Ето какво забелязах на извънградско с нормално каране около 2000 оборота 5-та при първия и 4 -та над 2100 при втория скрийн: ясно се вижда как SMC се увеличава,но SMM намалява и това трябва да е пасивната регенерация. Излиза че ако се кара постоянно над 2000 оборота и леко нанагорнище за повече товар и съответно повече градуси, теоретично никога няма да има активна регенерация, разбира се такива условия няма никога.Навън беше около 10 градуса и не знам защо сякаш тия температури измерени са леко високи, следях кога падат и май само на ППХ на около 100 градуса.
А сега за самата регенерация след като се чу звука, че почва, веднага взех данните. Имам и на 97% малко преди, но не повзолява да кача повече от 5 файла затова го спестих. Втората по време и последната е след привършване. Продължих с 2000 оборота на 80км/ч нали уж идеалните условия. Трая точно 12 мин. и 12км. Дали е нормално не знам струва ми се, че не трае дълго, но пък е често защото имам и след 350 км следващата, която я хванах по средата, но нямаше данни за post inj и която завърши на 21%, 4.69 SMC и -9.94 SMM. След още 315 км последна с 75%, 17.08 SMC, 8.63 SMM и явно тази по някаква причина не е довършена, защото след това почна пак нагоре. Скрийншотовете са по време на движение. По време на празен ход пада само диф. налягане(студена около 10 hPa) и температурите на дпф. След това постепенно се качва и според мен не зависи от това дали колата е студена или топла, а само от степента на педала на газта.
P.S. : Колата е на около 200к км не е на 40к както е на шотовете.

Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Колеги, каква марка горивен и въздушен филтър бихте ми препоръчали? Понеже гледам цените са много вариращи и не знам доколко си струва да се спирам на по-скъп. Също и на какъв интервал сменяте горивния (2.0 TDI 150)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз ползвам само MAHLE/KNECHT (което е едно и също) или MANN. Горивен сменям през една смяна на масло. Маслото го сменям на около 10000 км, т.е. горивен на 20 000.
Филтър купе - задължително MAHLE CareMetix® с номер за Passat B8: LAO888 - по-хубав не съм виждал да се продава, много класи е над оригиналния във VW.
Филтър купе - задължително MAHLE CareMetix® с номер за Passat B8: LAO888 - по-хубав не съм виждал да се продава, много класи е над оригиналния във VW.
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
MANN, а за купето гледай да е поне с активен въглен, марката не е толкова от значение, ако си в София по скоро го сменяй по често от веднъж годишно.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Благодарско, колеги. Но за въздушния филтър - имах предвид този на двигателя, не този на купето
От време на време гледам стойностите на дпф-а. Някой с евро 6-ца може ли да каже нормално ли е това поведение - най-често пробегът ми е 30/70 градско/извънградско и тогава изкарва към 200-250 км. между регенерации, като понякога се е случвало след 100-тина км., друг път 300-350. Без кой знае какви разлики в трафик, начин на каране и т.н. Общо взето най-дългият ми интервал между регенерациите ми е бил към 400 км (над 90% извънградско).

От време на време гледам стойностите на дпф-а. Някой с евро 6-ца може ли да каже нормално ли е това поведение - най-често пробегът ми е 30/70 градско/извънградско и тогава изкарва към 200-250 км. между регенерации, като понякога се е случвало след 100-тина км., друг път 300-350. Без кой знае какви разлики в трафик, начин на каране и т.н. Общо взето най-дългият ми интервал между регенерациите ми е бил към 400 км (над 90% извънградско).
Последна промяна от Wolf33 на Чет 03 окт 2024 18:55, променено общо 1 път.
- alpinab
- Мнения: 653
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Описаното съвпада и според моите наблюдения над 3 различни семейни коли с ЕА288 150-190кс. с и без Ад-блу.
Имам приятел с Б8ца CRLB/150к.с. без ад-блу на 300к като почти всичките са по нашите пътища навъртени. На около 240к го светнах, че тази кола регенерира и се самопочиства. Така, че споко,карай и си свиркай. Аз се стремя доколкото е възможно да не прекъсвам регенерациите.
Това, което мога обаче да заключа, че без Ад-блу регенира по-дълго от същия мотор с Ад-блу. Визирам Б8цата ми CRLB и Голфа ни DFxx. И двата са 150к.с. но различна категория Евро 6 (B и D ако не греша). 15-20 мин срещу 10-13.
Имам приятел с Б8ца CRLB/150к.с. без ад-блу на 300к като почти всичките са по нашите пътища навъртени. На около 240к го светнах, че тази кола регенерира и се самопочиства. Така, че споко,карай и си свиркай. Аз се стремя доколкото е възможно да не прекъсвам регенерациите.
Това, което мога обаче да заключа, че без Ад-блу регенира по-дълго от същия мотор с Ад-блу. Визирам Б8цата ми CRLB и Голфа ни DFxx. И двата са 150к.с. но различна категория Евро 6 (B и D ако не греша). 15-20 мин срещу 10-13.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Последна промяна от Wolf33 на Вто 15 юли 2025 18:48, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Vlad777 написа: Маслото го сменям на около 10000 км, т.е. горивен на 20 000.
Каква е причината горивния да се сменя на толкова къс период?
Моите наблюдения показват, че под 40к. за лека кола и качествен филтър , зареждана на ( предполагаемо читава ) бензиностанция, няма никакви драми. Без значение каква е колата, ако ще и с космически дизел да е.
Т.е. мисълта ми е, че един филтър изкарва минимум 40к. км . На поне толкова се сменя и при мен. На една от колите ни дори стига 90к.км .. В повечето случаи се движи на около 60к
И мен наскоро ме къпа един в сервиз ( уж разбирач) , че видиш ли нафтата в Бг била мноого кофти и филтър се сменяло много често, ако имало начин на всяка смяна на масло.
Казах му ника си във форума ни и се извини , бил ми чел мненията. И спря с назидателния тон.
Тя нафтата ни може да не е цвете, но филтъра обира частици , мръсотия и т.н. до определен размер , не я пречиства от нежелани субстанции.
Вече ако се зарежда с тубно гориво там друга работата. Там опасността е да не се навъдят бактерии, тогаз дори и на 5к.км е късно.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз сменям на всяка смяна на маслото всички филтри, горивния винаги е чист, на сегашния пасат B8 - 190hp вече правя 3-та смяна и процедирам по същия начин. Първия филтър след като купих автомобила беше на 60хил км аз такъв мръсен черен , мазен затлачен филтър не бях виждал никога до сега, човека каза , че зарежда само на Лук ойл защото ползва служебна карта . Един горивен филтър е смешни пари и дори факта , че на всеки 10хил км мога да си направя равносметка какво гориво съм зареждал и колко боклук има в чашката под филтъра ми е достатъчен , за да не пестя от филтъра, 20-30-40 лв предпочитам да ги дам но да ми е мирна главата, разбира се правим уговорката , че аз си ги сменям сам и не давам пари за труд, ако трябва да дам 120лв за горивен филтър и 50лв за смяна примерно , не знам какви са цените в представителството, може би ще сменям по-рядко :)
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
162лв е филтъра 7N0127177C без отстъпки VAG. С корубата е 450лв - 5Q0127400F Афтърмаркет има от 19лв. Реално качествен горивен не оригинален без никакъв проблем си изкарва 30-40 хил км. Не е странно да се сменя на 10к, ако се зарежда от кофти бензиностанции. Хората масово имат оплаквания от Лукойл дизела в България. 10-те стотинки отстъпка при разход от 6 средно и смяна на 10 хил ти стигат да покрият някакъв среден клас филтър.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
41 евро е на промоция и без доставката, при нормална цена 77Е, което с доставката си идва на цената във VW тук.
Аз си го сменям, защото горивният на MAHLE ми е 50-60 лв и това не е кой знае какъв разход. Освен това за 20000 км през него минават над 2000 литра дизел. Горе-долу филтрира същото количество дизел като кола, която гори 5/100 за 40000 км. По принцип от край време практикувам смяна на горивен филтър да е на всяка втора смяна на масло.Каква е причината горивния да се сменя на толкова къс период?
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Тя промоцията в ahw-то е вечна, комплекта ми ремък с водна помпа от 2 години е на промоция 244 евро, намален от 480 

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Vlad777 написа:Аз си го сменям, защото горивният на MAHLE ми е 50-60 лв и това не е кой знае какъв разход. Освен това за 20000 км през него минават над 2000 литра дизел.Каква е причината горивния да се сменя на толкова къс период?
Това ще рече над 10/100 разход??
Моя го смених след почти 20к км. Беше чист, а само от корпуса на филтъра забърсах малко чернилка. Но това са по-скоро някакви налепи от преди.
Така че явно му е било рано за смяна и вероятно още толкова е можело да изкара.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20284
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Да, за 20331 км съм изхарчил 2119 литра гориво - 10.42/100. Следя си го в апликация. Колата е Passat B8 BiTDI 240 кс., номерът на обувките ми е 47.5. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта