Колеги-мотористи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот group® » Пет 06 сеп 2024 20:23


Kuncavia написа:[*]Удобни високи и водоустойчиви обувки - нищо не ми грабва окото.
[*]Хубав дъждобран върху яке и панталон от две части, имам няколко набелязани модела.


Аз искам някаква степен на офроуда и затова си гледам адвенчър оборудването:
- ботуши/обувки още не съм избрал. Но като гледам, ще са високи и неудобни. Не ми се поемат рискове.
- аз гледам цели комплекти и съм се спрял на revit sand 4

Отворен съм за всякакви съвети. Никакъв ме няма в адвенчър стил




Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Пет 06 сеп 2024 21:45


Адвенчъра го оставам за по-нататък, наистина V-Strom на Suzuki, ако не беше Suzuki, със сигурност щеше да е прекрасен мотор. Ако имах пари пък за GS...
Но както казваше един приятел, мани ги тия трактори, по-добре K1600 BMW :mhihi Но ми идва доста огромно вече.
Така, че мисля, че за момента съм направил правилния избор като цена качество, за стартер пак.

Якето е добро, но не мисля, че е яко да ти се случи тъп ден 300-500 км. дъжд в чужбина и да разчиташ на него, 100% ще пропусне.
Засега търся нещо подобно от две части - https://linsonmoto.bg/tsyal-da-zhdobran ... ellow-fluo

Обувки още не мога да си харесам нещо и панталон нямам и 3-ти куфар нямам, общо взето ще е болезнена Коледа ми се струва!

Иначе за обувки нещо такова съм си харесал https://linsonmoto.bg/botushi-alpinestars-rt-8-gore-tex

И ръкавица нещо от този тип https://linsonmoto.bg/moto-ra-kavitsi-a ... s-v3-black


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот group® » Съб 07 сеп 2024 1:57


Kuncavia написа:
Якето е добро, но не мисля...

Доколкото помня, якето принципно е направено да се слага водоустойчивия слой вътре, което не е яко. Но по ревюта казваха, че може и отвън, което пази достатъчно и няма драма.
За пантолона не става отвън.
Концепцията е, че с трите слоя ще те пази достатъчно, но най-вече от студ. А знаеш, има доста маршрути, където може рязко да минеш от жега в студ.

За по-тежки дъждове аз и за скутера си нося винаги дъждобран работнически в 2 части - 1000% защита, лек и малко място заема (няколко XXXL от магазин за работно облекло).
Гащеризон винаги ме е дразнил за обличане и сваляне. Работния се обува през обувски и всичко.

Ръкавици също имам зимни Алпин. Имам средни, като този алпин, който пускаш и летни.


За адвенчъра ... Още не знам колко и дали изобщо ще искам офроуд, повече от едно Карадере, да кажем. Реално и с Трейсъра мога.
Сузукито е добро, но ме дразни, че е с вътрешна гума. Искам тюблес. А май не съм за 21 инча и такива ходове на окачване.
Гледах и Африката, Тенере и т.н., ама твърде офроуд ми идват. Кавазакитата твърде онроуд. КТМи и Хускварна ми също малко твърде изхвърляне, без да го виждам за дългосрочно...
Аз съм се насочил към нещо междинно, каквото е реално GS-а. Ама даааа, кеша. 1250 на конфигуратор ми идва към 60к.
Затова съм се решил на CFmoto 800 MT Explorer. Има благинки като куикшифтър, заден радар, круиз контрол, медия с андроид ауто и т.н. И всичко това за 20тина к нов.
19 инча предно, на спица, средна работа ход на окачването. Изобщо, виждам го като 95 на 5 он/офф роуд.
Мисля да пробвам, пък после като разбера какво искам да му мисля.

Сега ми влезна нещо мухата да видя и новата хонда nx500. Малко малка, ама де да знам.
Пичът от Bulgarian on a bike с 300 кубика до Малайзия тръгна :icon_lol

Както ми каза един дърт моторист - мотор се купува в дълбоката зима :biggrin

Същото е и за оборудването.

Каската също ми е голяма дилема... ама мноо дълго стана.


П.с. нали знаеш за Алпината да ходиш при Еди, че в Линсон е бая разлика в цената.


thanis
Мнения: 1835
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот thanis » Съб 07 сеп 2024 14:49


Хонда NC 750X e добра опция. GS-овете са прекалено тежки и тромави извън пътя. Магистрална моторетка за 2-ка е той. Боксера не помага по каманак и тесни пътища. И е гига скъп. Хубавото е че няма верига, ама за цената не си заслужава много.

Versys 650 е хубав мотор, не знам защо отбягваш Кавазаки, ако няма да се ползва наистина за извън пътя много. Иначе за офроуд ако ще се кара е за предпочитане да е с вътрешна гума, че се трошат джанти лесно. CFmoto-то си е чист китаец и с това си носи съответните рискове, не че е лош избор, просто трябва да имаш едно наум.

И Хонда, КТМ, Ямаха и доста други марки си имат производство в Индия и Източна Азия генерално и качеството понякога е не добро, за такива марки.

Ако искаш да си хептем чичар - NC750X се предлага и с автоматична кутия DCT. /това не е обида или упрек/

Дай пример за адвенчър маршрут без асфалт. Ако е стил Кара Дере - там голямо прасе мотор не ти трябва, че като паднат дъждовете и всичко стане мазало, ще си през половината време паднал в калта. Новите Африка Туин-ове са си чисти 2цилиндрови и не са толкова тежки спрямо старите от Дакар примерно.

Както и ако си внимателен, почти всеки мотор който не е пистов или чопър може да стигне на доста места по параграф адвенчър. Има сума ти и народ обиколи света със 125 кубикови хонди и ямахи.

Адвенчъра е да ти е на душата яко и общо взето не е нужно да се хвърля човек в някакъв кошмар.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот group® » Пон 09 сеп 2024 4:46


NC750X е чисто шосе с 17ка предна.
Спрял съм се на 19ка със спици именно, защото не знам колко офроуд ще искам, но искам да имам поне малко такава опция. За следващия ми мотор ще мога да реша по-добре.
Не говорим за офроуд маршрути, а за лоши пътища, каквото има по повечето яки места за мотори. И за известно отбиване от пътя
За Карадере го казах ей така. Знам какво става при дъжд. Извадил съм доста коли оттам :icon_lol

CF от няколко години си е собстяеност КТМ. А преди това имат дълго сътрудничество. Не знам какво значи
'чист китаец', но не си представяй нещо от Тему.
И АТВтата и моторите им вече са се доказали.
Двигатели КТМ, спирачки J.Juan (собственост на брембо), окачване Кайаба. Моторите им се карат доста в Австралия, Америките, Англия и все повече в Европа.

Единствената причина да загледам тая малка Хонда е, че е Хонда. Но реално на моите кила, с пасажер и багаж тези 500 ще са ми малко. За соло трип ще ми е екстра сигурно и по-спокойно, макар и той да си е 200 кила. (800МТ Е - 230кг).
Имам още малко време да реша :beer


Edit: да не разводнявам темата с нови постове - https://www.piererindustrie.at/en/compa ... structure/

Последна промяна от group® на Пон 09 сеп 2024 9:17, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1835
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот thanis » Пон 09 сеп 2024 7:18


Може ли информация за придобиването от КТМ. Аз знам само за хускварна, а CFmoto излиза да си партнират само. Затова казах чист китаец. Китайски/Корейски мотор не означава задължително лошо качество и/или лоша сглобка.

Иначе 17-ка предна предложих в хондата, защото за лек офроуд не е нужна 19 или 21. Каза, че държиш да е tubeless. Иначе си е японска(не е сглабяна в Индия, както май се прави CB500F сега) и мотора е стабилен. X опцията е уж офроуд, но няма нищо общо с Tenere, Africa Twin и т.н.

Малката Хонда със сигурност няма да е удобна за 1+1, освен ако не е за 4-5км.

Интересно ми е на какво ще се спреш за твоя случай. Късмет и да се похвалиш !


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 690
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Burner_inc » Пон 09 сеп 2024 9:21


group® написа:
Kuncavia написа:
Якето е добро, но не мисля...

За адвенчъра ... Още не знам колко и дали изобщо ще искам офроуд, повече от едно Карадере, да кажем. Реално и с Трейсъра мога.
Сузукито е добро, но ме дразни, че е с вътрешна гума. Искам тюблес. А май не съм за 21 инча и такива ходове на окачване.



V-Strom 800 има нормална версия с безкамерни гуми и предна 19-ка, струва 20к и е с 4 години гаранция https://suzuki.bg/motocikleti/v-strom-800


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Вто 17 сеп 2024 20:32


Burner_inc написа:
group® написа:
Kuncavia написа:
Якето е добро, но не мисля...

За адвенчъра ... Още не знам колко и дали изобщо ще искам офроуд, повече от едно Карадере, да кажем. Реално и с Трейсъра мога.
Сузукито е добро, но ме дразни, че е с вътрешна гума. Искам тюблес. А май не съм за 21 инча и такива ходове на окачване.



V-Strom 800 има нормална версия с безкамерни гуми и предна 19-ка, струва 20к и е с 4 години гаранция https://suzuki.bg/motocikleti/v-strom-800


Тежък съм за малкия V-Strom, иначе съм съгласен. Но пак казвам, Yamaha за България са топ от към цена на оригинални части и срок на доставка.
Плюс, че не знам дали писах, но се оказа, че моя сервиз "Илията и Доктора", са лицензирани към Ямаха и можеш да си пишеш история на мотора и при тях с оригинални части и масла, което не е малко. Особено когато са ти удобни, познати и не чакаш 30 дни за смяна на масло на 80 лв. на час труд в Ямаха.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Съб 02 ное 2024 10:26


4000 км. по-късно веригата още не е смазана.
Реших да почета в сайта на производителя и там казват, че е препоръчително при зазимяване да се измие и пръсне със спрей, аз като гледам тази година май няма да имам зазимяване, само по-леки паузи.
Също пише, че при тежък дъжд трябва да се смаже, но все още късмета е с мен. Така, че на този етап още ще я карам девствена.

Ето малко клипове от последния трип.
Подредил съм ги горе долу по ниво на интересни кадри.
Не съм ги рязал нарочно, слагам им дълги музики и като се събираме си ги пускаме в бара.
Хем чил музика, хем чат пат се сетиш "Е ТУКА КО СТАНА":









Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Нед 03 ное 2024 1:17


И понеже сте много скучни, нещо от днес :)



Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Kuncavia » Нед 09 фев 2025 14:11


Ебаси монолога... Някой няма ли да живне?

Една обява пускам в бързината https://www.mobile.bg/obiava-5173870427 ... 1-big-bang


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот group® » Пон 07 апр 2025 21:19


Kuncavia написа:Ебаси монолога... Някой няма ли да живне?


Хайде да живнем малко :biggrin

От 3 дни съм собственик на Triumph 900 Rally Pro 2025
Забавих се с покупката, защото голямо избиране падна и за пореден път - увеличаване на бюджета.
Финалната дилема беше с Африка Адвенчър, но 2 неща ме отказаха:
1. Теглото - 250кг с DCT и ES. Триумфа е 228кг и по този параграф направих правилния избор*. По-натам и някоя будеща модификация на Африката може и да пробвам.
2. Доставка Юли месец. В повече ми идват бултрако.

*важно за теглото - 228кг, но с подгреви, ролбар, защита двигател и т.н. А африката е гола пушка. Тоест лесно мина 260-270кг само с тези екстри. Тоест разликата е фоста сериозна.

Тъ, трумфчето макар и с 21 инча предно е с 17 задно, което прави мотора повече годен за шосето. Офроуда не му е идеята, но все пак за черните пътища, които аз имам на ум е екстра. Карат ги и по-сериозно, но не вярвам аз да мина натам. Със сигурност може повече от китайчето.
От 2024г е 107к.с. и има прилично много екстри. По-важните за мен са - подгреви на всичко, даже и пасажерската седалка; cornering abs; linked brakes; изцяло регулируемо окачване отпред и отзад; доволни ходове; супер добър куикшифтър; круиз контрол и т.н.
Жертвите, които направих са кардан, който има при големия Триумф; електронно окачване, което има Африката и големия Триумф; автоматика при Африката, който 2024 е много подобрен.
Но няма пълно щастие и както казвам, теглото ме плаши. За 1ви адвенчър е важно. Живи и здрави да има следващи мотори.
Снимки не мога да кача, че форума ...


Иначе за екип също доста мислих и нищо не измислих :redface
Реших да си взема неща за първо врвме и кратки трипчета из Бг, а натам и цял екип адвенчър, когато избера и разбера, какво искам.
Взех един панталон на Джон Дое клас ААА и ъпгрейд до левъл 2 протектори. Уникално идобен и за ежедневна употреба. Супер доволен.
Обувки взех също ежедневни TCX https://www.mymoto.bg/obuvki-tcx-climat ... white/9863
Също уникално удобни и за леки трипчета стават. Натам и ботуши, като се чудя между няколко модела, но няма да доааждам прекомерно.
Поръчах и едно яке на Revit Tornado 4, което е мрежесто, но клас АА и с левъл 2 протектори. Друго подобно не намерих. Идеята е, че със сигурност лятно яке ми трябва и то с добра протекция. Твърдят, че до 10 градуса минимални става, което е доволно добре. Според нуждите ще избирам и екип, като за момента Revit Sand 5 ми е фаворит.

Каска си взех Scorpion adf-9000 - страхотна каска, пасва ми иделно в L, а иначе съм М (Shoi и Shubherth), има надуване.
Сравнително тиха, комфортна и т.н. Само дето съм отвикнал на фул фейс, а и съм цайс и ще взема една Scorpion Exo-tech, която ще е за мен в М, за кратки трипчета и ще взема S вътрешности за жената, когато пътуваме заедно.

Предстои ми оборудване за мотора - куфари, малко протекция, друга слюда (повече комфорт), още някои дреболии, които в етапа на каране ще нагласям.
За багажа засега мисля да не се изхвърлям с 6 бона за оригиналните куфари и да взема на бъгарската фирма Bumot меките куфари. Струват ми се екстра за начало. Ако някой има мнение, ще ми е полезно. Но и цената е фактор, и теглото.

В общи линии това е за момента.
Още свиквам с мотора, че 12 години почти не съм карал скорости, а адвенчър никога. Има неща, с които трябва да свикна - размери, тегло и т.н., но съм доволен от избора и определено имам желание да карам дълго и далеч вече. Скутера остава. Все пак и той си е от нов при мен и за града си е незаменим (освен, ако не фойде момент, когато карам само Триумфа) :icon_lol :beer

Наздраве и безавариен сезон на всички :beer


thanis
Мнения: 1835
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот thanis » Вто 08 апр 2025 8:55


Честито за новата придобивка. Много усмивки, малко идиоти на пътя и извън него и само радост да носи.

Ще сменяш ли гумите или ще си караш със стоковите ?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот group® » Вто 08 апр 2025 10:58


:beer

Стоковите са 95 на 5 - он/офф роуд, по мое виждане, което е идеалното за начало. После, каквото сабя покаже.
За да тръгна по друго освен черен път, трябва първо да прежаля мотора. В случая с този триумф не може да се защити много. Има доста писано по форумите, че всеки допълнителен ролбар има голяма вероятност да счупи я рамка, я част двигателя.
Стоково идва с долна защита за двигателя и толбар пак там. Горен оригинален има, но и той чупи разни неща.
В общи линии излиза, че е по-добре при падане да се нарани резервоара, отколкото другите бели.


thanis
Мнения: 1835
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот thanis » Вто 08 апр 2025 11:34


То ако нямаш намерение да караш по чукари и каманаци, при падане с ниска скорост, трудно можеш да навредиш на моторетката.

Интервала на обслужване на новия същия ли е както при 90к.с. или е скъсен от 10хил км, както и май трябва да го караш само с премиум бензин - не съм сигурен де.

Понеже ще караш основно шосейно и машината е мощна, помисли за еърбег, било то раница, ризница, електрически, механичен. Само храна за размисъл е.

Отново само усмивки и много бележки за бензин да имаш с това зверче.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 63 госта