Избор на надежден джип
Re: Избор на надежден джип
Личният ми служебен автомобил е Дъстър. Имам над 40х. с него, ходил съм с хего до Австрия по балканите. Нещата с комфорта въобще не са толкова зле както се споменава да не говоря че написаното хич не е вярно. Но след последния пост на автора разбирам, че не знае какво иска или иска хем да пръдене хем да стисне. Въпроса опира до това да си даде точна представа за реалностите и компромистите които може да направи за се случат нещата по най-добрият начин за него.
Re: Избор на надежден джип
Аз това си мисля също. Окей хубаво .... спираме се на бялата лястовица на хартия. Примерно Паджеро 4 (пример е това, не се заяждайте), ама реално на българския пазар този автомобил го няма в състоянието което ти искаш и тук се почва, да налееш още примерно 5000-8000лв, че да стане нормално сигурно МПС. И след това пак в темата, ми то тая кола не мога да я намеря, дайте съвет какво да правя и пак почваме от начало.
Не знам карал/возил ли си се в голям джип, но са доста компромисни вариянти. TLK за мен е голям компромис примерно (а е един от много добрите избори). Шумни са, не са особенно комфортни, търкат се бързо на асфалт, гумите само са си голям проблем (комфорт, шум, разходи) и ако спукаш една гума, не е най-разумното нещо да смениш само 1. Също така, хем искаш дизел, хем питаш за кормене и т.н. Преглед ще минеш, ама дефакто какъв е проблема, ако DPF-a е изправен да си седи на колата.
Бюджета го даваш в граници между 10 хилди и 30 хиляди, което е добре, ама трябва да си наясно, че годишните разходи по колата, ще са ти в пъти спрямо аудито.
Затова ти се повтаря Дъстър, защото можеш да се намокриш и да разбереш къде са границите и какво ти е окей и какво не (шофиране, поддръжка, възможности за офроуд, комфорт и т.н.). Пък аргумента, че не искаш да продаваш кола не го разбирам. За една година примерно няма да имаш съществена обезценка, но ще можеш да провериш дали е за теб и дали ти е по джоба. За различните хора представата за офроуд е различна.
Повечето МПС-та могат да стигнат на доста места просто с клиренс и умисъл без да имат нужда от 4х4.
Ти така и не даде пример какво разбираш под офроуд, колко км на година мислиш да правиш и проблем ли е последващото обслужване/поддържане.
В твоя случай, аз бих спрял да гледам джипове и просто бих потърсил приятел или познат да даде негова джипка за 2 дена без значение, че не отговаря по твоите критерии и на база на това да стартирам пак с избора си, като ревизирам някой неща.
Едно е клубната поляна на Узана, друго е до Карадере, трето е качването до хижа Рилски езера и/или Орлово око и съвсем различно е просто да влезеш в гората където няма път.
Ако офроуда наистина се окаже просто полянки - гледай си шосейка да ти е максимално удобна, пък като слизаш за риба ще караш по-внимателно и всичко ще е наред.
Коментара не е хейт - масово всички се опитваме да ти помогнем, просто обратната връзка леко се къса и се говорят някак си противоречиви неща.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=cgn2AG3WY-8 Това видео, не че е супер показателно (все пак е на конкурент на Top Gear и си е аха почти реклама на пандата )- но показва, че не е необходимо непременно да имаш голям тежък джип, за да стигаш до места - където шосейна кола не може.
Не знам карал/возил ли си се в голям джип, но са доста компромисни вариянти. TLK за мен е голям компромис примерно (а е един от много добрите избори). Шумни са, не са особенно комфортни, търкат се бързо на асфалт, гумите само са си голям проблем (комфорт, шум, разходи) и ако спукаш една гума, не е най-разумното нещо да смениш само 1. Също така, хем искаш дизел, хем питаш за кормене и т.н. Преглед ще минеш, ама дефакто какъв е проблема, ако DPF-a е изправен да си седи на колата.
Бюджета го даваш в граници между 10 хилди и 30 хиляди, което е добре, ама трябва да си наясно, че годишните разходи по колата, ще са ти в пъти спрямо аудито.
Затова ти се повтаря Дъстър, защото можеш да се намокриш и да разбереш къде са границите и какво ти е окей и какво не (шофиране, поддръжка, възможности за офроуд, комфорт и т.н.). Пък аргумента, че не искаш да продаваш кола не го разбирам. За една година примерно няма да имаш съществена обезценка, но ще можеш да провериш дали е за теб и дали ти е по джоба. За различните хора представата за офроуд е различна.
Повечето МПС-та могат да стигнат на доста места просто с клиренс и умисъл без да имат нужда от 4х4.
Ти така и не даде пример какво разбираш под офроуд, колко км на година мислиш да правиш и проблем ли е последващото обслужване/поддържане.
В твоя случай, аз бих спрял да гледам джипове и просто бих потърсил приятел или познат да даде негова джипка за 2 дена без значение, че не отговаря по твоите критерии и на база на това да стартирам пак с избора си, като ревизирам някой неща.
Едно е клубната поляна на Узана, друго е до Карадере, трето е качването до хижа Рилски езера и/или Орлово око и съвсем различно е просто да влезеш в гората където няма път.
Ако офроуда наистина се окаже просто полянки - гледай си шосейка да ти е максимално удобна, пък като слизаш за риба ще караш по-внимателно и всичко ще е наред.
Коментара не е хейт - масово всички се опитваме да ти помогнем, просто обратната връзка леко се къса и се говорят някак си противоречиви неща.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=cgn2AG3WY-8 Това видео, не че е супер показателно (все пак е на конкурент на Top Gear и си е аха почти реклама на пандата )- но показва, че не е необходимо непременно да имаш голям тежък джип, за да стигаш до места - където шосейна кола не може.
Последна промяна от thanis на Нед 04 авг 2024 10:51, променено общо 2 пъти.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
TLK за мен е голям компромис примерно (а е един от много добрите избори). Шумни са, не са особенно комфортни
Хубаво е да уточняваш за коя ТЛК говориш.
ТЛК 120 е един от най-комфортните и удобни жипове, споменати в темата.
Там проблемите са - скъп, тежък, труден за намиране - читав. За 1ви джип, не е подходящ, според мен, ако ще се ползва за офроуд. Изисква се много допълнително оборудване и модификации, ако ще се гази някъде. Особено за соло играч.
Дъстъра има близо 500л багажник. С кутия спокойно ще има място за багал, колкото ТЛК120.
Принципно голям багажник е в противовес с офроуд амбициите. Затова и масовите проходими ТЛК 120 са късите бази. Дългата става за адвенчър автомобил.
Ако адвенчър жипка е водещото, могат да се гледат и Дискавъри. Но пак същите неща важат, както за ТЛК120.
Предлагаме Дъстър, защото максимално покрива изискванията в 1вия пост. Не защото сме дилъри.
Евтин, харчи малко (Владо с право отбеляза разликата в разхода на гориво), достатъчно и повече от средното проходим, лесно се прежалва и на ниска цена, със сигурност по-комфортен от доста от споменатите жипки.
Донякъде съпоставим с Рав4 2ро и 3то поколение, дълга база, но според мен даже превъзхожда във възможностите си.
И пак ще кажа, за мен тежък и голям джип не е добро начало. Трябва доста вложения и разходи за нещо, което може да може повече, но не и както ще се купи.
П.с. Авторът да не се сърди на предложенията и съветите, които не му харесват. Това е форум и по тази причина пишат хора с опит и знания, които други нямат. А самата тема ще е за кратко на автора, а след това остава за всички с подобни мераци и интереси. Тоест трябва да е полезна.
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на надежден джип
Тоя как е - https://www.mobile.bg/obiava-2170947555 ... d-facelift
И да сдаде нещо, до около 30 хиляди сигурно ще се оправи. Кеф, цена няма.
И да сдаде нещо, до около 30 хиляди сигурно ще се оправи. Кеф, цена няма.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
Средния разход според спиртмонитър е около 13/100.
25000км са към 9000лв за гориво.
Смяна масло - 11.4литра. Кажи го 300-400лв с филтри и сам да си го смени = 750-1000лв за 25000км.
Маслото е около 10% от стойността на горивото.
Гуми - 275/65 17. Около 300лв на гума. Това зимата е задължително със зимни = 2 комплекта или около 2600лв.
Само показеам, защо хора, които стартират с такава машина, уж да пътуват, накрая продават след доста похарчени пари. Просто разбират, че не могат да си позволят цената, оказва им се непригодно, страшно за офроуд и те така.
Edit: за протокола - дизеловия дъстер средно по същия източник около 6л/100км. = под 4000лв за 25к км.
Разлика 5000лв от гориво 1вата година. За 5к лв ще може да се вземе багажна кутия, лебедка/и, крикове, въжета, подложки, закрепващи системи за офроуд оборудването и т.н.
И си залагам дпф-а, че ще стигне по-далеч и ще пътува повече.
25000км са към 9000лв за гориво.
Смяна масло - 11.4литра. Кажи го 300-400лв с филтри и сам да си го смени = 750-1000лв за 25000км.
Маслото е около 10% от стойността на горивото.
Гуми - 275/65 17. Около 300лв на гума. Това зимата е задължително със зимни = 2 комплекта или около 2600лв.
Само показеам, защо хора, които стартират с такава машина, уж да пътуват, накрая продават след доста похарчени пари. Просто разбират, че не могат да си позволят цената, оказва им се непригодно, страшно за офроуд и те така.
Edit: за протокола - дизеловия дъстер средно по същия източник около 6л/100км. = под 4000лв за 25к км.
Разлика 5000лв от гориво 1вата година. За 5к лв ще може да се вземе багажна кутия, лебедка/и, крикове, въжета, подложки, закрепващи системи за офроуд оборудването и т.н.
И си залагам дпф-а, че ще стигне по-далеч и ще пътува повече.
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на надежден джип
Аз казах, кеф, цена няма!
Хидравлично окачване, Дъстъра няма да вози така. Автомат, пространство, комфорт, качествени материали. Един от офроад форума обикаля цяла Южна Америка с такава. Освен друго, ако колата се пази що-годе, цената и най-малкото ще остава същата, а може и да се покачва. За всеки влак си има пътници, при добри доходи ще си карам старото качествено желязо с кеф. Дъстъра за няколко години ще се обезцени, Тойотата ще си вдигне цената, та до някъде ще се компенсира разликата от цена на гориво и обслужване.
Хидравлично окачване, Дъстъра няма да вози така. Автомат, пространство, комфорт, качествени материали. Един от офроад форума обикаля цяла Южна Америка с такава. Освен друго, ако колата се пази що-годе, цената и най-малкото ще остава същата, а може и да се покачва. За всеки влак си има пътници, при добри доходи ще си карам старото качествено желязо с кеф. Дъстъра за няколко години ще се обезцени, Тойотата ще си вдигне цената, та до някъде ще се компенсира разликата от цена на гориво и обслужване.
- tdi fen
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
колегите са прави че машина над 2 тона с минимум трилитров двигател и евтина поддръжка са взаимо изключващи се неща тук ключово е да му върши работа и да има голям багажник аз бих препоръчал
Мерцедес GL350 фейса 265кс подобни в немското мобиле до 200к км започват от 20 к евро или Ауди Q7 отново фейса 239кс трилитров дизел там цената е по-ниска около 15 к
разбира се ,че няма да е евтина поддръжката ,а колко ще надежден зависи от късмета не препоръчвам да е на повече от 200 к км
п.п не зная дали си се интересувал но цените за труд и части по тези джипове примерно смяна на ангренажното задвижване с оригинални части често надхвърля 5к лв
Мерцедес GL350 фейса 265кс подобни в немското мобиле до 200к км започват от 20 к евро или Ауди Q7 отново фейса 239кс трилитров дизел там цената е по-ниска около 15 к
разбира се ,че няма да е евтина поддръжката ,а колко ще надежден зависи от късмета не препоръчвам да е на повече от 200 к км
п.п не зная дали си се интересувал но цените за труд и части по тези джипове примерно смяна на ангренажното задвижване с оригинални части често надхвърля 5к лв
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на надежден джип
cecoa1 написа: Дъстъра за няколко години ще се обезцени, Тойотата ще си вдигне цената, та до някъде ще се компенсира разликата от цена на гориво и обслужване.
Има нещо такова, че някои джипове си вдигат цените.
Моя ТЛК 120 преди 7-8г го купих за 18к. След 2-3г го продадох за 24к. Сега са по 30к.
Има го, но не ми се струва, че можеш да разчиташ на толкова тънка сметка. А и рисковете не са малко. Примерно една добре прикрита ръжда. Макар да се водят, че не гният вече са си бая старички.
А и ако говорим за 'кеф цена няма' и в този клас - бих посъветвал да се погледне FJ-я. Конкретно на автора няма да му пасне, че е бензин, но все пак да кажа, че е един от най-добрите двигатели - прост и с голям ресурс. Носи на газ и харчи малко над дизеляците. Жипката е доста по-пригодна в стоков вид. За възможностите си е направо лукс комфортна на пътя, сравнено с Вранглерите. Но не на всеки пасва визията и факта, че постоянно 4х4 (торсен) е само на ръчни скорости и се намира трудно. Все още се намират читави, естествено на висока цена. Може да се очаква, че ще държи стойност.
Лично за мен, а и не само, това е ултимативната адвенчър машина, с всичко балансирано много добре за пътя и извън него.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на надежден джип
вдъхновен от тази тема, вчера се качих да покарам един ленд крузър 120 2021 година бензинов v8.
изводът ми е че аз нищо не разбирам от коли. не мога да си обясня как тази кола струва тези пари и кой би ги прежалил за този параход.
вози меко и приятно, клати се като кораб, не върви, ама тотално не върви, бясна японска пласмасария вътре, която поскърцва издайнически.
с една дума - тойота. карайте си ги със здраве
изводът ми е че аз нищо не разбирам от коли. не мога да си обясня как тази кола струва тези пари и кой би ги прежалил за този параход.
вози меко и приятно, клати се като кораб, не върви, ама тотално не върви, бясна японска пласмасария вътре, която поскърцва издайнически.
с една дума - тойота. карайте си ги със здраве
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Избор на надежден джип
Нещо...такъв баш Лендкрюйзър мисля, че няма.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на надежден джип
извинявам се, не бил 120, а 200. не ги разбирам
те такъв
https://www.mobile.bg/obiava-21652875603834677-toyota-land-cruiser-lc200-v8-executive-lounge-garantsiya
те такъв
https://www.mobile.bg/obiava-21652875603834677-toyota-land-cruiser-lc200-v8-executive-lounge-garantsiya
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на надежден джип
250 хиляди




-
- VW експерт
- Мнения: 13355
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на надежден джип
Е те толкова.
Re: Избор на надежден джип
Японците като цяло поне според мен са много слаби в интериора. Досега не съм виждал японска кола, която да ми хареса вътре. Тази също е доволно грозна. Цената е без коментар, дори и най-здравият джип на света да е. Явно обаче хората ги купуват, в което няма лошо.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на надежден джип
Цената като за голям джип е нормална. Разните таурези и кайени не са много по-евтини.
Странни са ми хората, които решават, че този параход им върши по-добра работа от някоя ку седмица или рейндж.
Защо са ти блокажи на 3тонен гардероб за 100к евро, едва ли ще го пускаш в гората?
В тая категория на неразбираемите за мен коли е и Г-класата.
Всъщност авторът на темата май търси нещо точно такова. Голямо, тежко, със сериозни железа и да го кара по асфалт, но да може евентуално, веднъж на 2 години, да се зарови в някоя недълбока кал.
Само цената му не е 20к
Странни са ми хората, които решават, че този параход им върши по-добра работа от някоя ку седмица или рейндж.
Защо са ти блокажи на 3тонен гардероб за 100к евро, едва ли ще го пускаш в гората?
В тая категория на неразбираемите за мен коли е и Г-класата.
Всъщност авторът на темата май търси нещо точно такова. Голямо, тежко, със сериозни железа и да го кара по асфалт, но да може евентуално, веднъж на 2 години, да се зарови в някоя недълбока кал.
Само цената му не е 20к
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта