях, за да бъдем обективни, не е само до екологични норми темата.
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Росен2 написа: Дачия 2020 бензин не мина ГТП миналата седмица. За Видин става въпрос.
Дачиите 2020 са гаранционни и нямат проблем с ГТП, освен ако не са катастрофирали.
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В разни теми и в този форум, се е изказвала идеята, че нещата у нас ще се оправят, ако по някакъв вълшебен начин накараме всички да спазват правилата. Примерно да се замени полицията и контролните органи с читави, съвестни, неподкупни, все едно да се внесат от чужбина такива кадри.
Е, виждате какъв е рев и сополи само едно нещо като се позатегна, а какво остава за повече неща. Та, както винаги, искаме ред и законност, с всички позитиви от тях, но правилата да не важат за нас, и да нямаме негативи от тоя ред. Е, това е когнитивен дисонанс.
Искате плавност, ама сега тука и за други нередности се дава пример - ми добре, сега ревете заради затегнат контрол на газовете, ако почнат да връщат и заради омаслен амортисьор, и въобще заради всяка дребна подробност, тогава сигурно ще сте щастливи?! Ето ви плавност на затягане на контрола, която не оценявате.
Там всякакви извинения, айде моля ви се... Не минала Дачия на 4 години...ми, що да не може, причини може да има всякакви, и то много... Ама хората не им се давали парите за черни дни, ми да си ходят пеша, на който му е важно да се вози, ще си намери пари и ще се оправи.
Това, че не се мерело при първоначална регистрация в КАТ...ми, ще си мериш преди да купиш колата. Това, че го водят ГТП е в КАТ-София град. В други подобни само сверяват номерата, и те пращат на преглед в нормален пункт за ГТП в някакъв кратък срок след регистрацията.
...
Много странна логика-" има и други нередности, затова и тези правила не трябва да се спазват". Малко от сорта оправдания, че в Америка бият негрите...
Е, виждате какъв е рев и сополи само едно нещо като се позатегна, а какво остава за повече неща. Та, както винаги, искаме ред и законност, с всички позитиви от тях, но правилата да не важат за нас, и да нямаме негативи от тоя ред. Е, това е когнитивен дисонанс.
Искате плавност, ама сега тука и за други нередности се дава пример - ми добре, сега ревете заради затегнат контрол на газовете, ако почнат да връщат и заради омаслен амортисьор, и въобще заради всяка дребна подробност, тогава сигурно ще сте щастливи?! Ето ви плавност на затягане на контрола, която не оценявате.
Там всякакви извинения, айде моля ви се... Не минала Дачия на 4 години...ми, що да не може, причини може да има всякакви, и то много... Ама хората не им се давали парите за черни дни, ми да си ходят пеша, на който му е важно да се вози, ще си намери пари и ще се оправи.
Това, че не се мерело при първоначална регистрация в КАТ...ми, ще си мериш преди да купиш колата. Това, че го водят ГТП е в КАТ-София град. В други подобни само сверяват номерата, и те пращат на преглед в нормален пункт за ГТП в някакъв кратък срок след регистрацията.
...
Много странна логика-" има и други нередности, затова и тези правила не трябва да се спазват". Малко от сорта оправдания, че в Америка бият негрите...
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Аз лично ще съм щастлив, когато правилата са изпипани и се прилагат за всички, не избирателно. И когато КАТ си оправят грешките, които са създали назад в годините и имат пряко отношение към ГТП. Дадох и примери назад за кои ще се намери начин да не се прилагат. Това не го казвам, за да оправдавам положението, просто така смятам, че е честно.
За ГТП - не е само в София, навсякъде е така. Доскоро лепяха даже и от старите стикери без категориите. Нека връщат за всяка нередност, нали искаме да сме по правилата?
За ГТП - не е само в София, навсякъде е така. Доскоро лепяха даже и от старите стикери без категориите. Нека връщат за всяка нередност, нали искаме да сме по правилата?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Росен2 написа:Дачия 2020 бензин не мина ГТП миналата седмица. За Видин става въпрос.valka написа:Айде стига с тая тъпа Дачия бе. На това недоразумение 2016 година, съдинителя му заминава за 100 000 км. Казанчето за антифриза му се спука на 8 години и 115 000 км, а моето на танка е живо и здраво на 240 000 км и 31 години. Колега с по-нов модел Дачия 2019 му сменяха скоростна кутия на едва 70 000 км.![]()
Може ли подробности за модела/двигателя ?
На сляпо бих заложил на 1.0 Tce с фабричка газ на Дъстър или 0.9 Tce с фабричка газ на Сандеро.
От друга страна, как кола в гаранция(както спомена колегата по-горе) не минава ГТП ?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
cecoa1 написа:fur1ous написа:Дали са им казвали, щото реално един не се е оплакал и не е казал "казаха ми, че следващия път може да не мина преглед". Според мен това изобщо не е било масова практика да им се казва нещо. На повечето места дори се оставя колата и си я взимаш готова.
Дай да помислим реално кои коли не минават. Не минават коли на голям пробег, употребявани, купени у нас в незнайно състояние, карани дълго и в България, най-често и на газ... Може и не всички тези фактори едновременно, но е ясна картинката. Ми ако си взел и имаш вече такъв автомобил, то е нормално да очакваш момента на излизане от строя на катализатора, така както очакваш да смениш съединител, накладки, дискове, амортисьори и т.н. Ясно е, че и катализатора не е вечен. Още по-ясно ти става, като го махнеш въобще, щото не очакваш, че някога ще мерят реално газовете. Ама все пак е ясно също, че и такъв ден някога ще дойде, специално сега си беше предупредено достатъчно отдавна, поне половин година, ако не и повече. Въпреки това, Ганьо си се надява, че и на това ще му намерят цаката(не е невъзможно сигурно), и не прави нищо, освен да реве, да се прави на изненадан и ощетен. Нищо че иначе иска Шенген и Европа, ама...сега баш не ги иска, щото не му изнася, макар дори стандарта, който е достигнал, да е точно заради членството ни в ЕС. То кво да се каже, народа го е казал - "Кьорав, карти не играе" - ми, ясно е, че тия коли все някога и до тоя разход ще опрат, ими го правиш, или сменяваш колата. Да, може да се реве, че държавата не те пази да си купиш стара и калпава кола, после не принуждаваше пунктовете за ГТП да мерят реално и да си вършат работа както трябва през много години... Но, нека бъдем честни, всички знаем, че имаше много пропуски и нередности при ГТП, които не бива да са така. Някои помним и прегледите когато някога бяха само държавни и пред катаджия, и хората си стягаха яко колите за да минат...и то пак с доста притеснения и под въпрос. И ето, сега нещо се е променило в правилна посока, като в цивилизования свят, и е очаквано, че и желано от обществото, ама видиш ли, "що баш сега", "ама много ми е рЕзко", "нямаме пари"... и въобще от десет кладенеца вода се носи, да се каже, че искат, ама...то не можело...а всъщност нямат желание. Къде ги тия клети хорица, които колата им е толкова важна(но няма да мине ГТП), доходите толкова зле, и въобще са толкова лековерни, че живи да ги ожалиш... ?! Не виждам теми за коли до 2-3 хиляди лева, и да минават ГТП...
Виждам само някакви тарикати ли са, на глупави ли се правят, с абсурдни предложения - да се гледало само на око дали дими отзад, и готово... Ма то и камери за скорост нека да няма, и да се мери на око... че и сиренето в магазина да е "на око"... Като искате да няма преглед, сигурно има и такива държави...даже сигурно доста... Ама си мисля, че хич няма да ви хареса там.... затова не тласкайте и нашата държава към такова положение. То не може и последния клошар да се е качил на кола, вързана с канап, тел и шперплат, и да реве, че му се нарушават правата, ако го спрат на ГТП. Същото е и с катализаторите.
Ми с едно нещо не съм съгласен, сега какво е положението, хората на газ масово не могат да минат ГТП и какъв им е варианта, бракуват си колага на ГАЗ и си купиват евтин дизел, които може и да пуши , не е проблем, и проблеми с ГТП нямат. Толкова могат да си позволят, това им позволява държавата, да замърсяват повече, но да минават ГТП.
В много правилна посока бутат хората

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
telefunken написа:Росен2 написа: Дачия 2020 бензин не мина ГТП миналата седмица. За Видин става въпрос.
Дачиите 2020 са гаранционни и нямат проблем с ГТП, освен ако не са катастрофирали.
Внос Швейцария.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:
Ми с едно нещо не съм съгласен, сега какво е положението, хората на газ масово не могат да минат ГТП и какъв им е варианта, бракуват си колага на ГАЗ и си купиват евтин дизел, които може и да пуши , не е проблем, и проблеми с ГТП нямат. Толкова могат да си позволят, това им позволява държавата, да замърсяват повече, но да минават ГТП.
В много правилна посока бутат хората
Не, това не е решение. Изчакай ховата наредба която се гласи в момента щото може лошо да резнат дизелите и дизела ти н да не мине ако нямаш dpf. A повече от половината нямат. Тия които имат зорлем ще го свалят ако не са го свалили щото колата не ще да върви. Защо мислиш че некой германец ти е продал перфектнния си дизел ? Щото дпф егр за смяна, + още некоя дюза, свещи, турбо тръгнало, може и демпфер и цената на последните изброени неща надхвърля два пъти цената на колата. В ФАЩ няма ГТП или поне в повечето щати, не знам що се натегаме тука.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Росен2 написа:В ФАЩ няма ГТП или поне в повечето щати, не знам що се натегаме тука.
Колега, преди да бълваш простотии, поне провери това дето си чел във вестник Уикенд дали е вярно. Да - факт е, че в някой щати правиш каквото си искаш, но да се твърди генерално, че нямат ГТП-та е малоумно.
Щатите където не се изисква с федерален закон да се явява МПС на инспекция са: Аляска, Арканзас, Иова, Мичиган, Минесота, Мисисипи, Монтана, Северна и Южна Дакота, Южна Каролина Флорида, Вашингтон и Уайоминг или иначе казано 13. САЩ са 50 отделни щати. 13/50 е малко над една четвърт. Ама по население всичките тези щати са малко под 64 милиона души на фона на 335. Сиреч малко над 19%
19% от населението не е представителна извадка за цялата популация да се генерализира, че нямат ГТП-та и не мерят.
Пък баш емисии си мерят почти всички други. В много малко щати задължителната инспекция пропуска емисси.
Иначе нацията ни е такава. 3000лв за Iphone 15 Pro Max има, ама за DPF,EGR, Cat - няма, щот мантрата е "аз файда от това не виждам". И пак казвам, едно е да се спрат 20-30% от всички МПС-та, друго е 10 хил коли да изреват, което е под 1% от автомобилния парк на годишна база.
Аргумента, хората са бедни и София не е България е така. Ама също така и тези хора в домакинство от 4 члена е напълно възможно да търкалят 2-3-4 коли. Разходите за тях преспокойно могат да се консолидират в 1-2 изрядни коли от колкото: 1.9TDI за евридейка ма с чипче, че то иначе не върви, някаква малолитражка за жената, сина иска BMW, щерката иска Audi и сие.
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Варианти имат всякакви, може да си оправят и сегашните коли, ако се сетят навреме, докато има части.
Може и други на бензин, газ.. Дизела си остава по-скъп за поддръжка, горивото по-скъпо от газта.
В крайна сметка, дизела не е по-зле за екологията от бензин без катализатор. Освен това, ограниченията в града ще искат дизел поне Евро 4, а там 80% и нагоре са с DPF, което също е потенциален проблем. Така че няма да е само дизел, а ще си има баланс...който всъщност е важен...
...
А се "натегаме" щото искаме ЕС, Шенген и т.н. И да продължим да живеем все по-добре, а не да се върнем към Лада и Москвич, и към клоните на дърветата.
Може и други на бензин, газ.. Дизела си остава по-скъп за поддръжка, горивото по-скъпо от газта.
В крайна сметка, дизела не е по-зле за екологията от бензин без катализатор. Освен това, ограниченията в града ще искат дизел поне Евро 4, а там 80% и нагоре са с DPF, което също е потенциален проблем. Така че няма да е само дизел, а ще си има баланс...който всъщност е важен...
...
А се "натегаме" щото искаме ЕС, Шенген и т.н. И да продължим да живеем все по-добре, а не да се върнем към Лада и Москвич, и към клоните на дърветата.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
cecoa1 написа:.
В крайна сметка, дизела не е по-зле за екологията от бензин без катализатор.
Как катализатора успява да се пребори с азотните окиси от дизеловия двигател? Вътре някакъв пъргав мармот ги опакова в станиол или нещо друго се случва

Някой вълнува ли се какво излиза от ауспуха по време на регенерация на ДПФа

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 92 госта