Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 19:39


group® написа:В Германия, когато купиш кола минала ТЮФ преди 2 месеца, кой ти гарантира, че за това време собственикът не е махнал всичко?

Нищо общо с въпроса който зададох - защо при регистрацията на нов внос в КАТ не мерят вредните емисии ? Значи държавата може да допусне всякакви избушени барутняци, а обикновения човек трябва да влиза в норми ?




Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 05 авг 2024 20:03


Росен2 написа:
group® написа:В Германия, когато купиш кола минала ТЮФ преди 2 месеца, кой ти гарантира, че за това време собственикът не е махнал всичко?

Нищо общо с въпроса който зададох - защо при регистрацията на нов внос в КАТ не мерят вредните емисии ? Значи държавата може да допусне всякакви избушени барутняци, а обикновения човек трябва да влиза в норми ?


Къв ти нов внос?, нали като смениш собственоста на колата в друга област пак минаш КАТ канал.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 20:24


gizito написа:
Росен2 написа:
group® написа:В Германия, когато купиш кола минала ТЮФ преди 2 месеца, кой ти гарантира, че за това време собственикът не е махнал всичко?

Нищо общо с въпроса който зададох - защо при регистрацията на нов внос в КАТ не мерят вредните емисии ? Значи държавата може да допусне всякакви избушени барутняци, а обикновения човек трябва да влиза в норми ?


Къв ти нов внос?, нали като смениш собственоста на колата в друга област пак минаш КАТ канал.

Примера ти няма нищо общо. Когато автотърговец внесе за продажба автомобил от чужбина, преди да тръгне да пътува по пътищата на страната с новия си собственик автомобила се регистрира в КАТ. КАТ де факто играе ролята ( провизорно) на митница. Е как така на митницата могат да спират животни, храни и други нещица застрашаващи нашето здраве, а да не искат да спрат нещо което ще трови атмосверата ? Губи ми се логиката.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пон 05 авг 2024 20:37


Принципно в КАТ би следвало да мерят, но както съм писал, там е една пародия, където ги интересува само да си кютат, да има хора на гишетата и да капе по някой лев от тия, които не искат да чакат или са "леко нередовни".

Но дори да започнат да мерят, пак няма да се реши проблема с автокъщите и новия внос, защото за да минеш в КАТ трябва вече да си купил колата и да е твоя. И тогава какво става? Плащаш колата, става твоя, отиваш в КАТ, не минаваш и? Търговецът няма задължение да ти върне парите, освен ако това не е записано изрично в договора. Можеш да го съдиш, но това е автомобил втора употреба и гаранция няма. Т.е. длъжен си да си я оправиш за своя сметка.

Ако гледаме Германия, там търговецът носи някаква отговорност и при коли втора употреба, но тук не е така. Освен това колата може да ти я продаде и частно лице, което пък съвсем не носи отговорност. Дето се казва - очи гледали, очи плакали.


thanis
Мнения: 1884
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Пон 05 авг 2024 20:43


Бъркаш няколко неща.
1. КАТ НЕ изпълняват функция за преглед за техническа годност, там по-скоро се гледа номер двигател, номер шаси и дали това по документи отговаря на истината.
2. Автотърговците НЕ продават МПС-та с регистрация в общия случай, че да бъдат издирвани за проблеми с EGR,DPF и т.н. В договора си пише: "В състоянието което е без възражения"
3. Когато купуваш регистрирано МПС от дилър примерно, той в качеството си на ЮЛ ти носи някаква минимална отговорност за това какво ти продава, там евентуално можеш да имаш претенции
4. Когато се дерегистрира МПС от чужбина преди да влезе в българския КАТ, може да мине през 300 циганина и колата която си качил да е различна от колата която идва пред къщата ти
5. Един DPF в общия случай е за живота на МПС-то при правилна експлоатация (разбирай 300 хил км), та ти като клиент имаш опция да си избереш от къде да си закупиш МПС-то.
6. Масово търговци НЕ предлагат тест драйв на автомобили под 10 хил лева, просто защото не им се занимава
7. Едно МПС в зависимост от различни условия може и да мине и да не мине емисионен тест, без да е кормено, преправяно, тунинговано и т.н.

Генерално е хубаво да се говори на тази тема, защото по пътищата наистина има страшно много "чипнати" МПС-та с кормени изпускателни системи и като даде газ е облаци черен дим, където ако си под 30 метра зад него ти влиза директно в дроба. Същото важи и за бензинките, дето си мислят, че са двутактови мотори и пак едни сини облаци зад тях. Един DPF за масовия VAG автомобил (2.0TDI 2005-2010) е под 2000лева.

Изискванията винаги са си били такива за преминаване по параграф емисии и няма промяна. Еко категорията не играе абсолютно никаква роля, дали ти късат колата или не. Дали си Еко 1, 2, 3 ,4 или 5 е все тая. Не минаването на емисионен тест е вследствие на неизправен автомобил, а не че "чиновниците" искат да ни цакат.

Аз с очите си съм виждал преди как се измерват емисии, слага сондата на земята под ауспуха и после излиза, че колата дава 0.000 стойности и е по-екологична от това да дишаш бор на 5 санта.

Отговорността е на собственика да е сигурен, че информацията в талоните е правилна. Преди когато смениха данъчните ставки за МПС-та на база ЕВРО категория, би следвало повечето да са се ориентирали и да са си коригирали талона.

Липсата на интерпретации и манипулации генерално е нещо добро, а не нещо лошо.

Винаги ще има засегнати и винаги ще има няколко гледни точки.


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 05 авг 2024 20:56


Vlad777 написа:
Но дори да започнат да мерят, пак няма да се реши проблема с автокъщите и новия внос, защото за да минеш в КАТ трябва вече да си купил колата и да е твоя.
Точно това засегнах в предишен пост - след неуспешен тест в КАТ негативите о последствията да остават за търговеца а не да се поемат от купувача. Ето тук трябва да се акцентира . Смяна на собствеността, талони и т.н само след минат тест. Търговецът по дефолт се очаква да продава читави неща и то дори с гаранция по ззп. Независимо че са втора ръка, ако трябва да си кореспондира с определен сервиз в който да отстранава нередностите и т.н. А не миналата година купихме една А3 ка, която по думите на търговеца беше "перфектна", но след регистрацията и първите 100 километра се оказа че за да стане такава ще трябва да се вложи сума равна на тази за която беше купена колата. Вложихме я...Не беше предвидено, и беше много болезнено. Търговецът не реагира естествено, както и при покупката не разреши да правим нищо друго освен да гледаме и слушаме работещия двигател . Дори и номера нямаше за тест, както и повечето му колеги.
@ КАТ НЕ изпълняват функция за преглед за техническа годност, там по-скоро се гледа номер двигател, номер шаси и дали това по документи отговаря на истината. - А БИ ТРЯБВАЛО !!!


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 05 авг 2024 21:04


Както сега се карат колите в сервиз за преглед, така ще се карат и за тест за емисии.
Отговорността си е изцяло в купувача, това е за всичко което е втора употроба, не само за колите.
И все пак, има коли и в магазаина.. с гаранция.
А ако продавач откаже преглед в сервиз или за емисии - много му здраве, да не е единствен?

До сега не съм чул някой да откаже, по скоро си поемаш изцяло транспорта и попринцип си викат техен репатрак, човек който се познава с автокъщата, за да може продавача да си спести ходенето до сервиза, този който кара репатрака просто изчаква в сервиза да прегледат колата и я връща.

Ако колата е пълен дроб и продавача го знае е нормално да откаже, но тогава трябва просто да се подмине тази обява.

Росен2 написа:Търговецът по дефолт се очаква да продава читави неща и то дори с гаранция по ззп. Независимо че са втора ръка


Това по българското законодателство не е вярно, дори в договора за покупко-продажба ти го пише "продава се в състоянието и вида в който е".

Никой не те кара на сила да хвърлиш едни пари, провери си нещата, като купуваш, с всичко втора ръка е така.
Ако купуваш апартамент и съседите се окажат кофти, какво? Трябва продавача да ти гарантира,че всички съседи са перфектни? Айде стига глупости.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2009
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пон 05 авг 2024 21:11


Кво се кахърите, че ще ви продадат бангия, никой не ви насилва да купувате без проверка. Когато повече хора започнат да искат проверки, тогава и повече продавачи ще им се наложи да го предлагат.
Ще им се наложи да вкарват и по-читави коли.
Гаранция от автокъщите вероятно може да се търси и по някой от сегашните ни закони. Ама трябва и купувача да е изряден, и после вероятно е цяла епопея по съдилища с неясен край...
...
Това за "състояние каквото е", и да ти го напишат в Германия, не важи. Затова такива коли са за експорт.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 05 авг 2024 21:14


В Германия Автъкщите са задължитени да дават 6м гаранция, аз говоря за България, затова на писах и за българското законодателство, купуваш бангия, и да съдиш в се тая, да си гледал.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 198
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот самкатааa » Пон 05 авг 2024 21:17


Темата е заприличала на съдебен спор, само където Жоро Игнатов все още не се е включил. Хубаво би било ако се тръгне в друга посока и да се обсъждат технически въпроси и казуси в помощ на колеги които повторно не успяват да преминат ГТП, след скъпо струващи ремонти и чисто НОВИ катализатори.Или пък е най-добре да се отвори нова тема, а тази да си остане за юридическите лумпенски мнения от сорта на:
-купи си нов катализатор
-време е да посетиш надин
-купи си нова барака
Съжалявам ама не всеки може да си позволи да кара кола 2020-та година, имайте уважение към хората с по-скромни възможности. Колелото се върти не забравяйте! :wink


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 05 авг 2024 21:23


Много трудно се случват проверките на кола от автокъща, чак клонят към невъзможно.
Те не искат да чуят за елементарна диагностика, а вие къде отидохте па пътни помощи, па в сервизи за ГТП…. Ехеее, не сте се сблъсквали пряко с казуса явно. :gruebel

П.С. Визирам кола до 15 бона, масовката сделки. Иначе всички имат дилърски номера за проби, но се дават избирателно.


thanis
Мнения: 1884
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Пон 05 авг 2024 21:26


Да извадят статистика, колко реално са върнатите МПС-та. При все 3 милиона леки коли, изревалите не са 300 хиляди.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пон 05 авг 2024 21:27


Абе айде да се разпада тоз Евроgейски Съюз или да се махаме. То срамота, сутринта даваха средните заплати. Търция и Сърбия са ми им по-високи минималните заплати. И то с по 50-60 и повече евраци. БГ-шит - 477 евро. Търция - 568 евро. Сърбия бе- Сърбия - 544 евро. И ся някой ще каже, ма те искат да влизат в ЕС. НЕ! Политиците им искат. Народа никой не го пита. Защото ще крадът като наще. Ще усвояват едни пари. Пук нормалния човечец никой не го пита. Евро Емисии. 450 милиона глупаци. НА фона на 8 МИЛЯРДА и 100 милиона населения. Като духне вятъра от сахара и донесе пясъка, никой не му мери емисиите, и какво още е донесъл вятъра. Абе луда работа. Всичко е пари, ама много КИНти, Мангизи, затова я набучиха онази Урсула пак прецедател. Много избягах от темата... или пък не


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 05 авг 2024 21:28


railfan написа:Много трудно се случват проверките на кола от автокъща, чак клонят към невъзможно.
Те не искат да чуят за елементарна диагностика, а вие къде отидохте па пътни помощи, па в сервизи за ГТП…. Ехеее, не сте се сблъсквали пряко с казуса явно. :gruebel

П.С. Визирам кола до 15 бона, масовката сделки. Иначе всички имат дилърски номера за проби, но се дават избирателно.


Мен лично и на приятели никога не са отказвали диагностика, ако си носиш на място гледаш квото искаш.
Последната даже не и бяха изтрили грешките, гледаш на таблото 182 000км, последно записана грешка 287 000 :mhihi
Тоя къде продаваше колата въобще му беше все тая.

За сервиз до сега също не са отказвали, ако си поемеш всичко.
Аз пак казвам, ако продавач отказва, по-добре бягайте далеч, той знае че колата е дроб.

thanis написа:Да извадят статистика, колко реално са върнатите МПС-та. При все 3 милиона леки коли, изревалите не са 300 хиляди.


Статистика има, от последните 2 седмици.
Източник: https://dizzyriders.bg/post/14981/danni ... natite-kol

Screenshot from 2024-08-05 22-28-48.png
Screenshot from 2024-08-05 22-28-48.png (28.4 KиБ) Видяна 503 пъти

Последна промяна от fur1ous на Пон 05 авг 2024 21:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 05 авг 2024 21:28


Рано е за статистики, трябва да се завърти 1 година и тогава ще я имаме тая статистика. Сега се говори за 1% до момента, но за година напред никой не може да каже колко и накъде ще се промени цифрата.

Последна промяна от railfan на Пон 05 авг 2024 21:31, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта