Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Та като човек забрави кога е сменял ремъка , случва се и на 143 960км да го сменя...
Малко предистория .
Уж си водя там дневник за коя кола в семейството ни , какво е сменяно и кога дата/километри и т.н. .
Обаче дневника при едно почистване в гаража, се затри...
Преди две години ми излезе сервизно предупреждение . Аз спокоен, всичко нали е наред и се позачудих.
В един момент се усещам, че не си спомням конкретно на тази кола кога бях сменял ремъци/ролки.
Вдигам капака и отдолу една бележка от 2015г.... Това се случва лятото на 22-ора година . Т.е. вече навъртени около 130к.км . Реших, че трябва немедленно да сменям ремъците/ролките, но така се случи, а днес, а утре , работа много, време няма и минаха още година и половина . До момента когато забелязах преди седмица, че ролката на динамото леко играе.
Приключих с карането и се намери време за нея :)
Закупените консумативи + едни тампони на задната греда ( няма ги на снимката)
Колата разглобена за смяна на ремъци
Състояние на ремъка след почти 144к.км
Малко предистория .
Уж си водя там дневник за коя кола в семейството ни , какво е сменяно и кога дата/километри и т.н. .
Обаче дневника при едно почистване в гаража, се затри...
Преди две години ми излезе сервизно предупреждение . Аз спокоен, всичко нали е наред и се позачудих.
В един момент се усещам, че не си спомням конкретно на тази кола кога бях сменял ремъци/ролки.
Вдигам капака и отдолу една бележка от 2015г.... Това се случва лятото на 22-ора година . Т.е. вече навъртени около 130к.км . Реших, че трябва немедленно да сменям ремъците/ролките, но така се случи, а днес, а утре , работа много, време няма и минаха още година и половина . До момента когато забелязах преди седмица, че ролката на динамото леко играе.
Приключих с карането и се намери време за нея :)
Закупените консумативи + едни тампони на задната греда ( няма ги на снимката)
Колата разглобена за смяна на ремъци
Състояние на ремъка след почти 144к.км
Последна промяна от samo_pechka на Пон 25 ное 2024 16:09, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Прави впечатление, че буквално не си личат многото км изминати с ремъка на континентал. Изглежда учудващо добре за километрите си.
Бях готов при първия оглед да кажа, че тая кола щеше да мине още 30к. без драми
Дефектиралите неща са: ролка алтернатор- леко разбита, обтегач пистов ремък - блокирал.
Значи ако не беше блокирал той, ролката на динамото щеше да кара още.
Всичко останало изглежда в рамки и добре.
Единствено не съм закупил ВП.
Не защото не ми стигнаха парите за части, а от страх с коментарите последно време за тях + това и монтираната на колата изглежда адски добре ( ?! ) . Хепу е , но от 2015 година..Колко ще кара още... не знам , надявам се поне 60к.
П.п. двата ремъка пистов на ВП/алтернатор и ангренажен са на континентал , а на климатика -оригинален ОЕ
Ролки ина и литенс.
Та значи едно време какви автърмаркет части имаше....
Бях готов при първия оглед да кажа, че тая кола щеше да мине още 30к. без драми

Дефектиралите неща са: ролка алтернатор- леко разбита, обтегач пистов ремък - блокирал.
Значи ако не беше блокирал той, ролката на динамото щеше да кара още.
Всичко останало изглежда в рамки и добре.
Единствено не съм закупил ВП.
Не защото не ми стигнаха парите за части, а от страх с коментарите последно време за тях + това и монтираната на колата изглежда адски добре ( ?! ) . Хепу е , но от 2015 година..Колко ще кара още... не знам , надявам се поне 60к.

П.п. двата ремъка пистов на ВП/алтернатор и ангренажен са на континентал , а на климатика -оригинален ОЕ
Ролки ина и литенс.
Та значи едно време какви автърмаркет части имаше....
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Колега, сега ако някъде стои и надпис по ремъка да кажеш Конти ли е, Дайко ли е (залагам на Дайко) да знаем кво да си купуваме... Иначе и аз ги карам по 100 хиляди, няма сила на света (освен ако не се размучи някоя ролка или помпа) която да ме накара да сменям на 50-60 хиляди. Даже понякога като го сваля на 100тина хиляди и си викам, закво изобщо го пипам, ама като видя малките ролки и заради тях не съжалявам. Иначе големите ролки ги ползвам пак, отварям капсоловката, грес вътре и айде пак на колата....
В момента на колата имам ролка от 2000 година (Litens Canada), оригинална, заредена с грес, по-добра от новите румънски ментета на LITENS.... Та така. Дори новите се отварят и зареждат с хубава грес, същото важи и за кормилни накрайници, шарнири и прочее...
В момента на колата имам ролка от 2000 година (Litens Canada), оригинална, заредена с грес, по-добра от новите румънски ментета на LITENS.... Та така. Дори новите се отварят и зареждат с хубава грес, същото важи и за кормилни накрайници, шарнири и прочее...
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Континентал са двата старите ( големия пистов и ангренажен ) + пистовия ( малкия ) на климатика който бе ОЕ.
Написах го в предното си мнение.
А новите дето съм си ги купил сега, са всичките континентал.
Написах го в предното си мнение.
А новите дето съм си ги купил сега, са всичките континентал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7912
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Когато монтьора не бърза за да не изпусне следващият клиент, афтърмаркет частите изкарват колкото оригиналните. 

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
гледам си взел на Ина всички ролки отделно. Вече се предлага както комплект ангренаж, така и външен коплект на Ина със фрайлауф и ВП и обтегача на климатичния с ремъци контитек
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Да, но така се случи. На другата ще е така, как казваш .
Няма за къде , никой не го гони и форсира
. В гаража топло и се работи по къс ръкав. Кафета, вафли и т.н.
goppa написа:Когато монтьора не бърза...
Няма за къде , никой не го гони и форсира

- PzKpfW
- Мнения: 239
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Заводския ангренаж го смених на 158000, макар че по сервизна книжка му дават 210000. Малката ролка горе шумеше много, другата малка ролка също, но не толкова. Семеринга на коляновия вал беше протекъл, водната помпа също, макар и съвсем лекичко. В завода така бяха зацепили ремъка, че беше почти невъзможно да се вкарат двата щифта и блокиращия гребен на коляновия вал заедно. Тогава реших да го сменя, защото ролките се чуваха, особено сутрин.
Втория ангренаж го смених преди две седмици, като колата в момента е на 331000, което означава, че съм изминал 173000 с втория комплект. Направи ми впечатление, че този път само малката ролка горе имаше лек шум, всички останали бяха като нови. Семеригна на коляновия вал Elring не беше пуснал и капка. Ремъка почти нямаше следи от износване, както и първия път. И в двата случая използвам оригиналния комплект VW, като ремъка вътре е Contitech. Другото интересно е, че този път щифтовете си влязоха без никакъв проблем, тоест размера на ремъка си беше останал същия. За разлика от първия път шумове от ролки сутрин не се чуваха, но реших преди зимата да се подсигуря заради многото километри.
Също така смених и зъбния ремък на маслената помпа, който никога до сега не бях сменял. Освен, че беше станал по-твърд, следи от износване и по него липсваха. Спокойно щеше да изкара доста над 400000. Заради него свалих капачката със семеринга на коляновия вал, картера и самата маслена помпа. Неприятно. Планирам това да му бъде първата и единствена смяна
Както каза някой колега по-горе когато не бързаш и си изпипваш внимателно работата нещата се получават. Но истината е, че над 150000 вече нещата са лотария и не е хубаво да се рискува.
Втория ангренаж го смених преди две седмици, като колата в момента е на 331000, което означава, че съм изминал 173000 с втория комплект. Направи ми впечатление, че този път само малката ролка горе имаше лек шум, всички останали бяха като нови. Семеригна на коляновия вал Elring не беше пуснал и капка. Ремъка почти нямаше следи от износване, както и първия път. И в двата случая използвам оригиналния комплект VW, като ремъка вътре е Contitech. Другото интересно е, че този път щифтовете си влязоха без никакъв проблем, тоест размера на ремъка си беше останал същия. За разлика от първия път шумове от ролки сутрин не се чуваха, но реших преди зимата да се подсигуря заради многото километри.
Също така смених и зъбния ремък на маслената помпа, който никога до сега не бях сменял. Освен, че беше станал по-твърд, следи от износване и по него липсваха. Спокойно щеше да изкара доста над 400000. Заради него свалих капачката със семеринга на коляновия вал, картера и самата маслена помпа. Неприятно. Планирам това да му бъде първата и единствена смяна

Както каза някой колега по-горе когато не бързаш и си изпипваш внимателно работата нещата се получават. Но истината е, че над 150000 вече нещата са лотария и не е хубаво да се рискува.
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Да смъкнеш картера на AFN е цял ритуал и приключение, доста се разглобява и напълно разбирам и подкрепям казаното в третия абзац за първа и последна смяна 

- kiko26
- Мнения: 195
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Извадено от сайта на Континентал. Пробег 120к за к-та за АФН. Тук всички майстори все казват 60к.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Е нали лЕп треа да едът, даже някой имат и друга мантра, Абе нали знаеш, че на 60000 се сменя, ама с качеството на нашия пазар по-добре на 50000.
На колата от подписа/аватара ми препоръката по книга е 90000. С Континентал съм сменял на 87000. И ремъка си беше ок. Помпата протече.
На колата от подписа/аватара ми препоръката по книга е 90000. С Континентал съм сменял на 87000. И ремъка си беше ок. Помпата протече.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
А на моя Пасат с 1Z му блокира голямата ролка, и изхвърли ремъка, удари клапани... Не съм пестил никога средства по него, мисля че ангренажа е на под 60 хиляди километра, и въпреки това се канех да го погледна визуално поне при следващата смяна на масло. Колата я караше баща ми, но той почина преди три години, и от тогава аз съм навъртял около 55 хиляди километра. Помня, че го сменявах след като почнах да го карам, защото не бях сигурен кога точно е сменен преди това. Майстора ми е Майстор, там съмнения нямам, явно ролката нещо е дефектна. Не е имало шумове, нищо... Запалих я една сутрин, и я закарах на автомивка, където я оставих да работи на празен ход. Докато миех ми свършиха монетите, и отидох да разваля, а когато се върнах, мотора беше угаснал. Завъртях на стартер за проба, но звука не ми хареса, естествено и не запали. Отворих капака, и видях капака на ангренажа беше счупен. За протокола, ремъка си беше здрав после, но ролката беше се смачкала, лагера се беше разпаднал...май съм забравил да я снимам...само снимка на капака имам...
Беше ударила един клапан само, но главата я пратихме на цялостна ревизия, та са сменили и други неща... Буталата са здрави, явно и мотовилките са още прави
... Събирана е читаво, с нови болтове, семеринги, гарнитури, и всичко читаво... Вече работи отново, но след близо 2 хиляди лева за ремонта с включена работа(не съм го правил аз).
Явно аз съм карък, не мога да правя някакви генерални изводи, но ще си го сменям на 50-60 хиляди все пак, пък нека е излишно.
Беше ударила един клапан само, но главата я пратихме на цялостна ревизия, та са сменили и други неща... Буталата са здрави, явно и мотовилките са още прави

Явно аз съм карък, не мога да правя някакви генерални изводи, но ще си го сменям на 50-60 хиляди все пак, пък нека е излишно.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Аз пък затова въртя 2 комплекта ролки, хубави Ина Словакия и Литенс Канада. Капсоловката долу, нова хубава грес и в шкафа да чака следваща смяна. Една и съща ролка на Литенс като модел, ама от два различни завода и от различни години, ми осезаема разлика с просто око и без везна се усеща и разлика в теглото. Затова експлоатирам нещо докато е годно, че новото не се знае .....
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Аз съм късал ангренаж на старото AHU 10к километра след първоначалното обслужване. Точно голямата ролка се беше счупила пластмасовата част. Ремъка беше на конци. Тъкмо изкачих Витиня и на влизане в тунела загубих мощност, натиснах съеднителя и стрелката на оборотомера удари дъното. Това беше преди 16 години. Аз млад и зелен се бях доверил на магазинера от Симеон, че ще ми продаде нещо качествено.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Автърмаркет ангренажен ремък на 1.9тди АФН на 144к.км ?
Стават случки, спор няма.
"Открих" причината що се е скапал обтегача на големия пистов ремък.
Щото е на много км . И години. Вероятно 16-17.
Км не ги знам , но минимум 250к.км д.г. / (откак колата е в мен)
Предполагам е била сменяна веднъж там в немско, при смяна на ангренажа за пръв път. Аз сменях откак е в мен преди два пъти ангренажа ( и този път - за трети път) . Но и двата случая не бях сменял обтегача , а само ролката. Все ми изглеждаше добре, няма луфтове, кривини ...
Е вечни работи няма нали... И оригинал да е, пак така, вечно няма.
А м/у другото гледам виското ( на вископерката ) е от завода още
И е добре все още, няма го сменяме засега. Лагера му и той, спец отворих възела да го проверя щателно.
И един "инструмент" удобен за хващане на гладки шайби, по които върви ремък и няма варианти за блокиране много.
Досега ги хващах такива с гумен каиш и самоделен обтегач, ама се тутках със самоделката. С тоя фиксатор спори и държи здраво.
Ако имаше тогава да видя това, може би щях да го направя подобен на купешкия.
Не съм сложил още бронята, вчера и днес много малко работих по нея. Но нека сменя гор.филтър, хидр.течност и спир.течност. Те са на линия сега.
Остава да видя свещите, компресията ( на близо 400к.км , все пак) и турбото ( за излишни луфтове) .
Накрая един нов фреон с нова капилярка като подкарам колата.
Ще остане за догодина един съединител и преглед на стартера.
П.п. искам да посоча една особеност . Надлъжните мотори от тия години , говоря за четирицилндровите дизели, спрямо напречните носят на сравнително по-голям ресурс. Моето обяснение е просто. Надлъжните мотори работят по-балансирано от напречните . Агрегатите са подредени отляво/отдясно за разлика от напречните. При които има сили на усуквания и вибрации . Такива са сравнително по-слабо изявени при надлъжните. Това обеснява частично някои неща. Това подобрява ресурса им. Разбира се има и други фактори, но нека ся не направим темата левски/цска
"Открих" причината що се е скапал обтегача на големия пистов ремък.
Щото е на много км . И години. Вероятно 16-17.
Км не ги знам , но минимум 250к.км д.г. / (откак колата е в мен)
Предполагам е била сменяна веднъж там в немско, при смяна на ангренажа за пръв път. Аз сменях откак е в мен преди два пъти ангренажа ( и този път - за трети път) . Но и двата случая не бях сменял обтегача , а само ролката. Все ми изглеждаше добре, няма луфтове, кривини ...
Е вечни работи няма нали... И оригинал да е, пак така, вечно няма.
А м/у другото гледам виското ( на вископерката ) е от завода още

И един "инструмент" удобен за хващане на гладки шайби, по които върви ремък и няма варианти за блокиране много.
Досега ги хващах такива с гумен каиш и самоделен обтегач, ама се тутках със самоделката. С тоя фиксатор спори и държи здраво.
Ако имаше тогава да видя това, може би щях да го направя подобен на купешкия.
Не съм сложил още бронята, вчера и днес много малко работих по нея. Но нека сменя гор.филтър, хидр.течност и спир.течност. Те са на линия сега.
Остава да видя свещите, компресията ( на близо 400к.км , все пак) и турбото ( за излишни луфтове) .
Накрая един нов фреон с нова капилярка като подкарам колата.
Ще остане за догодина един съединител и преглед на стартера.
П.п. искам да посоча една особеност . Надлъжните мотори от тия години , говоря за четирицилндровите дизели, спрямо напречните носят на сравнително по-голям ресурс. Моето обяснение е просто. Надлъжните мотори работят по-балансирано от напречните . Агрегатите са подредени отляво/отдясно за разлика от напречните. При които има сили на усуквания и вибрации . Такива са сравнително по-слабо изявени при надлъжните. Това обеснява частично някои неща. Това подобрява ресурса им. Разбира се има и други фактори, но нека ся не направим темата левски/цска
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта