VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Техническа и сервизна информация за Passat
Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Пон 02 сеп 2024 12:48


Здравейте,
Имах периодичен проблем с паленето - както си работи нормално оборотите падат, гасне и после няма палене-чакам 15 мин въртя веднага пали. Карам, спирам за 5 мин - няма палене-изчаквам - пали веднага. Случвало се е и сутрин да не иска да запали. Седмица няма проблем, после 2 дена 5 пъти, седмица няма проблем.... Колата се кара активно и се подържа добре. Проблема не се влияе от времето.
Към момента сме сменили с нови:
Кабели, свещи, капачка, палец, датчик в Делко, бобина, комутатор, датчик на Хол( кол. вал.)
до бобината стига ток, но като върти не дава искра по кабела към капачката. по зеления кабел от компютъра идва постоянен "+"...
Пробвали сме и със стари, работещи бобина и комутатор...
По компютъра и кабелите няма следи от вода, оксидация, нараняване или зацапване по буксите.
При проверка за грешки не отчита нищо.
Сменени са масло, филтри, ремъци...проблема е по стар и не се е повлиявал до сега от нищо.
Колата палеше докато не сменихме и последния датчик на вала(хол).




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19295
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот stefan4o » Пон 02 сеп 2024 17:05


Код на двигател? Такъв 100к.с. МИ няма.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13367
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 02 сеп 2024 19:27


Написал е 101кс. А такъв има. Ако не бъркам е АЕК.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7903
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот goppa » Пон 02 сеп 2024 19:34


Някое реле или бензинова помпа.


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Пон 02 сеп 2024 19:46


Благодаря, на всички взели участие.
Проблема е в датчика на кол. вал - оказва се, че има 2 модела - с пасивен магнит и без- единият е пластмасов от вън а другия метален. Каква е разликата и защо по каталозите се водят и двата нз. Пробвахме 3 нови датчика от 3 различни дилъра...не стават...връщахме стария и всеки път пали(студена). С времето стария се е скапал и прекъсва от време на време като загрее. Утре ще дойде новият метален , надявам се с него вече да няма проблем-ще пиша за резултата.
Двигателят е AEK 1.6 бензин 101 HP и вече съм установил, че има особености....

Колата вече е в движение !!!
Съмненията се оказаха верни- Датчика на коляновия вал(Хол). Оказва се, че има 2 разновидности - един каталожен номер (нямам представа защо).
Старият датчик с който прекъсваше, както и новия с който веднага заработи са с пасивен магнит вътре- лепят на калника, другите 3 който пробвахме и НЕ станаха не лепят на калника ...
Тестване сега....
Благодаря на всички.


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Вто 03 сеп 2024 16:24


Теста Не успешен- пак по старому .... карах 15 км спрях за 30мин , запали, 15км пробег спрях 10мин-няма палене....изчаках 20 мин -запали... прибрах се 15 км, загасих пробвах на място-2 /2 пали ....


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 498
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот tomata » Вто 03 сеп 2024 19:57


Имал съм голф 3 аек и му минах 300 000 и не съм сменял датчик колянов вал. Даже нз има ли. Виж нещо по релетата както е казал колега преди мене.
После го подарих на един дядо, паркираше си го в гараж и 2 пъти мишки ядяха кабелите на 30см преди компа (първият път 9кабела, вторият 8) и тая кола палеше, вървеше, прекъсваше по някое време, но палеше.


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот volodya iliev » Вто 03 сеп 2024 20:20


Следващият път когато угасне и не ще да запали те съветвам да провериш реле №30 намиращо се под волана при другите релета. Просто го размърдаи и ако запали отвори релето и му презапои споиките вътре ако ли не купи си ново реле. Това реле захранва електроният блок и работи пастоянно.


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Сря 04 сеп 2024 15:37


Кой е "30" ?
12 гнезда за релета има, 3 празни, 1 мост, 8 налични
Прикачени файлове
табло1.jpg


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13367
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 04 сеп 2024 18:53


Виж и номер 18. Някога брах ядове точно с него.


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот volodya iliev » Сря 04 сеп 2024 19:28


По скоро нека погледне реле с №109 то отговаря за захранването на екуто. Когато ти угасне и не ще да запали го размърдай и ако запали работата е ясна или ново реле или презапояване на спойките на това. Иначе реле №18 е за изключване на всички консуматори при стартиране на двигателя. Реле №167 е за бензиновата помпа, реле №36 е зумер за забравени светлини, реле №53 е за клаксона, реле №99 е за чистачките то е с програмируем интервал на чистачките, реле №21 е за мигачите и реле №72 нека кажат колегите, който знаят за какво служи.


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Чет 26 сеп 2024 16:28


Смених реле №109 и реле №18 (наистина се оказа че имат проблемни спойки), смених "зимен" датчик, смених кабел на 3 цилиндър (въпреки, че е чисто нов, се оказа че пука в основата)- за сега пали ,но работи малко неравномерно и държи високи обороти на празен ход (1200rpm - преди работеше стабилно на 800rpm).
Продължавам тестовете.


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Нед 13 окт 2024 18:21


До тук смених :
- кабели комплект
- свещи комплект
- комутатор
- бобина
- капачка делко
- палец делко
- датчик делко
- датчик колянов вал
- реле 109 и 18
-"зимен"датчик
- средно гърне
- основно почистване на стъпково моторче
За сега пали и върви добре. Кое точно разреши проблема .... трудно е да се каже.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7903
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот goppa » Нед 13 окт 2024 18:25


Релетата според мен


Mad Max as
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 02 сеп 2024 11:34
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.6 MI 101hp 1996 Не пали

Мнениеот Mad Max as » Чет 31 окт 2024 16:47


Смених и акумолатор , но нещата за сега са стабилни. Благодаря на всички.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], jordan17772, Teberov и 137 госта