Първа кола - Passat B6

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
ngd7797
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 15 ное 2024 9:41
Автомобил:
Двигател:

Първа кола - Passat B6

Мнениеот ngd7797 » Пет 15 ное 2024 9:49


Здравейте, колеги. Наскоро започна търсенето ми на първия личен автомобил и засега доста клоня към някакъв Passat и по-скоро към B6. Имам няколко въпроса. Каква модификация според вас е най-удачно да гледам, 1.9TDI до колкото знам са старите мотори и са безпроблемни, но 105 коня ми се виждат малко за това купе, а ми споменаха, че дори и с чип няма да получа същата возия както при 2TDI, а и не знам как вървят чиповете в момента и дали изобщо си заслужава. Да търся ли колкото се може по късен 2.0 или да се насоча към 1.9 и да го чипосам. Насочил съм се към ръчка, тъй като все още не ми е минал мерака, а и знам, че са по лесни и по безпроблемни за обслужване. Насочил съм се също така и към дизела както се видя по-горе, но не изключвам нацяло бензина, но за него не съм чувал хубави неща общо взето. Търся едно общо мнение относно този автомобил, бих приел и насока към друг. Благодаря Ви!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот tdi fen » Пет 15 ное 2024 10:15


Какъв е бюджета ?


ngd7797
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 15 ное 2024 9:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот ngd7797 » Пет 15 ное 2024 10:49


По принцип 9000-10000 лв, но искам да оставя 1000-1500 за обслужване


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот tdi fen » Пет 15 ное 2024 11:09


Спор няма вземай 2.0 tdi https://www.mobile.bg/obiava-1172348500 ... -vw-passat тази ме грабна че купувана тук пък и ако километрите са реални но цената ми се струва ниска


ngd7797
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 15 ное 2024 9:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот ngd7797 » Пет 15 ное 2024 11:35


Далече ми е това Петрич, чак от Бургас съм аз.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот railfan » Пет 15 ное 2024 11:46


За конкретната много, ама много силно се съмнявам да е така, както в обявата пише. Може да се поиска рамата и да се провери в официален VW сервиз - Порше дали е истина това, което пише.

По същество. Като собственик на търсеният автомобил и от опит. Задължително се търси:

:arrow 2.0 TDI с дата на производство след 06.2008, тоест с common-rail мотор. Възможности за код на мотор и коне:

- CBDC 110 коня - леко тромав за купето, няма специфични проблеми, няма и шестограм за обслужване
- CBAA 136 коня - първия комън-рейл мотор, трудно откриваем, има шестограм за подмяна при обслужване
- CBAB 140 коня - усъвършенствания CBAA, с леки подобрения, отново има шестограм за подмяна. Карам точно такъв и съм доволен.
- CBAC 143 коня - същия като горните два, с добавена AdBlue система, среща се само през 2010 г, не препоръчвам заради наличието на адблу-то
- CBBB 170 коня - надежден и здрав мотор при правилно обслужване, има шестограм за подмяна, доста приличен вървеж
*всички имат DPF филтър, карат се с 5w30 масло спецификация 507.00
*има и CAYC 1.6 TDI 105 коня само от 2010 г отново в Б6, не се препоръчва заради проблемните дюзи Siemens
*не се препоръчва преди 2008, защото моторите са помпа-дюза, известни с проблемите по пукнатата глава и скъп ремонт.

:arrow Известни проблеми за модела:

- моторчетата на ръчната спирачка, общо взето смело мога да твърдя, че няма собственик на Б6, който да не е минал през смяната им поне по веднъж, не са скъпи, но е неприятно, защото най-често просто блокират в най-неподходящия момент и трябва да се разглоби, за да се отпусне ръчно колелото. Съвет да се държи по 1 резервно в багажника и инструменти за свяляне на гума и смяната му.
- може да пусне стружки от помпата за високо налягане, които задръстват горивната система. Помпите са надеждни, но за съжаление масово се подменя горивен филтър и след това се върти на сухо помпата - тогава се случват тези проблеми, това е скъп ремонт, но ако се спазва процедурата при подмяната на горивния филтър - да се пусне подкачване на горивото през VCDS 2пъти е много малко вероятно да се появи!
- масово са минали дизелгейт софтуер. Препоръчвам връщане със софтуера преди дизелгейт, защото се разреждат значително регенерациите и се щади DPF филтъра.

:arrow Възможности за кутия:
- 5 ст ръчна - само при малките мотори 105 и 110 коня
- 6 ст ръчна - здрава, надеждна, оригиналния съединител държи около 200 х, афтърмаркета около 100 хил км.
- 6 ст автоматична роботизирана DSG DQ250. Обслужва се на 50 до 60 000 км, консумативи около 500 лв с труда. Налива се само оригинално масло. Ако е поддържана и сервизирана навреме - кутията е здрава и надеждна. Износва съединителите за около 300 хиляди км, подмяната е около 3000 лв. Маховика се износва за същото време, подмяната му е около 1000 лв. Ако счупи мехатроник - кофти, нов е 4 бона.

:arrow Обслужване:
- При покупка задължително се сменят всички масла, филтри, спирачна течност, ремъци, ролки и шестограм на маслената помпа. Приблизителна цена от 1500 до 2000 със средно качество части и труд.
- Ако е DSG се обслужва задължително и то при покупка, да е мирна главата, понякога може да се случи само кутията да има история на обслужванията в Порше, което пак е добре.
- Актуална цена на смяна на дискове с накладки Textar + труда - 650 лв

:arrow Какво се гледа и следи:
- Трябва да се внимава със състоянието на DPF филтъра. Въпросният има голям ресурс, но не трябва да се прекъсват регенерациите. С дизелгейт софтуер се случват на около 200-250 км, със софтуер преди дизелгейт се разреждат на около 500 км градско. Продължават около 10 минути. Когато се купува се проверява на VCDS, канали 98-105, състоянието му, ауспуха с работещ DPF трябва да е чист!
- Преди покупка колата да се провери във ваш доверен сервиз, не трябва да има течове, пушеци, тресения и прочие.
- Всички произведени бройки от 2010 са със волан и като на Б7 и климатроник като на CC
- Колата има разновидности на салони и волани, аз препоръчвам салон алкантара+ кожа, износоустойчив е(обикновения се изтрива бързо и е по-грозен), почти всички бройки с комън мотори са с бялото табло(като на Б7)
- Всяка кола има различен набор екстри, както е поръчана, но по наблюдения масово имат поне темпомат, аутохолд и климатроник. Вече rooftop, адаптивно окачване и тн са доста по-рядко срещани.

:arrow Разход за 2ка дизел:
- Градско между 8 и 10, магистрала 120-140км/ч 6-7, извънградско със 100 - 5.5-6


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот dispatch » Пет 15 ное 2024 21:30


За Пасата от посочената обява си залагам и двете мушмули, че е минал много далеко покрай 2009-та. Може и 2008-ма да не е. Гаранция не е комън-рейл; може би и за това не е сниман мотора. 140 коня помпа-дюза... може би и за това е такава цената.
Относно ДПФ-а, най-лесно се познава дали е изправен като обършеш отвътре ауспуха с пръст и пръста ти остане чист.
Относно моторчетата на ел.ръчната - ако се следят да не изсъхват и се смазват редовно, също така да се ползват - може и да не се стига до подмяна. Аз за почти 6 години съм от късметлиите и още не съм ги сменят (чукам на дърво) :c020

Давам пример как трябва да изглежда Пасат 2009/2010 https://www.mobile.bg/obiava-11726762779664850-vw-passat-2-0-tdi-170-hp
На този конкретно може да са му върнати и половината километри пробег, както и ДПФ-а сякаш е премахнат.
Да не се разбира като офериране или препоръка, просто да се видят разликите, а именно: километража, волана, климатроника. Трудно се вижда, но декоративната кора на двигателя е с наклонени ивици. При помпа-дюза ивиците са изправени. Също при 140 коня ПД ауспуха винаги е закривен надолу, а при КР тръбите са прави. При 170 коня нямат разлика - винаги са изправени.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот railfan » Пет 15 ное 2024 23:12


Това с кората е така, супер допълнение.
Междудругото, има и комън-рейл ама наистина от първите с червеното табло(старото), че даже и 4лъчев волан, но рядко, много рядко.
2009 са с трилъчев волан, климатроника е с трите врътки, а 2010 е точно както е в горната обява оборудването, което и аз описах по-горе.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Първа кола - Passat B6

Мнениеот cecoa1 » Съб 16 ное 2024 9:58


По принцип бюджета е добър и за комън рейл от последните, но читав с помпа-дюза не е чак толкова лош вариант, те също си имат предимства. Първо, цената ще е надолу, второ има доста без DPF фабрично, а и тия с DPF са доста по-безпроблемни в това отношение, регенерациите почти не занимават собственика. Има 1,9.без шестограм, не е чак толкова слаб, съвсем достатъчен за нормално каране. А с чип си върви колкото 2,0 - 140, че и повече. Не казвам да се търси конкретно по-стария, но читава бройка ще служи дълго и вярно, което за първа кола е по-важно от дребни разлики в козметиката.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта