VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Здравейте,
Имах периодичен проблем с паленето - както си работи нормално оборотите падат, гасне и после няма палене-чакам 15 мин въртя веднага пали. Карам, спирам за 5 мин - няма палене-изчаквам - пали веднага. Случвало се е и сутрин да не иска да запали. Седмица няма проблем, после 2 дена 5 пъти, седмица няма проблем.... Колата се кара активно и се подържа добре. Проблема не се влияе от времето.
Към момента сме сменили с нови:
Кабели, свещи, капачка, палец, датчик в Делко, бобина, комутатор, датчик на Хол( кол. вал.)
до бобината стига ток, но като върти не дава искра по кабела към капачката. по зеления кабел от компютъра идва постоянен "+"...
Пробвали сме и със стари, работещи бобина и комутатор...
По компютъра и кабелите няма следи от вода, оксидация, нараняване или зацапване по буксите.
При проверка за грешки не отчита нищо.
Сменени са масло, филтри, ремъци...проблема е по стар и не се е повлиявал до сега от нищо.
Колата палеше докато не сменихме и последния датчик на вала(хол).
Имах периодичен проблем с паленето - както си работи нормално оборотите падат, гасне и после няма палене-чакам 15 мин въртя веднага пали. Карам, спирам за 5 мин - няма палене-изчаквам - пали веднага. Случвало се е и сутрин да не иска да запали. Седмица няма проблем, после 2 дена 5 пъти, седмица няма проблем.... Колата се кара активно и се подържа добре. Проблема не се влияе от времето.
Към момента сме сменили с нови:
Кабели, свещи, капачка, палец, датчик в Делко, бобина, комутатор, датчик на Хол( кол. вал.)
до бобината стига ток, но като върти не дава искра по кабела към капачката. по зеления кабел от компютъра идва постоянен "+"...
Пробвали сме и със стари, работещи бобина и комутатор...
По компютъра и кабелите няма следи от вода, оксидация, нараняване или зацапване по буксите.
При проверка за грешки не отчита нищо.
Сменени са масло, филтри, ремъци...проблема е по стар и не се е повлиявал до сега от нищо.
Колата палеше докато не сменихме и последния датчик на вала(хол).
- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Код на двигател? Такъв 100к.с. МИ няма.
-
- VW експерт
- Мнения: 13367
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Написал е 101кс. А такъв има. Ако не бъркам е АЕК.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7903
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Някое реле или бензинова помпа.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Благодаря, на всички взели участие.
Проблема е в датчика на кол. вал - оказва се, че има 2 модела - с пасивен магнит и без- единият е пластмасов от вън а другия метален. Каква е разликата и защо по каталозите се водят и двата нз. Пробвахме 3 нови датчика от 3 различни дилъра...не стават...връщахме стария и всеки път пали(студена). С времето стария се е скапал и прекъсва от време на време като загрее. Утре ще дойде новият метален , надявам се с него вече да няма проблем-ще пиша за резултата.
Двигателят е AEK 1.6 бензин 101 HP и вече съм установил, че има особености....
Колата вече е в движение !!!
Съмненията се оказаха верни- Датчика на коляновия вал(Хол). Оказва се, че има 2 разновидности - един каталожен номер (нямам представа защо).
Старият датчик с който прекъсваше, както и новия с който веднага заработи са с пасивен магнит вътре- лепят на калника, другите 3 който пробвахме и НЕ станаха не лепят на калника ...
Тестване сега....
Благодаря на всички.
Проблема е в датчика на кол. вал - оказва се, че има 2 модела - с пасивен магнит и без- единият е пластмасов от вън а другия метален. Каква е разликата и защо по каталозите се водят и двата нз. Пробвахме 3 нови датчика от 3 различни дилъра...не стават...връщахме стария и всеки път пали(студена). С времето стария се е скапал и прекъсва от време на време като загрее. Утре ще дойде новият метален , надявам се с него вече да няма проблем-ще пиша за резултата.
Двигателят е AEK 1.6 бензин 101 HP и вече съм установил, че има особености....
Колата вече е в движение !!!
Съмненията се оказаха верни- Датчика на коляновия вал(Хол). Оказва се, че има 2 разновидности - един каталожен номер (нямам представа защо).
Старият датчик с който прекъсваше, както и новия с който веднага заработи са с пасивен магнит вътре- лепят на калника, другите 3 който пробвахме и НЕ станаха не лепят на калника ...
Тестване сега....
Благодаря на всички.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Теста Не успешен- пак по старому .... карах 15 км спрях за 30мин , запали, 15км пробег спрях 10мин-няма палене....изчаках 20 мин -запали... прибрах се 15 км, загасих пробвах на място-2 /2 пали ....
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Имал съм голф 3 аек и му минах 300 000 и не съм сменял датчик колянов вал. Даже нз има ли. Виж нещо по релетата както е казал колега преди мене.
После го подарих на един дядо, паркираше си го в гараж и 2 пъти мишки ядяха кабелите на 30см преди компа (първият път 9кабела, вторият 8) и тая кола палеше, вървеше, прекъсваше по някое време, но палеше.
После го подарих на един дядо, паркираше си го в гараж и 2 пъти мишки ядяха кабелите на 30см преди компа (първият път 9кабела, вторият 8) и тая кола палеше, вървеше, прекъсваше по някое време, но палеше.
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Следващият път когато угасне и не ще да запали те съветвам да провериш реле №30 намиращо се под волана при другите релета. Просто го размърдаи и ако запали отвори релето и му презапои споиките вътре ако ли не купи си ново реле. Това реле захранва електроният блок и работи пастоянно.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Кой е "30" ?
12 гнезда за релета има, 3 празни, 1 мост, 8 налични
12 гнезда за релета има, 3 празни, 1 мост, 8 налични
-
- VW експерт
- Мнения: 13367
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Виж и номер 18. Някога брах ядове точно с него.
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
По скоро нека погледне реле с №109 то отговаря за захранването на екуто. Когато ти угасне и не ще да запали го размърдай и ако запали работата е ясна или ново реле или презапояване на спойките на това. Иначе реле №18 е за изключване на всички консуматори при стартиране на двигателя. Реле №167 е за бензиновата помпа, реле №36 е зумер за забравени светлини, реле №53 е за клаксона, реле №99 е за чистачките то е с програмируем интервал на чистачките, реле №21 е за мигачите и реле №72 нека кажат колегите, който знаят за какво служи.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Смених реле №109 и реле №18 (наистина се оказа че имат проблемни спойки), смених "зимен" датчик, смених кабел на 3 цилиндър (въпреки, че е чисто нов, се оказа че пука в основата)- за сега пали ,но работи малко неравномерно и държи високи обороти на празен ход (1200rpm - преди работеше стабилно на 800rpm).
Продължавам тестовете.
Продължавам тестовете.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
До тук смених :
- кабели комплект
- свещи комплект
- комутатор
- бобина
- капачка делко
- палец делко
- датчик делко
- датчик колянов вал
- реле 109 и 18
-"зимен"датчик
- средно гърне
- основно почистване на стъпково моторче
За сега пали и върви добре. Кое точно разреши проблема .... трудно е да се каже.
- кабели комплект
- свещи комплект
- комутатор
- бобина
- капачка делко
- палец делко
- датчик делко
- датчик колянов вал
- реле 109 и 18
-"зимен"датчик
- средно гърне
- основно почистване на стъпково моторче
За сега пали и върви добре. Кое точно разреши проблема .... трудно е да се каже.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7903
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Релетата според мен
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали
Смених и акумолатор , но нещата за сега са стабилни. Благодаря на всички.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], jordan17772, Teberov и 137 госта