Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Не бих рискувал с първата точка. Двутактовото масло е плътно, и според мен тази система е твърде чувствителна за такива експерименти. Виж, на роторно ГНП и олио до сложиш ще кара, ама тук нещата не стоят така. По-добре е да се слагат добавки и от “скъпата нафта” с цел превенция.
- papa franku
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Тук има някакви решения, но как ще си го набавиш и кой ще го монтира и напасне в бг не знам https://www.ttforum.co.uk/threads/2011- ... s.2040193/
- Pet_rov
- Мнения: 4479
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Слагали сме Бардал и никога ментярска нафта. Процедурата по смяна на горивен филтър беше спазвана всеки път. Въпреки това умря. Знам ли, може да сме изтеглили късата клечка...
- Lupender
- Мнения: 763
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Следвайки линка на колегата papa franku, стигнах до тези интересни моменти:
В отговор на опасенията, че замърсяването на горивото е основната причина за повредите на HPFP и свързаните с тях неизправности на горивната система, Volkswagen издаде Технически бюлетин през май 2010 г. (VW TB V011011 2023624 и Audi TB A011008 2023360-1), с инструкции за проверка на дизеловото гориво за превозни средства, изискващи сервиз на горивната система, които имат симптоми, свързани с повреда на HPFP. Бюлетинът гласи, че „щетите по горивната система, причинени от използването на гориво, което не отговаря на стандартите ASTM-D-975 Grade 2 S15 (съдържание на биодизел до B5 или по-малко), няма да бъдат покрити от гаранцията."
Volkswagen също предостави информация за 121 инцидента с неправилно зареждане с гориво, които бяха официално признати от потребители или дилъри, както и резултати от тестове на около 50 проби от дизелово гориво, взети от превозни средства с оплаквания в периода от края на август до началото на октомври 2010 г. Инцидентите с неправилно зареждане включват около 20 случая на зареждане с неправилно гориво от служители на дилъри в отделите за продажби или сервиз, при които обикновено се съобщават симптоми като неравномерна работа на двигателя, гаснене и/или невъзможност за стартиране на двигателя на няколко мили след зареждане с бензин. Volkswagen посочи, че при тестовете на пробите от гориво от превозни средства с оплаквания е установено, че в почти 90% от тях се съдържат големи количества бензин. Volkswagen въведе промени в дизайна на HPFP през май 2008 г., септември 2009 г. и ноември 2010 г., за да подобри устойчивостта на помпата при използване на гориво с по-ниско качество.
Анализът на ODI (Office of Defects Investigation) на повредите на HPFP, идентифицирани от всички източници, показва честота на повреда от 0.53% за моделна година 2009 и 0.11% за моделна година 2010. Това разследване беше надградено до Инженерен анализ, за да продължи изследването на проблемите с неправилно зареждане и дизайна на HPFP, идентифицирани по време на предварителната оценка.
/https://www.ttforum.co.uk/threads/2011-2-0-tdi-bosch-cp4-4-1-diesel-hpfp-failures.2040193//
На други места пише, че използването на добавки за горивото, които нарушават смазващите качества на дизела, също влияят неблагоприятно на работата на помпата. Това вероятно означава, че използването на добавки за инжектори спада към тях (?!). С други думи от Volkswagen много добре знаят за проблемите, но всячески се опитват да избягат от отговорност.
В отговор на опасенията, че замърсяването на горивото е основната причина за повредите на HPFP и свързаните с тях неизправности на горивната система, Volkswagen издаде Технически бюлетин през май 2010 г. (VW TB V011011 2023624 и Audi TB A011008 2023360-1), с инструкции за проверка на дизеловото гориво за превозни средства, изискващи сервиз на горивната система, които имат симптоми, свързани с повреда на HPFP. Бюлетинът гласи, че „щетите по горивната система, причинени от използването на гориво, което не отговаря на стандартите ASTM-D-975 Grade 2 S15 (съдържание на биодизел до B5 или по-малко), няма да бъдат покрити от гаранцията."
Volkswagen също предостави информация за 121 инцидента с неправилно зареждане с гориво, които бяха официално признати от потребители или дилъри, както и резултати от тестове на около 50 проби от дизелово гориво, взети от превозни средства с оплаквания в периода от края на август до началото на октомври 2010 г. Инцидентите с неправилно зареждане включват около 20 случая на зареждане с неправилно гориво от служители на дилъри в отделите за продажби или сервиз, при които обикновено се съобщават симптоми като неравномерна работа на двигателя, гаснене и/или невъзможност за стартиране на двигателя на няколко мили след зареждане с бензин. Volkswagen посочи, че при тестовете на пробите от гориво от превозни средства с оплаквания е установено, че в почти 90% от тях се съдържат големи количества бензин. Volkswagen въведе промени в дизайна на HPFP през май 2008 г., септември 2009 г. и ноември 2010 г., за да подобри устойчивостта на помпата при използване на гориво с по-ниско качество.
Анализът на ODI (Office of Defects Investigation) на повредите на HPFP, идентифицирани от всички източници, показва честота на повреда от 0.53% за моделна година 2009 и 0.11% за моделна година 2010. Това разследване беше надградено до Инженерен анализ, за да продължи изследването на проблемите с неправилно зареждане и дизайна на HPFP, идентифицирани по време на предварителната оценка.
/https://www.ttforum.co.uk/threads/2011-2-0-tdi-bosch-cp4-4-1-diesel-hpfp-failures.2040193//
На други места пише, че използването на добавки за горивото, които нарушават смазващите качества на дизела, също влияят неблагоприятно на работата на помпата. Това вероятно означава, че използването на добавки за инжектори спада към тях (?!). С други думи от Volkswagen много добре знаят за проблемите, но всячески се опитват да избягат от отговорност.
- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Снощи много късно вечерта бях стигнал до точно темата , която папа франку посочи.
После и други теми / сходни такива.
Допадна ми идеята да се сложи байпас и филтър на обратната нафта.
В момента все още съм затрупан със всякакво инфо и се мъча да го отсея правилно .
Тия помпи се оказват масови за много фирми и дизели.
В амазон се продават разни китове за проблема , но се посочват за форд. https://www.amazon.com/cp4-disaster-pre ... ention+kit
Дали някой ще пасне по нашите, не знам засега.
Нямам и една същата като моята в колата, ей така да я огледам на масата в гаража , да купя такъв кит и да видя може ли да се монтира
Да добавя и един кит към CP3 за 2.0тди
https://www.xmanturbos.com/product-page ... -cbab-cbbb
После и други теми / сходни такива.
Допадна ми идеята да се сложи байпас и филтър на обратната нафта.
В момента все още съм затрупан със всякакво инфо и се мъча да го отсея правилно .
Тия помпи се оказват масови за много фирми и дизели.
В амазон се продават разни китове за проблема , но се посочват за форд. https://www.amazon.com/cp4-disaster-pre ... ention+kit
Дали някой ще пасне по нашите, не знам засега.
Нямам и една същата като моята в колата, ей така да я огледам на масата в гаража , да купя такъв кит и да видя може ли да се монтира
Да добавя и един кит към CP3 за 2.0тди
https://www.xmanturbos.com/product-page ... -cbab-cbbb
- papa franku
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Видео с филтрите за обратната нафта и плочка за промяна на посоката на горивото. До колкото го разбирам твърди че така ако помпата умре сменяш само нея, освен това и при него е по-ефтино и лесно от конверсия към cp3: https://youtu.be/A9CjKxl8vDw?si=OAURt3Vv2ccyAUpG
Ето и едно видео на BG за cp3 https://www.youtube.com/watch?v=ELb6pQxuBkw , горе долу е описал конверсията и с какви проблеми се е сблъскал ( за съжаление момчето накрая си продаде колата на части)
До къде ни докараха тия немци да си тунинговаме колите с части от пежо и ситроен
майстора ми беше казал че и литър на целия резервоар 2т масло да сложа няма да навреди, на юнака добавката беше доста по-гъста от масло също (не че имаше каквато и да е разлика след нея - не се лъжете на маркетинга). Но не искам да споря, защото както ние, така и те могат да грешат
Ето и едно видео на BG за cp3 https://www.youtube.com/watch?v=ELb6pQxuBkw , горе долу е описал конверсията и с какви проблеми се е сблъскал ( за съжаление момчето накрая си продаде колата на части)
До къде ни докараха тия немци да си тунинговаме колите с части от пежо и ситроен
railfan написа:Не бих рискувал с първата точка. Двутактовото масло е плътно, и според мен тази система е твърде чувствителна за такива експерименти. Виж, на роторно ГНП и олио до сложиш ще кара, ама тук нещата не стоят така. По-добре е да се слагат добавки и от “скъпата нафта” с цел превенция.
майстора ми беше казал че и литър на целия резервоар 2т масло да сложа няма да навреди, на юнака добавката беше доста по-гъста от масло също (не че имаше каквато и да е разлика след нея - не се лъжете на маркетинга). Но не искам да споря, защото както ние, така и те могат да грешат
Последна промяна от papa franku на Съб 25 яну 2025 9:17, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13343
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Пежо/Ситроен са едни от първопроходците в горивна система комън - рейл.


- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Приятел имаше от първите партнери с 2.0 КР мотор и наби стружките още на 60к.км . Тогава сефте бяхме чули за таквоз нещо . Оправи , каквото оправи и кат почна с две те-то в нафтата, повече никакъв проблем там.
-
- VW експерт
- Мнения: 13343
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Е това казвам, първите поколения са проблемни. Аз мога да дам пример с Берлинго 2015, 1.6/90кс. Оставихме го дълго в експлоатация просто защото беше само редовно обслужване, 15000км, и нафта. За осем години навъртя 350000км. Без драми по горивната система.
- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Подобно инфо имам и с на познат служебната . Ся модел ( експерт мисля) ... едни малки бусчета еднакви с на тойота , пежо и т.н. двулитров мотор . Каза, че върви няма мране, разкарва го из цяла Бг , каза и километрите , ма много километри.
Май такова тряяше да си купя и с пуканките пред монитора ....
Сега се тревожа за един нероден петко ..
П.п. ех какви коли правеше фв, какви коли... свърши то ...
Радвам се , че поне докопах ( за себе си) навремето две с АФН , да видя лесно обслужване и ( предимно) само каране....
Май такова тряяше да си купя и с пуканките пред монитора ....
Сега се тревожа за един нероден петко ..
П.п. ех какви коли правеше фв, какви коли... свърши то ...
Радвам се , че поне докопах ( за себе си) навремето две с АФН , да видя лесно обслужване и ( предимно) само каране....
- papa franku
- Мнения: 153
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Кита не изглежда сложен, пишат че разделя горивото което смазва ролката на помпата от това което се помпа през инжекторите. Не се налага бутане на софтуера. При повреда в помпата се сменя само тя и филтъра който е добавен на обратната нафта, интересно ми е тук някой дали го е правел
https://whitbreadperformance.com/produc ... bypass-kit
https://whitbreadperformance.com/produc ... bypass-kit
- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
А тези са май в Румъния https://custom-looks.com/shop/cp4-tdi-p ... fce65eefe9
П.п. абе тая шашма ( самия байпас ) някой го прави. Дали не са КНР ? То другото - бошлав. Дайте да видим , кой го работи тоя байпас.
Ако разбера - ще го пусна всички да го видят. И аз ще го сложа с обикновен филтър ( за обратната нафта) за старите аудита + няной и друг неодимов магнит по него .
Отделно още и някой друг магнит и по оригиналния филтър ( само отвън ) , да се лепят там .
И помпа няма сменям, докат не брадяса
П.п. абе тая шашма ( самия байпас ) някой го прави. Дали не са КНР ? То другото - бошлав. Дайте да видим , кой го работи тоя байпас.
Ако разбера - ще го пусна всички да го видят. И аз ще го сложа с обикновен филтър ( за обратната нафта) за старите аудита + няной и друг неодимов магнит по него .
Отделно още и някой друг магнит и по оригиналния филтър ( само отвън ) , да се лепят там .
И помпа няма сменям, докат не брадяса
Последна промяна от samo_pechka на Нед 26 яну 2025 23:23, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Тук 200лв https://kovsh.com/shop/librarydiesel_fu ... _bosch_cp4
М/у другото как става сега пазаруването от Украйна?
Някой скоро купувал ли е нещо оттам?
Пристигат ли нещата до Бг?
М/у другото как става сега пазаруването от Украйна?
Някой скоро купувал ли е нещо оттам?
Пристигат ли нещата до Бг?
- Lupender
- Мнения: 763
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Значи проблемът си е на Бош, прехвърлен на Фоксфаген... Странно е, че при толкова много TDI-та в БГ, тоя проблем не е толкова актуален, и че такива китове не се предлагат тук. Иначе, ако работят според описанията, би следвало да си заслужава Х сума, дори 600-700 лева. Преди години търсех каскадна турбина Борг-Уорнър и имаше такава в Али-то, но един китеац (не чат бот) ме насочи към доставчик от Литва, който я предложи за 560 евро, пристигна след 10 дена. От Украйна вероятно може да пристигне за приблизително същия период, но изглежда, че предлагат само "плочката", без маркучи, скоби и филтър, т.е. ще има елемент на побългаряване, което ми се вижда малко рисково.
- samo_pechka
- Мнения: 8947
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за помпата високо налягане (High-Pressure Pump) на EA 288
Другото е абсолютно лесно ( или поне за мен ) Има такива тройници, маркучи , скоби , дори и от по-хубавите със самозатягането , каквито са оригинал по фв груп .
Филтъра не е необходим чак 2 микрона ( ли един) .
Според мен ще товари такъв филтър хода на нафтата , но някой ако държи баш на такъв , по селскостопански машини ще се намери такива с филтърни тела , но са огромни, по литър .
По-добре стандартен от голф 2 , но с голям магнит от говорител отдолу му . Примерно.
И не виждам , ако взема да речем цената на украинците, кое струва още 200 евро във варианта на румънците?
Няма как 50 санта маркуч , евтин филтър за 30-40лв , един тройник за 5 лв и и най-евтините скоби от този тип да са толкова. Тия скоби на румънците дори са опасни , това са некачествения тип от този вид.
П.п. Те м/у другото украинците предлагат доп. и останалите неща, необходими при монтажа му.
Но на мен ми трябва само плочката.
Филтъра не е необходим чак 2 микрона ( ли един) .
Според мен ще товари такъв филтър хода на нафтата , но някой ако държи баш на такъв , по селскостопански машини ще се намери такива с филтърни тела , но са огромни, по литър .
По-добре стандартен от голф 2 , но с голям магнит от говорител отдолу му . Примерно.
И не виждам , ако взема да речем цената на украинците, кое струва още 200 евро във варианта на румънците?
Няма как 50 санта маркуч , евтин филтър за 30-40лв , един тройник за 5 лв и и най-евтините скоби от този тип да са толкова. Тия скоби на румънците дори са опасни , това са некачествения тип от този вид.
П.п. Те м/у другото украинците предлагат доп. и останалите неща, необходими при монтажа му.
Но на мен ми трябва само плочката.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта