Ако причиня ПТП и застрахователя ми пусне регресен иск към мен, защото нямам ГТП - тогава какво ме топли, че важи ГО-то, като аз обирам пешкира. Така или иначе ГО никога не покрива виновно причинени щети на МПС-то ти, а покрива другия участник.
С голф 4-ка се нацепвам отзад на Passat B8, ама така хубавичко, че да му смачка багажник и да блокира и стопове да заминат. ГО-то ми ще изплати на другия участник, ама после като се обърне и ми каже - Ми .... трябва да ни върнеш 10 хиляди лева - Файда
Годишен технически преглед - защо съществува?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не го обираш ти, защото между теб и застрахователя по отношение на ГО съществува Гаранционен фонд, който обезпечава щетите в тоя момент, не идват от застрахователя и затова той няма как да предяви регрес към теб. Там е основната разлика.
При каското е друго, там застрахователя е пряко засегнат.
При каското е друго, там застрахователя е пряко засегнат.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 14 ное 2023 17:18
- Автомобил: Passat Variant B8 SCRBMT 2018
- Двигател: DFGA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Здравейте и от мен!
Странна работа сме това, българите. Когато гледаме автомобилите за продажба от Германия, Нидерландия, Швеция, Швейцария, Норвегия, Белгия и т.н страни, в които критериите и условията за преминаване на ГТП са изключително високи и безапелационни, много се радваме да видим документа, удостоверяващ техническата изправност на превозното средство и съответствието на измерваните показатели на заложените в нормативната уредба. Купуваме въпросния автомобил, гордо тръбим, че дори и по техните стандарти е наред, регистрираме си го тук и се започва едно затапване, премахване, преинсталиране, турбиниране, резониране и куп други действия, извършвани при знайни и незнайни герои на пазара на тунинга и неговите псевдоотрочета. Сега, когато бледоликите европейци започнаха да ни натискат и ние да започнем да спазваме общоевропейските норми за преминаване на ГТП се оказа, че и двата крака - администрация и собственици на автомобили, започнаха да куцат. Първите, защото до сега са лъгали, че отговаряме на европейските норми в тази област, вторите, защото се чудят, как префасинораните им машини да заобиколят въпросните норми. Да, горивата ни също оказват влияние, но как искате един автомобил с префасонирани двигател, ходова част и изпускателна система, без никаква техническа документация за извършените манипулации и заверка за съответствие с някакви технически критерии, без отразяване на тези неща в талона му, да премине ГТП? Та, в Германия и Нидерландия дори клиренса не можеш да свалиш под минимума, заложен в техническите данни, да не говорим за нивата на шум.
В Германия, на А3, преди година и половина видях Опел Кадет 1,3, който на възраст беше категорично над 35 години. Пердашеше си спокойно с около 100-110км/ч и двойката в него в никакъв случай не се оглеждаха като гърмяни зайци за магистрална полиция или друг контролен орган. Това чудо, не съм сигурен, дали и от завода е излязло с катализатор, но беше на пътя, т.е минало ГТП по техните стандарти. Значи - може.
Та, "кучето, за което мислехме, че е дълбоко заровено" май се оказва, че е било само покрито с шума и тепърва ще смърди все по-силно. Т.е все повече автомобили ще се наложи да останат паркирани за дълго време.
И тук не става дума, дали ми харесва или не, с какви двигатели са въпросните возила и на каква възраст. Става дума за правила и критерии, които сме /мразя я тази дума/ ДЛЪЖНИ да спазваме и покриваме.
Странна работа сме това, българите. Когато гледаме автомобилите за продажба от Германия, Нидерландия, Швеция, Швейцария, Норвегия, Белгия и т.н страни, в които критериите и условията за преминаване на ГТП са изключително високи и безапелационни, много се радваме да видим документа, удостоверяващ техническата изправност на превозното средство и съответствието на измерваните показатели на заложените в нормативната уредба. Купуваме въпросния автомобил, гордо тръбим, че дори и по техните стандарти е наред, регистрираме си го тук и се започва едно затапване, премахване, преинсталиране, турбиниране, резониране и куп други действия, извършвани при знайни и незнайни герои на пазара на тунинга и неговите псевдоотрочета. Сега, когато бледоликите европейци започнаха да ни натискат и ние да започнем да спазваме общоевропейските норми за преминаване на ГТП се оказа, че и двата крака - администрация и собственици на автомобили, започнаха да куцат. Първите, защото до сега са лъгали, че отговаряме на европейските норми в тази област, вторите, защото се чудят, как префасинораните им машини да заобиколят въпросните норми. Да, горивата ни също оказват влияние, но как искате един автомобил с префасонирани двигател, ходова част и изпускателна система, без никаква техническа документация за извършените манипулации и заверка за съответствие с някакви технически критерии, без отразяване на тези неща в талона му, да премине ГТП? Та, в Германия и Нидерландия дори клиренса не можеш да свалиш под минимума, заложен в техническите данни, да не говорим за нивата на шум.
В Германия, на А3, преди година и половина видях Опел Кадет 1,3, който на възраст беше категорично над 35 години. Пердашеше си спокойно с около 100-110км/ч и двойката в него в никакъв случай не се оглеждаха като гърмяни зайци за магистрална полиция или друг контролен орган. Това чудо, не съм сигурен, дали и от завода е излязло с катализатор, но беше на пътя, т.е минало ГТП по техните стандарти. Значи - може.
Та, "кучето, за което мислехме, че е дълбоко заровено" май се оказва, че е било само покрито с шума и тепърва ще смърди все по-силно. Т.е все повече автомобили ще се наложи да останат паркирани за дълго време.
И тук не става дума, дали ми харесва или не, с какви двигатели са въпросните возила и на каква възраст. Става дума за правила и критерии, които сме /мразя я тази дума/ ДЛЪЖНИ да спазваме и покриваме.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Росен2 написа:fur1ous написа:
Ми с едно нещо не съм съгласен, сега какво е положението, хората на газ масово не могат да минат ГТП и какъв им е варианта, бракуват си колага на ГАЗ и си купиват евтин дизел, които може и да пуши , не е проблем, и проблеми с ГТП нямат. Толкова могат да си позволят, това им позволява държавата, да замърсяват повече, но да минават ГТП.
В много правилна посока бутат хората
Не, това не е решение. Изчакай ховата наредба която се гласи в момента щото може лошо да резнат дизелите и дизела ти н да не мине ако нямаш dpf. A повече от половината нямат. Тия които имат зорлем ще го свалят ако не са го свалили щото колата не ще да върви. Защо мислиш че некой германец ти е продал перфектнния си дизел ? Щото дпф егр за смяна, + още некоя дюза, свещи, турбо тръгнало, може и демпфер и цената на последните изброени неща надхвърля два пъти цената на колата. В ФАЩ няма ГТП или поне в повечето щати, не знам що се натегаме тука.
Силно се надявам да почнат да спират и дизели без DPF, защото ако остане в тоя си вид наредбата и спират само бензинови коли, то те не правят по-добре,а дори по зле за хората в големите градове! Ще настане още по голяма смрад!
- gizito
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
- Автомобил: Passat b3+ 320i e46
- Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
- Местоположение: Варна
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Да повдигна темата пак. Защо колите на ГАЗ ги мерят на бензин? И ся някой ше каже палиш на бенц, ам ако ти свърши газта. Без глупости моля! Няма такъв идиот който да е на ГАЗ. и да кара на бензин. Зареждаш веднага и пак си на газчица, на ефтинкото и екологичното. Та, трябва да променят и този 'Ламбда' коефициент и аз имам дупчица на гърнето и живо здраво до Март имам време, ама да видим ко ше става. Иначе и аз ще взема една печка и ше си чадя по улиците. Никой не го еХе за екологията. Може би няколко индивида които харесват Олимпийските игри тази година
Последна промяна от gizito на Пон 05 авг 2024 16:50, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
thanis написа:Ако причиня ПТП и застрахователя ми пусне регресен иск към мен, защото нямам ГТП - тогава какво ме топли, че важи ГО-то, като аз обирам пешкира. Така или иначе ГО никога не покрива виновно причинени щети на МПС-то ти, а покрива другия участник.
С голф 4-ка се нацепвам отзад на Passat B8, ама така хубавичко, че да му смачка багажник и да блокира и стопове да заминат. ГО-то ми ще изплати на другия участник, ама после като се обърне и ми каже - Ми .... трябва да ни върнеш 10 хиляди лева - Файда
Има файда, щото в съда като те натиска застрахователя, вадиш протокола от прегледа, и там пише, че не си минал за газове, а спирачките ти са напълно наред.


- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20315
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Това по наредба не е така. Мери се на газ или на метан, ако колата е оборудвана с такава система.gizito написа:Да повдигна темата пак. Защо колите на ГАЗ ги мерят на бензин?
Чл. 37а. ...
(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ,
за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1 проверките се
извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.
Мисля, че са доста индивидите, пишещи в тази тема, които всъщност наистина искат да се затегне контрола и по улиците да се движат само изправни коли.Иначе и аз ще взема една печка и ше си чадя по улиците. Никой не го еХе за екологията. Може би няколко индивида които харесват Олимпийските игри тази година
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Да, ама май не е точно така. На газ мерят за определяне в коя Еко група да е МПС. Иначе за изправност мерят на двете. Поне така чух. Било описано също в някакво приложение.
- gizito
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
- Автомобил: Passat b3+ 320i e46
- Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
- Местоположение: Варна
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Vlad777 написа:Това по наредба не е така. Мери се на газ или на метан, ако колата е оборудвана с такава система.gizito написа:Да повдигна темата пак. Защо колите на ГАЗ ги мерят на бензин?Чл. 37а. ...
(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ,
за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1 проверките се
извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ.
Чета сега пак измислената наредба
(Нов – ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни
средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи във връзка със степента
на отрицателното им въздействие върху околната среда и качеството на атмосферния въздух,
в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на първата им регистрация, ако
няма екологична категория (EURO), и съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите
газове на МПС с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес или стойността
на коефициента на поглъщане на светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване
чрез сгъстяване на работната смес, установени чрез измерване по чл. 31, ал. 8 в контролнотехнически пункт, както следва:
1. (изм. – ДВ, бр. 88 от 2023 г., в сила от 20.10.2023 г.) за МПС с двигатели с принудително
възпламеняване на работната смес:
Мисля, че ни липсва обратна връска от повечко хора ходили на преглед и върнати. Какви показатели, ГАЗ ли Бензин ли? На ГАЗ какво ЕКО ти дават и прочие.
Но пак по "члена", ЕКО групата ти се определя по EURO група, а ако няма EURO тогава гледат годините. "в зависимост от екологичната им категория ИЛИ датата на ПЪРВАТА им регистрация, ако
НЯМА екологична категория".
Пак на примера с 2005. Колата може да има EURO-4 и трябва да покрие ЕКО-3 0.3/0.2% СО. Ако няма EURO трябва да покрия ЕКО-2 0.5/0.3%
Та, ако колата е 2005 и по документи трябва да е EURO-4, но не е вписано в талона, за ЕКО-3 или 2 те мерят. Или те пращат да сменяш талоните и си за ЕКО-3.
Ипак за газта. Ако колата е 1995г. с АГУ, и покрие ЕКО-4 нормите, ще и сложат ли ЕКо-4(надали дай по година). Ако не си ме разбрал говоря само за изправни автоомбили.(Забележка, дъпизата на гърнето си е нужна, удължава му живото и не влияе на игорелите газове, само на ЛАМБДА коефициента)
Та са все тънки моменти които хич, ама Хич не са взети в предвит. Може и да са не знам( ма надали).
И пак ще кажа, малко е информацията от минали хора с проблеми и кое как що. Гледах и по другите форуми, ама навсекаде само се плючнат , както ние тука, кое-как-що-защо.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Предвид, че ИААА няма как да разберат на кво се мери, мерят всичко и на което мине, ако мине.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Преди малко в новините съобщиха че отстъпване от правилата няма да има. Само срокът щял да се удължи. Да питам тогава съфорумниците - как и защо ще минават преглед дизели с премахнат dpf ? Kак ще си купиш кола от автокъща на сляпо ? Даваш 10 000 лева, и се оказва след година че и тя е негодна. Защо още при регистрацията в КАТ не се съблюдават правилата и се следят показанията на каталитичния и ламбда контрол. Дори и тези на на дюзи, сензори и т.н. Нали замърсяването е една от основните заплахи, защо тогава именно държавата най лицемерно го игнорира при първоначалните регистрации ? Да не говорим че по този начин пряко накърнява интерсите на купувачите подлагайки ги на риск ? В Автокъщата нямаш право дори на тестдрайв, да не говорим за останалите глезотии ? И как ще разбереш дали dpf а ти е заминал, дали е за регенерация или е мъртвец, или просто неправилно зацепване на ремъка му обърква работата ? Тука сте все грамотни хора и отлично знаете какво следва при проблем с вихрови клапи, dpf и egr и т.н . За какви пари говорим, и най вече - че в много от случайте няма кой да ти свърши читаво работата нито софтуерно нито хардуерно. И излиза че си дал камара пари за да влезеш в зловещ сценарий който не само тотално ще те окъси финансово, но и стреса породен от проблемите ще ти скъси значително жалкия животец. Да не се лъжеме - перфектен дизел в Автокъща няма да намерите. Няма човек вече и в Западна Европа който да си остави надеждна и перспективна кола. Всичко е скрита лимонка. След като държавата иска от мен, защо и аз да не искам от държавата да ме защити ? Да се сключват сделки само с автомобили преминали успешно в КАТ горните тестове. Ако не успеят, нека търговеца в рамките на месец ги отстранява той, а не аз.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10093
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В Германия, когато купиш кола минала ТЮФ преди 2 месеца, кой ти гарантира, че за това време собственикът не е махнал всичко?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не е правилна аналогията, тук нямаме ГТП за кола без регистрация в продажба от автокъща.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
thanis написа:Ако причиня ПТП и застрахователя ми пусне регресен иск към мен, защото нямам ГТП - тогава какво ме топли, че важи ГО-то, като аз обирам пешкира.
Не съм адвокат за да дам категорично мнение, но не мисля, че току така се пуска регресивен риск на принципа "Ха, ама ти си нямал ГТП." Ще има дело и трябва да докажат, че си имал техническа неизправност, която е причина за ПТП и на ГТП биха я забелязали и е нямало да има ПТП. В много случаи причините за ПТП са от друг характер и нямат отношение към техническото състояние на МПС. Примерно минаваш на червен светофар или отнемаш предимство - ще вземат да доказват, че си искал да спреш, но не са работели спирачките и затова се е случило ли?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Право на регрес от КОДЕКС ЗА ЗАСТРАХОВАНЕТО
Чл. 500. (1) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2018 г., в сила от 07.12.2018 г.) Освен в случаите по чл. 433, т. 1 застрахователят има право да получи от виновния водач платеното от застрахователя обезщетение заедно с платените лихви и разноски, когато виновният водач:
1. при настъпването на пътнотранспортното произшествие е извършил нарушение по Закона за движението по пътищата, като е управлявал моторното превозно средство под въздействие на алкохол с концентрация на алкохола в кръвта над допустимата по закон норма или под въздействието на наркотици или други упойващи вещества или е отказал да се подложи, или виновно се е отклонил от проверка за алкохол, наркотици или други упойващи вещества;
2. не е спрял и не е взел мерки за отстраняване на възникнала по време на движение повреда или неизправност в моторното превозно средство, която застрашава безопасността на движението, и пътнотранспортното произшествие е възникнало в резултат на това;
3. е напуснал мястото на настъпването на пътнотранспортното произшествие преди идването на органите за контрол на движение по пътищата, когато посещаването на местопроизшествието от тях е задължително по закон, освен в случаите, когато е наложително да му бъде оказана медицинска помощ или по друга неотложна причина; в този случай тежестта на доказване носи виновният водач;
4. умишлено е предизвикал пътнотранспортното произшествие;
5. е предизвикал пътнотранспортното произшествие по време на извършване на умишлено престъпление съгласно Наказателния кодекс, включително, когато се е опитвал да избяга от задържане.
(2) Застрахователят има право да получи платеното обезщетение заедно с платените лихви и разноски от лицето, управлявало моторното превозно средство, когато не притежава правоспособност за управление на съответната категория моторно превозно средство, или на което временно е отнето свидетелството за управление на моторното превозно средство. Изречение първо не се прилага, когато превозното средство е учебно и е управлявано от кандидат за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство по време на обучението му по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 3 от Закона за движението по пътищата и при провеждането на изпита за придобиване на правоспособността по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 4 от Закона за движението по пътищата.
Общо взето колегите са прави, не би следвало липсата на лепенка да те лиши от право на покритие
Чл. 500. (1) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2018 г., в сила от 07.12.2018 г.) Освен в случаите по чл. 433, т. 1 застрахователят има право да получи от виновния водач платеното от застрахователя обезщетение заедно с платените лихви и разноски, когато виновният водач:
1. при настъпването на пътнотранспортното произшествие е извършил нарушение по Закона за движението по пътищата, като е управлявал моторното превозно средство под въздействие на алкохол с концентрация на алкохола в кръвта над допустимата по закон норма или под въздействието на наркотици или други упойващи вещества или е отказал да се подложи, или виновно се е отклонил от проверка за алкохол, наркотици или други упойващи вещества;
2. не е спрял и не е взел мерки за отстраняване на възникнала по време на движение повреда или неизправност в моторното превозно средство, която застрашава безопасността на движението, и пътнотранспортното произшествие е възникнало в резултат на това;
3. е напуснал мястото на настъпването на пътнотранспортното произшествие преди идването на органите за контрол на движение по пътищата, когато посещаването на местопроизшествието от тях е задължително по закон, освен в случаите, когато е наложително да му бъде оказана медицинска помощ или по друга неотложна причина; в този случай тежестта на доказване носи виновният водач;
4. умишлено е предизвикал пътнотранспортното произшествие;
5. е предизвикал пътнотранспортното произшествие по време на извършване на умишлено престъпление съгласно Наказателния кодекс, включително, когато се е опитвал да избяга от задържане.
(2) Застрахователят има право да получи платеното обезщетение заедно с платените лихви и разноски от лицето, управлявало моторното превозно средство, когато не притежава правоспособност за управление на съответната категория моторно превозно средство, или на което временно е отнето свидетелството за управление на моторното превозно средство. Изречение първо не се прилага, когато превозното средство е учебно и е управлявано от кандидат за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство по време на обучението му по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 3 от Закона за движението по пътищата и при провеждането на изпита за придобиване на правоспособността по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 4 от Закона за движението по пътищата.
Общо взето колегите са прави, не би следвало липсата на лепенка да те лиши от право на покритие
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта