Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот Pichaga » Пон 12 авг 2024 20:35


ако е датчик за диф налягане, от опита ми със Зафирата се оказа скъсано маркучле. Набиваше грешки майстори искаха да сменям всичко, накрая сам си го смених маркучето -5 сантиметра. Провери това, най-лесно е




skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот skromnia1970 » Пон 12 авг 2024 21:12


DoH_KuXoT написа:или така

image_2024-08-08_130219346.png


Благодаря.
Точно този е датчика.
Вчера я закачихме и даде този датчик грешни стойности.
Имал съм още някаква грешка ,но момчето се надява да е ,,Вследствие,,на този датчик.
За сега толкова,другата седмица ще я правим.
Тая съм ,,ангажиран,,


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот skromnia1970 » Вто 13 авг 2024 12:13


DoH_KuXoT написа:или така

image_2024-08-08_130219346.png



Благодаря.
Да,този е.
А знаеш ли кат.№ на датчика,че колата не е с мен и съм на работа.Да го потърся из пространството и да съм подготвен финансово?


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот skromnia1970 » Вто 13 авг 2024 12:15


group® написа:Доколкото помня, ако са два и единия даде фира, бъгва и двата. Точно така е иначе, единия мери диф налягане, другия атмосферното и се съпоставят стойностите.
Когато е един, съпоставя диф налягане от едната тръбичка с атмосферното през другата.

skromnia1970 - откопчай термозащитата и виж визулно как са нещата. Опипай тръбичките и виж дали не са препечени и скъсани. По спомен пак, датчика е стотина-двеста лева.

Ето как изглеждат нещата



Благодаря.
Да,точно този е датчика.
Азнае ли се кат.№ ,да го потърся из нета и да съм подготвен финансово?
Колата не е с мен и съм на работа.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 13 авг 2024 12:23


рама на автомобила е необходима


Bi11y
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 07 фев 2021 20:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот Bi11y » Пон 02 сеп 2024 17:47


Реших да запитам в тази тема - имам Passat B8 1.6 tdi 120 к.с. 12.2015 година DCXA мотор . От както съм я взел 4 години в ауспуха има малко сажди по стените - служебните октавии , рапидки с 1.6 тди съм проверявал и нямат такива сажди - предполагам ,че нещо DPF-a не работи съвсем добре. Как да подходя с диагностицирането на проблема ? Последно чека светна за грешка 006471 - пуснах тема , но така и не отидох на диагностика :
viewtopic.php?f=6&t=494006#p4873210


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1021
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот megatronS » Пон 02 сеп 2024 19:12


Тази грешка няма нищо общо с ДПФ, а с контролен модул за управление на вентилаторите. За състоянието на ДПФ се гледат няколко показания: количество натрупани сажди в грамове, налягане дпф, температура на същия. По тези показания може да се вземе адекватно решение какво се случва с него. Проверете стойностите с VCDS,публикувай ги тук и ще ти кажа какво става с него. Измерваните стойности да стават на празен ход и втори път на 3000 оборота.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот samo_pechka » Пон 02 сеп 2024 21:44


Сажди има щот го няма дпф-а ( или е дупнат с три дупки)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот group® » Вто 03 сеп 2024 0:06


megatronS написа: на ДПФ се гледат няколко показания:...

Само да поправя, на ДПФ има едно показание - диференциално налягане. Всичко друго е ... спам :icon_lol


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1021
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот megatronS » Вто 03 сеп 2024 13:03


Да, това е така, но диференциалното налягане, само по себе си, също не ти е показател, защото зависи от правилното действие на един единствен датчик. Каквото покаже той, това ще видиш, но реално много често този датчик показва неправилно и то не заради маркучи или запушване, а заради проблем в него. Няма как да пренебрегваш показания за температура, защото, като ти забие температура от (-100 градуса) , и компютъра на автомобила ще сбърка изчисленията. Натрупаните сажди се вземат с алгоритъм на базата на показания на диференциалното налягане, там може да бърка доста, според проблема, но са пряко свързани с налягането. Затова се гледат тези три неща едновременно, защото тук виждаш не само показанията на един или два датчика моментно, а реално какво е проследил и изчислил компютъра в дългосрочен режим на работа, тоест натрупването на сажди. По разминаването или припокриването на тези показания се съди за състоянието на ДПФ като цяло.
Като пример може да се използва следното нещо:
1. Налягане в момента 3 милибара, количество сажди 9 грама - нормално и очаквано показание на чист филтър
2. Налягане в момента 3 милибара, количество сажди 40 грама - сбъркано и разминато показание, но реално цитирано от автомобил
3. Налягане в момента 500 милибара, количество сажди 12 грама - същото , като горното

В пример 2, сензора отчита нормално налягане в момента, но компютъра е сметнал преди това, че ДПФ е запушен тотално и за боклука. В пример 3, сензора отчита тотално запушване на ДПФ, но компютъра смята,че саждите са му в норма. Ето тези аномалии, когато са налице са много важни, за да се установи, кой, къде и защо бърка в цялата процедура. Когато всичко е наред е ясно, че с увеличаването на налягането се увеличават и количеството сажди.


deqnak__
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 к.с. 4m 2015 г. - Датчици DPF?

Мнениеот deqnak__ » Чет 05 сеп 2024 10:55


Аз бих провеил дюзите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта