Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Съб 10 авг 2024 18:06


gizito написа:Малко обратна връзка. Как е минал човека ГТП

https://youtu.be/WenqqQ36wRQ?si=JWvG3oKACCdpaVkc

Тоя не засяга масовката, купил нова ламбда сонда, катализатор не знам си кво...Ами то по добре направо тая напикана Фиеста 2002 да беше сменил. Номера е да минеш без сонда и катализатор каквито са повечето дръгели по шосетата.




chifut
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот chifut » Съб 10 авг 2024 18:08


Пълна аматьорщина е видеото. Трябва да си с трети клас за да го вземеш насериозно.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Съб 10 авг 2024 19:14


Росен2 написа:
gizito написа:Малко обратна връзка. Как е минал човека ГТП

https://youtu.be/WenqqQ36wRQ?si=JWvG3oKACCdpaVkc

Тоя не засяга масовката, купил нова ламбда сонда, катализатор не знам си кво...Ами то по добре направо тая напикана Фиеста 2002 да беше сменил. Номера е да минеш без сонда и катализатор каквито са повечето дръгели по шосетата.


Screenshot_20240810_200615_com.android.chrome_edit_668053574637642.jpg


Ако наистина така практикуват пунктовете, направо да те връщат, обеснява много неща
После коментира че е минал на друго място. Седял си в колата. Показателите му били по добре. Явно може маниполации. Трябва някой от тез ютубърите да фане една кола и да мине през 5-10 пункта само за замерване уж да за него си да си знае. Дали навсякъде ще са едни и същи резултатите


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Нед 11 авг 2024 0:05


Тоз Ръ4кам май леко лицемер излезе. Ей тука:
https://www.youtube.com/watch?v=PQdM9ps_YOY
Преди една година е монтирал китайски катализатор и е ходил до ГТП(4-5 пъти) да мери газовете и много добре знае кое какви стойности трябва да дава


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Нед 11 авг 2024 6:01


gizito написа:Тоз Ръ4кам май леко лицемер излезе. Ей тука:
https://www.youtube.com/watch?v=PQdM9ps_YOY
Преди една година е монтирал китайски катализатор и е ходил до ГТП(4-5 пъти) да мери газовете и много добре знае кое какви стойности трябва да дава

Тоя е обърнал катализатор, в другото видео го слага като хората, ама пак не успява да влезе в норма, и си признава че репликите не решават проблема. Вчера мой познат мина с газ/бензин и вика нема никакъв проблем, но кара сравнително нова шкодичка още с оригиналните кюнци и катализатор, така че не може да бъде представителна извадка. От всичко до сега правя извода че номера е в кой пункт ще минеш, кой разбрал разбрал. Втори извод - още е рано за изводи, при условие че упражнението е в сила от 2 седмици, и да не кажа почти никой таралясник без катализатор не е правил и опит да мине а е в позиция на изчакване. Пилците ще ги броим късно напролет. Личното ми мнение е че шумът ще затихне и нещата ще си останат постарому


batjoro
Мнения: 140
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот batjoro » Нед 11 авг 2024 9:26


Преди 3 дни бях на ГТП и докато бях на опашката върнаха дизелово камионче (не разбрах какво, като го гледах отзад), което видимо пушеше при форсиране, а стар Сеат и старо Рено Сценик бензини минаха.
Аз, със стар Ситроен 1,6 HDI, също минах.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Нед 11 авг 2024 14:54


Росен2 написа:
gizito написа:Тоз Ръ4кам май леко лицемер излезе. Ей тука:
https://www.youtube.com/watch?v=PQdM9ps_YOY
Преди една година е монтирал китайски катализатор и е ходил до ГТП(4-5 пъти) да мери газовете и много добре знае кое какви стойности трябва да дава

Тоя е обърнал катализатор, в другото видео го слага като хората, ама пак не успява да влезе в норма, и си признава че репликите не решават проблема. Вчера мой познат мина с газ/бензин и вика нема никакъв проблем, но кара сравнително нова шкодичка още с оригиналните кюнци и катализатор, така че не може да бъде представителна извадка. От всичко до сега правя извода че номера е в кой пункт ще минеш, кой разбрал разбрал. Втори извод - още е рано за изводи, при условие че упражнението е в сила от 2 седмици, и да не кажа почти никой таралясник без катализатор не е правил и опит да мине а е в позиция на изчакване. Пилците ще ги броим късно напролет. Личното ми мнение е че шумът ще затихне и нещата ще си останат постарому



Объркал, не объркал, става въпрос още преди година му е напълно ясно какви показатели трябва да покрие, пък оня ден чак клипче прай, рИва ше мине ли-няма.
За другото съм съгласен


Saule
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 04 дек 2013 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белгия

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Saule » Нед 11 авг 2024 23:06


Росен2 написа:Лично аз повече от Автокъща кола без възможност за тест няма да си купя. И не само тест на изпускателната уредба. Да си вземат тестови номера за да мога да я подкарам. Личния ми опит - до сега две коли купени от Автокъща - тотален фейл и в двата случая, последващи инвестиции в размер на стойността на покупката и много ядове. Не знам лош късмет ли е, каръщина ли е, по трима майстори сме ги съзерцавали и накрая .. Две коли съм купил директно от собственик, отвозих се, още ги карам и няма чупене. Не знам дали е късмет или просто попаднах на почтени хора. До сега - иди дойди, прецакаш се, правиш, плащаш..но от сега с тия емисии просто е абсурд да си дам парите за нещо без да съм видял с очите си че минава теста за газовете. При провал не е като да смениш накладки.


В никакъв случай не купувайте коли от бг автокъщи, нито от човек,
докато не се уверите с очите си преди покупката(преди да дадете парите) , че колата минава теста за изгорели газове.
Иначе вероятността да се вкарате в зловещ сценарий без изход, година по-късно, и да изгорите с парите си е много голяма.
Това е положенито с безумните закони на безумците в бг-то. :screwy


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пон 12 авг 2024 13:19


Хонда crv първото поколение газ бензин показа 1.25 со на празем ход и не мина. Не миришеше след нея и не пушеше. Сондата беше черна на катран и я размятаха по земята. На мен ми поискаха от 30 до 50 лв само за измерване. Аз ви казах че едни нищо правци ще вземат едни пари и това е


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20317
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пон 12 авг 2024 14:08


А какво пише в талона за ЕВРО норма? Колата явно няма работещ катализатор.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 12 авг 2024 14:20


Без да претендирам за голяма достоверност, правя бърза проверка в аутодата за въпросната Хонда. Мотор B20B, 128 кончета, произвежда се 1995-1999.
СО на празен ход за първа група(преди 01.01.1996) е до 3.5%, а за втора (след 01.01.1996 до 01.01.1998) е до 0.5%

Сега: това е една и съща кола, един и същи мотор, това означава с измерване 1.25 CO, че ако колата е от първите през 1995 ще мине, но ако е между 96та и 98 - няма да мине. Хаха, пореден абсурд :h020


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пон 12 авг 2024 14:29


Мисълта ми е че тази мръсна никога не почистена сонда и в чаша с вода да я завреш, ще покаже над 0.3. И моята е с катализатор но абсурд да покрие такива ниски стойности. Се едно производителя да дава разход извън града 5 литра, аз да се сърдя че ми показва 8 :thumb_down


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот fur1ous » Пон 12 авг 2024 14:46


Щом от пункт до пункт газанализаторите дават различна стойност, вече няколко хора се оплакваха. Значи не мерят като хората и това,че на даден пункт е дала колата 1.25, не означава,че на друг няма да даде 0.4 примерно.
Пълна пародия е всичко.

Скоро мисля да направя един тест на мойта, ако имам свободно време ще повторя в друг пункт да видим,че ми е много интересно каква ще е разликата м/у два пункта (според мен колосална) :mhihi


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1176
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 12 авг 2024 14:57


Аз ще предположа, че чисто технологично пунктовете нямат задължението да почистват сондите след всяка кола. Съмнявам се да имат и някакви официални указания методически как и с какво точно да става това..


Росен2
Мнения: 450
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Росен2 » Пон 12 авг 2024 15:36


railfan написа:Без да претендирам за голяма достоверност, правя бърза проверка в аутодата за въпросната Хонда. Мотор B20B, 128 кончета, произвежда се 1995-1999.
СО на празен ход за първа група(преди 01.01.1996) е до 3.5%, а за втора (след 01.01.1996 до 01.01.1998) е до 0.5%

Сега: това е една и съща кола, един и същи мотор, това означава с измерване 1.25 CO, че ако колата е от първите през 1995 ще мине, но ако е между 96та и 98 - няма да мине. Хаха, пореден абсурд :h020

Абсолютно точно ! Същото е и с Голф 3 1,8 ABS/AAM до 96 година е 3.5 а от началото на 96 - абсолютно на 1000% еднакви коли - 0,5..Това е идиотщиня и аз съм решил твърдо да си карам без преглед. Ето я и поредната гавра от преди малко https://bnr.bg/horizont/post/102031395/dai-veche-ne-smata-za-opasni-neizpravnite-avtomobili-sled-gtp



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта