Здравейте,
Тази седмица ме зарадваха с новината, че двигателя ми нямал никаква компресия и ми препоръчаха направо да сменя колата. На мен това ми се струва като доста крайно решение и ми е любопитно Вие какво мислите?
Колата съм я карал 7-8 години без проблем, изведнъж просто почна да върти напразно и стигнах до сервиза. Според момчетата там, дори да намеря нещо 2-ра ръка или да ремонтирам това, което имам е доста скъпо начинание от порядъка на 3-4 хиляди лева и е по-добре просто да сменя колата.
Какво е вашето мнение?
Бихте ли сменили колата? В този случай какво се прави със старата? Дава се на морга? За желязо? Продава се на части? Бракува се?
Или бихте тръгнали по пътя с ремонтите?
Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Изведнъж, от днес за утре, да изчезне тотално компресия е невъзможно.
Не казвам, че не може да е скъсала колянов вал и стартера да върти само маховика, а вала да си седи мирен, разбира се!
Или пък да е прескочила няколко зъба и да е отма'ала клапани на 2 или 3 цилиндъра...
Но всичко това трябва да бъде казано, за да се обясни "изчезналата" компресия.
Та на въпроса ти:
Аз лично на 3-та моя кола разхвърлям мотор и обновявам всичко. Но никога не съм стигал до нивото 'върти напразно'
Дали си струва да се прави:
Конкретно за малолитражка от порядъка на 1.2 ... амиии... зависи Ако всичко друго е повече от перфектно - навярно да.
Ако така или иначе ти е слабичка и редовно си си мечтал за друга...
Е! Може би провидението е решило да подпомогне избора ти!
При всички случаи, обаче, преди да вземеш каквото и да било решение, направи си една втора консултация с друг сервиз. И то без да споменаваш за диагнозата от сегашния.
Това "Не става! Сменяй с нова" без да ти дадат подробности, нещоооо....
Не казвам, че не може да е скъсала колянов вал и стартера да върти само маховика, а вала да си седи мирен, разбира се!
Или пък да е прескочила няколко зъба и да е отма'ала клапани на 2 или 3 цилиндъра...
Но всичко това трябва да бъде казано, за да се обясни "изчезналата" компресия.
Та на въпроса ти:
Аз лично на 3-та моя кола разхвърлям мотор и обновявам всичко. Но никога не съм стигал до нивото 'върти напразно'
Дали си струва да се прави:
Конкретно за малолитражка от порядъка на 1.2 ... амиии... зависи Ако всичко друго е повече от перфектно - навярно да.
Ако така или иначе ти е слабичка и редовно си си мечтал за друга...
Е! Може би провидението е решило да подпомогне избора ти!

При всички случаи, обаче, преди да вземеш каквото и да било решение, направи си една втора консултация с друг сервиз. И то без да споменаваш за диагнозата от сегашния.
Това "Не става! Сменяй с нова" без да ти дадат подробности, нещоооо....

- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
134D написа:Колата съм я карал 7-8 години
Стара нискобюджетна малолитражка, която бая време ти е служила. За мен и моята философия към автомобилите - пишеш Хикса. Пускаш я добре снимана, измита с описание - проблем еди какво си на цена по-висока от вторични и така. Ако за месец два няма интерес, се викат съответните фирми и пътя е ясен. Това да наливаш пари по сервизи с такава кола евтина и стара… е абсурд. Но може би някои биха. Света е шарен.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Аз бих сменил мотора,вместо да правя основен ремоонт.
А пък имам случай преди години, когато въртеше стартера като да нямаше двигател на него и колата не палеше. Оказа се някъв клапан на маслото в картера..
А пък имам случай преди години, когато въртеше стартера като да нямаше двигател на него и колата не палеше. Оказа се някъв клапан на маслото в картера..
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
В Англия има готови оборудвани "реновирани" двигатели за по 2500лв.
В Българския Olx като нищо да изкочи нещо също. Megaparts и Carco също предлагат двигатели. Да се отваря да се прави изцяло с части мотора не е много разумно. По-скоро да си намериш някой от България за 400-600лв и някой да ти го монтира за още 300 и си ти.
Ако колата е с ръжди и има други проблеми и е на примерно 350 хил км и няма екстри, както е казал колегата alpinab описваш всичко, абсолютно честно си казваш какво и е и слагаш някаква цена която да е съобразена с пазарната (примерно максимум около 30/40%)
Най-голяма възвръщаемост ще имаш да си я разпродадеш на части сам, ако имаш мястото, уменията и времето да го правиш. Ако говорим за ibiza до 2004 година, общо взето няма голям смисъл да я спасяваш. Ако е Ibiza IV сиреч от 2008 до 2015 има смисъл да я спасяваш, при положение, че няма други проблеми.
В Българския Olx като нищо да изкочи нещо също. Megaparts и Carco също предлагат двигатели. Да се отваря да се прави изцяло с части мотора не е много разумно. По-скоро да си намериш някой от България за 400-600лв и някой да ти го монтира за още 300 и си ти.
Ако колата е с ръжди и има други проблеми и е на примерно 350 хил км и няма екстри, както е казал колегата alpinab описваш всичко, абсолютно честно си казваш какво и е и слагаш някаква цена която да е съобразена с пазарната (примерно максимум около 30/40%)
Най-голяма възвръщаемост ще имаш да си я разпродадеш на части сам, ако имаш мястото, уменията и времето да го правиш. Ако говорим за ibiza до 2004 година, общо взето няма голям смисъл да я спасяваш. Ако е Ibiza IV сиреч от 2008 до 2015 има смисъл да я спасяваш, при положение, че няма други проблеми.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
radotom написа:Изведнъж, от днес за утре, да изчезне тотално компресия е невъзможно.
Не казвам, че не може да е скъсала колянов вал и стартера да върти само маховика, а вала да си седи мирен, разбира се!
Радо, на мен ми се е случвало подобно - пуловете на повдигачите като се счупят - така става - някой цилиндър директно отива на 0 и като опиташ да палиш си върти съвсем напразно.
Колата коя генерация и година? Колко струват подобни?
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Колата е 2005-та модел 6L. Купих я 2017-та за 3700. Така, че не мисля, че е кой знае колко скъпа в момента.
На мен в сервиза, където е в момента ми искат 1200 само за демонтиране и монтиране на двигател. В ОЛК опциите са от порядъка на 1200-1700. Като нямаш много гаранция на какво ще попаднеш.
Като цяло за момента съм се примирил с идеята, че трябва да я продам за части/скрап.
На мен в сервиза, където е в момента ми искат 1200 само за демонтиране и монтиране на двигател. В ОЛК опциите са от порядъка на 1200-1700. Като нямаш много гаранция на какво ще попаднеш.
Като цяло за момента съм се примирил с идеята, че трябва да я продам за части/скрап.
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Заслужава си, само ако намериш оборудван цял двигател за до 500лв и още толкова максимум да ти излезе демонтажа/монтажа на стария.
Ако ти искат повече пари не си заслужава. Сегашната пазарна цена е в порядъка на 2500-3500 при адекватни запазени автомобили без съществени проблеми. Прецени си сам рисковете и си прецени колко си заслужава. Генерално по-горе ти бяха казали, да опиташ мнение на друг сервиз. 80-те лева за пътна помощ и още едно мнение, може да означава друга диагноза.
Има шанс да не се налага непременно смяна на двигател или цялостен основен ремонт.
Ако ти искат повече пари не си заслужава. Сегашната пазарна цена е в порядъка на 2500-3500 при адекватни запазени автомобили без съществени проблеми. Прецени си сам рисковете и си прецени колко си заслужава. Генерално по-горе ти бяха казали, да опиташ мнение на друг сервиз. 80-те лева за пътна помощ и още едно мнение, може да означава друга диагноза.
Има шанс да не се налага непременно смяна на двигател или цялостен основен ремонт.
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Благодаря на всички за мненията. Реших да се разделя с автомобила. Служи ми вярно, но му е дошло времето явно.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Щом "изведнъж" е изгубил компресия. ...
Понякога причината е банална. Гарнитура , прегарят прегради м/у съседни цилиндри и от единия цилиндър "въздуха" отива в съседния... Компресия ще има в този случай, ама някой друг път...
Леко прегряване е достатъчно да се случи, съчетано с някой и друг фактор ( навъртян километраж/години експлоатация ) .
Аз задължително бих дигнал кратуната да видя.
Понякога причината е банална. Гарнитура , прегарят прегради м/у съседни цилиндри и от единия цилиндър "въздуха" отива в съседния... Компресия ще има в този случай, ама някой друг път...
Леко прегряване е достатъчно да се случи, съчетано с някой и друг фактор ( навъртян километраж/години експлоатация ) .
Аз задължително бих дигнал кратуната да видя.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Принципно е така - главата и картера могат да се свалят, без да се сваля двигателя. НО трябва да го прави доверен човек, който реално да оцени ситуацията. Отдолу през картера могат да се свалят и видят и биелните лагери
- tonkogtd
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Може би си взел правилно решение.Ибизата в изпълнение FR или Cupra,с 1.8T или 1.9TDI мотори е по-ценна.
- piron45
- Мнения: 171
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Струва ли си да се ремонтира/сменя двигател на Сеат Ибиза 1.2 69кс
Единственото правилно решение смяна на автомобила. В момента тази кола не струва повече от цената и за скрап. Нов внос от тая година в добро състояние струва около 2 до 2.5к. Значи нищо не оправдава ремонта на сегашната ти и наливането на пари в нея. Купи си нещо по младо и му се радвай. Успех.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта