Здравейте колеги. Имам проблем със CC 2.0 ТДИ DSG 170к.с 2009 г. . Колата е на 240 000км. Проблемът се изразява след процедура във сервиз по сваляне и чистене на турбо. Когато от спрял автомобил рязко подам газ и автомобила се чуди, вдига сякаш бавно обороти и след като мине 2500 някъде залепя за седялката. И на другите скорости е така, подавам газ едно чудене сякаш няма мощност и след 2500 рязко се изтрепва, ако я държа в обороти върви както си трябва.
Значи прибягнах към чистене на турбо след като колата си работеше отлично, но като подам рязко газ във високи обороти влизаше в авариен режим и записваше грешка за пренадуване P0234. По мнение на моя майстор последва смяна на Актуатор и нямаше промяна, ако я натискам здраво във високите обороти си ме вкарваше в авариен. И след Актуатора се премина към чистене на турбо. Сега вече няма грешка, но се държи различно, няма я тази тяга в ниските обороти, появи се едно чудене при подаване на газ, дори да не е до ламарината, отново се чуди и след определен момент се изтрелва. Само да вмъкна, че преди нямаше никакъв звук при разтоварването на турбото, а сега се чува доста, чува се също повече свистене при подаване на газ от преди. Моля за съвет, че ми писна да ходя по майстори и отново си остава несвършена задоволително работата.
Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Актуатора се настройва според мен не е настроен както трябва след като всички проблеми се тръгнали след смяна му.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Ако актуатора не е настроен като хората, колата ще пренадува или недонадува. ECU ще отчете това при разлика от 100-150 mbar-a налягане, така че няма да е това. Има разписана процедура за смяна на актуаторите при тези мотори, която не включва свалянето на турбото и ако се изпълни прецизно нещата са ок.
Колега, това, че сте смъкнали турбото и е почистено със сигурност няма да навреди. По принцип това замисляне го има при комън-рейл моторите(от това поколение) като направиш кик-даун, ако си свикнал преди това от роторка или помпа-дюза - там като бутнеш педала, колата реагира веднага, а тук винаги го има това замисляне, забелязал го при моята кола също, както и при други с такива мотори. Мисля, че е дискутирано и по други теми във форума.
Специално когато колата е с DGS кик-дауните се улесняват значително, защото връща 2-3 предавки и става самолет, защото оборотите отиват на 3500+..но ако искаш по-плавно изпреварване, трябва да се научиш да натискаш газта предварително една идея, за да е готова колата с предавките.
По-скоро ремап ще ти реши проблема.
Колега, това, че сте смъкнали турбото и е почистено със сигурност няма да навреди. По принцип това замисляне го има при комън-рейл моторите(от това поколение) като направиш кик-даун, ако си свикнал преди това от роторка или помпа-дюза - там като бутнеш педала, колата реагира веднага, а тук винаги го има това замисляне, забелязал го при моята кола също, както и при други с такива мотори. Мисля, че е дискутирано и по други теми във форума.
Специално когато колата е с DGS кик-дауните се улесняват значително, защото връща 2-3 предавки и става самолет, защото оборотите отиват на 3500+..но ако искаш по-плавно изпреварване, трябва да се научиш да натискаш газта предварително една идея, за да е готова колата с предавките.
По-скоро ремап ще ти реши проблема.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Сваляна (развивана)ли е геометрията от топлия охлюв?
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
kukata_pasat написа:Актуатора се настройва според мен не е настроен както трябва след като всички проблеми се тръгнали след смяна му.
След като се установи, че проблема не е от него, оригиналния се върна обратно. Не знам дали това им общо, но е факт че вече не влиза в авариен. Просто дали не мен ми се струва, че е по бавна в ниските обороти. Вдига бавно обороти няма вървеж, и мине ли над 2500- 2700 и рязко тръгва. Дросела мисля че е доста мръсен, ако съдя по ‘’грозното претрисаме’чпри изключване на мотора. Ще си го почистя скоро.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Danny boy написа:Сваляна (развивана)ли е геометрията от топлия охлюв?
Ще се свържа с майстора и ще го питам, каза само че я чистил 3 часа и почти е клонял да поръча нова геометрия.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Чак от 2500 да тръгва ми се вижда малко късно. Базови настройки на актуатора правени ли са?
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
dispatch написа:Чак от 2500 да тръгва ми се вижда малко късно. Базови настройки на актуатора правени ли са?
Не съм запознат, какво представлява този тип настройка, мисля че си го монтира, като реално мери същата позиция от преди. Тоест на новия Актуатор и отново сложи моя в същото уж положение на лоста.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Задължително при тази процедура последното нещо е да се направят базови настройки с VCDS, за да може ЕКУ-то да си хване крайните точки на хода на актуатора.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Всеки си познава колата. И усещанията на колегата едва ли са субективни. Имало е интервенция по колата, и после колата не е същата. Значи проблема е ясен. И преди, и сега колата е комън рейл.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
EGR чистен ли е скоро?
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?
Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
dispatch написа:Задължително при тази процедура последното нещо е да се направят базови настройки с VCDS, за да може ЕКУ-то да си хване крайните точки на хода на актуатора.
Ще потърся майстор, който да може да го направи. Мисля да си закупя една диагностика. Че съм от по малко населено място и тук се сменят части предимно на проба- грешка.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Ivo7o написа:paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?
Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.
Съветвам те да бутнеш целия колектор, заедно с ЕГР и дросела както са трите. Най-лесно се свалят заедно, най-лесно се качват заедно и се разглобяват поотделно след това.
Колектора конкаткува с мотора без гарнитура(метал-метал) е, само отгоре трябва да се откачи преди това горивната рейка и да се разкачат кабелите към лулите на свещите.(не се притеснявай после, че ще повърти малко докато запали, все пак трябва да обезвъздуши рейката, това е след ГНП-то и няма как да я прецакаш, защото тя не остава на сухо при тази процедура).
Между колектора и ЕГР-а има гарнитура, както и между ЕГР-а и дросела(гумени О-пръстени, можеш да си ги набавиш предварително, за да не слагаш старите).
На колектора стои и моторчето, което управлява вихровите клапи, само там внимавай с електрониката му да не я мокриш, другото се чисти със спрей за спирачки, чегъртане и спрей за фурни успешно, но времеотнемащо.
Само егр и дросела ако почистиш, лайната в колектора(на сгъвката) си остават и няма да постигнеш забележителен ефект.
Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл
Ivo7o написа:paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?
Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.
Аз имах същите симптоми - колебания в DSG над 3000 оборота и грешка за пренадуване + мудност в ниските обороти. Докато ме приемат в сервиза и аз се вкарах в някакви филми за блокирала геометрия и разглобяване на половината кола. За щастие в кварталния сервиз решиха да свалят първо ЕГР който е най-отгоре (вътре беше като кутийка с вакса за обувки ама твърда

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта