Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Нед 17 ное 2024 12:24


Здравейте колеги. Имам проблем със CC 2.0 ТДИ DSG 170к.с 2009 г. . Колата е на 240 000км. Проблемът се изразява след процедура във сервиз по сваляне и чистене на турбо. Когато от спрял автомобил рязко подам газ и автомобила се чуди, вдига сякаш бавно обороти и след като мине 2500 някъде залепя за седялката. И на другите скорости е така, подавам газ едно чудене сякаш няма мощност и след 2500 рязко се изтрепва, ако я държа в обороти върви както си трябва.
Значи прибягнах към чистене на турбо след като колата си работеше отлично, но като подам рязко газ във високи обороти влизаше в авариен режим и записваше грешка за пренадуване P0234. По мнение на моя майстор последва смяна на Актуатор и нямаше промяна, ако я натискам здраво във високите обороти си ме вкарваше в авариен. И след Актуатора се премина към чистене на турбо. Сега вече няма грешка, но се държи различно, няма я тази тяга в ниските обороти, появи се едно чудене при подаване на газ, дори да не е до ламарината, отново се чуди и след определен момент се изтрелва. Само да вмъкна, че преди нямаше никакъв звук при разтоварването на турбото, а сега се чува доста, чува се също повече свистене при подаване на газ от преди. Моля за съвет, че ми писна да ходя по майстори и отново си остава несвършена задоволително работата.
Прикачени файлове
2363F0E5-23E6-4E57-850C-195643258A72.jpeg
9C593C03-C606-4706-B5C1-EC31DB787AF7.jpeg




kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот kukata_pasat » Нед 17 ное 2024 22:04


Актуатора се настройва според мен не е настроен както трябва след като всички проблеми се тръгнали след смяна му.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот railfan » Пон 18 ное 2024 8:46


Ако актуатора не е настроен като хората, колата ще пренадува или недонадува. ECU ще отчете това при разлика от 100-150 mbar-a налягане, така че няма да е това. Има разписана процедура за смяна на актуаторите при тези мотори, която не включва свалянето на турбото и ако се изпълни прецизно нещата са ок.

Колега, това, че сте смъкнали турбото и е почистено със сигурност няма да навреди. По принцип това замисляне го има при комън-рейл моторите(от това поколение) като направиш кик-даун, ако си свикнал преди това от роторка или помпа-дюза - там като бутнеш педала, колата реагира веднага, а тук винаги го има това замисляне, забелязал го при моята кола също, както и при други с такива мотори. Мисля, че е дискутирано и по други теми във форума.
Специално когато колата е с DGS кик-дауните се улесняват значително, защото връща 2-3 предавки и става самолет, защото оборотите отиват на 3500+..но ако искаш по-плавно изпреварване, трябва да се научиш да натискаш газта предварително една идея, за да е готова колата с предавките.
По-скоро ремап ще ти реши проблема.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Danny boy » Пон 18 ное 2024 10:12


Сваляна (развивана)ли е геометрията от топлия охлюв?


Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Пон 18 ное 2024 10:43


kukata_pasat написа:Актуатора се настройва според мен не е настроен както трябва след като всички проблеми се тръгнали след смяна му.


След като се установи, че проблема не е от него, оригиналния се върна обратно. Не знам дали това им общо, но е факт че вече не влиза в авариен. Просто дали не мен ми се струва, че е по бавна в ниските обороти. Вдига бавно обороти няма вървеж, и мине ли над 2500- 2700 и рязко тръгва. Дросела мисля че е доста мръсен, ако съдя по ‘’грозното претрисаме’чпри изключване на мотора. Ще си го почистя скоро.


Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Пон 18 ное 2024 10:45


Danny boy написа:Сваляна (развивана)ли е геометрията от топлия охлюв?


Ще се свържа с майстора и ще го питам, каза само че я чистил 3 часа и почти е клонял да поръча нова геометрия.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот dispatch » Пон 18 ное 2024 10:47


Чак от 2500 да тръгва ми се вижда малко късно. Базови настройки на актуатора правени ли са?


Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Пон 18 ное 2024 10:52


dispatch написа:Чак от 2500 да тръгва ми се вижда малко късно. Базови настройки на актуатора правени ли са?


Не съм запознат, какво представлява този тип настройка, мисля че си го монтира, като реално мери същата позиция от преди. Тоест на новия Актуатор и отново сложи моя в същото уж положение на лоста.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот dispatch » Пон 18 ное 2024 10:59


Задължително при тази процедура последното нещо е да се направят базови настройки с VCDS, за да може ЕКУ-то да си хване крайните точки на хода на актуатора.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 18 ное 2024 11:48


Всеки си познава колата. И усещанията на колегата едва ли са субективни. Имало е интервенция по колата, и после колата не е същата. Значи проблема е ясен. И преди, и сега колата е комън рейл.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 451
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот paagrio » Вто 19 ное 2024 17:16


EGR чистен ли е скоро?


Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Вто 19 ное 2024 21:52


paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?

Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.


Ivo7o
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 18 окт 2024 15:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот Ivo7o » Вто 19 ное 2024 21:54


dispatch написа:Задължително при тази процедура последното нещо е да се направят базови настройки с VCDS, за да може ЕКУ-то да си хване крайните точки на хода на актуатора.

Ще потърся майстор, който да може да го направи. Мисля да си закупя една диагностика. Че съм от по малко населено място и тук се сменят части предимно на проба- грешка.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот railfan » Сря 20 ное 2024 10:55


Ivo7o написа:
paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?

Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.


Съветвам те да бутнеш целия колектор, заедно с ЕГР и дросела както са трите. Най-лесно се свалят заедно, най-лесно се качват заедно и се разглобяват поотделно след това.
Колектора конкаткува с мотора без гарнитура(метал-метал) е, само отгоре трябва да се откачи преди това горивната рейка и да се разкачат кабелите към лулите на свещите.(не се притеснявай после, че ще повърти малко докато запали, все пак трябва да обезвъздуши рейката, това е след ГНП-то и няма как да я прецакаш, защото тя не остава на сухо при тази процедура).
Между колектора и ЕГР-а има гарнитура, както и между ЕГР-а и дросела(гумени О-пръстени, можеш да си ги набавиш предварително, за да не слагаш старите).
На колектора стои и моторчето, което управлява вихровите клапи, само там внимавай с електрониката му да не я мокриш, другото се чисти със спрей за спирачки, чегъртане и спрей за фурни успешно, но времеотнемащо.

Само егр и дросела ако почистиш, лайната в колектора(на сгъвката) си остават и няма да постигнеш забележителен ефект.


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 451
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Passat CC 2.0 /CBB/ няма мощност в ниско обороти, след сваляне и чистене турбо.хл

Мнениеот paagrio » Сря 20 ное 2024 13:16


Ivo7o написа:
paagrio написа:EGR чистен ли е скоро?

Не, със сигурност е за чистене. Мисля да се заема скоро, ще пробвам сам да го изчистя.

Аз имах същите симптоми - колебания в DSG над 3000 оборота и грешка за пренадуване + мудност в ниските обороти. Докато ме приемат в сервиза и аз се вкарах в някакви филми за блокирала геометрия и разглобяване на половината кола. За щастие в кварталния сервиз решиха да свалят първо ЕГР който е най-отгоре (вътре беше като кутийка с вакса за обувки ама твърда :Mr Green Fun ) и след като два часа се редуваха да търкат до блясък ме пратиха да тествам - колата вървеше като нова, сякаш излиза от завода в оригиналната си конфигурация. Оставих им и почерпка защото постъпиха съвестно и се постараха да почистят клапана от всички страни вместо да ми говорят да го отстраним и да направим "софтуерна корекция" за 250 лв.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта