Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2011
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 авг 2024 9:18


Я малко да ви раздвижа мозъците.
Защо нормите за CO в г/км за бензинови автомобили Евро 3, са по-високи от тези за Евро 2?
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%95% ... 0%B2%D0%B5

...




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20333
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пет 16 авг 2024 11:29


При EURO 3 се ъпдейтва процедурата на измерване на CO и реално се изисква малко по-висока стойност, но при още студен двигател, а при EURO 2 тази стойност се търси при добре загрял двигател. Което означава, че ако двигателят отговаря на 2.3 преди да е достиганал раб температура, то със сигурност ще е доста по-малко като загрее.

А относно дали съм интересен или не - когато нещо не ми е интересно - подминавам. Нямам никкви претенции да съм интересен и не схванах защо някои хора се саморазпознават, където не са тагнати. icon_idea Така и не видях доклад в кое точно мнение е политизирана темата и все още го чакам! icon_idea

Както казах - всички потребители имат бутон "Докладвай" - докладвате, пишете си кое как е нарушено и някой от екипа ще вземе отношение (ако е мое мнение - няма да съм аз icon_idea ).

От тук нататък подобни коментари относно работата на форума и екипа в темата няма да се допускат - ако някой има да казва нещо - да минава през доклади. icon_idea


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2011
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 авг 2024 12:30


Не беше въпроса към теб, Владо, а към философите, които протестират. За да се пообразоват около темата докато намерят отговора.
Иначе, не си съвсем прав. Не мерят на студен двигател само, а просто цялото мерене започва от студен двигател при Евро 3, докато при Евро 2 е било от загрят. А меренето е продължително и в различни режими, като се имитира реален цикъл на движение. Така всъщност се мери и разхода на гориво, който се дава по каталозите. И така се мери и/или изчисляват емисии в грама на километър, което е мерната единица при сертифициране на леки и лекотоварни автомобили. Иначе за товарни, автобуси и друга техника(при нея стандарта е друг), се мерят емисиите само на двигателя на стенд, и мерната единица е грама на киловат-час.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30040
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dobrin » Пет 16 авг 2024 12:31


Баси тъпата тема. Защо има - ами защото такъв е закона. Всеки си я ползва да си излива мъката ... Като оня виц: "А краставицата има 96 % вода ..."


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20333
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Vlad777 » Пет 16 авг 2024 12:35


Saule написа:Доколкото разбрах, въпросната само българска простотия(под формата на закон) била измислена от някакъв гербаджийски идиот. Защото никъде в западна Европа, нито в Англия не спират коли с бензинови двигатели от движение.

Пълен потрес. В Германия и в Англия не мерят емисии :h020 :h020 :h020 :h020 "Доколкото разбрах" - седни си - слаб 2 и иди да четеш още.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2011
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 авг 2024 13:01


Човека е в Белгия, разбра-недоразбрал... Как да ги връщат бензиновите коли на Запад, като там голям зор ще видиш, да намериш кой да ти махне катализатора. Отделно, карат бензинови коли, ако не правят голям пробег, а катализатора до около 300 хиляди километра си работи добре, пък те продават колите преди да навъртят този пробег. А пък и да върнат някоя понякога, не се прави сензация, или се оправя, или се продава за износ. Тука караме техните неминали преглед коли, слагаме газ, махаме катализатор, и въобще им въртим по близо половин милион километра, естествено е, че доста такива няма да могат да минават преглед.


rld
Мнения: 616
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пет 16 авг 2024 13:55


ktamen написа:Основната част от отровите, дето ги дишат децата идва от печките за отопление и прахоляка по улиците.

а за да завършим подобаващо офтопика, по голяма част идва като пример от родителите им, или се случва с тяхното мълчаливо съгласие(което си е позволение). Помислете защо децата ви имат достъп и финансов ресурс да използват всякакви, уж забранени вещества. После мразете тези, чиито автомобили на безсмислен гтп, отчели 0,4, а не 0,3 :no


Потребителски аватар
BLUEPUPIL
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 15 авг 2024 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот BLUEPUPIL » Пет 16 авг 2024 15:37


dtony написа:Bluepupil, как можа да напишеш тези глупости. Има си химичен състав на всички гореописани горива, вземи попрочети малко, химия, физика и осмисли написаното от теб.Не заблуждавай .

Грешиш! Заблудата е в обратната посока!
gizito написа:Тез писания от БГМама ли ги изкара.

Недей да думаш тъй!
gizito написа: Или уикипедия(в уикипедия всичката информация под въпрос,ако не си за познат)
И като пускаш такива "достоверни данни" е хубаво да оставиш и линк с източника

Предоставям ги. Два от тях са на възвожно най-високо научно ниво.
Моля не цитирайте данни от производители и лобисти.

Не знам дали е подходящо да подновяваме тук един спор, който е роден от лобизъм и скъпо платена дезинформация.

Най-голямата заблуда при сравняване на емисиите от дизел и бензин/газ е стъкмяване на всякакви измервания, базирани на подвеждащи методики. Единственият правилен начин от научна и практична (полева) гледна точка е пряко обвързване на отделените емисии с генерираните въртящи моменти. Всичко останало са търговски интереси и обработка на съзнанието.

Най-големият замърсител с фини прахови частици (невидими с просто око) са двигателите на газ.

CNG vehicles emit especially large numbers of ultrafine particles as small as 2.5 nm.


Превод- Газовите автомобили отделят огромен брой фини прахови частици с големина 2.5 nm.

https://te-cdn.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/files/2020_06_TE_CNG_particle_report.pdf

========================================
Най-големият замърсител с въглеродни окиси са двигателите на бензин.

while diesel fuel contains more carbon (2.68kg CO₂/litre) than gasoline (2.31kg CO₂/litre), overall CO₂emissions of a diesel vehicle will be lower on a per-km basis.


Превод- Докато дизеловото гориво съдържа повече СО2 на литър, отколкото бензина, емисиите на СО2 при дизела са по-малко.
https://www.linkedin.com/pulse/case-diesel-vs-gasoline-regards-co2-emissions-steve-ernest/

Изображение

it is known that diesel fuel combustion engines produce much lower concentrations of carbon monoxide (CO) than gasoline engines

Превод- Дизеловите двигатели отделят (газове) с много по-ниска концентрация на въглероден окис (CO) в сравнение бензиновите.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18643868/

Изображение


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пет 16 авг 2024 16:02


cecoa1 написа:Я малко да ви раздвижа мозъците.
Защо нормите за CO в г/км за бензинови автомобили Евро 3, са по-високи от тези за Евро 2?
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%95% ... 0%B2%D0%B5

...

Провери си линка? Данниете в него са компрометирани. АЗ ГИ смених!!! Виж таблицата за леките автомобили. Уикипедиа НИКОГА не е била достовер източник за каквото и да било!

Пък за меренето и "имитиранет на движение" :mhihi пълен смях. Да не би да надуват въздъшние филтър с компресор духалка, нещо? Как да стане идеална гориво-въздушна смес?

Стига глупости, малко пак малко обратна връска: Търся кола сега ГАЗ-БЕНЗИ, харесах една 2004г ЕВРО-4, проверявам в сайта ИААА колата по номера, гледам прегледа изтекъл. Звъня на човека, оказа се пич. Питам го защо няма предглед- той влезе в обяснителен режим :mrgreen . "Ми щото не можа да мине" ходил на майстор и на газаджия, колата си има два катализатора, сичко точно, газаджията мерил с газ анализатор, правил ремонт сменял бая работи(не помня много, работи ми каза)
Та човека му ясно че няма как да я продаде така. Още не е ходил за втори опит след ремонта. Същия автомогил го има ЕВРО-3 от 2002 и 2003(ама Същия-същия).
Е сега как да няма проблем- има проблем. Не е зададените норми проблема.
Някой беше казал "ИЛИ-ИЛИ". Гледат или Годината, или ЕВРО категорията. Не пише това в наредбата, а пише- "в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на първата им регистрация, АКО НЯМА екологична категория (EURO)"
т.е. Ако таз кола нямаше ЕВРО-4 щаха да я мерят за ЕКО-2 или ЕКО-3, но тя има затова трябва да е ЕКО-3, не по-малко.

Заключение: Ей тука е проблема с цялата дандания и хамалогия, не в нормите, мръсните сонди ала бала. Трябва да се разделят категориите по марка и години на произвотство. Ако се произвжда от до 1999г.- ЕКО-1-2, 2000-2005- ЕКО-2-3, 2006-2010-ЕКО-2-3-4-, 2011-2015- ЕКО-3-4-5... и т.н.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2011
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 авг 2024 18:36


Добре пишеш, ама е хубаво преди това да четеш... Поправил си нещо, само на едно място, и то с грешно. В случая си бяха абсолютно верни стойностите, от официални документи, и са такива същите в страниците на Уикипедия на различни езици. Ако вместо да поправяш верни неща, си пуснеш преводача на Гугъл(щото като ти гледам българския, едва ли си стигнал и до друг език), ще можеш да прочетеш и научиш доста интересни неща точно от Уикипедия на чужди езици(със съответните ликове за удостоверяване на информацията). И то също жокери в полза на тезата, че нормите се опитват да се превишават дори в страни със строго мерене.
Прочети и схвани също, че тези Еко при нас са нещо като стикерите за екологични зони в Германия(червен, жълт и зелен). Не зареди тях не минава колата прегледа, и да ги нямаше, пак трябва да си покрие стойностите за Евро 4, щом така пише в талона. Бонус е, че като ти я оценяват за Еко-категориите, можеш да минеш в по-горна, ако колата покрива и по-строгите норми(щото примерно за някой дизел от тия години, не можеш да стигнеш никога над Еко 3, и то рядко и него ще стигнеш, само ако покрива Евро 4). Бонус е също, че можеш да идеш в КАТ и да си смениш талона, да е без Евро 4, и тогава ще ти искат стойности според годините, в твоя случай като за Евро 3. Пак казвам, бонуси са тия неща, щото ако е като в Германия, и както тука давате акъл, да се вкарат всички модели в системата, и да няма мърдане, ще са едни норми, и то по-стриктните, та няма да ви хареса хич. Германците са го направили с едни кодове, които ги има в талона, първата част казва марката, нататък конкретния модел, с кой двигател, скорости и т.н. Толкова са точни и подробни, че ги ползват дори сайтовете за авточасти- казваш номера, излиза им почти всичко баш за твоята конкретна кола.
...
За тия неща, на които казваш "пълен смях"...очевидно и бегла представа си нямаш от материята, щото това не е като да завиваш гайки, но щом държиш продължавай да се излагаш.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1759
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот MMX » Пет 16 авг 2024 19:58


Vlad777 написа:Взимат му част от живота, като го лишават от правото му да си продаде катализатора и да кара без него!

Там е работата, че сигурно в 95% от случаите на липсващ катализатор, виновник не е собственикът на колата, а някой друг - търговец, автомонтьор или обикновен крадец. Най-масовият случай е вносителят да си прибере катализатора, защото е част от приходите на автотърговията. Прави го изпипано - на външен вид си има катализатор, запълва пространството с пружини и други. Вторият масов случай е: оставяш колата за 2-3 дни в автосервиз и някой монтьор решава, че на тая кола не ѝ трябва катализатор - реже, заварява тръба и се надява следващите дни или седмици собственикът да не вземе да гледа отдолу и да не се сети, че е имало нещо, което го няма. Третият сравнително по-рядък случай е среднощно рязане на катализатори в даден квартал. Там няма и заварена тръба, а бучаща кола на сутринта.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12153
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 16 авг 2024 20:20


Хмм, намали ги малко тия проценти и дай повече на четвъртия вариант, който при мен се е случвал неколкократно.
Колата не върви, прекъсва, сигурно са свещите. Сменяваме свещи с нацепена керамика и бобина щото е предала богу дух. След 50 км свещите пак сцепени. Майсторе да не е нещо от газта!? Мхм, дай да отвиеме тая сонда да видиме вътре какво става през дупката. Отвиваме и вътре стопено или разпаднало се на парчета. Какво правим сега, тоя катализатор е умрял!?
Ами давай да го махнем, че нов сигурно е много скъп, нали и без това карам на газ, тоя катализатор не върши работа
Хубаво, изваждаме го и си му го даваме, да се оправя.

Всичко беше точно до преди 3 седмици. Тези люде каращи коли на газ с премахнат катализатор трима или четирима дойдоха да питат какво да правят, че не могат да минат преглед. За двама от тях знам, че отидоха в ем комплект, монтираха им катализатори и минаха, за другите нямам информация, не са се обаждали


dtony
Мнения: 45
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 17:24
Автомобил: Passat 7
Двигател: Cdga 2012
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот dtony » Пет 16 авг 2024 20:31


BLUEPUPIL, това което си качил го интерпретираш невярно. Девойката казва че CNG автомобилите също отделят финни прахови частици които като по малки по размери досега не са регулирани през еврокатегория тъй като не е имало възможност за измерването им. Отделно от това тя сравнява камион работещ с метан с дизелов автомобил с DPF evro 6. Сравнение като ябълки с круши. Друго правещо впечатление е че не измерват или не казват колко е количеството на същия размер частици отделяни от другите горива.
Лекичко намирисва на лобизъм предвид поста който заема.
Доказано е че при изгаряне на природен газ се отделя по малко въглероден двуокис. Другото са спекулации.
Отделно ако забелязваш в Чехия са правили изследвания за твърденията, но въпреки това там има много облекчения за използване на автомобили с природен газ, а и градският им транспорт е задвижван от същото гориво. Защо ли?
Също така доста се споменава в презентацията за преминаване на градския транспорт в градовете на електрическо задвижване. Защо ли?
Мисля повече да не влизам в полемики, тъй като има много лобизъм в политиките на Брюксел.


Потребителски аватар
gizito
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 13 яну 2019 18:52
Автомобил: Passat b3+ 320i e46
Двигател: ABS 1991+ M52B20TU
Местоположение: Варна

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gizito » Пет 16 авг 2024 21:23


cecoa1 написа:Добре пишеш, ама е хубаво преди това да четеш... Поправил си нещо, само на едно място, и то с грешно. В случая си бяха абсолютно верни стойностите, от официални документи, и са такива същите в страниците на Уикипедия на различни езици. Ако вместо да поправяш верни неща, си пуснеш преводача на Гугъл(щото като ти гледам българския, едва ли си стигнал и до друг език), ще можеш да прочетеш и научиш доста интересни неща точно от Уикипедия на чужди езици(със съответните ликове за удостоверяване на информацията). И то също жокери в полза на тезата, че нормите се опитват да се превишават дори в страни със строго мерене.
Прочети и схвани също, че тези Еко при нас са нещо като стикерите за екологични зони в Германия(червен, жълт и зелен). Не зареди тях не минава колата прегледа, и да ги нямаше, пак трябва да си покрие стойностите за Евро 4, щом така пише в талона. Бонус е, че като ти я оценяват за Еко-категориите, можеш да минеш в по-горна, ако колата покрива и по-строгите норми(щото примерно за някой дизел от тия години, не можеш да стигнеш никога над Еко 3, и то рядко и него ще стигнеш, само ако покрива Евро 4). Бонус е също, че можеш да идеш в КАТ и да си смениш талона, да е без Евро 4, и тогава ще ти искат стойности според годините, в твоя случай като за Евро 3. Пак казвам, бонуси са тия неща, щото ако е като в Германия, и както тука давате акъл, да се вкарат всички модели в системата, и да няма мърдане, ще са едни норми, и то по-стриктните, та няма да ви хареса хич. Германците са го направили с едни кодове, които ги има в талона, първата част казва марката, нататък конкретния модел, с кой двигател, скорости и т.н. Толкова са точни и подробни, че ги ползват дори сайтовете за авточасти- казваш номера, излиза им почти всичко баш за твоята конкретна кола.
...
За тия неща, на които казваш "пълен смях"...очевидно и бегла представа си нямаш от материята, щото това не е като да завиваш гайки, но щом държиш продължавай да се излагаш.

Не ми коментирай езика и писането, лятото ми е много трудно кофато пиша от телефона, ръцете ми са винаги влажни, и нямаш и на идея кви бисере излизат и колко време ми отнема докато напиша нещо.

моляте СПРИ ДА ПОВТАРЯШ ГЕРМАНИЯ_______ГЕРМАНИЯ!!! Тук не е германия. ХОди си там или "салам стой си там" ако си вече там.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2011
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 16 авг 2024 22:15


Мани писането, аз четенето с разбиране ти коментирам, като доста незадоволително...
А Германия съм ти я дал за пример, щото съм живял достатъчно там, и съм видял как стандарта на живот минава през достатъчно спазване на правилата, и изграждане на определен манталитет. Освен това, всички я дават за пример за бяла държава, ама това като става въпрос само за едната страна с позитивите там, пък като стане въпрос за правила и ред, повечето хора тук искат да е като в джунглата. Ми, няма как да стане едновременно да живеем всички много добре, и никой, нищо да не спазва.
И не ми казвай къде аз да ходя, щото мнозинството хора тук все пак са избрали да са в един съюз с Германия, за да живеят по-добре, съответно е нормално да се спазват общите правила за там и тук. Пък ти като не искаш тия правила(които са в сила отдавна, просто сега започнаха да се спазват), иди където ти харесва.
И не излизай с тезата, че много неща са зле у нас, та сега ли решиха прегледите да оправят. Зле са, щото тоя малък но много прост народ може да мисли само на дребно и всеки гледа личния си рахатлък. Протести само като му бръкнат в джоба, пък било то и смешни и абсурдни протести като за поскъпването на горивата, или пък сега срещу прегледите... Сигурно утре ако сложат и повечко камери да снимат за скорост, пак ще има абсурден протест, че "то не може така"... Откъде накъде ще ви карат да спазвате неща, които до вчера сте нарушавали...?! А, че ни крадат като общество по много начини, и че ако ги контролирахме, вече щяхме да сме стигнали европейците, никой не се замисля...то това си е прието за даденост



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта